Sziasztok! Szeretném felhívni figyelmeteket a CBA Belváros (V. ker., Apáczai Cs.J. u. 1.) nevű élelmiszerboltra. Nem titkos dolgokról írok, megtörtént, dokumentált dolgokról. Ezt a boltot Jónás László vezeti, akit több hatóság nemrég megbüntetett vagy figyelmeztetett. Kizsigereli dolgozóit, például rossz munkakörülmények miatt (a pénztárosoknak nem biztosította a megfelelő ülőhelyet, napi 14 órában bent tartatja őket a munkahelyen(ezt még a semmirevaló magyar törvények sem engedik meg), a mellékhelyiség gusztustalan, a padozat rossz minőségű, feltöredezett, nem csináltatja meg. Október 23-án, nemzeti ünnepen gyűlés tartott a dolgozóknak! Egyébként a vásárlók vigyázzanak, a mérleget is manipulálhatta (hatóság állapította meg!).
Mai napig meglepődök milyen sokan vannak olyanok akik cba-ban vesznek meg mindent. Sajnos vannak olyan ismerőseim akik ott dolgoztak. A barátnőm is cba-s dolgozó volt. Undorító dolgokat mesélt. A lejárt csemeges pultban lévő húst, felvagottat sós vízben kell atmosniuk az alkalmazottaknak,hogy ha éppen büdös vagy nyálkás azt letudjak róla "mosni". A lejárati datumokat lemosatja a főnök a dolgozokkal, hogy a vevők vegyék meg. Az árakat saját kedvére emelgeti mert a forgalom nem éri el az eloirtakat. Természetesen nem mondok neveket és üzletet sem, de kérlek figyeljetek oda. Persze bolt és bolt között is van különbség, de sajnos nem véletlen mennek csődbe szépen lassan a CBA boltok. Meg persze ez az én véleményem ;)
Bementem egy nagyon jó ellátott CBA Príma boltba és hát venni szerettem volna , a csemege pultból száraz szalámit. /szeletelve kértem/ A pultos hölgy közölte velem ha nincs felvágva a szalámi a főnök utasítására Ő ezt nem vághatja fel . Kérdem én mint vevő ha van a pultban termék az nem azért van , hogy eladják ? Nem 5 szeletett kértem hanem 30 dkg-ot. De úgy gondolom teljesen mindegy mennyit is szerettem volna kérni , vagy szándék nem volt vagy csak dísznek van , hogy nálunk ilyet is lehet majd venni ha jön az újabb szállítás.
Hagytam már a kasszánál a szalagon én is komplett havi nagy bevásárlást, a szalagon mert a pénztáros csicska stílusban kioktatott. Paypass kártya, mutatom neki bólint, majd szól ha érinthetem, mert nem fordította ki a terminált, nem akartam benyúlni, erre fogta kirántotta a kezemből, elkezdi: aggyamá, halaggyunk má, csomóan állnak sorba... Hozzá teszem, ő volt kib.szott lassú...
5 ezer felett volt, kérte a PIN kódot ugye. Amíg kérte a kódot meg visszadta a kezembe a kártyát döntöttem: fogtam azt kitoltam az üres kocsit, azt viszonlátásra, megtanul normálisan beszélni a vevővel. Röhögve eljöttem, visszatettem a kocsit, kivettem a 100-ast, s átmentem szembe a Lidlbe, ahol normálsak, pörögnek a kasszába.
Látom, jó régi hozzászólás, de azért ejjha... Ezt remélem te sem gondoltad komolyan. A pénztáros nem a te csicskásod és amit levettél, illik visszavinni ha mégsem kéred. Te otthon is így viselkedsz? Erre tanítottak? Nem szorult beléd sok ész. Ezek nem ötcsillagos szállodák (szerintem olyat még képen sem láttál), hanem boltok. Hidd el, a popód kinyalása nincs benne a munkaköri leírásukban. Neveletlenül viselkedtél és még neked állt feljebb. Jó hogy nem borítottál már le 4-5 polcot is a nagy hiszti közepette. Ő a munkáját végezte, te meg igazi tirpák módon odasz*ál még neki. Sokan hajlamosak elfelejteni, hogy az eladók is emberek. Bár ez inkább az osztály nélküli suttyókra jellemző, ettől függetlenül azokban az emberekben nyomot hagy...
