UP Summit XC jó állapotban. "L" 2009. 11.havi ernyő eladó. Magyarországon még nem repült. Müszakilag bevizsgálva(minden szempontból megfelelő), de a papírozás az új gazdira vár az egyéb költségek miatt. 160.000Ft IRÁNYÁR, vagy... ...esetleg beszámítok egy L-XL(próba függő) méretű, újszerű állapotú, kényelmes beülőt.
AIRCOTEC ALIBI tip. variométer Két fajta hang típust tud és három fajta magasságot tárol. Kijelzőjén az emelkedést, vagy süllyedést jelző skála nincs, csak pici nyíllal és számmal jelzi. Hátulján fém tartó van, mely hevederre, vagy csőre(sárkány) való rögzítésnél jól jöhet. Eredeti német nyelvű használati utasítás meg van.
Vélemények: Pozitívum: Igazi tanulóernyő, könnyen startol, nagyon nyugodtan repül, könnyen kilebegtethető. Igen egyszerű szerkezet, komoly 2 hevederrel.
Negatívum: gyenge siklószámmal rendelkezik (viszont célraszálló versenyen sokat segíthet a rossz siklószám!:))),
aki "B" hevedert akar húzni rajta, az meg fog lepődni, hogy hátsó hevedert húzott...
Tudom, tudom, nem mai darab már, viszont igazi ereklye!
Ha esetleg valakinek pont erre lenne szüksége, mindenképpen jelezzen! Hálás köszönet! Szép napot!
Hát, a regényemben egyenlőre csak egy légkörben siklóernyővel közlekedő űrautó van, amely térugráshoz féreglyuk-generátort használ, ami Quambiummal üzemel. A Quambiumot Quambium-ércből nyerik, amit Zanubián bányásznak, iszonyatos körülmények között. A könyvben ismét megjelenik majd Zork tábornok, aki egy spéci téridő-generátorral felszerelt űrjárgánnyal röpköd, osztva az áldást mindenfelé.
Ebben a regényemben a siklóernyőzés kevésbé lesz előtérben, ami nem azt jelenti, hogy nem mutatok be egy-két spéci siklóernyős ketyerét. Egyszerűen csak az előző regényemben érintett klasszikus scifi űrutazás-téma lesz ezúttal kidomborítva, mivel főhősünk egy ismeretlen, új világot fedez majd fel.
Ennek a regénynek már ismerem a végét, tudom hova akarok eljutni a sztorival, most már csak az okoz némi fejtörést, hogy az előre megadott oldalszámba beleférjen az a sok csavar, ami még várat magára. Merthogy az előző rész fordulatosságát szeretném ebben a sztoriban is megtartani, mert véleményem szerint csak akkor lehet az olvasót a könyvhöz szögezni. Ezt a véleményemet pedig csak tovább erősítették az olvasói visszajelzések, így muszáj lesz megtartanom a többszörösen áttételes történetvezetést. Remélem sikerül ebben is felülmúlnom az előző sztorit - beleadok, amit lehet. A történet ezúttal sokkal drámaibb hangvételű lesz, emellett borongósabb, sötétebb díszletekkel megfestett környezetben játszódik majd.
A következő rész jövő nyárra várható, mert emellett melózok is, meg repülök/nék is, hogy a családot ne is említsem.
Elöljáróban ennyit a könyvről.
Én továbbra is off-nak tartanám ezt a témát, mert mégiscsak mellőzzük az ernyőeladást a topicba írt hsz-einkben. Az pedig tuti, hogy ernyős üzletelést soha semmilyen könyvemben nem szeretnék folytatni, inkább gusztustalankodjanak ezzel a dílerek tovább. Én csakis az általam már feleslegessé vált ernyős cuccokat adtam, és adom el a jövőben, a dílerkedést rábíznám a dílerekre... Persze ha sikerül szereznem vagy egy tucat neutrínósugárzással meghajtott hátimotorort, ígérem azzal kivételt teszek és Galaktikus Forintban számolva is áron alul adom oda minden kedves megrendelőmnek, legyen az kúsita, gord, vagy pángeai alakváltó! És ha valakinek esetleg garanciális problémája támad, javaslom, hogy forduljon Hang Szóróhoz, az Alumíniumflakon kapitányához, vagy Kucsma-csacsához, az elsőtiszthez. Ők majd elkísérik a delikvenst a Garázs-billogra, ahol Drótvödör és Lüke Szájbergyerek azóta is családi vitát tartanak, színes lámpákkal hadonászva maguk körül....
Nem off itt, amit siklóernyősök eladó felszerelés kapcsán egymással megvitatnak...
