Üdv,
Próbálgattam pár telefonszámot t-com-os hálózatból hívni, de sajos :
- vagy foglaltat jelez
- vagy szétkapcsol
- vagy "az ön által megadott szám nincs a listában" szöveggel megszakad a vonal
- esetleg egy hangmenü fogad, de nem derül ki a cég vagy a szolgáltatás neve
Abban kérnék segítséget, hogy mik ez a telefonszámok vagy előhívószámok, és milyen hálózatból lehet ezeket felhívni. Neten semmi infót nem találtam ezzel kacsolatban, t-com tudakozó se tudott mit mondani.
Tehát:
- 120 - 131 (121, 122, 123, stb)
- 1211, 1290
- 1301-1319 (1301, 1302, stb)
- 1522, 1529, 1553, 1577, 1588
- 1716, 1720, 1736, 1737, 1738, 1739
Előre is köszönöm a válaszokat.
Öröm látni, hogy lassan összeáll a kép. Azért hadd szálljak be: a számozással kapcsolatos fontosabb kérdéseket jogszabályok rögzítik, most éppen a 164/2005 és a 184/2005 kormányrendeletek. Az első a számozási terv, a második a felhasználhatóságról szól. Ami a HIF/NHH honlapon látszik, az tulajdonképpen az adott játékszabályok alapján a szolgáltatók által már megkért számok listája különböző bontásokban.
Hát lássuk... Ami maradt : 1211, 1290, 1522, 1529, 1553, 1577, 1588, 1716, 1720, 1736, 1737, 1738, 1739. Tehát kb. 25 telefonszámra megtalátad a megoldást :) Azt még nem írtam, hogy az 12xx és 17xx -es 200 számot egyenként felhívtam (szép meló volt), és még így is maradt bent a fenti listában pár szám.
Na ennek alapján azt tudom mondani, hogy a logikailag levezetett ökölszabály nem mindenhol érvényesül, illetve szolgáltatónként másfajta ökölszabályok jöhetnek képbe!
No és még egy olyan dolog, amit tényekkel nem tudok alátámasztani, csak tapasztalatból, illetve logikailag levezetve.
Ez az egész úgy működhet, hogy van egy/sok adatbázis, ami az adott helyi központra/központokra vonatkoztatva megadja, hogy egy adott rövíd hívószámhoz valójában hol, melyik központ normál hívószáma tartozik, és a rendszer azt kapcsolja.
Mert hívom a 112-t.
De nem egy helyen csörög minden 112-es hívás, hanem igenis inteligensen a hívás helyéhez legközelebb eső segélyhívást fogadó állomásra, ahonnan a leghatékonyabban intézkedhetnek.
Vagy hívom a 17xx számot, diszpécserszolgálat. nekem többnyire a debreceni csapat jelentkezik.
Viszont műszak után esetleg pest, vagy győr. Meg műszak alatt is, ha debrecen túlterhelt.
Viszont pl. azt az emeltdíjas 17xx-es számot (vélem: valami erotic SMS?) minden bizonnyal egyetlen egy helyen fogadják, bárhonnan hívják az országból.
Ja ez az SMS-es izé.....
Küldd a kódot a számra, aztán majd lesz valami.
Na itt meg az lehet, hogy van egy 17yz szám, és mögötte ezernyi al-szolgáltatás: szavazás, clip-rendelés a TV-be, meg mindenféle.
Na itt egyetlen szám mögé tesznek sokféle izét, amit az SMS-beli elsőnéhány karakter, vagy kód alapján szelektálnak, nem pedig úgy, hogy a 17yz után még további négy számot kell tárcsázni.
Namost a jelenlegi számozási terv rendszerét kellene látni.
Régebben zárt számozási rendszer volt, ami annyit jelentett, hogy a körzetszám és a kapcsolási szám jegyeinek darabszáma ugyanannyira jött ki úgy pesten, mint vidéken.
Speciális számok pedig nem sok volt: 01: távolsági bejelentő, 02: táviratfeladás, 03: hibabejelentő, 04: mentő, 05: tűzoltó, 06: belföldi távolsági hívások, 07: rendőrség, 09: tudakozó, 00: nemzetközi távhívás.
08x volt továbbragozva: 080: pontos idő, a 083-nak is volt funkciója, 088: autóklub stb.