Ma este a hét köz napi szokásos 10 órás munkám után szerettem volna elfogyasztani a megérdemelt vacsorámat! CBA-s ripp ropp krumlipürével! Egy két falat után nem is volt gond csak utána furcsa dolog kopogtatott a számban! Először azt hittem, hogy a fogam tört le! De utána vettem észre, hogy egy jókora, sötét szürke műanyag darab fordult ki a számból! Kb akkora mint egy szemfog! Látszik rajta, hogy megmunkált darab része! Látszik rajta, hogy egy sor része lehet! Mit tegyek most? Kihez forduljak ez ügyben? Egy biztos: elment az étvágyam és kedvem, hogy továbbra is ezt a terméket vásároljam és fogyasszak akármelyik termékükből! válaszaikat és véleményüket előre is köszönöm! További kellemest mindenkinek! Üdv: Rajki Zsolt
Én egy alkalmazott vagyok 3 éve de a tapasztalataim szörnyüek.Némely emberek olyan dolgokat engednek meg a bolti dolgozokkal szemben,hogy az már szégyen.Úgy beszélnek az emberrel mint a kutyával olyan hangnemben,hogy én nem tudnám megengedni.Elvárják,hogy kedvessek legyünk segítő készek.Mindig azt mondják,hogy a vársárlónak van igaza de nem minden értelemben helyzetben.A héten egyik du bejött egy idősebb nő az unokájával vásárólni én tettem a dolgomat nagyon sok árú volt még kint elpakolásra várt és a boltban a helyére kerülésére.Bementem megnéztem miből kell be,hogy ne vigyem be feleslegessen erre a nő oda szólt lekezelően olyan hagnemben Ha már itt sétálgatok föl és alá és nem csinálok semmit vegyem le neki azt a mizót onnan középről.Szóhoz se jutottam.Oda mentem hozzá megkérdeztem melyiket.Ő erre azt középről.Én csak meg jegyeztem neki talán legyen szíves vagy légyszíves.Annyira sértésnek vette,hogy meg kérdezte vele beszélek így megint mondtam ,hogy talán legyen szíves vagy légyszíves.Sértőnek vette.Én is elvárhatom a tiszteletet és az emberi beszédet stílust.Nem?A kollégáim meg jegyezték mi volt ez a hangnem mikor segíteni akartam.A másik vásárló is megjegyezte miért hagyom,hogy igy ilyen hangnemben beszéljen velem.Ebből nekem lett próblémám mert betelefonált a Cba központba panaszt tenni onnan át irányitották a tulajhoz.A hölgyemény meg jegyezte addig fog rágodni rajta amig felnem hivom és bocsánatot nem kérek.Ő azt mondta csináljak egy ajándék csomagot és kérjek bocsánatot tőle.Ezek útán bki megtehet mindent az alkalmazottakkal úgy beszélhetnek velünk mint a kutyával?Túl sokat képzelnek egyes emberek magukról.
Az Erdőkertesi CBA-ban rendszeres az akciókkal való csalás:
minden évben előfordul, hogy az akciós ásványvíz valahogy 5-10 Ft-al drágább lesz a mire a pénztárhoz érek.
Veszek ásvány vizet.
Szólok, hogy nem az az ár van kiírva.
Szokásos bla-bla szöveg:biztosan nem cserélték vissza a táblát.
Mivel idén már 2-3 alkalommal előfordult az ilyen jellegű átverés elkérem a panaszkönyvet.
Erre megkérdezi az üzletvezető, hogy miért akarok panaszt írni - hiszen visszakaptam a különbözetet vagy nem?
Mondtam neki, hogy nem arról a szaros 36 forintról van szó, amivel átvertek, hanem az elvről. Mondom az előttem levő vásárló is vett abból az ásványvízből és őt is átvertétek, ahogyan mindenki mást is folyamatosan.
