Keresés

Részletes keresés

emp Creative Commons License 2017.08.30 0 0 224

és mégis elszúrtam, pedig teljesen világos volt, basszus

emp Creative Commons License 2017.08.30 0 0 223

aha, itt rögtön a lényegre figyel ember :)

Előzmény: Simply Red (62)
emp Creative Commons License 2017.08.30 0 0 222

látom, van aki fordítva gondolkodik, de nyilvánvalóan rosszul.

Előzmény: Hierro Nyh. (42)
emp Creative Commons License 2017.08.30 0 0 221

válasz a múltba:

csak most láttam ezt a feladványt, valahogy teljesen szem elöl tévesztettem a topikot.

jól megszívatott, mert ugye élből azt mondaná az ember, hogy mind a négyet, de sejti, nem ezt várják tőle.

 

aztán rájön, hogy azokról a kártyákról nincs szó a feltételben, melyeken páratlan szám , vagy mássalhangzó van.

tehát elég az egyest és a hármast megfordítani.

 

most megyek csak tovább, hogy lássam, milyen a feladat átfogalmazva, és ha kiderül, hogy hülyeséget írtam, akkor pironkodok, meg el is árultam nyilvánosan, hogy ostoba vagyok :)

Előzmény: Simply Red (21)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.30 0 0 220

Na, ezzel az idehozott reklámizével azt hiszem meg is magyaráztad a topik "Miért utált a matematika/fizika?" kérdését:):):) Szerinted az itt fórumozóknak szüksége van erre? Köszi:)

 

De jó, hogy ingyenesen lehet magántanárt keresni, szuper ajánlat:) Nem kell a keresésért is fizetni, király. Szaladok is, körülnézek az oldalon:):):)

Előzmény: tutimagantanar (219)
tutimagantanar (X) 2017.08.30 -2 0 219

Sziasztok!

 

Ha matematika/fizika tanárt kerestek, nézzetek szét a TUTI magántanár-közvetítőn:

 

www.tutimagantanar.hu

 

Egyszerűen, gyorsan, ingyenesen, regisztráció nélkül lehet magántanárt keresni az oldalon. 

 

flugi Creative Commons License 2007.12.05 0 0 218
kicsit hasonlít rá az egyik épp kedvenc játékom: Crayon Physics
Előzmény: nadamhu (217)
nadamhu Creative Commons License 2007.12.05 0 0 217

Ha már fizika oktatásról van szó, ezt most találtam:

 

http://www.youtube.com/watch?v=d7eGypGOlOc

 

Nagyon cool!

 

csanad.b Creative Commons License 2007.12.05 0 0 216

a szelekció lehet a phd , szakmai előmenetel , intézményi pl egyetemi kutatóhelyi pozició stb az oktatás és kutatás hr je is valamiféle- egyébként gyakran hótkorrupt- diplomás szelekciókon alapul ... olyan lesz a oktatási kutatási közigazgatási akármilyen rendszer jellege teljesitménye amilyenné a bekerülési előmeneteli poziciószerzési stb szelekció teszi

a diploma piaci értéke egy dolog , egy másik dolog az indirrekt társadalmi hasznossága amit a piac nem biztos hogy mér vagy értékel... néha méri néha meg nem méri

pl mire jó egy korrekt filozófus vagy történész a piacnak ? kb semmire

de mire jó egy gondolkodni képes mélyebben elemző elme mondjuk a színvonalas politikai közéletnek? hát azmeg létezni se tudna nélkülük ahogy azt a mellékelt ábra ...
Előzmény: pint (215)
pint Creative Commons License 2007.12.05 0 0 215
a szelekció a vizsga és a diploma piaci értéke egy adott egyetemen
Előzmény: csanad.b (214)
csanad.b Creative Commons License 2007.12.05 0 0 214
a korrekt telesitmény elvű szelekciós mechanizmus hiánya viszont nem helyettesíthető pénz bepumpálással ... vagyis ha nem tudod hatékonyan szétválasztani az aranyat meg a meddőt ,mert szar a szelekciós technológia ... költheted a pénzed arra hogy mégtöbb ércet pumpálj a rendszerbe... a kutatói szelekciónál pl jó lenne ha egyáltalán megjelenne az arany a mosoda a végén és nem kéne utólag aranyozni , pl nem azzal oldaná meg az akadémia az alkalmazott kutatás reformját , hogy kioszt 3 akadémiai szabadalmi nivü dijjat ,és csak azért nem négyet mert 4 életképes szabadalom az utóbbi években már nincs is összesen se
Előzmény: Simply Red (207)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.05 0 0 213
Te egy modernkori Shakespeare vagy :) vagy isten tudja micsoda.

