Küldj te is egy emailt a Közút kezelőnek! Talán történik valami változás...
De úgy, hogy vágd ki és illeszd be mintha a saját emil-ed lenne. Illetve jó lenne ha kicsit átfogalmaznád vagy kibővítenéd.
cím :horvath@pest.kozut.hu ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tisztelt Közút ZRT! A Budakalász-Szentendre közötti kerékpárúton(11-es út mellett) bringáztam a hétvégén. A felpúposodott aszfalt miatt defektet kaptam és a felnim is odalett. A kerékpárút közlekedésre alkalmatlan és balesetveszélyes.
Kérem legalább a felpúposodott részeket javítsák ki! Előre is köszönöm az intézkedést! Üdv: ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Helyszíni tudósítóink szerint rendbontás nélkül ért véget a Critical Mass biciklis felvonulás Budapesten. A Föld napja alkalmából rendezett demonstráción a rendőrség információi szerint nyolc-tízezren jelentek meg. "Fülig ér a szám" - mondta az Index tudósítójának az egyik szervező. A kritikus tömeg kritikusai kevesen voltak, a menetet a gyalogosok szimpátiája kísérte.
"Te öcsém, annyian vagyunk, hogy választhatnánk új pápát meg minden" - fordult egy középkorú kerékpáros társához a budapesti kerékpárosok föld napi felvonulásán. Helyszíni tudósítóink szerint valóban csaknem kétszer annyian voltak a tüntetők, mint a legutóbbi, szeptember 22-i kerékpáros tömegerendezvényen.
Az este hat órakor kezdődött felvonulás a Hősök terétől indult. A tömeg a Városligeti Műjégpálya - Kodály Körönd - Lövölde tér - Rottenbiller utca - Rákóczi út - Erzsébet híd - Attila út - Moszkva tér - Margit híd - Oktogon - Városliget útvonalon haladt végig.
Euforikus hangulatban Felvonulások vidéken is
A budapesti tüntetéssel egy időben biciklis felvonulások zajlottak Szegeden, Székesfehérváron és Debrecenben is. Zalaegerszegen fél órával később indult a menet.
A résztvevők számát jól jelzi, hogy a budai oldalról látható volt, amint a menet egyik vége éppen az Erzsébet hídon, a másik vége pedig a Margit hídon haladt át, jelentették az Index tudósítói. A biciklisek euforikus hangulatban, sípolva, csengetve, kiabálva kerekeztek végig a városon. A gyalogosok mindenhol támogatásukról biztosították a felvonulókat. Az Erzsébet híd pesti hídfőjénél turisták élvezték a látványosságtot, az Attila úton az emberek az ablakokon kihajolva integettek, a Széna térnél a villamosmegállóban állók pedig megtapsolták a biciklistákat, és pacsira nyújtották kezüket az elhaladóknak. A tüntetőkkel tartott Jancsó Miklós filmrendező is, de ő nem kerékpáron, hanem biciklis kulival vonult.
A menet elején egy igazi velocipéd is haladt, többen görkorcsolyával vagy egykerekűvel vonultak. A narancssárga pólós szervezők ügyeltek rá, hogy a kritikus tömeg a záróvonalon belül, azon az útvonalon haladjon, amelyre engedélyt kapott. A tömegben együtt kerekeztek gyerekek és öregek, biciklis futárok és országúti biciklisták, trialosok és kempingbiciklis házaspárok.
A kritikus tömeg kritikusai legfeljebb elszigetelten tiltakoztak: az Index egyik volt munkatársát a tüntetésre menet cekkerével megverte egy idős hölgy, mondván, az Andrássy úton nem lehet biciklizni, az autósok pedig legfeljebb szigorú arckifejezéssel vagy dudálással fejezték ki nemtetszésüket. "Miért nem vasárnap csináljátok?" - tudakolta egyikük a Rottenbiller utcában vesztegelve.
Kérdésünkre a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese megerősítette, hogy atrocitások és balesetek nélkül zajlott a tüntetés.
A lehető legkisebb befektetéssel a legnagyobb siker
A Felvonulási térre este háromnegyed kilenckor érkeztek meg a kerekezők. A szervezőknek a rendőrség úgy nyilatkozott, hogy a demonstráción mintegy nyolc-tízezren vettek részt, megdöntetve az eddigi évek rekordját. Az Index helyszíni tudósítójának a demonstráció szervezői kijelentették, hogy a legkisebb befektetéssel (ötezer forint) a lehető legnagyobb sikert érték el.
"Fülig ér a szám" - mondta Sinka Károly, a felvonulás egyik főszervezője, a Hajtás Pajtás Egyesület ügyvezető igazgatója a tüntetés végén. "Nem gondoltam volna, hogy ennyire sok jó fej bringás ember van Budapesten." Mint mondta, a rendőr parancsnok megígérte nekik, hogy a nemzetközi autómentes napon, szeptember 22-én is engedélyt kapnak a felvonulásra.
