Keresés

Részletes keresés

- Tyt - Creative Commons License 2003.07.09 0 0 22
:)

Hozok már én is egy kis fílinget... 2001 szeptemberében vettem meg a Romet KAdet M780 kismocimat, jó külső, borzalmas belső állapotban. Utólag jó kis moci az, de akkor volt vele bajom rendesen.. :) Gyakorlatilag minden elromlott ami csak tudott, és szívtam mindennel. Node, ha ment, akkor legalább jó hangos volt, mert egy üres cső volt a kipuff.. Gondolhatjátok... :) Szóval nagyon fíling volt az egész, erre csak jött a H-D feliratú Kiskőrösi Sisak :) ,meg ilyen finomságok. Ezután egyszer kipróbáltam haverom Simsonját, hááááát... :) Rögtön beleszerettem, eldöntöttem veszek egy ilyet. VÉgül lett is egy Simson S51N-em (most már S61BL (blue lights) :) , de amíg megvolt a romet, azt is használtam nosztalgiázásból. :)

Ja, én is elkalandoztam,.
Üdv
Tyt

Előzmény: Rxdns (20)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.09 0 0 21
"A Komár ezekhez képest király volt"

Köszönöm!

Előzmény: Rezorr (19)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.08 0 0 20
No igen...
Én épp azon gondolkodtam, hogy a Riga mit tud, hogy hetente megesz egy bowdent, meg egy kondit.. Az elektronikát nemigazán vágom perfekten, szóval nem mélyedtem bele, hogy mitől tudja tönkretenni a kondit, de nemhinném, hogy egy ugyanolyan kondival egy simson sokkal tovább bírta volna. lehet, hogy tényleg szarokat árultak bele. De azt, hogy megeszi a bowdent, én arra kentem, hogy szar bowdeneket árultak, rosszul vezették el őket, és nem voltak beolajozva. Szóval szerintem egy jól megcsinált Riga igenis megbízható tud lenni. Anti is Szlovákiába járt Rigával...

A mai újgazdag fiatalokon énis kitudok kicsit akadni, de csak azokon, akiknek apuka vet egy kétmillás gépet, és a picifiú nem tud motorozni, nem ismeri a kreszt, és kibaszottul fennhordja az orrát. Na az ilyeneket nagyon nem bírom. Sőt, a majomrobogósokat sem csíptem nagyon, de egy verseny után egy világ omlott össze bennem, de egy rossz világ, és lett helyette egy jobb világ :))) ugyanis egy Dioval versenyeztem (én a Szimóval voltam), és miután nagyonnehezen lehagytam, és kiguruétam egy benzinkútra, intettem neki, és ő visszaduddantott, meg intett. Ezek után teljesen máshogy gondolkodom a robogósokról, és azóta nem csak azt nézem, hogy milyen a motorja, hanem hogy milyen ember ül rajta. Egyszer egy zsír új Aprilián egy srác ült, rövidgatya, atlétatrikó, csak a feje tetejére biggyesztett sisak, nem vette fel csak a feje búbjára tette, no és a legjobb, hogy mezítláb volt. Na az ilyeneket megvetem. Ha már motorra ül, minimum hogy nem papucs, nem szandál, hanem cipő, és vegye már föl rendesen azt a sisakot... jajj, nem prédikálok tovább..

Ja, és én is nagyon örülnék egy Rigának. Egy bő hónap múlva lesz! csak költözzünk már a házba, ahol van angy garázs, mert ide a panelba nem hozhatok még motort, örülök hogy itt tarthatom a Simsont.

És Szocimotorok mindörökké!