Értem én mi lenne jó. Sajnos ez is egy utópia, imnt megannyi más tökéletes világ. Vagy együtt ugrunk fejest a jóba, vagy egyenként elveszünk...
Előzmény: sniffí (211)
sniffí Creative Commons License 2007.12.05 0 0 212
a pszihologhusok dolgoznak, dehát ők is csak pénzből tudnak megélni manapság.
S míg civilizáció mi enni ad, nem szabad harapni
Előzmény: sniffí (211)
sniffí Creative Commons License 2007.12.05 0 0 211
elragadott az indulat, s ilyenkor elfelejtem megrágni a gondolataim, csak nyelem s nyeletem.
Társadalmunk hirarhikusságára való tekintettel, a szépszavaktól is látszik, megkülönböztetjük egymást.
S alkalmasint a nem megfelelő hozzáállást )tudásunkhoz (képpest, lenézéssel társítjuk. S valóban van logikája. Hiszen a halandóság szempontjából aki nem tud dolgokat 60-80 éves koráig nem valszinű, pótolja.
Ám ha megfordítom s azt állítom, azért e határ s hozzáállás, mert a figyelem automatikusan a hierarhiábavló helyezkedésre irányul, s nem az életben maradásra, s fel örli magát a hogyantegyemben.
S mindent a civilizáció használta ember űzte foglalkozásokon keresztül akarunk elérni(ez nem lenne baj hisz tevékenységeinken keresztül is találkozunk, mi több építjük vagy romboljuk a világot, egymást:( )
Tapasztaltam már az illetékest bevittem a logika zsákutcájába, miből azzal vágta ki magát neki van belőle diplomája(oktatási minisztérium), és hasonlók.
Halandóként belátom nincs más mint valakivé válni, megszerezni birtokolni, uralni.
Tudást meg csak akor birtolhatom, ha nem látom be más tudhatja jobban, s míg különbözök a tevékenységek pénzbeli értékei, addig a tudást birtoklóknak is van miért különbnek (ill. kell, a jobb életkörülményekért, ám így nincs valódi fejlődési tempo, csak kényszeres engedés) tudni magukat
A mai otatás (gondolkodási) rendszeren felnövő nemzedék ( a nem kivétel)is, elveszíti énségét, s besrolódik a civilizáció diktálta aitkákba dobozokba, így az ének elkülönülve kűzdenek tudásu által egymással létükért, kényszerítve egymást tudásuk hatalmával.A helyett hogy összefogva rostálnák a tudást, s együtt teremtenénk a világot, milyenre szeretnénk
Ilyesmit élek, gondolok, de nincs időm szebbre :)
((isten nincsssss, csak mink képvisljük az értlmet, s ha az emberi értelem is osztott nem csak a megszerzett tudás, ... valami férges, tán az alma volt ... jó-rossz, .. tudóbb-MÉG nem tudó))
Előzmény: _vs120_ (204)
Simply Red Creative Commons License 2007.12.05 0 0 210
Sőt, az is előbbre visz, ha rájön, hogy milyen műintézményt kell a jövőben nagy ívben elkerülnie.
Előzmény: pint (208)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.04 0 0 209
Jó, ez így már nekem is okés...
pint Creative Commons License 2007.12.04 0 0 208
a befektetésnek az a tulajdonsága, hogy kockázatos. ugyanakkor elvesztegetett idő nincsen, ha csak pár mondat megmarad a fejében, vagy csak a szemlélet megmarad a fejében, már az is előbbre visz
Előzmény: _vs120_ (206)
Simply Red Creative Commons License 2007.12.04 0 0 207
Egyrészt ennek sem mindig a diák az oka, másrészt az oktatásra is ugyanaz az érvényes szerintem mint a kutatásra. Muszáj egy csomó gyengét is finanszírozni ahhoz, hogy legyen valamennyi jól teljesítő. De ez nem csak itt van így, hanem mondjuk az aranyásásnál is.  A meddő kitermelése nélkül nem jutsz az aranyhoz.
Előzmény: _vs120_ (206)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.04 0 0 206
Most azokról beszélek, akik beiratkoznak az egyetemre, de sosem végzik el, és akikből egyre több van... ezek nem fognak jobban keresni a nem megszerzett diplomájuk után.
Előzmény: Simply Red (205)
Simply Red Creative Commons License 2007.12.04 0 0 205

