Ez a kiindulás, de azt tapasztaltam hogy ha az ember már nem elég laza és megrövidültek a combhajlítók azaz ha a láb teljes kinyújtása nem megy csak a comb erőteles megfeszítésével, akkor jobb egy kicsit alacsonyabban. A porckopás miatt fájós térdem pedig azt szereti, ha minnél közelebb ülök a középcsapágyon áthúzott függölegeshez.
Így a térdkalácsom több cm-rel a pedáltengely elé kerül a hajtókar vízszintes pozíciójában az előlévő pedálnál is. Ha aklasszikus országúti verseny beállításban ülök akkor nagyobb terhelés hajlamos térdfájást okozni.
Talppárna a pedálra alsó állásban ne legyen teljesen nyújtva a láb. Folyamatos tekerésnél ne billegjen a csípő a magas ülés miatt, talán röviden ennyi. :)
Nehéz ezt pontosan meghatározni, talán nem is lehet, ez is elég egyedi. Nekem az vált be hogy beállítottam picit alacsonyra és a szokott 26 km-és körömön tekertem. Minden alkalommal fél
cm feljebb emeltem, mikor kényelmetlen lett visszaengedtem fél cm-t és így használom. De pl. stopliból is van több féle egy rendszeren belül is, azt mondta nekem egy hozzáértő hogy még az is számít pont a térd fáját miatt. Ráadásul én azt tapasztaltam, hogy a térd fájdalomra jobban kihat a kozépcsapágy elhelyezkedese a nyereghez képest, mennyire alatta-előtte van. Nálam pl 30
perc szobabicikli okozott térdfájást, oútim meg egész nap sem. Viszont feleségem ezen a szobabicón rehabilitálta a romos térdkalács törésre tökéletesre. Gyógytornász ha engedi szerintem terhelés nélkül fokozatosan tekerjen. ha fáj pihenjen vagy változtasson beállítások on és folytassa turelemmel! Jobbulást neki, hajrá!
Egy ismerősömnek térdproblémái vannak egy kisebb baleset miatt, de szeretne továbbra is mozogni. Azt hallottam, hogy nagyon nem mindegy a nyereg magassága, ilyenkor meg főleg. Hogyan kell ezt beállítani, mi az ideális?