Előzmény: Rezorr (19)
Rezorr Creative Commons License 2003.07.08 0 0 19
Így visszagondolva szerintem a drága bowdenek ma már jók lennének. Tudjátok,az akkori 11 Ft-os bowdenekkel is "csak" annyi volt a baj,hogy a cinezett végük szakadt le. Mostanában ilyet nem tapasztalni :-)
1980-ban ha jól emléxem,3200 Ft volt újonan a Riga16. Az előszőekben kifelejtettem,hogy a dombokat sosem bírta.Beköpte a gyertyát. Sőt! Olyan gyertyával a Simsonosok vígan pöfögtek,de a Riga be sem indult már,amit ő már egyszer beköpött. Nem tom az okát,ne kérdezzetek.
A lendkerék meg folyamatosan elnyírta az éket. A megszakító újkorában sem volt a helyzet magaslatán.Mindig dadogott a motor nagyobb (~4000 1/perc) :-) fordulaton. lyenkor az is segített,ha kondenzátort cseréltem,de az is,ha megszakítót,ill gyertyát. Egy darabig :-) A kondit már a blokkon kívülra szereltem hosszabb zsinórral. A jobboldali dekni egyik tartócsavarjával rögzítettem kívülről a könnyebb csere érdekében.
Ma már úgy látom a dolgokat,hogy a gyárilak ocsmányul szerelt kismotorokhoz 10-20 Ft-ért árult IGÉNYTELEN alkatrészek miatt utáltatták meg velünk a Rigákat :-(
Ha vkit érdekel,tok mondani "jókat" a JAWA 05 Musztángokról is. Nem szeretnék tovább szapulni szocimotorokat,de szerintem azoknál a Riga-Verhovina azért megbízhatóbb volt ;-)
A Komár ezekhez képest király volt,a Simson S50 meg az ÁLOM! Rigás koromban kipróbálhattam 1 Simsont,és nem tom kifejezni,mit éreztem akkor : nem hittem,hgy ennél jobb mocik létezhetnek a Földön :-) A mai világban meg már szégyen ez a kismotor :-( Már tizenévesek 50 LE-s mocikat próbálnak,és nem értik a régi fílinget :-(
Mi még akkoriban úgy tudtunk száguldozni,amit a motor ment. Ma meg úgy lehet száguldozni,amit az út bír.
Jó,elragadtattam magam,bocs. Tuti nem tom jól kifejezni magam,sorry :-(
Akkor is örülnék most egy Rigának!
Rxdns Creative Commons License 2003.07.08 0 0 18
Ezzel az a gond, hogy a hátsó telókat pótolni sok pénz, idő, utánajárás, rohangálás. Amúgy ha lesz majd Rigám, lehet hogy kell majd alktrésznek, de Kaposvár messze van... :(
Előzmény: RR_ZOZY (14)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.08 0 0 17
Sziasztok!

Látom, sokan írtok.. Ha lennék olyan szerencsés a Rigával, mint Anti, nagyon boldog lennék. Igazából egy berugókaros.lábtartós, nem pedálosnak örülnék nagyon.

Viszont az a Riga, amit kinéztem, az lehet, hogy nem is lesz az enyém.. Msot kicsit szomorkodok, mert úgy néz ki, valaki más elviszi.

Nem tudtok valami Rigát, Verhovinát, esetleg Komárt-Rometot-Babettát nagyon olcsón pest környékén? Fő darabok ne hiányozzanak, mint pl. kerék, teleszkóp, kormány, egyebek, azaz ha beindul akkor guruljon is valahogy. Szar állapt nem gond, ha a tyúkólból jön, nem gond, csak ne legyen hiányos.

SaGa Creative Commons License 2003.07.08 0 0 16
Nekem egy Verhovina-5-öm volt pár évig. Ez a berugókaros, lábtartós, hosszútankos és hosszúnyerges változat. Ketten is tudtunk rajta utazni, csak az utasnak nem volt lábtartója.
Újonan vettem, OTP hitelre...

A saját órája szerint 50 körül ment, ami nem tudom valójában mennyi volt. Elég sokat mentem vele, egy fál évig melózni is azzal jártam, ez napi ~80 km volt annó, ebből úgy 5 egy szép erdei út. Az is igaz, hogy volt olyan, hogy fél éjszaka toltam hazafele, mert arra elég volt az ereje, hogy járó motorral, világítással tolhassam, arra már nem, hogy engem is vigyen. Reggel meg berugtam, felültem rá és mehettem ahova jólesik. Fogalmam nincs, mi történt vele előző este...

