Az 1-es villamost körbe kellene vezetni Budapesten. Jelenleg a Bécsi úttól indul a Vörösvári úton, az Árpád-hídon, a Róbert Károly-Hungária-Könyves Kálmán körutakon, és vége lesz a Rákóczi híd előtt, bár a hídon helyet hagytak neki. Át kell vezetni a villamost a hídon, majd a Duna-parton megépíteni neki a Gellért térig a vonalat, ahol csatlakozik a meglévő vonalakhoz a Batthyány térig. Itt a már tervbe vett összeköttetést megépítve a Margit-hídig a jelenlegi 17 vonalán visszajutna a Bécsi út Vörösvári út kereszteződésig.
Kérem azokat, akik érintettek az ELTE, vagy BME megközelítésében, támogassák e kezdeményezést, mivel jelenleg szinte lehetetlen reális időben megközelíteni ezeket a helyeket!
Időközben eltelt 3 év, és megépült a budai fonódó villamos. Így már csak a Petőfi híd, és a Rákóczi híd közötti másfél kilométeres szakasz megépítése hiányzik. Ezen szakasz megépítése nem elsősorban a körvillamos ötletem szempontjából fontos, hanem az egyetemi negyed jobb megközelítése, és a budai észak-déli tömegközlekedési összeköttetés megvalósítása miatt. Ha ez a hiányzó szakasz megépül, számos más vonal kialakítható. Ezen szakasz olyan feltűnően hiányzik a fővárosi villamoshálózatból, mint a fogak tudnak hiányozni a szájból.
Ez egy általános esetben lehetséges hátrány, amiről az adott esetben nem igen lehet beszélni, hiszen az általam javasolt körvonalú 1-es villamos csak olyan útvonalat érintene, ahol vagy jelenleg is nagy a forgalom, vagy ahol még nincs kiépítve a budai oldalon, nagy forgalom várható.
Ecseteld légy kedves a körvonal hátrányait is. Például azt a részt, ahol nem egyenletes a körön a kihasználtság és ezért egyes szakaszon túlkínálat van, másutt meg kapacitáshiány.
Valószínűleg érdemes ecsetelnem egy körvonal előnyét is a start-cél vonalakkal szemben. A körvonal bármely részéről eljuthatsz egyszeri utazással bármely más részére, a legrövidebb úton. A körvonal kiváltásához két start-cél vonalra van szükség, amelyeken való utazás 50% eséllyel plusz átszállást (plusz keresgélés, gyaloglás, várakozás) igényel, ami csúcsidőben 5 perces, azon kívül 10-15 perces időveszteség.
Nem hiszem, hogy az egyik meghosszabítás kizárna a másikat. De megjegyzem, a kelenföldi pu-hoz éppen most épül a 4-es metró, és villamos is, busz is jár oda. Ezzel szemben Észak-Buda és Dél-Buda között szinte lehetetlen közlekedni, sokkal gyorsabb pesten kereszül.
Oktatók, és egyetemisták! Támogassátok a kezdeményezést!
Az 1-es villamost körbe kellene vezetni Budapesten. Jelenleg a Bécsi úttól indul a Vörösvári úton, az Árpád-hídon, a Róbert Károly-Hungária-Könyves Kálmán körutakon, és vége lesz a Rákóczi híd előtt, bár a hídon helyet hagytak neki. Át kell vezetni a villamost a hídon, majd a Duna-parton megépíteni neki a Gellért térig a vonalat, ahol csatlakozik a meglévő vonalakhoz a Batthyány térig. Itt a már tervbe vett összeköttetést megépítve a Margit-hídig a jelenlegi 17 vonalán visszajutna a Bécsi út Vörösvári út kereszteződésig.
Kérem azokat, akik érintettek az ELTE, vagy BME megközelítésében, támogassák e kezdeményezést, mivel jelenleg szinte lehetetlen reális időben megközelíteni ezeket a helyeket!