Szeretnénk felhívni figyelmeteket arra, hogy a siklóernyősök között népszerű
Szársomlyó hegy használata idén is a természetvédelmi hatóság engedélyéhez kötött. Az engedéllyel a Blue Sky Siklóernyős Egyesület rendelkezik, ezért a hegy szabályszerű használata jelenleg csak a klubtagok és pártoló tagok számára lehetséges.
Ha idén is a Szársomlyóról szeretnétek repülni, akkor a hatóság által meghatározott szabályok miatt pártolói tagsággal kell rendelkeznetek.
Kérünk Titeket és kérjük azokat a pilótákat is, akik a hegyen szeretnének repülni, hogy a tagság nélküli szabálytalan repülésekkel ne kockáztassák az egyesületünk által nehezen kiharcolt engedélyt!
Az elmúlt évekhez hasonlóan 2015-ben is az alábbiak szerint rendezhetitek pártolói tagságotokat:
A pártolói tagdíj 2000 Ft, azaz kétezer forint, amit a Blue Sky Siklóernyős Sport Egyesület Szigetvári Takarékszövetkezetnél vezetett 50800111-11128636 számú számlaszámára utalhattok. Az utalásnál a megjegyzésbe írjátok be a neveteket. A pártolói tagsággal jogosultságot szereztek a Blue Sky Klub részére kiadott engedélyre és a hegy szabályszerű használatára.
Kérünk minden leendő tagot, hogy ne a repülés reggelén jusson eszébe hogy pártoló tag szeretne lenni, mert addig nincs módunk senkit sem felvenni a pártoló tagok közé amíg az átutalása nem érkezett be!
Emlékeztetőül a legális repüléshez szükséges és az engedélyben rögzített főbb szabályok: - A repülések megkezdése előtti napokban regisztrálni kell a www.blue-sky.hu oldalon. (a pártoló tagok az oldal használatához jogosultságot kapnak) - A hegy lábánál található szoborparknál elhelyezett füzetbe is regisztrálnotok kell a repülések megkezdése előtt. - Az ernyőn, vagy beülőn jól látható, legalább 20 cm nagyságú azonosítót kell elhelyezni. - A starthely csak a hegy északi oldalán kijelölt ösvényen közelíthető meg. (A hegygerincen nem) - Csak a hegytetőn található starthely használható a startolásokhoz.
Kérünk Titeket, hogy lehetőség szerint azon pilóták figyelmét is hívjátok fel a szabályok betartására, akik, eddig nem voltak pártoló tagok, de a Szársomlyón szeretnének repülni.
Luca Basso az Olasz Siklórepülő Szövetség vezetője a Dolomitokban történő repülés lehetőségével kapcsolatosan a következőkről tájékoztatott minket:
A Dolomitok területén Canazei, Col Rodella, Pordoi és Marmolada körzetében változatlanul komoly problémát jelent a légi mentőszolgálat számára a levegőben tartózkodó sok száz szabad repülő miatt a balesetet szenvedett pilóták, turisták mentése.
Ennek okán a helyi hatóságok erősen fontolgatják, hogy a szabad repülés elől elzárják az egész területet, amennyiben az Olasz Szövetség nem képes kezelni a helyzetet.
Gondolom, akik már valaha is repültek, vagy tervezik, hogy repülnének a Dolomitokban nem örülnének, ha ezt a területet is elveszítenénk, és remélhetőleg azt sem szeretné senki, hogy valamelyik társunk azért haljon meg, mert nem kapott időben ellátást.
Ahhoz, hogy továbbra is élvezhessük a világ egyik legcsodálatosabb helyén a repülést, néhány nagyon komoly biztonsági szabályt be kell tartani....Neked is!!!
1. Olaszországban a mentőszolgálat hívószáma: 118
2. 2014-től a PMR 8.16-os csatornáját használják repülés biztonsági célra.
Vagyis venned kell, bekapcsolva magaddal kell vinni egy ilyen PMR rádiót, amely könnyű és olcsó is.
Ez a csatorna CSAK ÉS KIZÁRÓLAG mentési műveletekkel kapcsolatos információk továbbítására, valamint minden a mentéssel összefüggő kommunikációra használható.
Ezen a rádión hívhatsz segítséget, ha szükséged van rá.
3. Minden pilótának, aki repül a Dolomitokban be kell szereznie egy zöld és egy piros füstjelzőt, amelyet a Coll Rodella drótkötélpályánál lehet kapni.
Ha balesetet szenvedtél és szükséged van orvosi segítségre akkor használd a piros füstjelzőt.