Ugyanez a történet a kés szettel. 999Ft-helyett 1500 Ft-ot számláztak le.
Panaszkönyv kérésekor megkérdezi a pénztáros dolgoztam-e már kereskedelemben.
Mondom ez hogy jön most ide? Mi köze van hozzá? Mert, hogy nem tudom mennyire bonyolult dolog ez.
3 x több végzettségem van, mint nekik majd én fogok győzködni?
Jön a bolt vezető, közli, hogy visszafizeti a különbözetet, de akkor a blokkokat elveszi.
(így nem sokra megy senki a panaszbeírással).
Ez milyen már?
Az árcímkék meg össze-vissza, egymásra csúsztatva,
a kilós ár még nagyítóval sem olvasható. Mondjuk a Coop-nál a címkehelyzet még rosszabb
Kedves mindenki, aki valaha is a cégnél a híres CBA Palóc Nagykernél dolgozott, vagy dolgozik. Biztos ti is tapasztaltátok, hogy a mai nappal azaz szeptember 9-én,a drága jó cég ELFELEJTETTE ÁTUTALNI A FIZETÉST!!! Ilyen még soha nem volt! Családok ezreit teszik tönkre! SZÉGYELJÉK meg magukat!!! Remélem gyógyszerre költik. Arról nem is beszélve, hogy soha nem arról voltak híresek, hogy megfizessék a dolgozókat! Nagyon sajnálok mindenkit. Mert itt 1300 dolgozóról van szó és azok családjairól, szóval közel 4000 emberről..!!! Nem tudom ezek után mi lesz, de remélem nem mentek be dolgozni!!! Kapjatok észhez!!!
Megmondaná valaki mi van a CBA üzletekkel? Szinte mindegy, hogy melyikbe megyek be a környéken, üresen tátongnak a polcok, unott mogorva eladók, és sorolhatnám!
Az, hogy a polc szélére ki van húzva három flakon ásványvíz, attól még nincs! Azt érzem a maradék árut próbálják kedvetlenül rásózni a vevőkre. Pl hurkát kértem, közölték ne vigyem el, mert most vakarták elő valamelyik hűtő aljából.
Zárjanak be, legyen más, de ne kelljen pl egy normális rizst ötödik hatodik boltba megvásárolni.
Én Eger mellett lakok heves megyébe, nem tudom, ez országos probléma, vagy csak minket büntetnek?
Mint a Prima Üzletlánc egyik jeles tagjáról, az Új Udvari Max Szupermarketről azt gonolhatná az ember, hogy a 'hitvalásukhoz' hűen minőségi kiszolgálást nyújtanak. Ehhez képest a minap egy röpke vásárlás nyomán beigazolódott itt is a 'magyaros" szemfényvesztés. Az egyik szörpöt vettem meg, mely akciós árú címkével volt felvértezve a polcon. Ennek ellenére a kasszánál már 200Ft-tal többet kértek érte és amikor visszamentünk leellenőrizni a releváns árucímkét már minden bizonnyal kicserélték a nem akciós címkére.... Hát ennyit a 'vásárlóbarát" patinás hazai üzletekről....
Sose szoktam ilyet csinálni, de most véglegesen betelt a pohár. Másfél év alatt egyszer sem sikerült a pénzemért azt kapnom, amit elvártam volna az Újpest központban található CBA üzletben. A kiszolgálás egyszerűen minősíthetetlen, az árakról és azok minőségéről nem is beszélve. Az alkalmazottak unottak, sokszor lekezelőek, bunkók és hozzá nem értőek. (Természetesen tisztelet a kivételnek, ami sajnos nagyon kevés van.) Pont a mai napon történt az eset, amikor csak azért mentem be az üzletbe, hogy a húspultból "friss húst" vásároljak. A pénztárnál figyeltem fel rá, hogy a csirkemell olyan szinten nézett ki undorítóan, hogy még a kutyámnak se szívesen adtam volna oda. Szóltam a pénztárosnak, hogy azt ha nem gond, akkor itt hagynám. Erre jött a válasz: "akkor vissza kéne vinni a pultba". Udvariasan közöltem vele, hogy erre most pont nincs időm (ugyanis az előttem lévő két vásárlót elég sok időbe telt kiszolgálni, ami szintén nem volt már újdonság) és amúgy se hiszem, hogy ez az én dolgom lenne, ezért letenném a pénztárnál és majd visszakerül a helyére. Erre a válasz: "ja, az aztán nagyon jó lesz, ha egész nap itt fog büdösödni", és "hogy ezt te se gondoltad komolyan". Erre se köpni, se nyelni nem tudtam, és csupán ez volt a szerencséje, ugyanis így csak leraktam elé az összes megvásárolni kívánt terméket, és közöltem, hogy akkor semmit nem szeretnék elvinni.