A sok emberke meg mind tanulni akar, és addig nem fizet se tb-t se szja-t se nyugdíjjárulékot...

 

De aztán annál többet. Befektetés nélkül nincs hozam, ezt mindenki tudja.

Előzmény: _vs120_ (198)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.04 0 0 204
Bocs Sniffi, de számomra ez a magasröptű beszélgetés nem érthető. Én földhözragadt mérnök vagyok, képtelen arra, hogy megértsem az ilyen mondatokat:

"gondolom annak, kik szerint mégis van hasznosabb létező?
s ezt az anyagi javak juttatásával fokozhatón kimutatható
ne má oszd meg és uralkodj, ..."

Ha fontos, amit mondasz, akkor valami számomra érthető parasztnyelvre próbáld meg lefordítani. (sejtem, hogy mit akarsz mondani, de még olyan homályos, hogy az ellenkezője is lehet...)
Előzmény: sniffí (201)
pint Creative Commons License 2007.12.04 0 0 203
"Két év múlva az érettségi után pl. már senki nem menne át újra tanulás nélkül a matek érettségin."

én most néztem az idei érettségit, átmentem volna az emelt szintűn, bár nem ötössel, hanem kettes-hármas eredménnyel.
Előzmény: moonshadow (202)
moonshadow Creative Commons License 2007.12.04 0 0 202

Csak a tanáron múlik.

Általánosban utáltam a matekot, gimiben szeretem és ment is mert a tanár nagyon jól magyarázott és segített is, volt sikerélmény.

Fősulin viszont egy idegbeteg hülye akart analízist tanítani, rendesen meg is utáltam az egészet.

 

Ha lenne valami matek egylet féle ahol szivesen foglalkoznak kezdőkkel meg haladókkal, szivesen járnék oda észt tornáztatni.

Csakhogy a matek az tipikusan oylan tárgy amit ha hanyagol az ember akkor egy idő után egy csomó mindent elfelejt, na persze ezt az ember nem hangoztatja.

Két év múlva az érettségi után pl. már senki nem menne át újra tanulás nélkül a matek érettségin.

 

Pedig a matek egy csodálatos terület, és ad is megfelelő sikerélményt. :)

 

 

Előzmény: terrariumos (-)
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 201
gondolom annak, kik szerint mégis van hasznosabb létező?
s ezt az anyagi javak juttatásával fokozhatón kimutatható
ne má oszd meg és uralkodj, ...
Előzmény: sniffí (200)
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 200
s ez kinek gáz?
Előzmény: _vs120_ (198)
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 199
ha az érdeklődés van(értelmesék), a tudni vágy is van.
Kiváncsiságot a bizalom nem helyettesíti(értelmeséknél)
Attól még furok faragok én is, de tudni akarom, az elég jólt-e.
Hisz a fizika, általonosítja a teret mi van, mit furok faragok, s mi valamelyst vagyok

Vagy ez horgászat?
A mai ember tudománya csak csali, az ide tévedő létezőnek? (ismeret terjasztés
Előzmény: _vs120_ (197)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.04 0 0 198
Egyébként abba fog belerokkanni a társadalom, hogy egyre több diákot kell "eltartani".
A nyugdíjasok száma meg csak nő-nő. (már 0.8 nyugdíjas jut egy keresőre!)