Ha balesetet szenvedtél, de nincs szükséged orvosi beavatkozásra, akkor használd a zöld füstjelzőt és csukd össze a szárnyad!
4. Amikor a mentőhelikoptert (piros és sárga) a baleset helyszínétől legalább 2 km-es
körzetben látod, a használatos rádión szólj a barátaidnak, hogy menjenek 2 km-re a mentendő területtől. Ha nincs más technikai lehetőséged, ordíts nekik, hogy el kell hagyni a területet, és ints, hogy milyen irányba távolodjanak!
5. Ne menj a lebegő helikopter felé!!! Akkor sem, amikor azt gondolod hogy elérte a művelet helyét és ettől kezdve lehet biztonsággal repülni, mert a helikopter lehetséges, hogy éppen arra vár, hogy elmenjenek körüle a szabad repülők (beleértve téged is) és haladhasson tovább a mentési területre.
Ha mentő helikoptert látsz közeledni, és netán még azt is látod, hogy hol van a piros jelzőfüst, azonnal távolodj tőle, akár azon az áron is, hogy le kell szállnod!!!
Ezeknek a követelményeknek meg kell felelned, ha azt szeretnéd, hogy ez a csodás repülő hely továbbra is használható legyen a szabad repülők számára!
Kérjük, hogy ha csoportosan mentek a Dolomitokba repülni, a starthelyen tartsatok biztonsági meetinget és mindenkinek ellenőrizzétek le, hogy van-e és be van-e kapcsolva a PMR rádiója, és hogy van-e nála füstjelző!
Ezt a 2 gépet és harmadik társukat keressük. Aki tud róluk valamit, keressen, leyen szíves. 2014. 08. 09. helyi 16:58-kor az ejtőernyős légtéren minden rádiózásés engedély nélkül keresztülrepültek, ekkor keresztezték a repteret, majd utána Papkutapuszta felé repültek, és minhta a Balatont is átrepülték volna. Tudom, nem a legjobban lálthatóak a képeken, de elég jellegzetes repkény kinézetűek. Köszönöm a segítséget a megtalálásukhoz. +36-70-611-5343 számon vagy info@lhsk.hu e-mailben jelezheted, ha tudsz róluk valamit.
A nagy sikerre való tekintettel felmerült az igény a bohinji "B" túra ismétlésére. A fAirPlay csapata várja mindazok jelentkezését, akik szeretnék tágítani ernyőkezelési és saját határaikat biztonságos körülmények közt, magas szakmai színvonal mellett.
Sziasztok! Szeretnénk felhívni a figyelmeteket a következő túránkra:
Makedónia 2014. július 27 – augusztus 03. (8 nap, 7 éjszaka)
Krushevo városka 1150 méteren fekszik, és sajátos hangulata van. Az élet a főtér környékére koncentrálódik, ahol rengeteg kis kávézó várja a vendégeket. Mediterrán ország lévén az élet későn indul, de egész éjszakába nyúlóan tart. A vendéglátás igazán jó. Eredeti ízek, házias ételek, és igen kedvező árak várják az ide látogatókat.
Ez egy sok pilóta által még fel nem fedezett siklóernyős paradicsom. Több irányra van starthely, de leginkább a keletiest szokták használni. Innen startolva, a Nap mozgását követve, körbe lehet repülni az egész fennsíkot, ami egy közel 100 km-es repülést jelent! A hely kiváló lehetőséget kínál egy fantasztikus távrepüléshez. A hatalmas platót hegyek ölelik körbe, így senkinek nem kell attól félni, hogy valami ismeretlen, szűk völgy, vagy erdő fölé kerül. Ha esetleg elfogy az emelés, egyszerűen csak ki kell siklani, és bárhol leszállni. Itt 60-80 kilométert megrepülni még a kevésbé gyakorlott pilótáknak is igazán egyszerű, mert csak a hegygerinceket kell követni.
Természetesen, aki kihívásokra vágyik, az egyéb irányokba is el tud indulni. Aki a nyugis dolgokat szereti, az átrepülheti a fennsíkot keresztbe, oda-vissza, ami kb. egy 50 km-es hurok. A platón sok kis falu és úthálózat van, így a visszajutás is egyszerű.
A starthely hatalmas, a leszálló, pedig szinte végtelen. Ideális hely a termikelésre, és a távrepülésre.