Sajnos ez nem az első, és nem az egyetlen olyan eset volt, mikor lekezelően viselkedtek velem. Erre nem lehet magyarázat se a fiatal korom, se a kinézetem, se semmi, ugyanis MINDEN NAP BEVÉTELHEZ JUTTATTAM AZ ÜZLETET (és itt most már leginkább a múltidőn van a hangsúly).
A jövőben kizárt, hogy még egyszer a CBA-ban vásároljak, és a lehető legtöbb embert fogom tájékoztatni az üzletlánc minőségéről.
Tisztelt olvasók. A jó magyar mentalitáshoz híven a bolt nem csupán rendetlen és tekergős, de még drág is. A sima CBA Cent sem éppen filléres üzlet de azok még retkesek is. A pénztárosok unottan ismételgetik az erőltetett "legyen kedves" kifejezést, mert már ha ők cseppet sem kedvesek, akkor már legyen az a vevő. Az árak az akciós termékeket kivéve átlépik a lélektani határt. Ugyanaz a RISKA literes tej mintegy 40 forinttal olszóbb a Spárban. Sem minőségben,sem árait tekintve nem mehet a német szupermarketek(Spar,Lidl,Aldi...) közelébe sem!
Összességében: Unott, bunkó személyzet és horrorisztikus árak.
Tisztelt CBA vásárlói panaszokkal foglalkozó Vezetője!
A Bp XI., kerület Gazdagréti téri CBA-t érintően panasszal kívánok élni. A mai napon ismét befürödtem a náluk vásárolt húsáruval, konkrétan csirkezúzával és pulyka apróhússal. Vásárláskor nem vettem észre a zúza minősíthetetlen állapotát, mert az áru legbelül volt és a megvilágítástól nem igazán lehetett látni azt a csodát, amit csak otthon vettem észre kicsomagoláskor. Meg merem kockáztatni, hogy jópár napja lejárt már az emberi fogyasztásra alkalmas szavatossága, büdös volt és meg volt már barnulva. A pulyka apróhúsba - bár ez friss volt - pedig minden szemetet beleraktak, amit a pulton a tetején rendesen összevágott hússal álcázva alulról szedett ki a hentes, jól látható gyakorlottsággal és gyorsasággal. Ezt is csak otthon vettem észre. A vérnyomásom rögtön 200 lett, megfogtam az egészet és visszavittem, megkérdeztem T. Vezető asszonytól, hogy ilyen szemét árut miért tűr meg a hentespulton? Ez hazavinné a családjának és megfőzné jószívvel?
Magyar közért kell nekünk, ugye? CBA kell nekünk, ugye? ezért? hogy minden szemetet ránk sózhassanak már itt is? Nem elég a Tesco és az Auchan szemete? még ez is? Felháborító! hogyan támogassuk a magyar befektetőket, kereskedőket, ha a magyar is becsapja a magyar vásárlóit? Tessék szíves ezt nekem megválaszolni.