Namost: A telefonközpontnak vélhetően tudnia kellene, hogy mikor van vége a szám tárcsázásának, illetve mikortol kezdhet foglalkozni a hívás kapcsolásával.
Éshát ha van pl. 1211, és emellett élne pl a 121-es hívószám is, akkor a központ honnan is tudhatná, hogy valójában nem a 121-et akarod hívni, tehát a harmadik számjegy beadása után még nem szabad kapcsolnia, hanem várja be a negyedik számjegyet!
Tehát egy olyasmi ökölszabályt vélek felfedezni, hogy mivel a rövid hívószámok egyessel kezdődnek, a hosszú helyi számok nem kezdődhetnek egyessel. (ha nem egyessel kezdődik egy szám, akkor kivárja a 6.ik, 7.ik szám beadását is. Viszont ha egyessel kezdőkik, beéri kevesebbel is, de hogy mennyivel, arról alább...)
Ugyanígy: Ha egy négyjegyű hívószám pl 12-vel kezdődik, 15-el kezdődik, 17-el kezdődik, akkor a háromjegyű rövidített hívószámok nem kezdődhetnek 12-vel, 15-el, 17-el. Ha 12-vel (stb) kezdődik, bevárja a netgyedik számjegyet is, egyébként kevesebbel is beéri.
A 15xx számok az ún váltószámok, amik arra valók, hogy adott hálózatból más szolgáltató szolgáltatását vedd igénybe. pl.: 1502 -Tele2, 1515: T-Com.
A 1553 talán az Invitelé, de ebben nem vagyok biztos.
a 17xx kezdetűek valószínűleg a saját szolgáltatód ügyfélszolgálati, vagy technikai számai.
120, 121, 122, stb. - ílyen nincs, van azonban 12xx -ezek általáben telefon, v. Internetszolgáltaók ügyfélszolgálatai: 1212 -T-Com, , 1234-T-Online, 1202-Tele2, 1220-Pannon GSM, 1230-T-Mobile, 1270-Vodafone, meg biztos van még egy csomó.
A kérdés jogos, elsősorban azért, mert egy oktatási anyagot készítek a melóhelyemen, és ennek egyik része, hogy milyen szolgálatások / milyen szolgáltatók érhetőek el a 100-200, és a 1001-2000 közötti számtartományban. A nagy telefonszolgatók oldalait, ászf-eket, fórumokat átnéztem, így sok számot sikerült megtalálni, de még maradt kb 30 (ezeket irtam le), amelyekről még felhívás után se lehetett megtudni, hogy kihez/mihez tartoznak.
Emelett lehet, hogy jó lenne összeszedni ezeket azért is, hogy neten is lehessen publikálni. Sokszor előfordul ugyanis, hogy pl : xy szolgálatónál szeretné valaki megtudni, hogy bizonyos szolgáltatásokat milyen számról lehet elérni. Jobb esetben 10-15 percet kell kotorászni az adott szolgálató oldalán, rosszabb esetben már a google sem segít.
De, természetesen a legtöbb 4 számjegyü telefonszám szép szám, ami mögött általában egy normál telefonszám áll, pl : ügyfélszolgálatok, egyes t-com és más szolgáltatók száma, ilyesmi. Az is igaz, hogy ilyen jó pénzért bárki kérhet, csupán nincsen semmilyen publikus helyen nyilvántartva, hogy melyik szép szám melyik szolgáltatóhoz irányít át, és hogy milyen szolgáltatás tartozik hozzá.
z967:
Ez volt az egyik szám, amiről infót kerestem, köszönöm!
Hid,
Mind a két számot próbáltam, viccess, de semmit se tudnak arról, hogy egy adott 3 vagy 4 jegyü szám hova tarozik :( A helyzet az, hogy a nagy szolgáltatók oldalait is átnéztem, de ott se találok infók a hozzászólásomban irt kb. 30 számról.
Te! Ez nem úgy van, hogy vannak ún. szép számok (pl: taxi 222222), meg könnyen megjegyezhető számok (456789), és ezeket a telefonos társaságok nem adják ki, hanem külön kell érte fizetni? Annó, a megboldogult MATÁVnál így volt...szerintem a mostani telefonostársaságok sem működnek másképp.