A hibrid autók biztosítják az értelmes átmenetet, ameddig az elektromos autók műszakilag, biztonságilag, súlyilag, hatótáv és töltésidő parailag, árköltségileg is ki nem forrják (fejlődik) magukat.
Sőt ezek jelentik jelenleg a megbízható és tartós minőséget is.
PHEV-m (SUV) lassan 4 éves, köszöni jól van. A fővárosban, jelentős hegyi-sik üzemben benzinmentesen közlekem vele (hegyről leérve szépen látom, mennyivel nött meg a hatótáv, a visszatöltés miatt), gond nélkül, szolid pedálnyomással ("gázadással") magam mögött hagyva a közlekedés egyéb motorizált résztvevőit (kivéve a komolyabb elektromosakat - pl. Tesla)..:) - és gond nélkül előzök oriási nyomaték és lóerő tartalékkal, ha kell... A garázsban kényelmesen feltöltve egy laptopméretű töltő biztosítja azt a kb. 3 milleres megtakarítást, amit eddig a rendszer produkált a benzines üzemhez képest (kb. 10 HUF/km, szemben kb. 80-al). A tengerpartra, vagy síelni pedig 7-7.5l-es fogyasztással jutok le, ha aktuális, 1 perc késedelem nélkül, mert hidegen hagy, hogy hol egy töltő, amely 30 perc alatt 80%-ra tölti fel az akkumulátort...:) - ha sietni kell, akár 220-al... (na itt azért megváltozik a fogyasztás..:)
Na, hát ilyen az autósélet egy semmire sem alkalmas, műszakilag, gazdaságilag értelmetlen PHEV-vel...:)
Én meg leírtam ha valaki 5% veszteséget mér AC töltőröl neki adom az autómat (igaz az egy szar) . Linket adtam ahol RENGETEG mért érték van! MI A FRANCOT AKARSZ MÉG??????
Ennél azért bonyolultabb a dolog. Mindkét esetben PWM átalakítók (kapcsüz táp) végzik a szabályozást, átalakítást. Magyarul INVERTER. Ezek igen jó hatásfokúak magukban. A Zoe-nál a motor is transzformátorként benne van a buliban.
AC-ról DC-re átalakításnak nagyobb a vesztesége mint mikor a DC-ből AC-t csinálnak. Az első esetben fel kell transzformálni a 230-at kb. 400V-ra a második esetben "csak " rákapcsolják az akkufeszültséget a motor tekercsire , nincs transzformátor és áramköre beiktatva.
A PHEV az sz@r , megmondták az olyan Google huszárok akik sohasem ültek olyanban. :) :)
Nekem 130 km/h volt a vége tisztán elektromos meghajtással. Ennél nem mértem de 110-nél mértem ekkor 60 km-t szokott megtenni autópályán.
Flórián-tér Esztergom és vissza kreszt betartva a 11-esen 80-90 km volt a hatótáv 20-25 fokos melegben. Város-külváros kreszt betartva 60km volt egy töltéssel , hidegebb időben +5 fok körül ha az ülést és a kormányt fűtöttem 50 km körül volt a hatótáv. 12.5 kWh ment bele MÉRŐÓRÁRÓL mindig lemerült akkumulátornál. 14kWh bruttó kapacitása van gyárilag az akkunak.
Ja és Görögországban hegyes, emelkedős kacskaringós úton klímával ÖT személlyel 5 liter/100km VALÓS fogyasztása volt
Teletöltöd az autót. Kifogyasztod az áramot és most is teletöltöd amit megmérsz, otthon AC-ról . Kiszámolod a km számláló és árammérő alapján 1 km-en mennyi a fogyasztásod. Összehasonlítod az autó kijelzőjén lévő fogyasztással , nem 10% lesz a különbség
Annál többet nem tudok tenni ,mint rákötök egy villanyórát a "töltő" elé. Ezen eddig kb 5%-al többet olvastam le mint amit az autó írt, hogy be lett töltve az akkuba. Dc töltés se vészes, bár alig töltök dc-n Supercharger-en nem volt nagy különbség a betöltött és kiszámlázott mennyiség között. Viszont egyszer töltöttem mol plugee-n ott min 20%-kal többet számláztak és baromi lassú is volt. Utána inkább mentem oda vissza +120km-t az akkor még ingyenes Supercharger-ig.
Az egész PHEV kritizálás abból a rossz premisszából indul ki hogy a villanyautók irányából nézi, és hogy minek cipel motort. Pedig a sima belsőégésű felől kell nézni, hogy ahhoz képest mennyi előnye van kb 150-200kg plusz súly miatt. Amúgy most mentem egy kolléga 2 éves E300E-jével. Ha beütöd a címet a saját navijába (ami amúgy elég egyszerű, mert telóról át lehet küldeni neki a címet), akkor ahhoz igazítja az akkuhasználatot, tehát pl az autópályákon inkább a belsőégést, máshol meg inkább az akkut hajtja, anélkül hogy bele kéne nyúlni hogy mikor menjen EV módba és mikor "tartsa" a töltést.
kb 300 km a hatótávja a beépített és + 4 db akkuval. Egy akku kb 25 km-ert bír ki. 10, 5 kg egy akku.
..." A négy darab kivehető akku mellett a City One-nak van egy beépített alap akkucsomagja. Ez 20 kWh-s, és az állítólagos 10 kWh/100 kilométeres fogyasztás mellett kétszáz kilométeres hatótávval bír. Ez viszont csak kábelen át tölthető. A kivehető négy darab aksi ehhez a hatótávhoz adhat hozzá összesen még 100 kilométert, és ha ez sem lenne elég, az AMC kínálna még egy tetődobozos akkutárolót is, ahova még kettő kivehető aksi lenne pakolható, amivel még 50 kilométert lehetne nyerni." ...
"Ehhez egy speciális guruló koffert is kínálnak, amivel párosával lehet konnektor és autó között gurítani az egyenként 10,5 kilogrammos, 2,5 kWh kapacitású aksikat."
Csak én nézek be valamit, vagy ezen a képen vajon tényleg az van, hogy ha a hálózatból jön 2300 W, akkor a veszteség kb. 500 W, de ha nem jön semmi, akkor meg 600 ? :)
Többen erősen kritizálták a hibrid hajtású autókat. Hozzáteszem, bizonyos szempontok alapján jogosan és logikusan.
Viszont vannak más szempontok is, ami meg az erősségük.
Az hogy kis sebességnél csak elektromos üzemmódban működnek főként teremgarázsba, sima garázsba, csucsforgalomban való araszolgatásnál inkább előny. Az hogy egy teremgarázsban nincs veszélyes füstgáz koncentráció jó. Ehhez persze nem is kell túl nagy aksi és túl nagy elektromos motor sem. A sima "öntöltős" rendszerek is elégségesek hozzá.
Tehát a Toyota gyártás-filozófiája és érvei, sok helyen megállják a helyüket és jogosak. Pláne a sűrűn lakott / nagy népsürűségű ázsiai környezetben.
Támogatni meg pont a városi és helyi közlekedés levegőtisztasága miatt az apró városi elektromos autókat kellene. Amelyekből egy kisebb akku, akár az emeleti lakásba is felvihető és ott feltölthető. Ami elég 15-30 km-es út megtételéhez. Boltba, iskolába stb rohangáláshoz.