Keresés

Részletes keresés

kaviat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 12
fénykard hogyan ?

.kav]4t neofittnesspop

Előzmény: Vahren (11)
Vahren Creative Commons License 2002.06.03 0 0 11
A 60-as években kezdték fejleszteni, ez az első gyakorlati megvalósítása.
De azt is meg kell említeni, hogy mellette még szükség van kémiai hajtóműre.
Pl: jó kérdés, hogy ionhajtómű működhet-e légkörben?

Egyébként érdekes téma még, a fénykardok megvalósításának technikája.

Vahren

Vahren Creative Commons License 2002.06.03 0 0 10
Maga a műhold 2001-ben repült (üstököst tanulmányozott)

Vahren Creative Commons License 2002.06.03 0 0 9
Vahren Creative Commons License 2002.06.03 0 0 8
Az ionhajtóműről bővebben itt:
http://nmp.jpl.nasa.gov/ds1/tech/ionpropfaq.html

Kép:


Vahren

Inner Circle Creative Commons License 2002.06.02 0 0 7
És most a válasz:

"Ugyanis, ha van antigravitációs hajtómű - amit el is várok a StarWars univerzumtól -,"

Már az Ep4 könyvben beszélnek róla, és Jabba vitorlása is antigravitációs elven lebeg.

"akkor minden más hajtómű már tök értelmetlen (a hiperhajtóművet leszámítva) hiszen az antigravitációs hajtómű szabályzásával tetszőleges irányba lehet mozgatni a gépet és a manőverezésre is kiválóan alkalmas (sőt, alkalmasabb mint bármi más)."

Ne becsüld túl őket, ezt még ők sem tudják. SZVSZ te gravitációs hajtóműre gondolsz (ahogy később magyarázod), amivel tetszőleges gravitációs teret képesek csiholni. De az ő hajtóműveik csak antigravitációsak, azaz kizárólag egy megfelelően nagy gravitációs tér (mondjuk egy bolygóé) ellen hatnak (forrás: Ep4 könyv). Ráadásul valószínűleg csak ellentétes irányba. Ez ugyan hasznos, de még nagyon messze van az üdvösségtől, ezért kell az ionhajtómű.

"Ha mégis felszereljük még valamilyen egyéb - mondjuk - sugárhajtómű félével, akkor kb. olyan esztelenséget csinálunk, mintha a Japán szuperexpressz egyik kocsijába a biztonság kedvééert még 2 ökröt is berakunk"

Nem éppen, mert az antigrav lehetőségei a bolygó elhagyásával radikálisan csökkennek, és vége lesz nemhogy a manőverező- de még a gyorsítóképességnek is, mint a botnak. Úgyhogy ha beletesszük az ionhajtóművet is, akkor inkább olyan esztelenséget csinálunk, mint ha Schumacher versenyautóját nem lendkerékkel üzemeltetjük, hanem motorral, ami azután is megy hogy a lendület elfogyott. Sőt tán még kormányt is teszünk rá. :)

"gondolkodjon el azon, hogy Inner Circle barátunk miért a "benzin" szót használta a sugárhajtómű üzemanyagának megnevezéseként"

Nem kell gondolkodni, elmondom: valaki az X-Wingbe felszállás előtt nyomott üzemanyag miértjéről érdeklődött. Ezt nevezhetjük kerozinnak vagy biodízelnek vagy finomra őrölt kőszénnek vagy csapvíznek is, lényeg hogy a gép ezt felhasználja. (Lehet hogy nem a hajtóműhöz hanem a létfenntartó rendszerhez vagy akármihez.) Közérthetőség kedvéért: benzin.

Előzmény: Inner Circle (6)
Inner Circle Creative Commons License 2002.06.02 0 0 6
Pótolom a lemaradásomat Freeman-nel szemben, ehun van a hozzászólása amire odaát anit-balhé okokból nem reagáltam:

"Freeman válasz erre | adatok | e-mail 2002-05-30 02:25:14 (7658)

