Sziasztok!
Mivel ennek a kis kazánnak nincs saját topikja, így nyitnék egyet neki. Várom azokat az embereket ide, akiknek van már ilyen kazán felszerelve, és azokat is akiknek még nincs de ilyet szeretnének. Vélemények, okosságok, beszereléssel és használattal kapcsolatban.
Nyomva tartod a nyíl gombot, amíg el nem kezd villogni rajta a led. Utána egyesével nyomkodod, lépteted. Minél több led világít annál nagyobb a fokozat.
Egy hónap után másodszor jelzi a kazán, hogy alacsony a víznyomás (F37). Pár másodpercig töltöm vízzel a rendszert és már helyre is jön. Miért alacsony a nyomás ilyen rövid idő után? 3 db radiátorom van, sehol sem folyik el a víz a rendszerből.
Le tudná valaki írni, hogyan kell a szivattyú fokozatokat állítani? (Mika 6eu) Maximális fokozaton van, de így elég hangos. Talán elég lenne eggyel lejjebb fokozat is, korábbi hozzászólóktól azt olvastam, hogy nincs nagy különbség, viszont halkabban üzemel a szivattyú.
Jelenleg a víz nyomás mérőm 1.5 (hideg álló) 2.0 (meleg fűtő) és amikor bekapcsol a szivattyú akkor csak a közvetlen radiátorból jön csobogó hang. Ha után töltök és megemelem a nyomást 2.0 - 2.5 re (piros határig) akkor tökéletesen csobogás nélkül megy. Leírásban maximális 2-t írnak. Mehetek a piros vonalig? Vagy rizikós a 3.0 nullás biztonsági szelep miatt??
Sziasztok!Valaki tudna nekem segíteni mi lehet a gond? 60 nm és lakás 4 db radiátor (közepes) 1 töri szárító. Vízhofok 70 c re van állítva és nem fűt 50 c tol tovább. Valamit nem jól állítok be? Vagy hívjak szerelőt? Lassan melegszik a lakás.
Sikerült elindítanod a szivattyút, és gázt is kap (gondolom, kiengedted a gázt a szelep előtt!?), akkor nincs áramlás. Vagy az áramlás kapcsoló dugult el, vagy szarul szereltél valamit. Akkor pedig hiába cserélgeted a 203-ast, attól nem fog megjavulni. Szerintem nézesd át valami hozzá értővel, mielőtt nagyobb kárt csinálsz! ...én azt szoktam, ha valamihez ennyire hülye vagyok. ;)
Sziasztok. Jövőre tervezem, a futesem megcsinalni. Sajnos kicsi a házam és ez lenne az ideális. Sok rosszat, és kevesebb jót olvasok a rendszerről. 3 darab helységet kellene felfutenem (ez egy nyaraló épület téglából, kB 45m2, 2,40mes belmagassága, 10 cm hungarocell szigeteléssel. Tudnátok tanácsot adni nekem, hogy melyik típust vegyem, és mire figyeljek oda?
Sűrgős lenne a segítség magamnak raktam össze a rendszert meg 1 fatüzelésest is azzal nem volt gond. 2 kis gyerek van mióta levettem a konvektort csak kandallóval tudunk fűteni, ventilátorral probáljuk oszlatni a hőt. Lassan kidobnám a francba a mikát és átvariálnám azt is a fa tűzelésre. Ehez +ba kellene építenem 1 kazán házat. A fa fűtés csak a mellék épületben van kiépitve.
én csináltam egy komód-szerű dolgot, amin lyukacsos a zárólap, emiatt pl látom, ha hiba van a kazánon, hogy aktív-e a fűtéskérés a computhermtől. és a saját súlya tartja ott, nincs rögzítve, így, amikor szerelni kellett (és kellett, sokszor), akkor csak el kell húzni az egészet.
amúgy megoldódott a kálváriám, de ehhez az kellett, hogy belengessem a technorgáznak a fogyasztóvédelmi eljárást. igaz, ki kellett cserélni a hőcserélőt -- állítólag előfordul a friss radiátorokból kijövő trutyi miatt, amik részlegesen eltömítik a keskeny részeket, emiatt lesz hangos --, az sokba fájt, de a hibát sikerült visszavezetni arra a KICSESZETT TURBO ÁRAMKÖRRE.
amiből a gyári szériahibás volt (tönkremenő kondi), a cseredarab szintén az volt, majd a frissen cserélt is beszart, amiről kiderült, hogy valójában javított, pedig úgy kapta meg a szerelő a technorgázból, hogy új. és ez rendszeresen előfordul állítólag. ez, kérem, a minősített fillérbaszás intézménye, ami ráadásul veszélyes is, mert spórol egységenként mondjuk 10E ft-ot, viszont a rendszeresen előforduló hibák miatt kurvára rossz híre lesz a terméknek.
pedig... mióta kapott egy TÉNYLEG új, nem szériahibás turbo vezérlőt, azóta, mily meglepő, tökéletesen üzemel a kazán.
