Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FRANKYE. Creative Commons License 2 órája 0 0 142059

Nekem az tetszik mikor azok osztják az észt akik nem is használtak

 ilyen járműveket de lehet nem ültek ilyenekben ç :) :)

Előzmény: naiv_ (142056)
FRANKYE. Creative Commons License 2 órája 0 0 142058

Nem a "töltő" tölt AC-n hanem az autó onboard töltője.

Adtam Google linket, 15-20% veszteséget mérnek mások is.

Előzmény: Panzerbear (142055)
Cleaning Cloths Creative Commons License 6 órája 0 0 142057

 

 

A hibrid autók biztosítják az értelmes átmenetet, ameddig az elektromos autók műszakilag, biztonságilag, súlyilag, hatótáv és töltésidő parailag, árköltségileg is ki nem forrják (fejlődik) magukat. 

 

Sőt ezek jelentik jelenleg a megbízható és tartós minőséget is. 

 

 

Előzmény: FRANKYE (142050)
naiv_ Creative Commons License 7 órája 0 0 142056

PHEV-m (SUV) lassan 4 éves, köszöni jól van.
A fővárosban, jelentős hegyi-sik üzemben benzinmentesen közlekem vele (hegyről leérve szépen látom, mennyivel nött meg a hatótáv, a visszatöltés miatt), gond nélkül, szolid pedálnyomással ("gázadással") magam mögött hagyva a közlekedés egyéb motorizált résztvevőit (kivéve a komolyabb elektromosakat - pl. Tesla)..:) - és gond nélkül előzök oriási nyomaték és lóerő tartalékkal, ha kell... 
A garázsban kényelmesen feltöltve egy laptopméretű töltő biztosítja azt a kb. 3 milleres megtakarítást, amit eddig a rendszer produkált a benzines üzemhez képest (kb. 10 HUF/km, szemben kb. 80-al). A tengerpartra, vagy síelni pedig 7-7.5l-es fogyasztással jutok le, ha aktuális, 1 perc késedelem nélkül, mert hidegen hagy, hogy hol egy töltő, amely 30 perc alatt 80%-ra tölti fel az akkumulátort...:) -  ha sietni kell, akár 220-al... (na itt azért megváltozik a fogyasztás..:)

Na, hát ilyen az autósélet egy semmire sem alkalmas, műszakilag, gazdaságilag értelmetlen PHEV-vel...:)

Előzmény: FRANKYE (142050)
Panzerbear Creative Commons License 7 órája -1 0 142055

Akkor megvan a veszteség, rossz a töltöd...vegyél egy rendeset.

Előzmény: FRANKYE. (142031)
FRANKYE. Creative Commons License 8 órája -1 0 142054

Én meg leírtam ha valaki 5% veszteséget mér AC töltőröl neki adom az autómat (igaz az egy szar) . Linket adtam ahol RENGETEG mért érték van! MI A FRANCOT AKARSZ MÉG??????

Előzmény: Capt.IQ329 (142053)
XANTIi Creative Commons License 10 órája 0 1 142052

Ennél azért bonyolultabb a dolog. Mindkét esetben PWM átalakítók (kapcsüz táp) végzik a szabályozást, átalakítást. Magyarul INVERTER. Ezek igen jó hatásfokúak magukban. A Zoe-nál a motor is transzformátorként benne van a buliban.

Előzmény: FRANKYE (142051)
FRANKYE Creative Commons License 10 órája -1 0 142051

Akkor tegyél vissza. Köszönöm. 

AC-ról DC-re átalakításnak nagyobb a vesztesége mint mikor a DC-ből AC-t csinálnak. Az első esetben fel kell transzformálni a 230-at kb. 400V-ra a második esetben "csak " rákapcsolják az akkufeszültséget a motor tekercsire , nincs transzformátor és áramköre beiktatva. 

Előzmény: Törölt nick (142049)
FRANKYE Creative Commons License 10 órája -1 0 142050

A PHEV az sz@r , megmondták   az olyan Google huszárok akik sohasem ültek olyanban. :) :) 

Nekem 130 km/h volt a vége tisztán elektromos meghajtással. Ennél nem mértem de 110-nél mértem ekkor 60 km-t szokott megtenni autópályán. 

Flórián-tér Esztergom és vissza kreszt betartva a 11-esen 80-90 km volt a hatótáv 20-25 fokos melegben. Város-külváros kreszt betartva 60km volt egy töltéssel , hidegebb időben +5 fok körül  ha az ülést és a kormányt fűtöttem 50 km körül volt a hatótáv. 12.5 kWh ment bele MÉRŐÓRÁRÓL  mindig lemerült akkumulátornál. 14kWh bruttó kapacitása van gyárilag az akkunak.

