Keresés

Részletes keresés

nyers Creative Commons License 2000.02.07 0 0 956
"A vasutasok a pufajkás Horn idején miért nem fröcsögtek. Be voltak sz..va Gyulától." Hagyd már ezt a rossz dumát, mert ha ez a hülyeség terjed 3000 év is kevés lesz, hogyez egy lakhato ország legyen! 1995-ben Horn Gyula a Magyar kösztársaság akkori miniszterelnöke alatt 80 órát sztrájkoltak ugyanezek a köcsögök. Akkor is kibasztak Veled és velem, és most is. Akkor a napi Mao dícsérte őket, a Népszabadság szidta, ma a Napi Mao szidja őket, mint a retket, és a Népszabi sem dicséri annyira, mint egykor a Napi Mao, de mindez kurván nem érdekes. Érdekes lenne, ha megpróbálná úgy gondolkodni, hogy el tudnád képzelni, hogy a tieid, meg az övéik között is normális, normális körülmények között utatzni és élni akaró emberek élnek. Az már a dolgok newtovábbja lenne, ha hipotézisként (feltételezésként) azt is megpróbálnád elképzelni, hogy "amazok" között is vannak normális emberek... ebből még számos más is következnék, de nem akarlak terhelni tovább... Egyébként meg irány a dzsungel, a mi falkánk, meg az ő falkájuk!
Előzmény: Rotika (937)
YAVIN Creative Commons License 2000.02.07 0 0 955
ja és bukjon a sztrájk
YAVIN Creative Commons License 2000.02.07 0 0 954
szevasz Derek
most hogy ismét írok, elsőként is bocs a (900)-ért...kissé behergeltem magam, nem volt célszerű úgy érvelnem.......

egyébként meglepődtem, hogy leírtad a gaskóhoz való viszonyod, de ha már elárultad magad, kérdeznék valamit akár a (882) folytatásaként is ( azt most már tudom hogy szoktál utazni vonaton ) :
ismered annyira, hogy meg tudd mondani gaskó milyen lenne, hogyan viselkedne, mit tenne ha most ő ülne a kukely helyén ?

játszunk el a gondolattal és erősítsd meg vagy cáfold meg, de én azt gondolom, hogy a gaskó egy maximalista ürge és ha tételezzük fel a MÁV vezetése oldalán és nem a sztrájkolók élén ülne talán egyedül véresebb kezű lenne mint kukely és csapata együttvéve (most hagyjuk a szociális érzékenységét, mint reklámszöveget, a személyiségére, a munkamoráljára lennék kíváncsi)

van annyira takarékos, hogy már kicserélte otthon az ugyanolyan fényerősséget biztosító izzót energiatakarékos izzóra ?

elárulom én már energiatakarékos izzóval világítok, most már egy hatékonyabb és takarékosabb vasutat is szeretnék :-)))

nyers Creative Commons License 2000.02.07 0 0 953
Borsik stb tuti nyertesek, ismert médiasztárok. Egyébként szerintem igaz, amit írsz,azzal a megszorítással, hogy az ország is nyerhet, ha ezt a kócerájt felszámolják.
Előzmény: iceland666 (929)
Intruder Creative Commons License 2000.02.07 0 0 952
Kedves Derek!

Az hogy neked speciális életkörülményeid vannak, és számodra tök mindegy mikor érsz oda valahová az egy dolog, az meg egy másik hogy ettől még nem éri meg mindenhova vonattal menni.
Azt viszont nem értem, hogyha most ha a mostani állapotokkal nem vagy tisztában - "...mert akkoriban olyanok voltak a csaladi kedvezmenyek, most nem tudom, hogy van.Itt az usaban is csak akkor vezetek ha muszaj" - akkor miért nyilatkozgatsz olyan magabiztosan az utazási körülményekről.

Előzmény: Derek (950)
viol Creative Commons License 2000.02.07 0 0 951
T. Szykla!