Háát, ez az őrláng dolog ez bizony nagyon döcög. Már félve mondom, de az ég egy adta világon semmi értelme sincs - tudod ez nem gázbojler ;) -, ugyanis akkor megint az 1000 évvel azelőtti technika lenne összeházasítva az akkorival. Ez azonban definíció kérdése is, ugyanis ha mégis elfogadjuk az "őrláng" dolgot, akkor az a hajtómű alapjáratának tekinthető, tehát állandóan megy.
De kár ezt tovább csavarni, ugyanis megint csak az átgondolatlanságról van szó ( George Lucas és csapata részéről ). Ugyanis, ha van antigravitációs hajtómű - amit el is várok a StarWars univerzumtól -, akkor minden más hajtómű már tök értelmetlen (a hiperhajtóművet leszámítva) hiszen az antigravitációs hajtómű szabályzásával tetszőleges irányba lehet mozgatni a gépet és a manőverezésre is kiválóan alkalmas (sőt, alkalmasabb mint bármi más). Ha mégis felszereljük még valamilyen egyéb - mondjuk - sugárhajtómű félével, akkor kb. olyan esztelenséget csinálunk, mintha a Japán szuperexpressz egyik kocsijába a biztonság kedvééert még 2 ökröt is berakunk, hogy biztos ami biztos, néha eléfogjuk a két derék állatot és pattogtatunk az ostorral, had mozgassák egy kicsit a vonatot.
1 szó mint 100, továbbra is úgy látom, hogy az izzó-fénylő hajtóművek pusztán 1 célt szolgálnak, az olajmaffia által kimosott agyú emberek - azaz majdnem mindannyiunk - számára emészthetőbbé, hihetőbbé és látványosabbá teszik a jeleneteket.
(Aki esetleg kiakadna az előző mondatomon, annak javaslom, hogy - először is higgadjon le ;) majd pedig - gondolkodjon el azon, hogy Inner Circle barátunk miért a "benzin" szót használta a sugárhajtómű üzemanyagának megnevezéseként.)"

Inner Circle Creative Commons License 2002.06.02 0 0 5
"Nézzétek meg a NASA oldalán a Deep Space 1 és 2 műhold hajtóművét, ami ionhajtómű és szép kék fénnyel világít hátul."

Ilyennel?


:))

Előzmény: Vahren (2)
Vahren Creative Commons License 2002.06.02 0 0 4
Na akkor ha a Falconnak is ionhatóművei vannak, akkor mi nem is vagyunk nagyon lemaradva tőlük. Csak egy kicsit. :)

Igazad lehet, hogy a vitorlás hajó egy fajta álcázó.

Vahren

Előzmény: Inner Circle (3)
Inner Circle Creative Commons License 2002.06.02 0 0 3
Látom már hogy az "őrláng" komoly lelki vihart okozott nektek. :) Az csak annyit jelent hogy a hajtómű mindig működik valami alacsony energiaszinten, de padlógáznál még rátesznek egy lapáttal (vagy még egy vödör iont öntenek az égéstérbe).
A Falconnak nem foton- hanem ionhajtóművei vannak (forrás: Ep5 könyv).

Dooku hajója angolul "solar sailer" és én is napvitorlásra tippeltem. Hogy miért hülyéskedik ilyennel, mikor mindenki másnak tisztességes hajtóműve van? Talán azért mert a napvitorlás nem bocsájt ki olyan sugárzást mint a mezei ionhajtóművek, ezért nehezebb követni (és neki ugye fontos volt nyom nélkül eltűnni a Genoisiről)?
Mindenesetre a napvitorlásnak is vannak normál hajtóművei, csak az űrben nem használja, csak leszálláshoz-felszálláshoz. (Szerintem külön hiperhajtóműve is van, csak nem láttuk hogy használná.)

Előzmény: Vahren (2)
Vahren Creative Commons License 2002.05.31 0 0 2
Antigrav hajtómű mellett biztosan kell másik meghajtásnak is lenni, mert szerintem ha már csekély gravitációs mező van, vagy az sem, akkor nem működik. Amúgy valaki írta, hogy őrláng meg hasonló meg rakétahajtóművekben gondolkodtok.
Nézzétek meg a NASA oldalán a Deep Space 1 és 2 műhold hajtóművét, ami ionhajtómű és szép kék fénnyel világít hátul. Ez egy ma már működő dolog, nem sci-fi. Ha jól emlékszem a Millenium Falconnak fotonhajtóműve (is) van. Ilyet még nem sikerült nekünk készíteni.

---

Engem azért érdekelne Dooku hajója, ami egy ernyőt bocsájtott ki magából. Szerintetek az mire szolgált? Napszél befogására vagy másféle hiperhajtás vagy mi lehetett?

Vahren

Törölt nick Creative Commons License 2002.05.31 0 0 1
OK, segitek egy kicsit, megadom az alaphangot:

Freeman:
========
">ha van antigravitációs hajtómű

Es mondta valaki hogy van? Igen erdekelne, komolyan. Hogy lehet gravitacioval vagy antigravitacioval hajtani valamit?" - Igen, van. Inner Circle is írta. Egyébként a valóságban is valószínűleg van, lsd. pl. Egely Gyurka kutatásait, szabadenergia, tértechnológiák témakörben.