Ja és Görögországban hegyes, emelkedős kacskaringós úton klímával ÖT személlyel 5 liter/100km VALÓS fogyasztása volt

Előzmény: Hooshee (142044)
Törölt nick Creative Commons License 10 órája -1 1 142049

Amit most írsz az a FOGYASZTÁSI eltérés, veszteség.

Eddig töltésiről beszéltél.

Nem véletlen vagy X alatt nálam is.

Előzmény: FRANKYE. (142047)
FRANKYE. Creative Commons License 10 órája -1 0 142048

F  ért okoskodsz??? 15-20% töltési veszteségeket mérnek AC-ról rengetegen!!!!

 

Ott a Google link  !!!!

 

 

Nekem 22kWh/100km -t szokott kiirni az autó és 27kWh/100 km-re jön  ki AC-ról való töltéskor.

Előzmény: természetesintelligencia (142041)
FRANKYE. Creative Commons License 10 órája -1 0 142047

Teletöltöd az autót. Kifogyasztod az áramot és most is teletöltöd amit megmérsz, otthon AC-ról . Kiszámolod a km számláló és árammérő  alapján 1 km-en mennyi a fogyasztásod. Összehasonlítod az autó kijelzőjén lévő fogyasztással ,  nem 10% lesz a különbség 

Előzmény: a8lang (142045)
a8lang Creative Commons License 18 órája 0 0 142046

Utolsó DC töltésem:

Autó szerint az akkuba töltve és a kiszámlázott mennyiség. Szerintem nem vészes a különbség. Összesen 35 percig tartott a töltés. 

Előzmény: a8lang (142045)
a8lang Creative Commons License 18 órája 0 0 142045

Annál többet nem tudok tenni ,mint rákötök egy villanyórát a "töltő" elé. Ezen eddig kb 5%-al többet olvastam le mint amit az autó írt, hogy be lett töltve az akkuba. Dc töltés se vészes, bár alig töltök dc-n Supercharger-en nem volt nagy különbség a betöltött és kiszámlázott mennyiség között.  Viszont egyszer töltöttem mol plugee-n ott min 20%-kal többet számláztak és baromi lassú is volt. Utána inkább mentem oda vissza +120km-t az akkor még ingyenes Supercharger-ig.

Előzmény: FRANKYE. (142022)
Hooshee Creative Commons License 18 órája 0 0 142044

Az egész PHEV kritizálás abból a rossz premisszából indul ki hogy a villanyautók irányából nézi, és hogy minek cipel motort. Pedig a sima belsőégésű felől kell nézni, hogy ahhoz képest mennyi előnye van kb 150-200kg plusz súly miatt. Amúgy most mentem egy kolléga 2 éves E300E-jével. Ha beütöd a címet a saját navijába (ami amúgy elég egyszerű, mert telóról át lehet küldeni neki a címet), akkor ahhoz igazítja az akkuhasználatot, tehát pl az autópályákon inkább a belsőégést, máshol meg inkább az akkut hajtja, anélkül hogy bele kéne nyúlni hogy mikor menjen EV módba és mikor "tartsa" a töltést.

Előzmény: Cleaning Cloths (142025)
természetesintelligencia Creative Commons License 20 órája -1 1 142041

Hülyeség is.

Mit csinál 5-600W-al????

Azzal elmegy egy hajszárító majdnem.

Gondolkodnia kéne néha, mikor ex katedra kijelent dolgokat. De már megszoktuk.

Bárki bármit is mér 5%-nál -szerinte több és kész, megmondta.

Előzmény: Riderman (142040)
Riderman Creative Commons License 20 órája 0 1 142040

Már az is furcsa lenne, de az még inkább, hogy terhelve kisebb.

Előzmény: FRANKYE. (142031)
Cleaning Cloths Creative Commons License 21 órája 0 0 142037

 kb 300 km a hatótávja a beépített és + 4 db akkuval. Egy akku kb 25 km-ert bír ki. 10, 5 kg egy akku. 

 

..." A négy darab kivehető akku mellett a City One-nak van egy beépített alap akkucsomagja. Ez 20 kWh-s, és az állítólagos 10 kWh/100 kilométeres fogyasztás mellett kétszáz kilométeres hatótávval bír. Ez viszont csak kábelen át tölthető. A kivehető négy darab aksi ehhez a hatótávhoz adhat hozzá összesen még 100 kilométert, és ha ez sem lenne elég, az AMC kínálna még egy tetődobozos akkutárolót is, ahova még kettő kivehető aksi lenne pakolható, amivel még 50 kilométert lehetne nyerni."  ...