Na elemezzük amit leírtál:
1."nem tanul, év végén megbukik az iskolában." A vasutas rosszul dolgozik! - Ki kell rúgni évközben!!! De ha egész évben senki nem macerálja Őket akkor miért csak béremeléskor veri a nyálát a vezetés?
2."Fogadhatok mellé egy korrepetítort annyi pénzért, amennyiért már egy robogót is vehettem volna neki." Ez a példa találó! A korrepetítor béréből kijönne a vasutasok béremelése és mindenki utazhatott volna nyugodtan. Ezért is a vezetés az elsőrendű felelős.
3."Én meg inkább adnék neki még időben egy-két nyaklevest, mert különben előbb-utóbb én is belegebednék abba, hogy az egyre szeszélyesebb kívánságait teljesítgetem, belőle meg gazember válna, mire felnő." Nem gazember lesz, hanem "hülyegyerek!?" A bringával talán még a tanulásra is rá lehet szorítani a srácot.

viol

Előzmény: Szykla (949)
Derek Creative Commons License 2000.02.07 0 0 950
" egyedül mész, ilyenkor tényleg klassz az IC tudsz olvasni, dolgozni, aludni szóval tényleg kényelmesebb az autónál.
- IC-vel mész
Viszont minden más esetben pl.: ha már kettőnél többen utaztok - család,gyerekek stb... - tele csomagokkal, esetleg
át is kell szállni, az állomás mindentől messze van, esetleg több helyre is el kell menned, akkor bizony se nem
olcsóbb se nem kényelmesebb. "

Mint mar irtam 69 ota jarom a Szeged-Nagykanizsa vonalat es volt ido amikor 3 gyerekkel, asszonnyal es kutyaval, sot nyullal(husvet korul.) En 40-50 kilometernel tobbet nem szeretek vezetni, pedig amiota az eszem tudom mindig volt autonk, mar a hatvanas evek elejetol, meg azelott is csak beallamositottak az elvtarsurak. Aztan nekem is, eljartam vele pecazgatni , de hogy hosszu utra en kocsival menjek olyan nincs, egyszeruen 40-50 km utan megunom a vezetest.Autopalyan meg kulonosen igen hamar, merthat annal unalmasabb dolog keves van. Az arrol meg annyi, nekem felarum volt, a nejemnek is, a harom gyerekkel meg szinte ingyen utaztunk, mert akkoriban olyanok voltak a csaladi kedvezmenyek, most nem tudom, hogy van. Itt az usaban is csak akkor vezetek ha muszaj. Meg aztan engem nem zavart ha valahova kesobb ertem oda, egesz eletemben kotetlen munkaidoben dolgoztam. No , vonat , busz utan minek futni , majd jon egy masik.

Előzmény: Intruder (936)
Szykla Creative Commons License 2000.02.07 0 0 949
Kedves Viol!
Na jó, a következő megállóig még elmegyek, de már tényleg elegem van a vasútból. A busz úgyis kényelmesebb.
Nézzük a példádat:
Hisztizik a gyerekem, hogy vegyek neki új biciklit, mert a régin megkopott a festék. Én próbálom győzködni, hogy most mégsem új bicikli kellene, hiszen a mosógépünk is most ment tönkre. Ő megmakacsolja magát, elkezd "sztrájkolni", nem tanul, év végén megbukik az iskolában. Fogadhatok mellé egy korrepetítort annyi pénzért, amennyiért már egy robogót is vehettem volna neki.
Tehát szerinted az lett volna a helyes szülői magatartás, ha megveszem neki a biciklit a nagyobb veszteségek elkerülése érdekében?
Én meg inkább adnék neki még időben egy-két nyaklevest, mert különben előbb-utóbb én is belegebednék abba, hogy az egyre szeszélyesebb kívánságait teljesítgetem, belőle meg gazember válna, mire felnő.
Üdv.: Szykla
Előzmény: viol (948)
viol Creative Commons License 2000.02.07 0 0 948
T. Szykla!

Az nem vitatkozás, hogy Te többször is leírod a MÁV álláspontját jellemző példáról, hogy hülyeség! Ez kinyilatkoztatás!!! A vita az lenne ha te cáfolnál bármit is.

