Keresés

Részletes keresés

Merci-autósbolt Creative Commons License 2010.07.15 0 0 45
 

Sziasztok!

 

A kerékpárút kátyúinak kijavításáért kampányolok.
 
Küldj  te is egy emailt a Közút kezelőnek! Talán történik valami változás...

De úgy, hogy vágd ki és illeszd be mintha a saját emil-ed lenne. Illetvelenne ha kicsit átfogalmaznád vagy kibővítenéd.

cím :horvath@pest.kozut.hu
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tisztelt Közút ZRT!
A Budakalász-Szentendre közötti kerékpárúton(11-es út mellett) bringáztam a hétvégén. A felpúposodott aszfalt miatt defektet kaptam és a felnim is odalett.
A kerékpárút közlekedésre alkalmatlan és balesetveszélyes.

Kérem legalább a felpúposodott részeket javítsák ki!
Előre is köszönöm az intézkedést!
Üdv:
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Előre is köszönöm!

Ha lesz eredmény jelzem! .......

Bimbum Creative Commons License 2005.04.29 0 0 44
Tízezer ember, húszezer kerék

2005. április 22., péntek 21:50

 

Helyszíni tudósítóink szerint rendbontás nélkül ért véget a Critical Mass biciklis felvonulás Budapesten. A Föld napja alkalmából rendezett demonstráción a rendőrség információi szerint nyolc-tízezren jelentek meg. "Fülig ér a szám" - mondta az Index tudósítójának az egyik szervező. A kritikus tömeg kritikusai kevesen voltak, a menetet a gyalogosok szimpátiája kísérte.


 

"Te öcsém, annyian vagyunk, hogy választhatnánk új pápát meg minden" - fordult egy középkorú kerékpáros társához a budapesti kerékpárosok föld napi felvonulásán. Helyszíni tudósítóink szerint valóban csaknem kétszer annyian voltak a tüntetők, mint a legutóbbi, szeptember 22-i kerékpáros tömegerendezvényen.

Az este hat órakor kezdődött felvonulás a Hősök terétől indult. A tömeg a Városligeti Műjégpálya - Kodály Körönd - Lövölde tér - Rottenbiller utca - Rákóczi út - Erzsébet híd - Attila út - Moszkva tér - Margit híd - Oktogon - Városliget útvonalon haladt végig.

 

Euforikus hangulatban Felvonulások vidéken is

 

A budapesti tüntetéssel egy időben biciklis felvonulások zajlottak Szegeden, Székesfehérváron és Debrecenben is. Zalaegerszegen fél órával később indult a menet.

 

A résztvevők számát jól jelzi, hogy a budai oldalról látható volt, amint a menet egyik vége éppen az Erzsébet hídon, a másik vége pedig a Margit hídon haladt át, jelentették az Index tudósítói. A biciklisek euforikus hangulatban, sípolva, csengetve, kiabálva kerekeztek végig a városon. A gyalogosok mindenhol támogatásukról biztosították a felvonulókat. Az Erzsébet híd pesti hídfőjénél turisták élvezték a látványosságtot, az Attila úton az emberek az ablakokon kihajolva integettek, a Széna térnél a villamosmegállóban állók pedig megtapsolták a biciklistákat, és pacsira nyújtották kezüket az elhaladóknak. A tüntetőkkel tartott Jancsó Miklós filmrendező is, de ő nem kerékpáron, hanem biciklis kulival vonult.

 

A menet elején egy igazi velocipéd is haladt, többen görkorcsolyával vagy egykerekűvel vonultak. A narancssárga pólós szervezők ügyeltek rá, hogy a kritikus tömeg a záróvonalon belül, azon az útvonalon haladjon, amelyre engedélyt kapott. A tömegben együtt kerekeztek gyerekek és öregek, biciklis futárok és országúti biciklisták, trialosok és kempingbiciklis házaspárok.

A kritikus tömeg kritikusai legfeljebb elszigetelten tiltakoztak: az Index egyik volt munkatársát a tüntetésre menet cekkerével megverte egy idős hölgy, mondván, az Andrássy úton nem lehet biciklizni, az autósok pedig legfeljebb szigorú arckifejezéssel vagy dudálással fejezték ki nemtetszésüket. "Miért nem vasárnap csináljátok?" - tudakolta egyikük a Rottenbiller utcában vesztegelve.

Kérdésünkre a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese megerősítette, hogy atrocitások és balesetek nélkül zajlott a tüntetés.