Nem hóbortos emberek ügye a kerékpározás
"A felvonulással meg szeretnénk mutatni, hogy a városi kerékpározás nem néhány hóbortos ember ügye: a kerékpárosok tényezők a közlekedés, a várostervezés és a zöld politika szempontjából is. Sokkal többen közlekednének biciklivel, ha a városokban megfelelőek lennének a körülmények" - mondta az Indexnek korábban a pénteki demonstráció céljairól az egyik szervező, Kürti Gábor.
A pénteki, föld napi felvonulást a szervezők az ország legnagyobb kerékpáros tüntetésének szánták. Mint az Indexnek korábban elmondták, tízezer embert várnak a pénteki megmozdulásra, hiszen a tavalyi autómentes napon tartott demonstráción is jóval többen vettek részt, mint amire számítottak. 2004 szeptemberében négy-ötezren bicikliztek a felvonuláson a várt ötszáz-ezer kerékpáros helyett.
Akárcsak a 2004. szeptember 22-i felvonuláson, idén sem hivatalos szervezet jegyzi a megmozdulást, hanem szimpatizáns civilek laza hálózata: a Hajtás Pajtás biciklis futárai, a Városi Biciklizés Barátai egyesület, illetve a Zöld Fiatalok.
Olvastam az előző hozzászólásodat. Jó ötletnek tűnik. Megnéztem a Bike Mag oldalt, de semmi ide vonbatkozót nem találtam. Még nem ismerem ki magam azon az oldalon.
Jó lenne, ha a felhívást idevagy ide tennéd fel. Itt több kerékpáros fogja olvasni.
Olvastam az előző hozzászólásodat. Jó ötletnek tűnik. Megnéztem a Bike Mag oldalt, de semmi ide vonbatkozót nem találtam. Még nem ismerem ki magam azon az oldalon.
Jó lenne, ha a felhívást idevagy ide tennéd fel. Itt több kerékpáros fogja olvasni.
Mivel még most írok először, szeretném, ha véleményeket mondanátok az alábbiakról.
Terveink szerint Május 17.-én a Tabánból indulva szeretnénk egy kerékpáros felvonulást szervezni. Az előkészületek folyamatban vannak, hamarosan felteszem ide is azt a levelet illetve felhívást, amelyet minél több helyen el fogunk helyezni, illetve meg fogunk jelentetni.
Összegezve arról szól, hogy a kerékpáros balesetek nagy része nem a kerékpáros hibájából történik, illetve a gépkkocsivezetők részéről ellenséges hozzáállás miatt ( elsőbbség meg nem adása, kerékpárúton parkolás stb) a helyzet elmérgesedett, nem tekintenek minket egyenrangú közlekedőnek.
A megmozdulás teljesen békés és minden rendezvénytől mentes felvonulás lenne, a terveink szerint leghatásosabb az, ha mindenki fekete pólóban jönne. (Nem divatbemutató. Semmi más ccélja nincs, csak a figyelemfelkeltés, hogy mi is itt vagyunk, közlekedünk és védtelenebbek vagyunk, mint az autósok.
Kérek mindenkit, hogy aki egyetért ezzel és segíteni is tudna, illetve akarna, az akár itt, akár a Bike Mag fórumon a Megmozdulás/Ne legyen több haláleset topic-ban jelezze.
Várok továbbá véleményeket és ötleteket.
Köszi Mindenkinek!
Nos én nem szeretk városban biciklizni. Én inkább a hegyes - völgyes tájakat kedvelem. S hogy miért??? Mert nincs az embernek a kereke alatt lépten-nyomon ember! Tiszta a levegő és az ember végre elengedheti magát. Na de városban? Hogy a rákban lehet kerékpározni olyan helyen, ahol nyüzsögnek az autók, emberek? Állandó életveszély meg büdös, zaj meg egyéb nyalánkságok. Én ezt ki nem bírnám. A másik. Mi jó abban, hogy az ember mindig ugyanazt a betonrengeteget látja? Abban viszont egyetértek, hogy városban jóval több jó nő van, pil csinosabb nő van mint kinn a "dzsungelben", de ez az egy ok engem rá nem venne, hogy városban kerezzek!
Az attol függ, hogy milyen útvonalon... Tavaly nyári tapasztalatom szerint Párizsban egy kicsivel jobb kerékpározni, mint Pesten. Türelmesebbek az autósok, jobbak az utak stb.Az tény, hogy nem kifejezetten kerékpárpár-barát város, mint pl. Szombathely ahol még szilveszterkor is tömegek bringáznak... Use your bika!
mindig amsterdammal jonnek, meg skandinav varosokkal... na jo, ott tenyleg van bicaj-kultura.
de pl egesz parizsban ugyanannyi bicikliut van mint pesten [130 km].
ma delelott megprobaltam bringaval atkelni a varoson [paris] : pest ehhez kepest meditacios seta-kerekparozas.
ok, ok. tudom, hogy ez nem sokakat vigasztal/karpotol...