Ha nem tudod a másikat meggyőzni akkor hagyd abba a vitát. Ez nem meggyőzés:"Lásd a további reagálásokat."

viol

Előzmény: Szykla (933)
freeze flash Creative Commons License 2000.02.07 0 0 947
:-))))))))))))))))

"Viszont minden más esetben pl.: ha már kettőnél többen utaztok - család,gyerekek stb... - tele csomagokkal, esetleg át is kell szállni, az állomás mindentől messze van, esetleg több helyre is el kell menned, akkor bizony se nem olcsóbb se nem kényelmesebb."
Hát ezt mondom én is. Ettől függetlenül szükség van vasútra. De nem így! SZVSZ.

Az IC-vel igazad van, abban az esetben, ha az ember egyedül utazik, és olvasni/dolgozni/aludni akar, a célnál pedig várják.

Üdv
freeze flash

Előzmény: Intruder (936)
freeze flash Creative Commons License 2000.02.07 0 0 946
Az APEH-nél, ami pedig egy _nyereséges_ intézmény ;-))))))))))))))))))), csont nélkül örültek az átlagos, 8,25 %-os emelésnek.
Érdekeltségi rendszerben dolgozó ismerőseim pénze némiképp csökkenni fog, és ahogy írtam már: sok_ olyan céget tudok, ami módfelett nyereséges, és esetleg még csökken is a pénzük a dolgozóknak. Mégsem sztrájkolnak, inkább dolgoznak. Vagy keresnek más lehetőséget, de nem erőltetik rá a hüjeségüket a társadalomra...

Üdv
ff

freeze flash Creative Commons License 2000.02.07 0 0 945
Helyettem ne sztrájkoljanak.
Kikérem magamnak. :-))))
Az öntudatnak _nem_ itt, és nem _így_ kellene megnyilvánulni... :-((((((((
Gondolom én.
Előzmény: lcsaba (944)
lcsaba Creative Commons License 2000.02.07 0 0 944
Azért a vége felé ,valami már látszik a "világosodásból".
Egyébként MINDENKIÉRT sztrájkolnak... A nekik még megmaradt /egyre fogyó/ öntudatukkal.
Előzmény: gpsz (940)
Csülök Creative Commons License 2000.02.07 0 0 943
Rotika, szerintem is igazam van! :)
Pontosan ezt nem kéne, ugyanazt a dolgot másként látni, ha a "gaz szocik" ellen történik, vagy ha a "derék FIDESZ" ellen. Mindkét esetben az ország látja kárát!
Amit a felkelő napról írtál, az nagyon szép! Csak nem értem...
Az ui.-t sem értem. :(

Előzmény: Rotika (942)
Rotika Creative Commons License 2000.02.07 0 0 942
Csülök:Igazad van, akkor is volt sztrájk! De nem mindegy hogy hogy nézzük a dolgokat.
Horn idején is voltak áremelések, most is vannak.
Akkor is fel kelt a nap, most is..., csak a dolgok mögé nézz ne csak azt vedd észre amit látsz!!
U.i.: Nem találod furcsának, hogy a munkások 92% felveszi a munkát mégsem mennek a vonatok??
Előzmény: Csülök (938)
cirmos Creative Commons License 2000.02.07 0 0 941
A MÁV közleménye szerint hétfőn tizennégy állomásról 496 dolgozó szólította fel a
szakszervezeti vezetőket a sztrájk beszüntetésére, a vasutasok csaknem 94 és fél
százaléka nyilatkozott úgy, hogy dolgozik, már hatvan mozdonyvezető is a munkát
választotta. Így a MÁV már gyorsvonatokat is tudott indítani a Budapest-Szeged útvonalon.
Közben a vasúttársaság vezérigazgatója írásban nyújtotta át a reprezentatív
szakszervezeteknek az egyeztetések előmozdítására vonatkozó javaslatát. Kukely Márton
szerint olyan feltételeket kell teremteni, hogy a megbeszélések az eddiginél higgadtabban,
tárgyszerűbben folytatódjanak. A MÁV Rt. vezérigazgatója azt javasolta, hogy jelöljék ki
azokat a szakértőket, akik ezt elvégzik. A tárgyalás állásáról este nyolcig egyik fél sem
nyilatkozik. Magyarország történetének leghosszabb vasutassztrájkja lesz a mostani, ha
éjfélig nem születik megegyezés. Az eddigi rekordot az 1904-es hatnapos
munkabeszüntetés tartja. Az idén február elsején kezdődött demonstráció eddig közel
hatszázmillió forint kárt okozott a vasúttársaságnak, egy százalék béremelés ugyanakkor
hétszámillió forintba kerül a MÁV Rt-nek.
gpsz Creative Commons License 2000.02.07 0 0 940
Világosítson már fel valaki!!! :)
Most miért megy a sztrájk?
Talán kevés az ami másnak elég? A 8,5%-ot elfogadták sok helyen nem?
Meg akartják nyírbálni a szakszervezetek jogait? ...pontosan milyen jogokról van szó? Lehet, hogy rosszul értettem... DE! pl.: tényleg a mozdonyvezetők szakszervezete irányítja a mozdonyvezetők képzését? Ez vicc ugye? Hogy juthattak ilyen monopol helyzetbe? Én bizony hoznék a szomszédos országokból mozdonyvezetőket, ahogy ezt már valaki megírta pont irt és úgy rúgnám szét a seggüket mint a szél!

