Keresés

Részletes keresés

m0L Creative Commons License 2015.02.03 0 0 5195

Most azt nem értem,hogy a nem használt ro-la vágányt miért nem adják át újra nyilt rakodónak,mint ahogy régen volt.Nem kellene a szállásra levinni a kocsikat.

Előzmény: Magyar NaBA (5192)
Magyar NaBA Creative Commons License 2015.01.30 0 0 5194

Valaminek azért csak kellett lennie, mert a Budapesti úthoz közel lévő szakaszon elég sok sódert szórtak szét. Október végén emlékeim szerint itt még fű volt:

Előzmény: thomashomas (5193)
thomashomas Creative Commons License 2015.01.29 0 0 5193

Akkor ezért volt ott dácsia. Gyanús volt, mert mostanában nincs ide semmilyen vonat.

Előzmény: Magyar NaBA (5192)
Magyar NaBA Creative Commons License 2015.01.29 0 0 5192

Szeged, 2015. január 29. (Szállásvágány, Dorozsmai úti rakodóhely)

Nyárfarönköket rakodnak az RCH két Eas-ába. Mindössze dokumentálási szándékkal:

Hosszú évek óta először láttam, hogy Szegedében valamit berakodnak. Talán az e-útdíj pozitív hozadéka (MKFE szerint piactorzító hatása).

trizs77 Creative Commons License 2015.01.17 0 0 5191

En nem ezt a reszet kerdojeleztem meg.

Hanem ,hogy egyaltalan lehet e deficit mentesen ezt csinalni?

 

---------------

 

Magyarországon biztosan nem.

 

Európában, egy-két nagyon extrém földrajzi helyszínt leszámítva (nem ide értve) szintén csak jelentős állami támogatással hozható ki nullára a RoLa.

 

Az, hogy ezt a támogatást környezetvédelmi vagy más címen adja az adott állam, az már helyi kérdés.

 

 

maci86 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 5190

En nem ezt a reszet kerdojeleztem meg. Hanem ,hogy egyaltalan lehet e deficit mentesen ezt csinalni? Mert a kozuton a kamionokat szido autosokon kivul es azon kivul akik kapnak ra allami donaciot masnak nemigazan rentabilis a dolog. Kozutas fuvarszervezokent az egesz RO-LA koncepciot nemtartom versenykepesnek. A nagy cegek ugyis csak a potokat fogjak fuvarozni vasuton aztan azt majd bervontatassal szet szorjak. a kicsik meg a surgos cuccok mennek labon...

Előzmény: trizs77 (5189)
trizs77 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 5189

Ez a RO-LA -sdi szerintem halva született ötlet.

 

----------------

 

Szerintem meg nem.

Nem halva született.

 

Ez arról szól, hogy egy magán csapat magán vállalkozásához állami pénzt kér hosszú távon.

Van ilyen számtalan témában/ügyben, évente, hazánkban.

 

Az állam pedig hol ad, hol nem ad.

Mindíg az kap, aki a politika által preferált személy.

 

Ha az állam leteszi most helyettük azt a 150 millió forint kauciót + évente kifizeti azt a kb. 1,3 milliárd forint veszteséget amit majd termelnek, + odaadja nekik a fejlesztésekre kért pénzt (kocsik) akkor hosszú-hosszú évekig elmuzsikálnak ők Dorozsmáról.

 

Wells eleve rossz célállomás, messzebbre kellene vinni azt a kamiont.

 

A RoLA a kíséretlen forgalomhoz (konténer) elenyésző számú, kis túlzással az is mondható, hogy alig számszerűsíthető melléktermék.

Szórakozás.

 

Tomcsányi erre tette fel az életét.

Huszon éve RoLa pápa Magyarországon.

Ha sikerül meggyőznie egy pénz felett is diszponáló politikai potentátot, akkor hosszú hosszú évekre megvan az újabb elnöki/vezérigazgatói megbízatása.