A sok emberke meg mind tanulni akar, és addig nem fizet se tb-t se szja-t se nyugdíjjárulékot...
Előzmény: _vs120_ (197)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.04 0 0 197
OK!

De légyszíves különböztessük meg a tudományos ismeretterjesztést az oktatástól!
Előzmény: sniffí (196)
sniffí Creative Commons License 2007.12.04 0 0 196
"Szóval nem látom be, miért kellene a felsőoktatást mindenki számára egyenlően elérhetővé tenni függetlenül attól, hogy szükség van-e rá. Ez felesleges pénzkidobás. Ilyen a világon sehol sincs. "A tudomány oltárán áldozni kell." Még a diáknak is!"

mert ha valaki nem érti meg a világot, nem tudja miert támogassa a tudomány fejlödését sem a kutatások által mik, az elméleteket bizonyítják a világunk jobbátételére.
csak elfogadja a hogyant állandóra, megváltoztathatattlannak. s értelmetlennek gondolja, a fejlődés lehetőségét, s annak lmax. támogatását. S ez egy csúnya patt, ami mattá lehet, a civilizációnkra nézve.
Előzmény: _vs120_ (195)
_vs120_ Creative Commons License 2007.12.04 0 0 195
Szia csanad!

szvsz pont azt igyekeztem sugallni hsz-eimben, hogy a szakmunkás nem bunkó, és hogy a dimploma önmagában nem jelent semmit.

Urambocsá' nem értem, hogy miért ne megyeszékhelyeken és a fővárosban kellene lennie az egyetemi szintű oktatásnak. Ilyen végzettséggel úgyis csak a megyeszékhelyeken és a fővárosban szerez az ember állást... Vagy szerinted Csajágaröcsögén is lehet valaki fizikus? Ugye nem.

Fogjuk meg ezt az esélyegyenlőségesdi kérdést más oldalról. Mi cél vezérli ma az embereket a felsőoktatási intézménybe? Az az hit (vagy tévhit), hogy majd kiművelt fővel jobban fog keresni. (Tisztelet a kívételnek, aki okos akar lenni, ~1-2%)
Jól keresni pedig lehet vidéken is és szakmunkás végzettséggel is. A lényeg, hogy jó legyél a szakmádban. (ezért hoztam a múltkor az asztalos példát.)

Az esélyegyenlőség egyetlen lényege, hogy az emberek egyenlő eséllyel indulhassanak az életnek, csináljanak bárminemű munkát, ha azt tisztességesen végzik, akkor boldoguljanak belőle. (Ez lehet, hogy erősen szocialista-eszme szagú, de nem a politikai felhangot szeretném, ha kihallanátok belőle...)

Szóval nem látom be, miért kellene a felsőoktatást mindenki számára egyenlően elérhetővé tenni függetlenül attól, hogy szükség van-e rá. Ez felesleges pénzkidobás. Ilyen a világon sehol sincs. "A tudomány oltárán áldozni kell." Még a diáknak is!

Az valóban megkérdőjelezhető, hogy jól szétválogatják-e a jókat és alkalmasakat a rosszaktól. A kreditrendszer hatalmas előnyt jelent azok számára, akik nem tanulnak. Óriási költségeket róva ezzel az állami kasszára. (csak sok-sok év után derül ki, hogy a diákból soha nem lesz diplomás ember.) Ez az ökörség is az esélyegyenlőség nevében lett kitalálva. Fel is higult szépen tőle minden egyetem.

Elegendő megnézni, hogy régi nagy tudósaink/mérnökeink/orvosaink stb honnan valók. Látható, hogy ugyanúgy voltak vidékiek, mint nem. Szóval ez nem érv.

Azt hiszem azonban, hogy ez az egész téma OFF. Szinte már semmiben nem kapcsolódi ka topik témájához, ezért abbahagyom. Ha van valahol ilyen témájú topik... de nem találtam. (bár nem is kerestem igazán)
Előzmény: csanad.b (194)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!