A gyújtást rendszeresen piszkálni kellett, egy-egy kondi vagy megszakító párszáz km-t bírt (kb havonta kellett cserélni, utánállítani). Egyszer meg "beállt" a főtengelye. Nem szorult meg, hanem valószinúleg a hajtókar tűgörgői "összefutottak", mert fordulatonként egyszer megakadt. Picit vissza fordítottam és ment tovább. A blokk szétbontása, főtengelycsere (700 Ft volt az ercsii Centrum áruházban, ami útba esett), összerakás egy ismerős udvarán (félúton hazafele), úgy 3 óra volt, a gép saját "szerszámkészletével". Aztán 2 nap múlva mindig leállt, ha kuplungoltam. Szétszedés után kiderült, hogy egy zéger leugrott e helyéről és neki nyomta a kuplung a "sonkát" a blokk falának...

Vágül eladtam, kissé üzemképtelenül. Az egyik henger tartó tőcsavart kilőtte menet közben, majdnem beleállt a tankba alulról. Aki megvette, attól úgy egy hét múlva ellopták...

SaGa

RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.08 0 0 15
Ja és ha elfogadsz egy jótanácsot, akkor milliószor jobban jársz, ha a szocimotor-mániád inkább Jawa-mustangon, Rometon, Komáron éled ki, de te tudod! Vagy ha már Simsonos vagy, akkor inkább javaslom a régi tekerős Simson-mopedet. Tudtam is egy ilyet eladót, de azt - ha minden igaz - "locust of the dead earth", nevezetű kartárs ( aki a Simson-topicba is írogatott néha) megveszi (vagy már meg is vette, esetleg kérdezd meg tőle.

Üdv: Zoli

Előzmény: Rxdns (-)
RR_ZOZY Creative Commons License 2003.07.08 0 0 14
Hali!

Nekem van otthon (Kaposvár) egy kissé hiányos RIGA-12 mopedem (hiány: első lámpa test, hátsó telók + jelenleg üzemképtelen).Gyere, vigyed!

Bátran mondhatom, hogy a világon gyártott leges legszarabb kismotor.

Írj ide, ha érdekel:

patko.zoltan@vtelektroplast.hu

Előzmény: Rxdns (-)
Robeee Creative Commons License 2003.07.08 0 0 13
Rxdns: az nem egy Verhovina-4 es hanem valami sokal régebi majd teszek felképet holnap vagyis ma már kedd van, amúgy én pár hete lehosztam a padlásról benzin bele és pöcre indult (tényleg!!) egy pár kört mentem vele, haveroknak nagyon tetszet, aztán vissza a padlás, a bowdenek tényleg elég könnyen szakadnak de azér nem havonta, meg bízhatóság: bátyám riga 12 ese 5000km alatt csak párszor tolta, és ő nem csak városba használta aszem a leghosszab út 50km volt egyszere, az enyém csutka gázon viszi a 60km/h !!!
Anti.SR-125 Creative Commons License 2003.07.08 0 0 12
Heló Rx.
Mint látom sokan csak a rosszra emlékeznek , én azért emléxem mikor mi akkori kicsávók hajtottunk a Rigára -:))
Persze voltak akor is az egyenlőknél még egyenlőbbek , és nekik Simsonra is futotta -:))

Én teljesen megértelek.
Ismerem ezt a megszállottságot , és már látom is a jövődet.
Te szinte elkerűlhetetlen utat választottál a főként régi motor restaurátorság felé -:))
Abban azért néked is igazad van hogy 25-30-évvel ezelőtt motornak számított , és azért én simán elmentem vele Lengyelországba , Zakopánéba , és Krakkóba is , még 1973-ban.
Hozzá kell tennem hogy volt velünk szimszon Schvalbe is ,kettő , és azt kellett , szerelni útközben de a Rigákat nem -:))
Bár a szimónak sem volt komoly baja , koszos gyertya vagy ilyesmi , nem emléxem már rá olyan régen volt , csak mint lehetetlen példa maradt meg bennem -:))
Ja és a magastátrát nem kedvelte igazából a Riga , mert egyesben nem volt képes kigyorsúlni a Starry smokoveci emelkedőn -:))
Az is igaz hogy én ültem rajta az akkori 50-kilómmal , de volt még vagy 45-kiló pakk is rászerelve.
Na mindeggy ezt csak azért írtam le hogy meséljek néked a Rigák dicső napjairól is.
Üdv mindenkinek : Anti.

speedygonzi Creative Commons License 2003.07.07 0 0 11
Rx:

Hobbynak nem rossz, de csak akkor ha szeretsz szerelegteni meg szopni. Sokat fogsz vele. Amugy az a töld pl szép darab. De sok pénzed menne bele ha rendesen meg akarnád csinálni. De én nem dönthetek helyetted :)

Ja és egy régi modndás, biztos ismered:
"Riga moped drága kincs, jó ha van, de jobb ha nincs" :)
lehet hogy vana alapja.