A lehető legkisebb befektetéssel a legnagyobb siker

A Felvonulási térre este háromnegyed kilenckor érkeztek meg a kerekezők. A szervezőknek a rendőrség úgy nyilatkozott, hogy a demonstráción mintegy nyolc-tízezren vettek részt, megdöntetve az eddigi évek rekordját. Az Index helyszíni tudósítójának a demonstráció szervezői kijelentették, hogy a legkisebb befektetéssel (ötezer forint) a lehető legnagyobb sikert érték el.

"Fülig ér a szám" - mondta Sinka Károly, a felvonulás egyik főszervezője, a Hajtás Pajtás Egyesület ügyvezető igazgatója a tüntetés végén. "Nem gondoltam volna, hogy ennyire sok jó fej bringás ember van Budapesten." Mint mondta, a rendőr parancsnok megígérte nekik, hogy a nemzetközi autómentes napon, szeptember 22-én is engedélyt kapnak a felvonulásra.

Nem hóbortos emberek ügye a kerékpározás

"A felvonulással meg szeretnénk mutatni, hogy a városi kerékpározás nem néhány hóbortos ember ügye: a kerékpárosok tényezők a közlekedés, a várostervezés és a zöld politika szempontjából is. Sokkal többen közlekednének biciklivel, ha a városokban megfelelőek lennének a körülmények" - mondta az Indexnek korábban a pénteki demonstráció céljairól az egyik szervező, Kürti Gábor.

A pénteki, föld napi felvonulást a szervezők az ország legnagyobb kerékpáros tüntetésének szánták. Mint az Indexnek korábban elmondták, tízezer embert várnak a pénteki megmozdulásra, hiszen a tavalyi autómentes napon tartott demonstráción is jóval többen vettek részt, mint amire számítottak. 2004 szeptemberében négy-ötezren bicikliztek a felvonuláson a várt ötszáz-ezer kerékpáros helyett.

Akárcsak a 2004. szeptember 22-i felvonuláson, idén sem hivatalos szervezet jegyzi a megmozdulást, hanem szimpatizáns civilek laza hálózata: a Hajtás Pajtás biciklis futárai, a Városi Biciklizés Barátai egyesület, illetve a Zöld Fiatalok.

pedálkirály Creative Commons License 2003.03.02 0 0 43
HAli!

Olvastam az előző hozzászólásodat. Jó ötletnek tűnik. Megnéztem a Bike Mag oldalt, de semmi ide vonbatkozót nem találtam. Még nem ismerem ki magam azon az oldalon.
Jó lenne, ha a felhívást idevagy ide tennéd fel. Itt több kerékpáros fogja olvasni.

Szeva.
Pedálkirály

Előzmény: KUKUCS (41)
pedálkirály Creative Commons License 2003.03.02 0 0 42
HAli!

Olvastam az előző hozzászólásodat. Jó ötletnek tűnik. Megnéztem a Bike Mag oldalt, de semmi ide vonbatkozót nem találtam. Még nem ismerem ki magam azon az oldalon.
Jó lenne, ha a felhívást idevagy ide tennéd fel. Itt több kerékpáros fogja olvasni.

Szeva.
Pedálkirály

Előzmény: KUKUCS (41)
KUKUCS Creative Commons License 2003.01.28 0 0 41
Halihó mindenkinek!

Mivel még most írok először, szeretném, ha véleményeket mondanátok az alábbiakról.

Terveink szerint Május 17.-én a Tabánból indulva szeretnénk egy kerékpáros felvonulást szervezni. Az előkészületek folyamatban vannak, hamarosan felteszem ide is azt a levelet illetve felhívást, amelyet minél több helyen el fogunk helyezni, illetve meg fogunk jelentetni.
Összegezve arról szól, hogy a kerékpáros balesetek nagy része nem a kerékpáros hibájából történik, illetve a gépkkocsivezetők részéről ellenséges hozzáállás miatt ( elsőbbség meg nem adása, kerékpárúton parkolás stb) a helyzet elmérgesedett, nem tekintenek minket egyenrangú közlekedőnek.
A megmozdulás teljesen békés és minden rendezvénytől mentes felvonulás lenne, a terveink szerint leghatásosabb az, ha mindenki fekete pólóban jönne. (Nem divatbemutató. Semmi más ccélja nincs, csak a figyelemfelkeltés, hogy mi is itt vagyunk, közlekedünk és védtelenebbek vagyunk, mint az autósok.
Kérek mindenkit, hogy aki egyetért ezzel és segíteni is tudna, illetve akarna, az akár itt, akár a Bike Mag fórumon a Megmozdulás/Ne legyen több haláleset topic-ban jelezze.
Várok továbbá véleményeket és ötleteket.
Köszi Mindenkinek!

bátyó Creative Commons License 2000.05.16 0 0 40
Háááát. Kár, hogy elsüllyedt ez a topic is.