---
Egyébként ezen a téren szerintem nincs jól informált ember! Az az érzésem, hogy még a tárgyalóasztal két felén sem tudják néha miről van szó.

---
Kíváncsi lennék ha pl. az egészségügyben sztrájk lenne és az elégséges szolgáltatásban csak az életmentés szerepelne és pont ekkor kapna egy vasutas gyereke (aki aztán semmit nem tehet az egészről!) mondjuk középfül gyulladást. Bizonytalan mozgás, életre szóló halláskárosodás stb...DE ÉL! Bele gondolni is szörnyű. Kedves vasutas nézz a porontyodra aztán gondolkodj! A TE MUNKÁD LÓFING ANNAK AZ ORVOSNAK ÉS ÁPOLÓNAK A MUNKÁJÁHOZ KÉPEST AKI MEGMENTI A GYERMEKED ÉS MÁS GYERMEKEK ÉLETÉT.

---
Én spec. nem engedném, hogy n+1 szakszervezet működjön a cégemen belül. Lehet, hogy egy kis törvénymódosítás lesz a dologból?

...

Előzmény: Fecóka (939)
Fecóka Creative Commons License 2000.02.07 0 0 939
Sztrájkolók/nem sztrájkolók aránya:
Én mindent elhiszek. Még azt is, hogy tényleg a vasutasok 95 %-a sztrájkolna, csak így még fizetést is kapnak. De: Valószínüleg a társadalom is nagyobb szimpátiával viseltetne a sztrájk iránt, ha a vasutasok 95%-a sztrájkolna, mert akkor elhinnék az emberek, hogy itt valóban komoly gond van. Így viszont meg lehet nézni a hozzászólások nagy része miről tanuskodik. (a kifejezetten politikaiakat inkább hagyjuk. :-)) )

kkalmi:
A sajtóirodáról azt hiszem nem is ebben a topicban írtad, hogy a sajtóiroda vezetője akarja megszüntetni a vonalakat, meg ő mond mindenfélét, amikor nem is vasutas. Igaz Ö nem vasutas. Ö PR szakember. Ennek a topicnak a hozzászólásaiból is lemérhető, hogy nagyon jó PR szakember! A mellékvonalakat nem ő akarja bezárni. Ö a felső vezetéstől kapja az információit, és javaslatot tesz arra, hogy milyen lépéseket kellene tenni, hogyan kellene "tálalni" bizonyos dolgokat. Ha a szakszervezeteknek is lenne PR-osuk, akkor valószínüleg nem akarták volna megakadályozni vasárnap? annak a három személyvonatnak az elindítását, hanem a MÁV-ot kényszerítenék a mielöbbi megállapodásra, és nem az utasokat szivatnák.

Mi közünk van nekünk a vasutasok fizetéséhez? Semmi. Nem is érdekelne. De mivel nem mennek a vonatok, ezért aztán most ez a téma. Bár nem tudom megfigyelted e, hogy már egyre kevésbé foglalkozik veletek a média. Én is azt mondom. Mivel a MÁVnak amúgy is veszteséges a személyszállítás, az utasokat meg nem kéne szívatni a MÁV belügyei-bérvitája miatt, ezért az ÖSSZES személyvonatot el kellene indítani! Vagy már belegondoltál abba, hogy ugyan fennakadást, kényelmetlenséget okozott ez a sztrájk, de azért nem állt meg az élet! Már nem annyira fontos, kihagyhatatlan szereplő a MÁV, a vasút, mint régen!