Pl. Berlinben a városi vasúton (Hév szerű) szállítható bringa, nagyon jól lehet kombinálni - Talán megoldás lenne a sokszor feldobott tarifa egyesítés: MÁV-BKV Békásmegyer-Nyugati pu., Köb.Ki. akár...
A Ljubljanai szintel is elégedett lennék azért.
Hidak biciklivel:
Nem ismerem mindegyik, a ket szelson meg nem mentem at, de itt van, ami van:
Margit-hid: villamossin, vagy deli jarda ok
Lanchid: jarda elmegy, viszont nagyon nehez felhajtani. nem igazan
Erzsebet-hid: jarda mindenkepp, igaz, kerulni kell, ha Budarol akarsz felmenni
Szabadsag-hid: legjobb, szep, egyenes jarda, meg ha sok a turista, akkor is elfer az ember. Kar, hogy Pesten nem lehet normalisan lejonni rola, mindig forgalommal szemben kell jonni, van egy csomo utpadka, az a legjobb, ha az eszaki oldalrol rogton bemegyek balra (forgalommal szemben) es utana jobbra, egyenesen be a Vaci utcaba.
Leginkabb az utpadkakkal van gond, meg idonket a korlatokkal (pl. Lanchid, pesti oldal)
Ha van meg valami jo tipp, ide jojjon!
Mostanaban arra jottem ra, hogy csucsforgalmon kivul a koruton legjobb a villamossinen menni. Teljesen uj aszfalt, a villamos pedig ugyis megall idonkent, tehat nem erhet utol. Persze erdemes megvarni a villamost, hogy elmenjen elotted, mert ha mogotted csilingel, kimondottan kellemetlen.
Ja, meg valami: ha a Budarol jossz a Belvaros fele, a Nyugatinal nem szabad nagyon eloremenni, mert jobbrol jonnek az autok. A multkor elegg megszivtam.
Szerintem nem olyan jó ötlet az utakból elvenni ha van hely máshol, ugyanis:
1. Az utak szélének általában még autós szemmel is rossz a minősége, nemhogy biciklivel (pl. az előbb említett csatornafedelek miatt)
2. A levegő minősége már néhány autó elhaladása után is elég rossz egy biciklisnek, ha még busz is jár az úton akkor különösen.
(a belvárosban le lehetne a buszokat cserélni trolikra, azok üzemeltetése valószínűleg nem drágább, környezetbarát, és amúgy is tervezik buszok cseréjét)
Az előzőekhez: pl. az Üllői út belső részén esetleg lehetne találni párhuzamos utcát ami kerékpárúttá alakítható, a külsőn pedig biztosra veszem. És jó lenne ha a metrón lehetne biciklit szállítani(ha van hely).
Vegigolvasvan a megszolalasokat az alabbi eszreveteleim vannak.
Egy viszonylag alacsony befektetessel a kerekparutak melle ki kene epiteni a tajekoztato rendszert. Ahogy a varos tobb pntjan ki van irva, hogy a Balaton, vagy szeged merre van. Tudom, hogy voltak ilyen kezdemenyezesek, csak a kerekparos tablak hamar vandalok aldozatava valnak. Ezaltal szerintem tobben nekivagnanak.
Kerekparozas - kozuton:
Sok olyan hely van budapesten, ahol a kerekparosokat ossze vissza terelik, ezaltal joval hosszabb az utvonal, mint a parhuzamosan futo autout (pl. szentendre fele, hungaria korut,...) Ekkor elofordul, hogy en is inkabb az uton megyek.
Andrassy -
Az oktogonig a parkolok, gyalogosok, taxik akadalyoznak, onnan pedig az, hogy vagy 10 kozlekedesi lampa van. Ha az uton mesz 1-2 zoldhullammal vegigersz, ha a jardan, vagy a szervizuton, akkor dupla ido, es kerulgetni kell mindenkit.
Csatorna:
A legnagyobb baj szerintem sok helyen, hogy a varosi kozuton nincsenek rendesen kialakitva a vizelvezeto csatornak. Igy vagy:
* csalinkazol az uton, es az autos idegrohamot kap,
* ramesz a csatornakra es szetesik a bringad
* vagy mesz az ut kozepen.
Na melyik a legjobb?
Hidak, jarda-ut
Sok esetben szivesen mennek a jardan, ha meg lenne oldva a zokkenomentes fel-es lehajtas. A hidaknal ez duplan rossz, mert mindenhol korlatok vannak.