üdv. speedy

kalvin_imarow Creative Commons License 2003.07.07 0 0 10
Szia RX nagyon vigyázz nekem egy pedálos simson schull-om volt (nem tudom jól írtam-e) de az majdnem olyan mint a riga na lényeg a lényeg vigyázz a levegő szűrővel mert tapasztalatom szerint valamiért arra elég érzékenyek üdv

kal.

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 9
Hosszas netes kutatómunkával találtam erre a képre:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ez egy Verhovina, asszem Verhovina-4, gyártottak ilyen Rigát is? Ez Riga-hány lenne, mert ugye a Riga és Verhovina számozás nem ugyanaz.

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 8
Örülök, hogy idetaláltál.

Egy ilyen Riganak örülnék, egy idő után biztos bevágnám a garázs mélyére, és csak a Szimóval foglalkoznék, de újra és újra elővenném. Ahogy írtad elég sok baja lehetett, pláne az zavar, hogy eszi a bowdeneket, manapság nem 20 ft egy bowden :( és ha ez nálam is így fog menni, akkor többet költök majd bowdenre mint benzinre. :) Rémes motor lehet, de már késő...

Én azthiszem Riga-12öt fogok venni, de még nem tudom.
A típusok hogy vannak?

A Riga-6 az a Miniriga, igaz?
Riga-12: pedálos, babettás Riga
Riga-16: lábtartós-berugókaros Riga

Ja, és tényleg csak 1:25 benzinnel hajlandó menni, az 1:40 kinyírja, vagy hülyeség és az 1:40 is jó bele?

Előzmény: Rezorr (7)
Rezorr Creative Commons License 2003.07.07 0 0 7
Hali!
Én Riga16-tal kezdtem.Figyuzz,az már lábtartós-berugókaros volt ám! :-) 1980-as kiadásu volt. 1 évet használtam,aztán az ecserin vett Simson Star blokkot tettem bele. Az 1 év alatt 4000Km-t mentem vele,de még most is él bennem az emlék,hogy 100-at sem lehett menni hiba nélkül :-) Mikor a bolt házhoz hozta,nem lehetett berugni. Mármint a mocit :-) Le volt esve a kuplungja! Nulkilométeres zsír új motornak!!!
Aztán 100-200 Km-enként szakadtak a bowdenek rajta.Főleg a gáz,és hátsófék. A porlasztó mindig eldugult.A benzincsapon újkorában nem volt szűrő. Az első villa újkora óta kotyogott,nem lehetett meghúzni.Fixre hegesztettem :-) A festéket bárhonnan(!) le lehetett kézzel húzni.Szép nagy darabokban jött le,mintha hámlana egy leégés után.Alatta rozsda volt... A hátsólámpa hetente,az első havonta égett ki. Kétszer kellett első sebesség fogaskereket+kapcsolókörmös kereket cserélni.Előszőr 2 hetes korában.Ja,a váltóbowden sem bírt sosem 1 hónapnál többet. A kuplungnál az a kis bronzhenger 500 Km-enként kopott el. A dugógyűrű eltört,és a letört darab hosszirányban beépült a dugó anyagába.Persze így már nem tömített annyira :-)A dekompresszort ki kellett iktatni,mert elengedte az összes sűrítést. Kikötöttem a bowdent,megpucoltam a fészkét a hengerfejben,jól összeszorítottam a rúgóját,aztán nem nyúltam többet hozzá.
Hirtelen ennyi,de az biztos,hogy 1 hetet sosem ment egyszerre gond nélkül. Akkor nagyon utáltam,most már csak nevetek ezen :-)
Ja,a Simson blokkal sem vált be,mert a fékpofái sosem láttak ferrodolt,csak vmi műanyag öntések voltak nulla tapadással.Megálni nem lehetett,de ha erősebben húztad-nyomtad a féket,akkor meg a bowden szakadt...
Remélem,másnak több szerencséje volt.Állítólag a 12-es masszívabb segédmotor volt.
De azért örülnék,ha lenne egy Rigám.Már csak nosztalgiából is :-)
Csá
- Tyt - Creative Commons License 2003.07.07 0 0 6
Szívesen! ( amúgy nem koppintottam a romet rulez nevét, fejből jött!)
Előzmény: Rxdns (4)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 5
Addig is...:





És ebből a cikkből 'loptam' a képeket...