Kedvcsinálóként nézd meg a filmet itt:
A túra ára: 170 Euro (kísérő: 150 Euro)
Az ár tartalmazza:
- szállást apartmanban - bőséges reggelit - felszállítást a starthelyre - szervezést - 1 db gumicukrot Egyénileg fizetendő:
- utazás (kb. 900 km) - vacsora (kb. 3-5 Euró mindenestül) Kisbuszban korlátozott számban tudunk helyet biztosítani Az apartmanok jól felszereltek, lehet főzni, de a helyi vendéglők árai is nagyon kedvezőek (egy pizza kb. 600 - 700 Ft). Jelentkezés 100 Euró előleg befizetésével lehetséges. Jelentkezés, további infó:
Vegyél egy utánfutónak való plusz gumicsónakot, kötözz rá három tucat tartalék evezőlapátot és vonszold magad után, akkor lehet, hogy elég lesz. De talán nem lenne annyira fárasztó az evezés, ha ahelyett a hátimocidat erősítenéd a gumicsónakodra, ahogy Oroszországban a tundrai vadászok, aztán legfeljebb még egy plusz gumicsónak kellene az üzemanyag tartályoknak. És még egy a tartalék motoroknak, biztos, ami biztos. És egy ötödik gumicsónak (ha jól számoltam) a tartalék gumicsónakoknak, arra az esetre, ha az előzőek közül bármelyiket kilyukasztaná egy kardhal, fogas cet, vagy tövises rája...
Naszóval bepötyögtem ezt a kriksz-krakszot a gugli fordítójába és valami nagy PPG siklóernyős bulit emlegetett brazilhonban jövő év április 18-21 között. Részletek a linkelt honlapon.. Menjünk el, nézzük meg.
Én mennék is, csak ku*va sok a kilométer és a víz Brazilhon és közöttünk.. De sebaj, a TESCO tavaszi szezonális termékei között hátha lesz felfújható gumicsónak, ami elbírja a hátikrepegőmet is. Addig edzek, hogy bírjam az evezést...
Apropó.. Vajon a TESCO-s evezőlapátok bírni fogják a strapát?
Sziasztok! Küldöm Nektek a monte carloi élményrepülés tervezett részleteit!
Időpont: 2014.01.25 - 02.01
Szállás: 2-4-6-8 fős tengerparti apartmanokban.
Utazás: kisbusszal és saját autókkal - létszámhoz igazítva.
Monte Carlo mikroklímája a téli időszakban is nagyszerű repülést tesz lehetővé. Lejtőrepülés, termikrepülés / 2-4m/s / kellemes feltételek mellett, mintegy 300 méter hosszú tengerparti leszállóval. A nap folyamán többszöri felszállítási lehetőséget biztosítunk, bár nem ritka az 5 óra feletti napi repült órák száma sem. Az élményrepülő túra egyúttal magashegyi képzést is jelent, a szintkülönbség közel 700 méter. A starthely szuper, műfüves borítású. Az apartmanok jól felszereltek, így az étkezés megoldható kedvező feltételekkel.
Várható költségek: a túra díja kb 195 Euro - mely függ a végső létszámtól és az alábbiakat tartalmazza: Szállás 6 éjszakára apartmanokban önellátással,
Napi többszöri felszállítás,
Rádióirányítás, oktatói felügyelet,
Meteo,
Elméleti oktatás,
Teljesítményrepülés oktatása, irányítás
A monacoi túrára hozzátartozók is jöhetnek, nekik valamivel kedvezőbb a díj, kb 165 Euro. Igény esetén tandemrepülést is biztosítunk. Egyéb költségek: Étkezés - önellátás
Kérlek benneteket, hogy a túrán való részvételi szándékotokat mihamarabb jelezzétek, hogy a létszám függvényében mihamarabb foglalható, előlegezhető legyen a szállás és szervezhető a kiutazás. Sok szeretettel várunk mindenkit a francia tengerpartra, a repülés őshazájába!
Jól sikerült a fedémesi célraszálló verseny! Rövid leírást találtok a www.matraextrem.hu weboldalunk fórum rovatában Zvada Laci jóvoltából.
Gyertek és használjátok ki az év utolsó jó időit.
Programok: Október 19-20 délután Eged- repülés, Eger reptér motoros ernyőzés ( a tandemtrájk is megy ha valakit szeretnétek reptetni) Szervezzetek közös esti motoros repülést, használjátok az oldal fórumot.
Október 27 Donovaly vagy Kokava A várható jó idő függvényében előző napon döntünk az indulásról, így nincs mit veszíteni. A múltkori Donovaly túra jól sikerült, annak mintájára ismétlünk. Némi helyszín ismeret, magashegyi repülés elmélete, biztonságtechnika, rádiósirányítás. A kiutazást létszám függvényében gazdaságosan autókkal tervezzük. Tervezhető költségek: utazás 4-5000Ft, felvonó 3,5Euro/menet, elméleti és gyakorlati magashegyi képzés 25 Euro. Igény esetén tandemrepülésre is sor kerül. Indulás: 6.45, 10.00 felvonó, majd visszaindulás 17.30, érkezés 20.30 körül.