 

 

 

 

m0L Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5188

Pont az a lényeg,hogy ma már az autópályáról dorozsma jobban megközelíthető.80-as évek végén már készült is egy terv a rendező és tisza-rakodó kiköltöztetésére dorozsmára.

Előzmény: -d.p- (5187)
-d.p- Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5187

Ott sokkal jobban megközelíthető lenne,bár nem tudom van-e rá valós igény.

Az itt off Bc konténerrakodó nagy bakdaruját is valakinek eladták állítólag kilóra.

Előzmény: m0L (5185)
maci86 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5186

Ez a RO-LA sdi szerintem halva született ötlet. De ne legyen igazam...

m0L Creative Commons License 2015.01.15 0 0 5185

Azt akarják-akarták áttelepíteni.

Előzmény: -d.p- (5184)
-d.p- Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5184

Szeged-Tisza pu.-on 1981-ben már épült egy konténer rakodó,azt sem használják:-(

Előzmény: m0L (5183)
m0L Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5183

régebben volt szó egy konténer termilál létesítéséről a ro-la helyére

v43 1020 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5182

Csak nem újjáéled a Ro-La?

Előzmény: Magyar NaBA (5181)
Magyar NaBA Creative Commons License 2015.01.13 0 0 5181

Az elmúlt hetekben harmadszor láttam élénk tevékenységet Dorozsmán. Múltkor a volt parkolóban rendezkedtek nagy sebességgel, ma délelőtt pedig a volt kamionrakodó vágányt lepték el a sárgamellényesek.

trizs77 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 5180

Nagyon is érthető dr.Becsey óvatos, de biztató válasza a szegedi képviselő levelére.

 

Szerintem NEM a 150 milliós kaucióról szól a történet.

Helytelenül, hibásan látja ezt Tihanyi képviselő úr.

 

Ugyanis az államot nem az izgatja, hogy elenged vagy nem enged el 150 milliós kauciót pár lelkes, szegedi vagy szeged környéki vállalkozónak.

Inkább az, hogy amíg működött a RoLa addig évi 600-900 millió, később évi 1,1-1,3 milliárd forint állami támogatást kért, illetve ennyi állami támogatással tudták életben tartani.

 

Mára már a délről, délkeletről jövő kamionok közül csak a szerb (ami nagyon kevés) és a török, iráni kamionok azok amelyekre lehet RoLa ügyben számítani.

A többiek (román, bolgár, stb.) elmennek lábon.

 

Napi egy indulásnál pedig elvész az az előny, ami miatt a RoLa létrejön.

Könnyen előfordulhat, hogy Dorozsmára való megérkezés után a kamionnak 20-22 órát kell várakoznia mire felszállhat a RoLára.

 

Pont ezért NEM a RoLa és a közuti kamion menetidőt kell összehasonlítani, hanem attól az időponttól kell mérni a két kamion eljutási idejét, amikor az adott kamionok Szeged körzetébe érnek, az egyik a Rola terminál felé kanyarodik a másik tovább megy.

 

Majd megmérni azt az időt amikor a két kamion elhagyja Wels körzetét.

Nagyon meglepő lenne ha bármilyen jó eredmény jönne ki a RoLa javára.

 

-------------

 

más

 

A cikkben közölt költségek szerint a RoLa díja kb. kétszerese lenne mintha lábon megy.

Ha valaki dupla díjat fizet valamiért akkor ott neki király kiszolgálást kell kapnia.

Hófehér ágyneműt, meleg zuhanyt, ingyen kávét, elalvó puszit adó stewardest.

 

--------------

 

más

 

Érthető Becsey visszafogottsága azért is, mert ha engedélyezik és mégsem jön ki nullszaldóra az üzlet (ami várható) akkor a vállalkozói csoport, elég hangosan fogja követelni a zöld lobbival megerősödve, hogy veszteség térítés címén még plusz pénzt fizessen nekik az állam.

 

Akkor pedig nem csak az évente a működéshez adandó 1,3 milliárd forintot kell kiperkálni az állami büdzséből, hanem kb. 300-600 millió forint veszteség térítést is.

