cirmos Creative Commons License 2000.02.07 0 0 941
A MÁV közleménye szerint hétfőn tizennégy állomásról 496 dolgozó szólította fel a
szakszervezeti vezetőket a sztrájk beszüntetésére, a vasutasok csaknem 94 és fél
százaléka nyilatkozott úgy, hogy dolgozik, már hatvan mozdonyvezető is a munkát
választotta. Így a MÁV már gyorsvonatokat is tudott indítani a Budapest-Szeged útvonalon.
Közben a vasúttársaság vezérigazgatója írásban nyújtotta át a reprezentatív
szakszervezeteknek az egyeztetések előmozdítására vonatkozó javaslatát. Kukely Márton
szerint olyan feltételeket kell teremteni, hogy a megbeszélések az eddiginél higgadtabban,
tárgyszerűbben folytatódjanak. A MÁV Rt. vezérigazgatója azt javasolta, hogy jelöljék ki
azokat a szakértőket, akik ezt elvégzik. A tárgyalás állásáról este nyolcig egyik fél sem
nyilatkozik. Magyarország történetének leghosszabb vasutassztrájkja lesz a mostani, ha
éjfélig nem születik megegyezés. Az eddigi rekordot az 1904-es hatnapos
munkabeszüntetés tartja. Az idén február elsején kezdődött demonstráció eddig közel
hatszázmillió forint kárt okozott a vasúttársaságnak, egy százalék béremelés ugyanakkor
hétszámillió forintba kerül a MÁV Rt-nek.