"Akik nem tudnak busszal bejutni dolgozni, akiknek a buszjegyet nem fizeti a munkáltatója, stb... "
Miért nem tudnak busszal bejutni? Mert az ott áll meg a falu közepén, és nem kell másfél, két km-t gyalogolniuk a vasúthoz? Mellesleg akinek nem fizeti meg a buszbérletet, annak nem fizeti meg a vasúti bérletet sem.

"1. Átlag: napi 200 utas, de ez nem egyenletesen oszlik el, hanem a reggeli, és a délutáni órákban van a legnagyobb igény, ami azt jelenti, hogy ekkor van a legnagyobb kapacitásra szükség, azaz több busz kell és azok sem lesznek egyenletesen kihasználva."
Tehát reggel kb. 80, meg délután-este is 80 utas. Nappal meg késő este, 40. Akkor miért napi 14-16 vonatot indít a MÁV? (Te írtad, hogy mennyi munkája van egy ilyen helyen dolgozó vasutasnak)

"normális utaskiszolgálás.) "
De azok a szemét MÁV vezetők bunkók az utasokkal! Bezzeg a jegyvizsgálók! :-)

"Környezetvédelem: Ha egy egyszerű mellékvonalakon közlekedő BZ motorkocsi közlekedik, km-enként átlagosan 0,5 litert fogyaszt. Ha személygépkocsi közlekedik, km.-enként átlagosan 0,05 litert fogyaszt. Tehát, ha 10 személygépkocsi helyett a 10 ember vonattal utazik, a környezetet közel ugyanannyira károsítja..."
Akkor a MÁV ezt az összeget mint környezetvédelmi támogatást kapja a környezetvédelmi minisztériumból, hogy a veszteséges vonalakat fenntartja! De tudtommal nem így van. De ne arról meséljünk, hogy jaj ezek a szemét MÁV vezetők meg akarják szüntetni ezeket a jó kis mellékvonalakat (mellesleg nekem is nagyon tetszenek ezek a kisforgalmú vonalak) És mi van azokkal a BZ-kkel, amelyeken 1-8 utas megy (ebből mondjuk 2 fizető utassal, mert a többiek vasutasok?) És mi a szarért járatják a BZ vezérek a BZ-k ugyanolyan motorját, mint ami a Volánbuszokban van? Ennyit a környezetvédelemről. Mellesleg az út akkor lenne igaz, ha az utak 100%-os kihasználtságuak lennének, és nagyobb forgalmat már nem viselnének el. De általában ezeknél a mellékvonalak környékén lévő utak sincsenek éppenséggel lestrapálva. (Hál istennek!)

"Abban a bizonyos 2800 km.-ben benne van a Balaton északi parti vasútvonal is, és a Nyugati-Vácrátót-Vác is. Ezek, ugyanis nem kellenek a nyugati vevőnek, mivel nincs rajtuk nemzetközi átmenőforgalom."
A Balaton északi részét sajnálnám, bár nem tudom mekkora ott a forgalom. Bár tartok tőle, hogy gazdasági szempontból az év nagyrészében tényleg nem éri meg fenntartani. De idegenforgalmi, politikai szempontból biztos fontos. Azt azért nem hiszem, hogy tényleg meg is szüntetik. Nyugati vevő: Mert az a szemét Francia vasút idejön és megveszi az egész Hegyeshalom-Budapest szakaszt, és nem által majd francia vasutasokkal dolgoztatni igaz? Ezt Te sem gondolhatod komolyan!