 

"Ehhez egy speciális guruló koffert is kínálnak, amivel párosával lehet konnektor és autó között gurítani az egyenként 10,5 kilogrammos, 2,5 kWh kapacitású aksikat."

 

 

 

 

 

Előzmény: FRANKYE. (142035)
XANTIi Creative Commons License 21 órája 0 0 142036

Egyre több munkahelyi parkolóban elérhető EV töltike viszont. Ismerős cégénél szépen beosztva ki mikortól meddig szívhatja a vellanyt.

Előzmény: FRANKYE. (142035)
FRANKYE. Creative Commons License 21 órája 0 0 142035

Ezek, hogy elterjedtek 3 év alatt amióta a cikket írták.. :)

30kg-os akkut cserél egy 50 kg-os nő. :)

Aki nem tudja otthon kényelmesen tölteni az autót az sajnos kiesett az EV-k világából, egy két kivételtől eltekintve.

Előzmény: Cleaning Cloths (142034)
Cleaning Cloths Creative Commons License 22 órája 0 0 142034
Előzmény: Cleaning Cloths (142033)
Cleaning Cloths Creative Commons License 22 órája 0 0 142033

Pedig már vannak is ilyen üzemelésű elektromos autók. Itt is volt róla kép is betéve. 

Amolyan közepes görgőn húzható formában oldották meg. 

 

Lemerült a villanyautó? Cseréld ki az akkut és mehetsz tovább 

 

Előzmény: FRANKYE. (142027)
FRANKYE. Creative Commons License 23 órája -1 0 142032

Remek. Még távolabb kerültünk az 5% töltési veszteségtől.

-7 fokban még nem töltöttem . Kipróbálom a következő télen.

Ha hideg időben 0 fok körül a gyári GPS-en töltő pontot adok meg  címnek akkor előfűt 3-5kW teljesítménnyel.

Előzmény: XANTIi (142030)
FRANKYE. Creative Commons License 23 órája -1 0 142031

Itt az van, hogy 5-600W az ürejárati áramfelvétele a töltőnek.

Előzmény: Riderman (142029)
XANTIi Creative Commons License 25 órája 0 0 142030

Zoe 52 kWó, 22 kW-os AC töltés, -7 Celsius. Kb. fél óra után leállt a fűtés.

Előzmény: FRANKYE. (142028)
Riderman Creative Commons License 25 órája 0 1 142029

Csak én nézek be valamit, vagy ezen a képen vajon tényleg az van, hogy ha a hálózatból jön 2300 W, akkor a veszteség kb. 500 W, de ha nem jön semmi, akkor meg 600 ? :)

Előzmény: FRANKYE (142018)
FRANKYE. Creative Commons License 27 órája 0 0 142028

Mondj egy típust ami mondjuk 7kW , 11kW vagy akár 3 kW töltésnél fűti az akkut? Fűt a töltés önmaga.1ń

Nem DC 100 kW+ töltésről beszélünk. 

Most kimentem megnézni az autót 15 fokos az akkumulátor és  104 kW-al tudna tölteni.

Előzmény: XANTIi (142026)
FRANKYE. Creative Commons License 27 órája -2 0 142027

Ekkora ostobaságot rég olvastam. Vidd fel az emeletre az akkupakot, hogy megtegyél 20 km-t. :) :)

 

Előzmény: Cleaning Cloths (142025)
XANTIi Creative Commons License 27 órája 0 0 142026

Van ami akkor is dolgozik. Típusfüggő.

Előzmény: FRANKYE. (142024)
Cleaning Cloths Creative Commons License 27 órája 0 0 142025

Többen erősen kritizálták a hibrid hajtású autókat. Hozzáteszem, bizonyos szempontok alapján jogosan és logikusan.

 

Viszont vannak más szempontok is, ami meg az erősségük. 

 

Az hogy kis sebességnél csak elektromos üzemmódban működnek főként teremgarázsba, sima garázsba, csucsforgalomban való araszolgatásnál inkább előny. Az hogy egy teremgarázsban nincs veszélyes füstgáz koncentráció jó. Ehhez persze nem is kell túl nagy aksi és túl nagy elektromos motor sem. A sima "öntöltős" rendszerek is elégségesek hozzá. 

 

Tehát a Toyota gyártás-filozófiája és érvei, sok helyen megállják a helyüket és jogosak. Pláne a sűrűn lakott / nagy népsürűségű  ázsiai környezetben.  

 

Támogatni meg pont a városi és helyi közlekedés levegőtisztasága miatt az apró városi elektromos autókat kellene. Amelyekből egy kisebb akku, akár az emeleti lakásba is felvihető és ott feltölthető. Ami elég 15-30 km-es út megtételéhez. Boltba, iskolába stb rohangáláshoz. 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!