Az új villamosokon befújós szellőzés lesz mont a combin, csak vele ellentétben tud hűteni, viszont nem tud fűteni. Ha a klímát nem kapcsolod be, attól még szellőzésképpen lehet levegőt befújni vele.
Ezeken kívül selejtezték még a 115,117,118,119,122,145,148,151,153,154 és 3016 kocsikat is.
Az Ev kocsik lefutották kilométereiket, a két vízipók szerelvény érkezése miatt vált lehetővé selejtezésük. A 233-as kocsit kocsiszíni mozgatás közben törték össze. 3016 ha jól tudom hasonló okok miatt távozott az örök vágányokra.
Télen is lesz szellőzés, mivel a meleg vagy inkább langyos levegőt is be kell fújni. Anélkül nem jön be :) Fűtőberendezés nem lesz rajta. Az alagútban viszont elég meleg van ahhoz, hogy télen langyos levegő jöjjön be.
Valami furcsát vettem észre a 18-as Déli pályaudvar megállójában. Kb. 3 percenként megremegett a föld. Csak nem a metró remegteti ? Furcsa lenne, mert az ott vagy 30 méter mélyen van.
Én az első 5 metrókocsit szeretem, a 100-104 pályaszámúakat. Jól néz ki az utasterük, és szerintem csendesebbek is, mint a többi. Utoljára áprilisban utaztam velük. Egyáltalán forgalomban vannak még ?
Üdv mindenki! A felújított 2-es metrón végig mentem már párszor. Nekem nagyon tetszik. Bár a szerelvények, eléggé öregek, de azért tesznek közé néhány "barbie-t" is. Kíváncsi leszek az új szerelvényekre majd. A Kossuth téren és az utána levő (Déli pu. felé) összes állomáson hallani a metró motorján kívül visító hangot. Az biztos a sínek hangja, ahogy gurul rajta. Egyszer csak megszűnik bejárás után. Igaz engem nem zavar. :) Tényleg, a felújított 100-asokat, nem tudja valaki miért hagyják ki ennyire? Vagy csak én látom úgy, mintha több régit tennének be, a felújítottak meg vagy a kocsiszínben, vagy a Stadionok előtti tárolóvágányokon hagyják? Akkor biztos több bennük a meghibásodás. :( Pedig nekem elmennek. :)) (Nem azért mert barbie-k, hanem mert jobban beleillenek az állomásokba, meg azért mégis csak modernebbek valamennyire.) Üdv!
Éppen most jöttem haza, és meg kellett állapítsam, hogy a NY-i metró éppen ilyen hangos, néha kicsit talán hangosabb is. De legalább a cúg nem viszi le a sapkámat... És a kocsin belül ott nem süketülök meg. Itt igen...
Nem a metró hangos, hanem az 1990-tõl demokráciát és elfogadható minõségû tömegközlekedést váró (pártpolitikát nem támogató) állampolgárok fúle "érzékeny", ahogyan a szemûk is.
Lehet, hogy elõbb-utóbb a hangjuk is megerõsödik.
(Salamon Béla - ha élne még - talán azt mondaná erre; Vigyázzunk, vigyázzunk!)
Ráadsául van egy erős ív is, abban is csikorog (bár nem az egyetlen a millfav vonalán), egyébként nem megy gyorsabban, mert az egyenes szakaszon (Bajcsy-Hősök) is mindenhol eléri az 50-et.
A Ganz metróval az volt a gond, hogy az évek nagy részét a Kőér utcában töltötte MŰSZAKI OKOK miatt. Gazdaságtalan karbantartási költsége miatt a BKV inkább benthagyta porosodni... (Amúgy beltéri jegyei lényegében megegyeznek a 81-7172-ével.)