trizs77 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 5180

Nagyon is érthető dr.Becsey óvatos, de biztató válasza a szegedi képviselő levelére.

 

Szerintem NEM a 150 milliós kaucióról szól a történet.

Helytelenül, hibásan látja ezt Tihanyi képviselő úr.

 

Ugyanis az államot nem az izgatja, hogy elenged vagy nem enged el 150 milliós kauciót pár lelkes, szegedi vagy szeged környéki vállalkozónak.

Inkább az, hogy amíg működött a RoLa addig évi 600-900 millió, később évi 1,1-1,3 milliárd forint állami támogatást kért, illetve ennyi állami támogatással tudták életben tartani.

 

Mára már a délről, délkeletről jövő kamionok közül csak a szerb (ami nagyon kevés) és a török, iráni kamionok azok amelyekre lehet RoLa ügyben számítani.

A többiek (román, bolgár, stb.) elmennek lábon.

 

Napi egy indulásnál pedig elvész az az előny, ami miatt a RoLa létrejön.

Könnyen előfordulhat, hogy Dorozsmára való megérkezés után a kamionnak 20-22 órát kell várakoznia mire felszállhat a RoLára.

 

Pont ezért NEM a RoLa és a közuti kamion menetidőt kell összehasonlítani, hanem attól az időponttól kell mérni a két kamion eljutási idejét, amikor az adott kamionok Szeged körzetébe érnek, az egyik a Rola terminál felé kanyarodik a másik tovább megy.

 

Majd megmérni azt az időt amikor a két kamion elhagyja Wels körzetét.

Nagyon meglepő lenne ha bármilyen jó eredmény jönne ki a RoLa javára.

 

-------------

 

más

 

A cikkben közölt költségek szerint a RoLa díja kb. kétszerese lenne mintha lábon megy.

Ha valaki dupla díjat fizet valamiért akkor ott neki király kiszolgálást kell kapnia.

Hófehér ágyneműt, meleg zuhanyt, ingyen kávét, elalvó puszit adó stewardest.

 

--------------

 

más

 

Érthető Becsey visszafogottsága azért is, mert ha engedélyezik és mégsem jön ki nullszaldóra az üzlet (ami várható) akkor a vállalkozói csoport, elég hangosan fogja követelni a zöld lobbival megerősödve, hogy veszteség térítés címén még plusz pénzt fizessen nekik az állam.

 

Akkor pedig nem csak az évente a működéshez adandó 1,3 milliárd forintot kell kiperkálni az állami büdzséből, hanem kb. 300-600 millió forint veszteség térítést is.

 

--------------

 

Itt kettő poztívum hozható fel:

 

 1./ környezetvédelmi. Azok a kamionok melyek RoLa-n mennek nem szennyeznek.

 

2./ Balesetmegelőzési : Kisebb a kamionos baleseti kockázat nálunk és csökkenthető a két célállomást ( Németország és Szerbia) követően is, mert ott pihentebb kamionsofőrök szállnak ki.