Aki esetleg mégis megtalálja, és érdeklődik a biciklis dolgokról, az ugorjon át a Kerékpáros topic 2.0-ba.

panthi_leo Creative Commons License 2000.01.12 0 0 39
Nos én nem szeretk városban biciklizni. Én inkább a hegyes - völgyes tájakat kedvelem. S hogy miért??? Mert nincs az embernek a kereke alatt lépten-nyomon ember! Tiszta a levegő és az ember végre elengedheti magát. Na de városban? Hogy a rákban lehet kerékpározni olyan helyen, ahol nyüzsögnek az autók, emberek? Állandó életveszély meg büdös, zaj meg egyéb nyalánkságok. Én ezt ki nem bírnám. A másik. Mi jó abban, hogy az ember mindig ugyanazt a betonrengeteget látja? Abban viszont egyetértek, hogy városban jóval több jó nő van, pil csinosabb nő van mint kinn a "dzsungelben", de ez az egy ok engem rá nem venne, hogy városban kerezzek!
Yoka Creative Commons License 1999.09.03 0 0 38
Az attol függ, hogy milyen útvonalon... Tavaly nyári tapasztalatom szerint Párizsban egy kicsivel jobb kerékpározni, mint Pesten. Türelmesebbek az autósok, jobbak az utak stb.Az tény, hogy nem kifejezetten kerékpárpár-barát város, mint pl. Szombathely ahol még szilveszterkor is tömegek bringáznak... Use your bika!
martinshort Creative Commons License 1999.09.02 0 0 37
mindig amsterdammal jonnek, meg skandinav varosokkal... na jo, ott tenyleg van bicaj-kultura.
de pl egesz parizsban ugyanannyi bicikliut van mint pesten [130 km].
ma delelott megprobaltam bringaval atkelni a varoson [paris] : pest ehhez kepest meditacios seta-kerekparozas.
ok, ok. tudom, hogy ez nem sokakat vigasztal/karpotol...
Yoka Creative Commons License 1999.09.02 0 0 36
Pl. Berlinben a városi vasúton (Hév szerű) szállítható bringa, nagyon jól lehet kombinálni - Talán megoldás lenne a sokszor feldobott tarifa egyesítés: MÁV-BKV Békásmegyer-Nyugati pu., Köb.Ki. akár...
A Ljubljanai szintel is elégedett lennék azért.
Yoka Creative Commons License 1999.09.02 0 0 35
Most építik át a Ferdínánd-hídat - nem Duna híd - , vajh lesz rajta Bringasáv? MIÉRT NEM?
Lord NeSSie Creative Commons License 1999.07.15 0 0 34
Hidak biciklivel:
Nem ismerem mindegyik, a ket szelson meg nem mentem at, de itt van, ami van:
Margit-hid: villamossin, vagy deli jarda ok
Lanchid: jarda elmegy, viszont nagyon nehez felhajtani. nem igazan
Erzsebet-hid: jarda mindenkepp, igaz, kerulni kell, ha Budarol akarsz felmenni
Szabadsag-hid: legjobb, szep, egyenes jarda, meg ha sok a turista, akkor is elfer az ember. Kar, hogy Pesten nem lehet normalisan lejonni rola, mindig forgalommal szemben kell jonni, van egy csomo utpadka, az a legjobb, ha az eszaki oldalrol rogton bemegyek balra (forgalommal szemben) es utana jobbra, egyenesen be a Vaci utcaba.
Leginkabb az utpadkakkal van gond, meg idonket a korlatokkal (pl. Lanchid, pesti oldal)
Ha van meg valami jo tipp, ide jojjon!
Lord NeSSie Creative Commons License 1999.07.15 0 0 33
Mostanaban arra jottem ra, hogy csucsforgalmon kivul a koruton legjobb a villamossinen menni. Teljesen uj aszfalt, a villamos pedig ugyis megall idonkent, tehat nem erhet utol. Persze erdemes megvarni a villamost, hogy elmenjen elotted, mert ha mogotted csilingel, kimondottan kellemetlen.
Ja, meg valami: ha a Budarol jossz a Belvaros fele, a Nyugatinal nem szabad nagyon eloremenni, mert jobbrol jonnek az autok. A multkor elegg megszivtam.
Előzmény: Han Solo (32)
Han Solo Creative Commons License 1999.04.17 0 0 32
Szerintem nem olyan jó ötlet az utakból elvenni ha van hely máshol, ugyanis:
1. Az utak szélének általában még autós szemmel is rossz a minősége, nemhogy biciklivel (pl. az előbb említett csatornafedelek miatt)
2. A levegő minősége már néhány autó elhaladása után is elég rossz egy biciklisnek, ha még busz is jár az úton akkor különösen.
(a belvárosban le lehetne a buszokat cserélni trolikra, azok üzemeltetése valószínűleg nem drágább, környezetbarát, és amúgy is tervezik buszok cseréjét)