Fecó

Előzmény: kkalmi (919)
Csülök Creative Commons License 2000.02.07 0 0 938
Rotika, írod: "A vasutasok a pufajkás Horn idején miért nem fröcsögtek. Be voltak sz..va Gyulától"
Tévedsz (legalább is remélem).
Akkor is sztrájkoltak, csak akkor te más szemüveggel nézted. :(
Előzmény: Rotika (937)
Rotika Creative Commons License 2000.02.07 0 0 937
A vasutasok a pufajkás Horn idején miért nem fröcsögtek. Be voltak sz..va Gyulától.
Ugyanez volt a taxis-blokád idején, a komcsik szépen hátulról támogatták és buzdították a taxisokat. Mit képzelnek ezek magukról, egy veszteséges cég miből adjon???
A szolgáltatásról már ne is beszéljünk!!
Egyébként egy kezdő orvos nem keres annyit, mint egy váltókezelő.Végül is egy iskolát végeztek nem??
Intruder Creative Commons License 2000.02.07 0 0 936
SZVSZ az alábbi esetben éri meg vonattal menni:
- nyugdijas, katona v. diák vagy esetleg a cég fizeti a jegyet.
- nagyobb városba mész és nem kell átszállni
- ahová mész ott vár valaki, vagy nem kell messzire menni az állomástól
- egyedül mész, ilyenkor tényleg klassz az IC tudsz olvasni, dolgozni, aludni szóval tényleg kényelmesebb az autónál.
- IC-vel mész
Viszont minden más esetben pl.: ha már kettőnél többen utaztok - család,gyerekek stb... - tele csomagokkal, esetleg át is kell szállni, az állomás mindentől messze van, esetleg több helyre is el kell menned, akkor bizony se nem olcsóbb se nem kényelmesebb.

Üdv.
Intruder

Előzmény: Derek (932)
putyi Creative Commons License 2000.02.07 0 0 935
Üdv...

Én nem olvastam el a fórumot, csak azért szólok ide, mert már nagyon tele van a ...-öm a vasutasokkal. Mit képzelnek ? Kik ők?
Más is sztrájkolhatna, hogy kevés a fizetése... Ráadásul a vasutasok nem iskeresnek rosszúl.

ÁÁÁÁ dehogy kategória az egész...

Nem véletlen a mondás:

Hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas

freeze flash Creative Commons License 2000.02.07 0 0 934
Mi sem azért vittünk egy rakat ruhát, mert vonatozunk, hanem mert nyaralni vittük a gyerekeket a nagyszülőkhöz. Vagyis ki kellett bányászni egy-két ruhát a bőröndből. O.K., mi voltunk a hülyék, miért adtunk nyáron világos ruhát a gyerekekre. Egyébként nem a földön csúsztak és attól lettek koszosak... ;-)))) Valószínüleg egy egyedi eset volt az a piszkos vasúti kocsi... :-)

Te vonattal szeretsz járni, én autóval. Ennyi.
Mellesleg SZVSZ ha a peremidőket is beleveszed, nem biztos, hogy gyorsabb és kényelmesebb a vasút. /Kijutás a pályaudvarra/állomásra, vonatozás, leszállás, eljutás a célba./
Én sem a vasút megszüntetéséért küzdök. ;-))))))
Van olyan barátom, aki azért jár mondjuk Szegedre, vagy Nyíregyházára vonattal, mert közben tud dolgozni.
Az meg, hogy az utazás gk-val adott helyre mennyi időt vesz igénybe, szerintem erősen függ az arrafelé menő utaktól is. Van, amerre jobb, van, amerre nem annyira. Amerre én járok, arra pálya van.

Attól, hogy a jegyváltás kötelező korhatárára rosszul emlékszem, még a vonatok koszosak.
Ez nem csak az én véleményem, úgy gondolom. Itt mintha többen mondták volna, a vasutasok közül is...

Előzmény: Derek (932)
Szykla Creative Commons License 2000.02.07 0 0 933
T. Viol!
Úgy látszik, már arra sem emlékszel, hogy Te reagáltál az én beírásomra, nem fordítva. Egyébként Te hajtogatod ugyanazt. Ezért nem lehet Veled vitatkozni.
Üdv.: Szykla
Előzmény: viol (920)
Derek Creative Commons License 2000.02.07 0 0 932
"Egyszer !!!!!!!!!!! a fiam kérésére megtettem, vonatoztunk. Miután félóránként kellett a gyerekeken a ruhát cserélni, mert
" olyan redvás lett az állítólagos "első osztályon", hogy nem mertem kiengedni őket a folyosóra, a feleségem kabátja,
ami véletlenül beért az ülés karfája és az ajtófal közé, olyan szinten lett olajos, hogy kidobtuk, akkor most újfent
megkérdem: "

Ne hadovalj mar itt osszevissza 1969 ota utazom a Szeged-BP-Nagykanizsa vonalon, de azert nem volt ra szuksegem , hogy 5 valtas ruhat vigyek magammal meg masodosztalyon sem.