Nem rögzített szekrény lenne. Komód szerűség lesz. Görögökkel az alján. Úgy, hogy szemből rá tudjam tolni a kazánra. Nyitható rész a kezelő panel résznél.
Valami hangszigetelő anyagon gondolkozok, amivel kiburkolnám belülről. A tojástartó tálca lenne kézenfekvő, de az papír
Mint ahogy a mesterek is írták, semmi akadálya. Se jogi se műszaki. Nagy valószínűséggel csendesebb lesz.
Sőt egyes kazán gyártók azzal is büszkélkednek a termékeikkel, hogy azok akár egy szekrényben pl. konyha szekrényben is elférnek.
Amúgy majd minden készülékre így a mika csoda kazánokra is van telepítési előírás .
Általában biztonságtechnikai okokból, de inkább praktikus szerelés és karbantartást megkönnyítő okból.
A szabályokat be kell tartani vélné az egyszerű állampolgár. Igen elsőre úgy tűnik, de kiderül hogy azért nem mindegyiket és nem mindenkinek.
Anno régen egy gázkazán telepítésnél adódott úgy hogy az előírt jobb oldali 10 cm helyett csak 7 cm volt a távolság. Csak kilőttem és mivel éppen egy GOMBSz -alkotó munkatárssal voltam kapcsolatban csak rákérdeztem , hogy miért van ez az előírás. Mondá ne törödjek vele az csak a szivattyú jobb hozzáférhetősége miatt van.
Így a szerelőket megkíméltem az újra szeléstől. Volt azóta több szivattyú javítás/csere, de olyan még nem akadt aki e miatt elhárította volna a javítást vagy akár másfélszeres árat kért volna.
igen, tökéletesen el lehet így burkolni...szekrénybe lehet rakni. Csak úgy kell megcsinálni, hogy egy mozdulattal eltávolítható legyen a szekrény, hogy a karbantartás, vagy javításnál ez ne okozzon problémát.
Tapasztalatból mondom, hogy ha be van építve szekrénybe a kazán, és ezért nem férek hozzá rendesen ha javítani kell, akkor min. másfélszer annyiba kerül a munka, mint ahol szabadon van... ;)
Tervezem, hogy bútorlapból csinálok egy polcot/asztalt ami eltakarja a kazánt. Minden irányba hagynék neki 7-8 cm légteret + szellőző rostélyt is vágnék bele, hogy ne melegedjen. Esetleg a gyári lemez burkolatot ki is hagyom. Remélhetőleg tompítani fogja a hangját is.
amúgy van egy másik keringető szivattyú is a fűtésrendszerben, lehet érdemes lenne átfutni, mit miért csináltak benne a szakik. Amaz a fűtési szezon alatt, éjjel nappal megy. Valami nem stimmel ebben a rendszerben, hiszen ekkora csak nem lehet a mika szivattyújának az ellenállása, hogy a másik szivattyú az őrláng által termelt hőt ne tudná rajta keresztül elkeringetni. Időzítőt ugye nem tettek a vezérlésbe, csak hőre kapcsol?
Szia! A csobogás az egyértelműen levegő a rendszerben, rázz meg egy teli ásványvizes palackot és egy félig levőt - az egyik néma. Ha a radiátor csappal van összefüggésben a hang, akkor próbáld meg kinyitni a radiátor hátsó felén lévő légtelenítőt, amíg a prüszkölés helyett spriccelni nem kezd a víz!
Ezek szerint nem ugyanaz a tipusú mikánk van, mert én a nyomást az előlapján levő nyomásmérő órán ellenőrizném... :-)
Engem sokkal inkább a másik hibád érdekel, hogy miért kapcsol be a mi kazánunk is negyedóránként 2 másodpercre?
Hol lehet állítani a vezérlésén, hogy ezt a tesztet 2 óránként tolja????
Ha nem sikerül megoldani, akkor a termosztáttal elveszem tőle a tápot oszt erőlködhet!!! :-)
Szeretném hangsúlyozni, hogy a csobogás csak akkor hallgatszódik, ha a rendszer nem fűt és minden kb 15-30. Percben bekapcsol pár másodpercre hogy le tekerje a vizet és akkor is csak 2 másodpercre (de elég hangosan).
Nem vagyok szakmabeli, de azért valamelyest érték hozzá, tudom egyedül ellenőrizni a nyomást vagy bármi mást annak érdekében, hogy meggyőződjek mi lehet a baj (Ha egyáltalán van)
EZ LEHET FONTOS LEHET 👇
A kazán melletti radiátor előtte teljesen nyitott állásban volt, most hogy kb 30% ra vissza vettem és így inkább zárt állapotban, már nincs csobogás hang egyáltalán.
Érdemes lehet játszani a közvetlen radiátor nyitottságaval vagy annak kötelezően maximumon kell lennie? (úgy csobog hangosan..)