Apropó: van még néhány régi, olcsó, de használható ernyő nálam, amit a tulajdonosai eladnának. Akit érdekel, jöjjön, nézze meg, válogasson és próbálja ki helyben, majd próbálja meg az alkudozást is a tulajjal. Habár szerintem 15-20 ezer Ft-ből aligha van mit alkudozni.
Nincs abban semmi különös, ha egy regény végét előbb írod meg, mint a közepét vagy az elejét. Hallottam már ilyenről, sőt elkövettem én is, habár azok még nem kerültek kiadásra, és alighanem fiókban is marad a kéziratuk. Tekintettel ennek a topiknak a témájára, esetleg szóba jöhetne a regényeidben az ernyőkkel üzletelés is. Akár siklóernyőkkel, akár antigravmező-árnyékolókkal, vagy az Univerzumot kitöltő tömény neutrinósugárzást összegyűjtő és űrhajtásra felhasználó ernyőről, aminek pszichofizikai elvét a század második felében találja fel a főszereplőd, vagyis Zimonyi kapitány egyik unokája.
A könyvem nemrég olvasta egy történész is, akinek épp a 2. világháború német harci járművei a specialitása, abból is a rakétahajtás és esetleges náci űrrepülés lehetőségének vizsgálata. Amit én pár éve szimplán valaki szenzációhajhász poénjának gondoltam, azt most a történész fejesek egyszeriben elkezdték valóban lehetségesnek tartani.... Na, mindegy. Szóval kéztördelve vártam, hogy mikor olvassa el, aztán kapom a koppintást a fejemre, hogy micsoda sületlenségeket írtam... Erre közölte velem, hogy 3,5 óra alatt elolvasta, mert nem bírta letenni... Aztán két tárgyi tévedésre hívta fel a figyelmemet, aminek később utánanéztem a saját szakkönyveimben és csodák-csodája nem én tévedtem! Hatalmas kavicsok gördültek le rólam, és egészen megnyugodtam, hogy talán mégsem traktáltam a T. Olvasóimat hülyeségekkel. :-D
Ezek után sokkal könnyebb lesz folytatni Adam Zimonyi történetét, aminek nagyjából első harmada már megíródott. Ezúttal főhősünk még az előző történetnél is extrémebb helyzetben találja magát, és még az író se tudja, csórikám hogy fog kikeveredni ebből a kutyaszorítóból...
Ahhoz a tervemhez azonban mindenképp tartani szeretném magam, miszerint a trilógia egyes kötetei a scifi-irodalom három legismertebb témaköre előtt tiszteleg. Aki olvasta az első kötetet, az tudja, hogy abban az időutazás témáját elevenítettem fel, kissé sajátos történetemmel... Van még két kötet, két nagy témával és számtalan kalanddal. Ja, a minap jutott eszembe a trilógia befejezésének egy nagyon frappáns megoldása. Kár, hogy még a középső kötet első harmadánál tartok...
Szia Laci! A "Szerkesztő úr" mostanában nem repülget - sajnos. Új munkahely, meg kell felelni, meg a motor is hosszabb távú szervizelésre szorult, egy rendetlenkedő gyújtótekercs körüli bonyodalmak miatt. Sajnos voltam olyan hülye, hogy megbíztam az újratekercselésben, és 2 kényszerleszállás kellett hozzá, hogy rájöjjek; nincs mese, gyári kell! Szóval -jóbaráti segítséggel- rövidesen kész a motor, illetve géppark-bővítésre is sor kerülhet, de ez még a jövő zenéje. Bejött ez a fránya esős-borongós december, így csak annyit írhatok, az idei tervek füstbe mentek, vagy csak részben valósultak meg. Nem úgy alakult az év vége számomra repülés szempontjából, ahogy szerettem volna, de sebaj, jövőre újult erővel, motorral vágok neki a fellegjárásnak. És, hogy ne érje szó a ház elejét, azt a tandíj-dolgot javítottam a paramánia-honlapon. Jövőre a gyalogrepülést hanyagolni szándékozom, szeretném egyre jobban begyakorolni a hátimotoros repülés minden fortélyát és gyűjteni a jövőbeli motoros távokon szerzett szép élményeket - csak, hogy az élményekből újabb könyvre fussa! :-)
Szeged Hírös város, de nem olyan nagy, hogy ne találnád meg Auner Amadét, aki a helyi oktató. Csörléssel oktat a környék sík vidékein, aztán időnként hozzánk hozza a szakosztály tagjait, hogy dombról is megtanuljanak repülni, mert az egészen más, és aki siklóernyős akar lenni, mindent meg kell annak tanulni...