"MI A JÓ BÜDÖS FRANCÉRT JÁRJAK VASÚTON?! Drága, és _sz@r_. Bocs, de ez az igazság. "

Ne utazzal ki nem szarja le. Ha neked jobb peldaul lemenni Szegedre az E-5-oson kocsival, mint legkondicionalt vonaton, akkor csinald, ja es lassabb kocsival. Eleg gyakran jartam pestre regebben , de eszembe nem jutott volna Szegedrol kocsival menni, mikor a vonat kenyelmesebb, es gyorsabb is. Lehet olvasni, sorozni, aludni is akar.

"hogy nem múltak el már "ezek" hat évesek, tudod, akkor legszívesebben lebontottam volna a pofáját..."

Meg erre is rosszul emlekszel, mert 4 eves kortol kell a gyereknek jegyet valtani.

Előzmény: freeze flash (931)
freeze flash Creative Commons License 2000.02.07 0 0 931
Kedves Kálmán!
:-))))))))

"2.Nem biztos, hogy vesz autót, de akinek van, az áttér arra, mert ha 2 fő utazik, már a busznál olcsóbb!! A vonat 3 fő együttutazásakor még versenyképes lehet az autónál: kényelem, stb. Ehhez azonban arra van szükség, hogy normális szolgáltatást lehessen nyújtani. ( Pl. jó csatlakozások, tiszta és pontos vonatok, normális utaskiszolgálás.)"

/Bocsi: SZVSZ a buszjegy relatíve olcsóbb a vasútnál bizonyos vonalakon - nem véletlenül!!!!! - , de ne legyen olcsóbb.../
Vonat, 3 fő, versenyképes?! Kényelem????!!!! :-OOOO K-é-n-y-e-l-e-m ????
Te nem vagy magadnál!!!! Bocs. Ne pl. egy Trabanthoz mérd... Bocsánatot kérek a Trabant tulajdonosoktól!!! Bocs, de _mi_ ebben a kényelem? :-DDDDDDD
Most nekem abban szerinted mi lenne a kényelmes ?! :-O és gazdaságos, ha mondjuk Anyámhoz utaznánk Győr-Sopron megyébe, hogy + feleség + két kölök + csomagok kibumlizunk innen BKV-val a pályaudvarra /taxi nem játszik ugye ebben az esetben, habár _sokat_ járok vele, mert az felnyomná az üsszehasonlítási költségeket... :-)))/, ez kb. min. 1,5 óra lenne. Elmegyünk oda, ahova akarunk, koszosan, büdösen megérkezünk kb. 2,6 óra múlva, majd némi cipekedés árán újabb fél óra után odaérünk Anyámhoz. Mindezt qrva drágán.
Ehelyett sajnos beülünk az autóba csomagostól, és háztól-házig 1 óra 45 perc alatt /nem egészen szabályosan, de nem is mondja azt a bakter, hogy legel a tehén/ odaérünk, ahova kell. Kevesebbért. Most akkor kérlek, magyarázd már el nekem, miért menjek vasúttal?!
Tényleg kíváncsi lennék az indokaidra!!!
Tedd meg, hogy válaszolsz erre, jó? :-)))))))
Egyszer !!!!!!!!!!! a fiam kérésére megtettem, vonatoztunk. Miután félóránként kellett a gyerekeken a ruhát cserélni, mert olyan redvás lett az állítólagos "első osztályon", hogy nem mertem kiengedni őket a folyosóra, a feleségem kabátja, ami véletlenül beért az ülés karfája és az ajtófal közé, olyan szinten lett olajos, hogy kidobtuk, akkor most újfent megkérdem: MI A JÓ BÜDÖS FRANCÉRT JÁRJAK VASÚTON?! Drága, és _sz@r_. Bocs, de ez az igazság.
És erről _nem_csak_a_vezetők_tehetnek_.
Amikor a krokodillehelletű kaller megkérdezi a láthatóan éppen totyogó lányomról, meg a másfél évvel idősebb fiamról, hogy nem múltak el már "ezek" hat évesek, tudod, akkor legszívesebben lebontottam volna a pofáját...