Az előzőekhez: pl. az Üllői út belső részén esetleg lehetne találni párhuzamos utcát ami kerékpárúttá alakítható, a külsőn pedig biztosra veszem. És jó lenne ha a metrón lehetne biciklit szállítani(ha van hely).

Bazi Vili Creative Commons License 1999.04.16 0 0 31
Vegigolvasvan a megszolalasokat az alabbi eszreveteleim vannak.

Egy viszonylag alacsony befektetessel a kerekparutak melle ki kene epiteni a tajekoztato rendszert. Ahogy a varos tobb pntjan ki van irva, hogy a Balaton, vagy szeged merre van. Tudom, hogy voltak ilyen kezdemenyezesek, csak a kerekparos tablak hamar vandalok aldozatava valnak. Ezaltal szerintem tobben nekivagnanak.

Kerekparozas - kozuton:
Sok olyan hely van budapesten, ahol a kerekparosokat ossze vissza terelik, ezaltal joval hosszabb az utvonal, mint a parhuzamosan futo autout (pl. szentendre fele, hungaria korut,...) Ekkor elofordul, hogy en is inkabb az uton megyek.

Andrassy -
Az oktogonig a parkolok, gyalogosok, taxik akadalyoznak, onnan pedig az, hogy vagy 10 kozlekedesi lampa van. Ha az uton mesz 1-2 zoldhullammal vegigersz, ha a jardan, vagy a szervizuton, akkor dupla ido, es kerulgetni kell mindenkit.

Csatorna:
A legnagyobb baj szerintem sok helyen, hogy a varosi kozuton nincsenek rendesen kialakitva a vizelvezeto csatornak. Igy vagy:
* csalinkazol az uton, es az autos idegrohamot kap,
* ramesz a csatornakra es szetesik a bringad
* vagy mesz az ut kozepen.
Na melyik a legjobb?

Hidak, jarda-ut
Sok esetben szivesen mennek a jardan, ha meg lenne oldva a zokkenomentes fel-es lehajtas. A hidaknal ez duplan rossz, mert mindenhol korlatok vannak.

udVbazi

Alfred Creative Commons License 1999.04.16 0 0 29
Ma Budapesten a kerékpárosok semmilyen KRESZ szabályt nem tartanak be.
Nincs rendszámuk, nincs kötelezőbiztosításuk, a rendőrség nem foglalkozik velük. Nem ez a kerékpározás támogatása.
MÉLYVÍZ Creative Commons License 1999.04.16 0 0 28
Lassan véget ér az adás, köszönjük a hozzászólásaitokat, gyertek péntek este is! A téma a közszolgálatok behajtói. (Érdekesnek ígérkezik). Várunk benneteket szombat este is, akkor a háborúről beszélgetünk - szerb szemszögből. Jó éjt!
Szabó Attila Henrik
Nemezis Creative Commons License 1999.04.16 0 0 27
Ajánlanám a t. kerékpáros érdekképviselők figyelmébe, hogy próbálják meg három hónapra átvállalni a forgalomszervezők munkáját, és ne csak a magukét hajtogassák egyfolytában...
Enikő Creative Commons License 1999.04.16 0 0 26
Ha van valahol kerékpárút, akkor miért nem ott kerekeznek, miért kell a járdán száguldozni, főleg, hogyha látják az időseket és a kisgyerekeseket. Először a szabályokkal kellene tisztába lenni a bringásoknak és csak utána höbörögni.
KukacAV Creative Commons License 1999.04.16 0 0 25
Kicsit offtopic...