Amennyiben nem lenne jó Donovaly tervezzük Pamír vidékét, azaz Podbrezova környéki starthelyek berepülését. ( itt található Európa egyik legrégebbi és még működő felvonója, ára 1 Euro/menet 300méterre visz fel! )
Illetve az érchegységben Kokava, ahová felszállító autóval tudunk menni és 700! méter a szintkülönbség.
Szóval jelezzétek részvételi szándékotokat és gyertek minél többen, mert sajnos hosszú lesz itthon a tél!
Akinek szüksége lenne bármilyen célból olcsóbb ernyőre, beülőre keressen, van néhány eladó.
Többek között van 1 db jó állapotú kompozit és 2 db fa 112cm-es parapower légcsavar - ha valakinek szüksége lenne rá + egy vario.
Önköltségi áron lehetőség van a tököli reptéren repülőgép vezetésre, útvonal repülésre, és a műszeres és hagyományos navigáció kipróbálására egy Cessna 152-es kisgép fedélzetén.
A gép két személyes (pilóta+1 fő), egymás melletti üléses.
Összesen 6 repülési óra van, amit igénybe lehet venni kedvezményesen az alábbiak szerint:
1 fő repülése minimum 30 perc kell legyen, de ha valaki szeretne, akkor lehet repülni 2-3 órát is egyhuzamban.
30 perc: 14.000 Ft.
Ha valaki több időt szeretne repülni, akkor arányosan fel kell szorozni ezt az összeget.
A repülési időket jelentkezési sorrendben lehet foglalni. Előnyt élvez, aki hétköznap tud jönni.
Magyarországon belül bárhová el tudunk repülni. Alább megadunk néhány lehetséges útvonalat és körülbelüli repülési időt. Az átlagsebesség kb. 150km/h, így az alábbi repidők inkább bőven vannak számolva:
Budapest panoráma: 30 perc (útvonal: Tököl - Budaörs – Fahegy – HHH – Tököl)
Velencei-tó: 30 perc (útvonal: Tököl – Velencei-tó – Tököl)
Dunakanyar és Budapest panoráma: 60 perc (útvonal: Tököl – Mókus-hegy – Esztergom – Visegrád – HHH – Tököl)
Balaton panoráma: 90 perc (útvonal: Tököl – Tihany – Tököl)
Katalin Juhász Ha már így belejöttünk a versenyzésbe, folytassuk Bassanoban a 3. Grappa XC Openen (saját szervezésű háziverseny)! :) Ha kirándulnál, repülnél, buliznál velünk szívesen látunk túránkon!
Az Ausztriai Siklórepülő Szövetség honlapján a következő rövid hír olvasható:
Until this summer, the IPPI Card was tolerated. Not any more. CIVL received reports of pilots being arrested by the police and charged a 300-400 euros fine for not having a proper licence. The Austrian federation is aware of the problem. At the time being, it is collecting data from several countries, to find out which licences are acceptable for the Ministry of Transport. The new rules should be published in October 2013, showing the accepted licences.
Up to now, are collected samples licences/rating cards from following countries:
BEL, CZE, DEN, FRA, GBR, GER, HUN, ITA, NED, NOR, POR, ROM, SLO, SUI, SWE, AUS, CAN, NZL, USA.
The only one that might be accepted by the Ministry of Transport seems to be: CZE, GER, ROM, SLO, SUI.
Magyarul: Eddig a nyárig az Ippi kártya elfogadott volt. Többé nem az. A CIVL-hez érkeztek beszámolók pilótáktól, akik le lettek tartoztatva és 300 -400 €-ra büntetve mert nem volt megfelelő licencük. Az Osztrák Szövetség ismeri a problémát. Most egy csomó országtól kérnek adatokat, hogy kiderítsék melyek lesznek elfogadva az Osztrák Közlekedési Minisztérium által. Az új szabályokat Októberben fogják közzé tenni. Pillanatnyilag az alábbi licencek vannak elfogadva az Osztrák Közlekedési Minisztérium által: CZE, GER, ROM, SLO, SUI.
A HFFA felvette a kapcsolatot az Osztrák Repülő Szövetséggel és kéri őket, hogy adjanak ki egy hivatalos közleményt amelyből kitűnik, hogy mi a helyzet. Válaszukat feltesszük honlapunkra.