Mint többször említettem: anyai Nagyapám Vasutas volt.
Ahogy Te is írtad: akkor még volt becsülete ennek a szakmának.
Most már konvergál a nullához. Sőt.
És Ti ebben erősen közrejátszotok. Gondolom én.

Üdv
freeze flash

/Mellesleg a fő szagszervezeti vezetőitekről alkotott véleményedet SZVSZ jó lenne nem ilyen sűrűn változtatni... :-))))))))))/

Előzmény: kkalmi (919)
iceland666 Creative Commons License 2000.02.07 0 0 930
kkalmi!

Hozzászóltál és én reagálnék. Nos akkor:

"A zsarolás, és a jogszerű sztrájk fogalmával érdemes lenne megimerkedned."

Már csak az a kérdés, hogy ki zsarol kit, mert ugye abban egyetértünk, hogy a helyzet kezd a visszájára fordulni. :-)))

"Nem hiszem, hogy a saját pozícióját félti. Ugyanis a szakszervezeti tagok újraválasztották a múlt évben."

Sztálint és Hitlert is......., csak őket a párt tagjai. Ettől még nem lettek rendes emberek. (Remélem ezzel nem sértettem meg érzéseidet, mindössze tükrözni szeretném a személyről alkotott véleményemet.)

Előzmény: kkalmi (919)
iceland666 Creative Commons License 2000.02.06 0 0 929
Számomra csak az nem világos, hogy ki lesz ennek az egésznek a nyertese? (Már ha lesz...)
Mert ugye, ha a Máv adja fel szakszi barátaink hatalmas hozzáértésüknek, kitartásuknak és szervezőkészségüknek tulajdonítják majd a sikert. Miközben mindannyian tisztában vagyunk a sztrájkolók-munkát felvevők arányával. Ha a szakszik dobják be a törülközőt, akkor pedig Máv kerül helyzeti előnybe - arról nem is beszélve, hogy a demolesztáló magatartást tanúsító dolgozók, egy fegyelmire, de minimum fejpaskolásra számíthatnak. És ebben az esetben szerintem újra gondolják, majd az a bizonyos három évre szóló javaslatot is.
Előzmény: nyers (928)
nyers Creative Commons License 2000.02.06 0 0 928
:)))))
Egyébként is! A drámai, hatalmas sztrájk 6. napján 10-15 hozzászólás. Kifujt ez, ahogy a sztrájk fog: "Nem bummal, csak nyüszítéssel." A nyomorult. nem sztrájkoló vasutasok közül meg jó néhány ezer KSZ nélkül mehet az utcára, mert a piacoknak (lásd Audi már Gyesevél) annyi. Ez aztán érdekvédelem! Bravó Borsik, bravó Gaskó, bravó Márkus, bravó Kálmán
Előzmény: freeze flash (913)
nyers Creative Commons License 2000.02.06 0 0 927
meg annak a 4000 birka mozdonyvezetőnek, és főként a seggfej szakszi vezéreiknek, aki úgy ment a közutáltatnak, mint vak ló a betonfalnak, és csodálkoznak majd, hogy holnap-holnapután szinte semmiért be kell fejezniük a sztrájkot.

A vezetés meg egy viccnek is rossz duma, egyet kinyirtak a sztrájkolók, az utódjának egy év alatt három, vagy négy sztrájkkal kedveskedtek (mult január, augusztus, decdember, most január, meg ez a szar), a Sipos István előttiek is birták vagy két évig. Egy szó, mint száz itt van 56.000 jó fej, meg 3 kurva jó fej szakszui vezér, a hülye MÁV vezetők, meg csak hullanak, mint a legyek?! Ahelyett, hogy enneka príma társaságnak kitaposnának még a négy keréken guruló, pontatlan, lerobbant WC-k üzemeltetésére még néhány milliárdot? Ugyan!

Előzmény: kkalmi (923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!