Az előbb ajánlott honlapon van egy-két elavult dolog (pl. a tandíj), mert a Szerkesztő Úr inkább repüléssel tölti az idejét (már amennyi marad neki a családja és a munkahelye mellett), és hol "gyalog", hol hátimotorral röpköd, néha nálunk, máskor meg Eger mellett, ahol lakik, olykor pedig külföldön a csapatunk többi tagjával.
Ha publikus lenne az e-mailed, küldenék egy "Tájékoztató csomagot", amiben a most érvényes oktatási és egyéb körülmények szerepelnek, valamint az elméleti és gyakorlati tananyag, a vizsgakérdésekkel együtt. Nem lényegtelen, hogy az oktatási időszakban az oktatód felszerelését használhatod, többféle típust is az ügyesedéseddel párhuzamosan, így mire levizsgázol, áttekintő képed lesz a siklóernyőzés lényegéről, és arról is, hogy milyen ernyő való Neked az alapfokú vizsga utáni első évekre.
Ernyőforgalmazással nem foglalkozok, de mégis előfordulnak nálam a korábbi tanulóim által eladásra félretett ernyők, többnyire olcsón. Először azonban tanuld meg a szükséges alapokat, és vizsgázz le, különben nem tudod, mibe vágsz bele. Az oktatás nálunk nem tandíjas, hanem becsületkasszás: a gyakorlónap végén annyit dobsz bele, amennyit a nap sikeressége alapján méltányosnak találsz. "Istenhátamögötti" helyen van a legjobb hazai oktató domb, de nem véletlenül!
Sziasztok! Siklóernyőt szeretnék venni! Kezdő vagyok. Olyat szeretnék amivel dombról lehet repülni vele egy picit. Ja és nem árt ha olcsó :). Előre is köszönöm!
Húúúzd meg! Mondta a nagyi Piroskának, aki serényen felhúzta a FreeX Spear kupoláját. -Ez szépen feljön, pedig alig fúj! Lelkendezett Piroska. -Nagyi! Mennyi lehet ennek a porója? -Hát, kisunokám, nem tudom, de ha ide húzod a közepét, megmondom! Szívtam már eleget életemben, ez se lesz probléma. Na, ide vele! Sluuuuuuck! Ez bizony kevés, mint Lajos tornacipőjében a friss levegő! -Mégis mennyi? Kérdezte Piroska. -15! És most JDC-t mértem, de ha beverek két alma páleszt, mindjárt Kretschmert fogok mondani! -És nagyi! Repülhetek vele? -Frászt! Elviszi a kis tested, mint a rongyot! Ez böszme: 100kg-tól 130kg-ig terhelhető, ráadásul DHV2-es. -Azért kupolázni jó, nem? -Persze! Megboldogult Lajos is ezt tette 1998-ban, mikor új volt az ernyő. -Jó, akkor hajtsuk össze! Szólt Piroska. -Várj csak kicsim! Ezt figyeld! Válaszolta nagyi. Indzs bindzsi álebindzsi, hexn, pexn, púderexn! És az ernyő hip-hop, magától össze hajtódott. -Látod ezt? Ez a schwarz ereje! Ezt még a Lajostól tanultam! -Melyik Lajostól, nagyi? -Hát, a Skywalker Lajostól! :)))
Ne viccelj, a kettő együtt esetleg megér 30-at, annyit is csak azért, mert jók a karabínerek. Ezek nagyon régi típusú beülők, hiába látszanak vadiújnak. Manapság senki se vesz effélét, csak vastag protektorosat (akár habszivacsos, akár felfúvódó) klasszikus siklóernyőzéshez, vagy ennél sokkal egyszerűbbet speedrider-célra.
Nekem egyébként tetszenek, de sajnálnék ilyen jó állapotúakat befogni a kisdombos oktatáshoz, amihez mellesleg vastagabb protektor illene. Esetleg elhozhatod Fedémesre, amikor épp sokan vannak itt (pl. a köv. hétvégén), és kiteheted közszemlére "Eladó" felirattal, hátha akad, akinek épp ilyen kell. Fotó alapján azonban nem szokás vásárolni, hanem 2-3 lesiklásos próba után, hogy kiderüljön, mennyire kényelmes és biztonságos (nem túl labilis-e) repülés közben, vagyis hogyan reagál az ernyővel együttműködve pl. a rádőléses fordulókra, hogy lehet beleülni start után, és kiülni leszállás előtt; nem túl szoros-e, vagy nem túl lötyögős-e a pilótája számára.