Meg lehetne oldani, hogy a T. műsorvezető ne szakítson félbe minden második mondatot? Engem eléggé zavar, hogy többet hallani az ő véleményét (nomeg a - khm... - butuska kérdéseit), mint a többiekét...

ewing Creative Commons License 1999.04.16 0 0 24
Szerintem az a legnagyobb probléma, hogy a kerékpárosok nincsenek tisztában az alapvető KRESZ szabályokkal.
Erről véleményem szerint tanfolyamot kellene végezniük.
Droopy Creative Commons License 1999.04.16 0 0 23
Fehérváron az elmúlt 5 évben x km kerékpárút készült, a kerékpárosok mellette az úton kerékpároznak, miért nem kötelezo a kerékpárút használata, ha már jó pénzért elkészítették a kerékpárutakat

Üdv:Droopy

Végvári Vitéz Creative Commons License 1999.04.16 0 0 22
Más. Az oregoni Portland Budapesthez hasonló lélekszámú város. A belvárosban a buszok stb. egy bizonyos zónában ingyen használhatóak. Az autót kint lehet hagyni a parkolóházban. A kerékpárosoknak pedig meg van mondva, hogy úgy közlekedjenek a belvárosban az autóúton (!), hogy az autósok kénytelenek legyenek számolni velük. Vagy száljanak buszra. Működik.
Georgie Creative Commons License 1999.04.16 0 0 21
A tiltás jogos pl. a szegedi Nagykörút egyes szakaszainak autók számára tervezett burkolatán (a nagy forgalom miatt). Ugyanakkor azt már nehéz megmagyarázni, hogy a járda melletti sávon miért nem igyekeztek pótolni a megoldást az elmúlt évtizedekben.
Georgie Creative Commons License 1999.04.15 0 0 20
Szegedről mintha alig esne szó, pedig Budapest nem a világ. Például felújították mindkét hidat, de senkinek nem jutott eszébe, hogy pótolják a kerékpárút tervezésének korábbi hiányosságait. Nem is beszélve az újonnan kialakított kerékpárutak zökkenőiről minden sarkon...

Személyesen üdvözletemet küldöm Krisztának.
(Egykori Fazekas gimisként)
Sz. Gyuri

Kopoo Creative Commons License 1999.04.15 0 0 19
Ma este egy RENDŐR megfenyegetett engem, mert megkérdeztem, hogy miért az Andrássy úti kerékpársávon parkol...
Végvári Vitéz Creative Commons License 1999.04.15 0 0 18
Kedves budapesti mindenki! Azért jó lenne egy olyan vidéki biciklis nagyvárosra is vetni egy pillantást, mint Hódmezővásárhely. Adva volt a biciklis tömeg, az emberek most már az új biciklisutakon tekernek. Ez így jó. Más a helyzet, mint Ott Fönn az Ország Fejében, de nem biztos, hogy föltétlen és kizárólag külföldre kell menni jó példáért.
iSTvan Creative Commons License 1999.04.15 0 0 17
Ha már egyszer vannak kerékpárutak, akkor tessék már használni is azokat!
A Veres Péter úton a járdától és az úttól is elkülönülő kerékpárút van, mégis rendre az autóúton közlekednek a kerékpárosok.
Sonáj Creative Commons License 1999.04.15 0 0 15
Én ezt a 150km bicikliutat Budapesten sehogy se értem. Ténleg kijön?
Persze kérdés, hogy mit nevezünk annak.
Vajon a járdán létrehozott bicikliutat, ahol gyalogosok és parkoló autók is vannak ide lehet számítani?
Vajon a 150km -bol mennyit kellett megépíteni valójában és mennyi készult úgy, hogy egy kissé szélesebb járdát kettészeltek egy csikkal és ha vége a járdaszigetnek néhol egy-egy lejárót csináltak?
Egyelore ennyi kérdés merült fel bennem.
tgábor Creative Commons License 1999.04.15 0 0 14
Tudják-e a tisztelt autósok, hogy nemcsak a dohányzással, hanem a kényelemszeretetükkel is károsíthatják mások egészségét, és lophatják mások idejét - pl. azokét, akik busszal közlekednek ?
Mi lenne, ha hetente egyszer a kényelmeseknek kerékpárral lenne kötelező munkába menni ?
(Ajánlanám ezt azoknak is, akik a jegyárakat úgy szabták meg, hogy olcsóbb legyen az autózás, mint a tömegközlekedés)
T.Gábor

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!