EGY KŐBÁNYAI CBA-BAN VÁSÁROLTAM 1 VÁSÁRLÓ A VEZETŐVEL SZERETETT VOLNA BESZÉLNI KÉRDÉSE A KÖVETKEZŐ VOLT:MIÉRT ÜTIK AZ ALKALMAZOTTAKAT HOGY LEHETSÉGES EZ??VÁLASZT NEM KAPOTT BIZTONSÁGI EMBEREK KISÉRTÉK KI AZ ÜZLETBŐL!!!AZÉRT EZ ELGONDOLKODTATÓ !!!VAJON VALÓBAN VERIK A DOLGOZÓKAT FENYEGETIK??
Akkor leírom ide is röviden, az még nem flúd, ugye? Egy bizonyos cébéába már évek óta járunk. Havi egyszer, de akkor mindent, és így havonta két órával letudjuk a bevásárlásokat. Cébéa, eddig nem találkoztunk még soha romlott áruval, nem vertek át, ráadásul magyar tulajdonú bolt, magyar beszállítókkal, na. Ma alsó hangon is 5 rugóval átvertek, de aztán lehet, hogy többel. (Hús kb. 3ehuf, két neszkvikk úgy 900/darab, és még 7 tétel hiányzik) :-o Ilyen még nem volt, de többet nem is lesz.
Itt nincs Kaiser. Itt Mecs van meg Szmecs meg Mucs meg Macs.
Nem szeretek úgy vásárolni, hogy nem látom mit veszek. Tudod, Levente, ez ilyen bogárka a fejemben. :) De az ötlet alapvetően jó. Elgondolkozom rajta. Köszi!
Én esetem a CBA-val: Zacskós tejet teszem be a kosárba. Látom, hogy a zacskó széléhez már vastagon oda van ragadva a megromlott rész. Megnézem a lejártát, ami persze olvashatatlan. Mondom az első arra járó dolgozónak, hogy mit találtam. Fogja, visszadobja a többi közé, és mondja, hogy keressek másikat. Elkezdem túrni a tejet, de mind olyan. Ekkorra odért valami főnök féle. Kérdezem, hogy ha rossz a tej, miért nem vonja be. Mire a válasz: "Ne áruljunk tejet?"
A Déli-pu.-i kommentárokat megerősítem. Igaz, van ott egy-*két igen kedves is.
A CBA specialitása a lejárt szavatosságú termékek árusítása, persze, akció keretében. Emellett a (különösen az akciós) tejtermékeket gyakran a hűtőpulton kívül, csak úgy a sorok közé dobva tartják.
Egyes akciós termékek néha csak igen rövid ideig kaphatóak.
De a legjobb az volt, amikor az egyik boltban az akció keretében a 2 literes narancslé kb 50 Ft-tal lett drágább!!! Ugyanis náluk csak 279 Ft volt, míg másutt (az akcióban részt vevő boltokban) 380-400 Ft. Az akciós ár 329 volt.
A felvágottakat jó vastag papírba csomagolják, 10 dkg téli szaláminál ez már elég drága csoomagolás. Ügyes.
A húsos pultnál dolgozók kesztyűt nem használva tapogatják, dobálják a felvágottakat (és előtte/utána minden mást). Az árak gyakran nincsenek feltüntetve a pultban. Egy könnyen áttekinthető, az árakat áruféleségenként bemutató táblázatról meg álmodni sem érdemes. Nem kérnek bocsánatot, ha tévesen árazzák a húsárut, és szólok, hogy az éppen nem annyi. Maga a húsos pult és környéke, amolyan balatoni büfé délután tisztaságot mutat gyakran.
Deli pu alatti CBA: ennyire bunko tarsasagot ritkan lehet talalni. Lekopott biztonsagi orok, a penztarosok / eladok felhangosan elengedett kommentarjai a vevokrol. Tragya tarsasag keruljetek el oket ha lehet.
A Markó utca-Alkotmány utca környékén van egy CBA. Sajna pont annak az utcának nem tudom a nevét. Na itt is lejárt cuccokat árulnak. Pl. DANONE puding és Túró Rudi. Utóbbi több, mint 1 hete le volt járva és közé volt keverve a még nem lejártaknak. A lejárt puding láttán pedig azt kiabálta az eladó a másiknak: Katika, a puding IS lejárt, LEÁRAZZUK?? Csak lestem...