Rezorr Creative Commons License 2003.07.07 0 0 7
Hali!
Én Riga16-tal kezdtem.Figyuzz,az már lábtartós-berugókaros volt ám! :-) 1980-as kiadásu volt. 1 évet használtam,aztán az ecserin vett Simson Star blokkot tettem bele. Az 1 év alatt 4000Km-t mentem vele,de még most is él bennem az emlék,hogy 100-at sem lehett menni hiba nélkül :-) Mikor a bolt házhoz hozta,nem lehetett berugni. Mármint a mocit :-) Le volt esve a kuplungja! Nulkilométeres zsír új motornak!!!
Aztán 100-200 Km-enként szakadtak a bowdenek rajta.Főleg a gáz,és hátsófék. A porlasztó mindig eldugult.A benzincsapon újkorában nem volt szűrő. Az első villa újkora óta kotyogott,nem lehetett meghúzni.Fixre hegesztettem :-) A festéket bárhonnan(!) le lehetett kézzel húzni.Szép nagy darabokban jött le,mintha hámlana egy leégés után.Alatta rozsda volt... A hátsólámpa hetente,az első havonta égett ki. Kétszer kellett első sebesség fogaskereket+kapcsolókörmös kereket cserélni.Előszőr 2 hetes korában.Ja,a váltóbowden sem bírt sosem 1 hónapnál többet. A kuplungnál az a kis bronzhenger 500 Km-enként kopott el. A dugógyűrű eltört,és a letört darab hosszirányban beépült a dugó anyagába.Persze így már nem tömített annyira :-)A dekompresszort ki kellett iktatni,mert elengedte az összes sűrítést. Kikötöttem a bowdent,megpucoltam a fészkét a hengerfejben,jól összeszorítottam a rúgóját,aztán nem nyúltam többet hozzá.
Hirtelen ennyi,de az biztos,hogy 1 hetet sosem ment egyszerre gond nélkül. Akkor nagyon utáltam,most már csak nevetek ezen :-)
Ja,a Simson blokkal sem vált be,mert a fékpofái sosem láttak ferrodolt,csak vmi műanyag öntések voltak nulla tapadással.Megálni nem lehetett,de ha erősebben húztad-nyomtad a féket,akkor meg a bowden szakadt...
Remélem,másnak több szerencséje volt.Állítólag a 12-es masszívabb segédmotor volt.
De azért örülnék,ha lenne egy Rigám.Már csak nosztalgiából is :-)
Csá