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 4
Látom, jöttök, örülök.

Tyt, tudod, ez egy 'séma', és én még kb. 5 topicot tudnék sorolni, ami hasonló nevü. (csak egy példa: Fotó -> ZENIT rulez...)
De! Kösz Tyt! A my topic címe is almost the same like your topics címe... :)

Robeee: Ha tudsz képeket készíteni, tedd meg légyszi! Talán csinálok egy Riga-honlapot, és azon lehetne pl. Galéria is, és oda betehetnénk... Elvileg van valami riga.ini.hu honlap is, de nekem nem jött még be... De a képeknek örülnék nagyon!

Robeee Creative Commons License 2003.07.07 0 0 3
Nekem is van egy Verhovina-4(nagyapámé volt most 31 éves) bátyámnak meg egy riga-12(apám első motorja volt most 29 éves) mindkető full felújított, tavaly mióta megvanak a simsonok azóta a padláson porosodnak, ha kérdésed van tőlem kérdezhetsz én is sokat szereltem (minden nap).
ha érdekel majd csinálok róluk képeket.
- Tyt - Creative Commons License 2003.07.07 0 0 2
Öhöm! :) Rxdns, nem hasonlít a topicod címe véletlenül az enyémre??? :)) Legalább odaírhattad volna, hogy "Thanks Tyt, my topic's name is same as yours"... :))

Amúgy sok szerencsét a rigázáshoz, de az idegeidet fogod tépni. Vagy mi. :)
EZ TUTI. Tapasztalatból mondom, volt rometom... ;)))
Inkább gyűjts még, ne vegyél ilyeneket, 1 év múlva add el Benőkét, és vegyél valami nagyobbat.... ;))))

Na jó, nemmondok semmit, mert kivételesen kurva jól megy a Szinyóm, mint a vadbarom! Ha 20 kilóval könnyebb lennék, mindent aláznéK!!!!

Sok sikert a topichoz.
Üdv
Tyt

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 1
Még nem akarom elkiabálni, ha biztosan nyélbe ütöm az üzletet irok, addig - babonából - nem árulom el.
Előzmény: I__ZOLI__I (0)
I__ZOLI__I Creative Commons License 2003.07.07 0 0 0
Üdvözletem.
Te honnan tudsz szerezni egy ilyen motort. (RIGA R-12)? Érdekelne.
Előzmény: Rxdns (-)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 topiknyitó
Hello!

Hadd mutatkozzak be: egy 15 éves srác vagyok, egy S51-es Simson boldog tulajdonosa. Megfogott a szocimotor-feeling, és egy Riga-12 beszerzésén gondolkodom, második, amolyan hobby-motornak. Eszméletlen kis összegért lehet kapni ilyeneket, de alkatrészellátással gondba vagyok. Alap dolgokat - gumi, bowdenek, dugattyú, gyűrű, lánc, lánckerekek, csapágyak - beszerezhetőek általam is, és egy komplett motorgenerál - főtengelyfelújítással, csapágyak cseréjével, fúrással, új dugóval, tűgörgővel, stb - max. 10 ezerből kijön. De pl. nemtudom, hogy egy esetlegesen hiányzó dekompresszor-kart honnét szerezzek itt pesten.
Szóval érdekelne minden. Régi nosztalgiázó tulajdonosok, esetleg újdonsült, hozzám hasonló bolond emberek írjatok! Érdekelnének tapasztalatok, élmények, alkatrészforrások, melyik bontóban érdemes keresgélni, melyik börzét érdemes meglátogatni - egyszóval minden érdekel!
Tudom, sokan kezdték pályafutásukat Rigával vagy Verhovinával, remélem írtok!
Széles utat, kevés defektet, alacsony benzinárakat: :)

Rxdns

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!