Ma Budapesten a kerékpárosok semmilyen KRESZ szabályt nem tartanak be.
Nincs rendszámuk, nincs kötelezőbiztosításuk, a rendőrség nem foglalkozik velük. Nem ez a kerékpározás támogatása.
Lassan véget ér az adás, köszönjük a hozzászólásaitokat, gyertek péntek este is! A téma a közszolgálatok behajtói. (Érdekesnek ígérkezik). Várunk benneteket szombat este is, akkor a háborúről beszélgetünk - szerb szemszögből. Jó éjt!
Szabó Attila Henrik
Ajánlanám a t. kerékpáros érdekképviselők figyelmébe, hogy próbálják meg három hónapra átvállalni a forgalomszervezők munkáját, és ne csak a magukét hajtogassák egyfolytában...
Ha van valahol kerékpárút, akkor miért nem ott kerekeznek, miért kell a járdán száguldozni, főleg, hogyha látják az időseket és a kisgyerekeseket. Először a szabályokkal kellene tisztába lenni a bringásoknak és csak utána höbörögni.
Meg lehetne oldani, hogy a T. műsorvezető ne szakítson félbe minden második mondatot? Engem eléggé zavar, hogy többet hallani az ő véleményét (nomeg a - khm... - butuska kérdéseit), mint a többiekét...
Szerintem az a legnagyobb probléma, hogy a kerékpárosok nincsenek tisztában az alapvető KRESZ szabályokkal.
Erről véleményem szerint tanfolyamot kellene végezniük.
Fehérváron az elmúlt 5 évben x km kerékpárút készült, a kerékpárosok mellette az úton kerékpároznak, miért nem kötelezo a kerékpárút használata, ha már jó pénzért elkészítették a kerékpárutakat
Más. Az oregoni Portland Budapesthez hasonló lélekszámú város. A belvárosban a buszok stb. egy bizonyos zónában ingyen használhatóak. Az autót kint lehet hagyni a parkolóházban. A kerékpárosoknak pedig meg van mondva, hogy úgy közlekedjenek a belvárosban az autóúton (!), hogy az autósok kénytelenek legyenek számolni velük. Vagy száljanak buszra. Működik.
A tiltás jogos pl. a szegedi Nagykörút egyes szakaszainak autók számára tervezett burkolatán (a nagy forgalom miatt). Ugyanakkor azt már nehéz megmagyarázni, hogy a járda melletti sávon miért nem igyekeztek pótolni a megoldást az elmúlt évtizedekben.
Szegedről mintha alig esne szó, pedig Budapest nem a világ. Például felújították mindkét hidat, de senkinek nem jutott eszébe, hogy pótolják a kerékpárút tervezésének korábbi hiányosságait. Nem is beszélve az újonnan kialakított kerékpárutak zökkenőiről minden sarkon...
Személyesen üdvözletemet küldöm Krisztának.
(Egykori Fazekas gimisként)
Sz. Gyuri
Kedves budapesti mindenki! Azért jó lenne egy olyan vidéki biciklis nagyvárosra is vetni egy pillantást, mint Hódmezővásárhely. Adva volt a biciklis tömeg, az emberek most már az új biciklisutakon tekernek. Ez így jó. Más a helyzet, mint Ott Fönn az Ország Fejében, de nem biztos, hogy föltétlen és kizárólag külföldre kell menni jó példáért.
Ha már egyszer vannak kerékpárutak, akkor tessék már használni is azokat!
A Veres Péter úton a járdától és az úttól is elkülönülő kerékpárút van, mégis rendre az autóúton közlekednek a kerékpárosok.
Én ezt a 150km bicikliutat Budapesten sehogy se értem. Ténleg kijön?
Persze kérdés, hogy mit nevezünk annak.
Vajon a járdán létrehozott bicikliutat, ahol gyalogosok és parkoló autók is vannak ide lehet számítani?
Vajon a 150km -bol mennyit kellett megépíteni valójában és mennyi készult úgy, hogy egy kissé szélesebb járdát kettészeltek egy csikkal és ha vége a járdaszigetnek néhol egy-egy lejárót csináltak?
Egyelore ennyi kérdés merült fel bennem.
Tudják-e a tisztelt autósok, hogy nemcsak a dohányzással, hanem a kényelemszeretetükkel is károsíthatják mások egészségét, és lophatják mások idejét - pl. azokét, akik busszal közlekednek ?
Mi lenne, ha hetente egyszer a kényelmeseknek kerékpárral lenne kötelező munkába menni ?
(Ajánlanám ezt azoknak is, akik a jegyárakat úgy szabták meg, hogy olcsóbb legyen az autózás, mint a tömegközlekedés)
T.Gábor