 

--------------

 

Itt kettő poztívum hozható fel:

 

 1./ környezetvédelmi. Azok a kamionok melyek RoLa-n mennek nem szennyeznek.

 

2./ Balesetmegelőzési : Kisebb a kamionos baleseti kockázat nálunk és csökkenthető a két célállomást ( Németország és Szerbia) követően is, mert ott pihentebb kamionsofőrök szállnak ki.

Magyar NaBA Creative Commons License 2015.01.06 0 0 5179

Tegnap megint a Ro-La újraindításáról írt a Délmagyarország.

 

http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kormanyzati_igenre_var_a_rola_ujrainditasa/2412353/

 

Elolvasva a V0-nál is szkeptikusabb lettem.

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.12.12 0 0 5178

Kiskunfélegyházán felújítják a peronokat. Nem csak a burkolatot cserélik, hanem szakaszosan a peronszegélyekköveket is.

 

Ilyesmi Szegedében is elkelne.

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.11.22 0 0 5177

Nem.

 

A Szállásvágány az állomás déli végéből ágazik ki és a Dorozsmai úttal párhuzamosan halad.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (5172)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5176

Köszönöm!

Előzmény: m0L (5173)
m0L Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5175

Köszönjük az infórmációt!

Előzmény: Kugesz (5174)
Kugesz Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5174

Szegedieknek lehetőség nyílik mindkét IC+ kocsi megörökítésére, külön szerelvényben: a másik a 702-es Hírös IC-vel tart lefele...

Előzmény: Kugesz (5171)
m0L Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5173

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5172

Ez az ún. szállásvágány?

Előzmény: Magyar NaBA (5170)
Kugesz Creative Commons License 2014.11.21 0 0 5171

Ha esetleg érdekel valakit, az egyik IC+ kocsi az IC760 Tiszavirágba sorozva tart Szegedre!

Magyar NaBA Creative Commons License 2014.11.01 0 0 5170

A hajdani házgyárat kiszolgáló vágány, Dorozsma kezdőponti végén ágazik ki és a DÉLÉP-házgyár szívébe visz. A '80-as évek közepéig özönlöttek ide a kavicsos, cementes, épületvassal megrakott tehervonatok.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (5169)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2014.11.01 0 0 5169

Melyik a DÉLÉP iparvágánya?

Előzmény: Magyar NaBA (5168)
Magyar NaBA Creative Commons License 2014.10.31 0 0 5168

Egy kis olvasnivaló a Szeged+vasút témakörben érdekelteknek.

 

2. számú Integrált Területi Beruházási programcsomag (1-es változat; 2014. október 29.)

 

Közlekedésfejlesztés; vasúti vonatkozású fejlesztések (Zárójelben a befejezés tervezett dátuma)

  • Déli közúti-vasúti híd, mint a 2013-'20 periódus kulcsprojektje (Konkrét dátum nélkül, Finanszírozás 2015-től 2022-ig, csúcs '19-ben)
  • A Nagyállomás átépítése intermodális csomóponttá (2018. dec. 31.)
  • Elővárosi villamos Makóra (2022. dec. 31.)
  • A dorozsmai úti vasúti átjáró kiváltása felüljáróval (2020. dec. 31.)
  • [4-es villamos alsóvárosi szakaszának átépítése] (2019. dec. 31.)

Gazdaságfejlesztés; vasúti vonatkozású fejlesztések

  • Tisza teher pu megszüntetése, a terület beépítése lakásokkal, irodaházakkal.
  • Újszeged állomás áthelyezése
  • A DÉLÉP-iparvágány felújítása (2017. dec. 31.)

 

 

Re__member Creative Commons License 2014.09.13 0 0 5167

Igen a 11-es busz jó lesz!

Előzmény: Törölt nick (5166)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.03 0 0 5166

11-es busz Mars térig. 

Előzmény: gjovar (5165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!