Kempingez Creative Commons License 2019.09.19 0 0 102540

1981-ben lehetett Magyarországon az utolsó darabokat megvásárolni a 250/1 ből. Magam is már csak  standard változatát kaptam, ez érthetően nem volt annyira népszerű, mint a luxus kivitel. Az első dolgom az volt hogy lecseréltem a lapos kényelmetlen kormányt. Közel sikerült majdnem mindent beszerezni, amely hiányzott a szerényebb kivitelről. Viszont meg jelent az üzletekben a 250 -es ETZ, ezek dobfékkel, és egyenes kipufogócsővel érkeztek, festett csíkozású volt a tank, amely később már lemaradt. Az első darabokból toltam ki az üzletből egyet. Így volt módom összehasonlítani a két motort, gyári állapotban, újonnan. 

A megjelenésen nem vitatkoznék mert egyéni ízléstől függ, hogy kinek melyik jön be jobban. De sokkal jobb lett az ETZ  úttartása, merevebb a lengővilla, és erősebb a motorja a végsebesség is megnövekedett.  Ami elveszett, a sima lágy csendes járás, és alacsony fordulatszámon a nyomatéka. Jellemzően érezni kihúzatáskor a motor kemény járását, ellentétben az elődjével. 

Az első irányjelzők lekerültek a lámpafej oldaláról, az alsó villatartó bilincsre, itt már biztonságosabb helyen volt egy esetleges esésnél. 

 

Előzmény: Kempingez (102539)