Hogy hogyan lehet vele hajtani valamit? Erre még a mi földhözragadt gondolkodásunkkal is lehet ötleteket mondani. Pl.:

Egy antigravitációs hajtómű úgy működhet, hogy tetszőleges irányú és erősségű gravitációs vagy antigravitációs teret tud létrehozni a tér egy adott pontjában. Ha ezt a pontot az űrhajó fölé generáljuk és antigravitációs teret hozunk létre, akkor, kompenzálni lehet a bolygó gravitációs mezejét, így függőleges irányban mozgathatjuk a gépet. Ha a pont a hajó előtt van és gravitációs teret generálunk, akkor ez előre húzza az űrhajót. A mező erősségének, polaritásának és a helyzetének változtatásával tetszőleges irányba tetszőleges gyorsulással lehet a hajót mozgatni.
Nyilván más, sokkal rafináltabb megoldások is lehetségesek, ez csak 1 ötlet volt, hogy el tudd képzelni.

Egy antigravitációs hajtóműnek csak - mondjuk - villamos energiára van szüksége a működéséhez. Ez nullponti energiakicsatoló berendezéssel vagy más tértechnológiát használó forrással megoldható, így semmilyen üzemanyagra sincs szükség, semmit sem kell tankolni vagy ilyesmi - egyébként ha tankolni kellen valamit az már valószínű régen rossz, hiszen akkor valamilyen formában az ki is kerül majd az űrhajóból, tehát állandóan pótolni kellene, ami nem megoldható, vagy hihetetlen energiasűrűségű kell hogy legyen az üzemanyag, ilyen meg nem igen van -, semmi sem izzana a gépen, semmilyen mai kőkorszaki hajtóműnek nevezhető dolgot nem látnánk, sőt, valószínű, hogy semmilyen hangja sem lenne a meghajtásnak, csak egyszerűen hasítana és kész! =)

----------------------------------------------

Freeman:
========
No igen, egy "anti"-val többet írtam, mint kellett volna. Tehát a hibás mondat helyesen:

Ha ezt a pontot az űrhajó fölé generáljuk és gravitációs teret hozunk létre, akkor, kompenzálni lehet a bolygó gravitációs mezejét, így függőleges irányban mozgathatjuk a gépet.

(És nyilván ha hajó alá antigravitáviós teret generálunk akkor ugyanazt a hatást érhetjük el, ...stb.)

-----------------------------------------------

Pasa:
=====
>Egy antigravitációs hajtómű úgy működhet, hogy tetszőleges irányú és erősségű gravitációs vagy antigravitációs teret tud létrehozni

Ez azert kicsit tulzas lenne nem? A gravitacio az gravitacio. Tomegek kozott hat a tomegkozeppontok tengelyeben. A nagysagat lehetne valtoztatni a gravitacios allando buzeralasaval, akar negativ tartomanyba forditasaval. A mertekkel azert legyunk ovatosak, a gravitacios kolcsonhatas igencsak gyenge magatol.

>Ha ezt a pontot az űrhajó fölé generáljuk és antigravitációs teret hozunk létre, akkor, kompenzálni lehet a bolygó gravitációs mezejét, így függőleges irányban mozgathatjuk a gépet.

Ez nekem nem gravitacios hajtomunek tunik akkor.
A hajo fole generalsz egy mezot. Ezt honnan generalod? Az urhajobol? Akkor olyan lesz mint Muncchausen, aki kihuzza magat a hajanal fogva.

Szvsz normalisan annyit tudnal csinalni, hogy lebegsz (null-grav), vagy antigravval eltavolodhatsz a bolygotol. Amig messze ersz tole. (tudod, az ero a tav negyzetevel forditttan aranyos...)

>Ha a pont a hajó előtt van és gravitációs teret generálunk, akkor ez előre húzza az űrhajót.

Na, szoval ha ilyet tudnank csinalni, akkor menne a sima teleport is, akarhonnan akarhova, talan meg konnyebben, es nem kell vacakolni.

Pasa

--------------------------------------------------------

Frreman:
========
Ez azert kicsit tulzas lenne nem? A gravitacio az gravitacio." - egyáltalán nem túlzás, a mai fizikának fingja sincs arról, hogy valójában mi a gravitáció. Ígyhát sokminden lehetséges, még ez is.

"A hajo fole generalsz egy mezot. Ezt honnan generalod? Az urhajobol? Akkor olyan lesz mint Muncchausen, aki kihuzza magat a hajanal fogva." - Igen, a hajóból. Ez azért nem a hajkihúzós eset, mert itt gyakorlatilag a teret görbítik meg a hajó előtt-fölött-akárhol, és az így képződött leejtőn szánkózik le a szerkezet.

"Na, szoval ha ilyet tudnank csinalni, akkor menne a sima teleport is, akarhonnan akarhova, talan meg konnyebben, es nem kell vacakolni." - A teleportálás az egy másik effektus, de igen, az is lehetséges.

gILISZTA Creative Commons License 2002.05.31 0 0 0
:-)))))))
Törölt nick Creative Commons License 2002.05.31 0 0 topiknyitó
Tessek, itt lehet veg nelkul okoskodni!!! :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!