A rotax 150-es scarabeomon légteleníteni kellett a vízrendszert. A termosztátház tetején van a légtelenítő csavar. Pont beleér felfelé a benzintank aljába, igazi kínlódás ki-be tekerni. Végül egy oldalsó csavart alakítottam ki a légtelenítéshez...
Szép karácsonyt mindenkinek, nekem úgy szép ha motorszerelés is van benne. (200 GT Piaggio) Megnövekedett fogyasztás miatt kaptam szét a karbit. Automata szívató témához van kérdésem. A gyújtást bekapcsolva a szívató csatlakozóján nem tudtam 12 V-ot mérni, a + 12 ott volt de nem volt test. A vezeték dzsumbujt nem tudtam végig követni, úgyhogy most adtam neki egy direkt testet, így működik. Jó lesz ez így? Mármint azt nem tudom, hogy a negatív az eredetileg direkt testen van e, vagy az a drót máshonnan jön. Ha valakinek van valami lövése a dologhoz, szívesen meghallgatom.
A történet folytatása, hogy szorult a szabadonfutó, ráadásul a lendkerékre nem oldódó menetragasztóval ragasztotta valaki a 3 imbuszfejű csavart, és egyet sikerült elnyírnom. Ezért inkább lendkerékkel együtt bontóból vettem (a lendkeréken lévő szám fontos, mert több fajta van, és máshol csinál gyújtást...).
Elhatároztam hogy végére járok a hidegindítási nehézségeimnek is:
A benzinpumpáról lehúztam a vákum és a kivezető csövet, beleszívogatva zubogott ki a benzin, tehát itt nincs gond.
Kiszereltem az automata szivatót a karburátorból:
Rákötöttem így kiszerelve a 12V ot, és szépen kitolta a dugattyút vagy 4 mm-re. Tehát működik.
Befogtam a karburátoron a helyének a nyílását és ráindítóztam. Pöccre indult a hideg ellenére. Valami pedig akkor még sem stimmel. Megmértem tolómérővel, milyen mélyen zár a dugattyúja a peremhez képest. És kiderült hogy hideg, behúzott dugattyú állapotban is ZÁRT! Akkor néztem, hogy a szivató műanyag teste két darabból van, és egy hosszú finom menettel csatlakoznak egymáshoz. Talán direkt azért hogy állítani lehessen a henger belógását? Kb 5 mm széjjelebb tekertem, mert úgy mértem, hogy ekkor hideg állapotban még 2-3 mm kell a záráshoz, felmelegedve pedig pont lezár. Beszereltem, és pöccre indult! Kb 1 perc után a kezdeti magasabb fordulatszám szépen beállt az alapjáratra. Hátha másnak is hasonló probléma okozza a hidegindítási gondot.
Lebontottam és kiderült, hogy az indítómotor jó, a szabadonfutót megforgatja, de a lendkerék néha fordul vele egyet, de többnyire áll indótózáskor. Nincs lendkerék leszedőm, ezért itt egyenlőre elakadtam. Talán a lendkerék ékelése halt meg? De akkor a gyújtás elmászott volna amikor korábban így viselkedett indításkor. Vagy a szabadonfutó adta fel?
Sziasztok! 150-es rotax scarabeom önindító nehezen tekert az utóbbi időben, pedig szinte új az aksi. Aztán most a hidegben többet is kellett indítózni, egyszer csak a bendix elkezdte nem forgatni a főtengelyt.Az öndítóval nem szarakodnék és kicserélném, de a bendixet is le akarom ellenőrizni. Láttam bal oldalon a két csavart ami fogja az önindítót, az tiszta ügynek látszik. A bendix viszont a jobb oldalon, az olajpálca oldalán van: a jobb oldali dekni az száraz ugye, nem olajtér? Nem találtam robbantott ábrát sem róla. Köszi
Szia, Amég össze nem kopik addig nem lesz jobb a sűrítési végnyomásod sem, de szimeringet is nézz!(cserélj.)
óvatosan járatni kell és miután bekopott minden akkor mérni kompressziót! (kérdés: a mérés hideg - meleg állapotban volt? aztán másik : szakszerűen? teljes gázt adva vagy akár karbi nélkül?)
Sok hibaforrása lehet annak hogy nem jön meg a kompresszió.
Nem a kompreszió határozza meg a motor erejét. Kompreszió az egy érték vagy kevés levegő jutt be a motorba vagy nem olyan hengerfej van rajta mind kéne vagy valahol kifuj. kb ennyi lehet
Szia! Azt nem tudom h. hol a fesszab. a 4t-n, a kétüteműn a minarelli blokkoson az akku mellett van bal oldalon, a piaggio blokkoson elől a burkolat alatt lehet,azt még nem kellett cserélnem. Az első lámpa is gyenge vagy csak a hátsó? Érdemes lenne rámérni azért egy multiméterrel.
Én mindenbe az OMV 100-asat rakom, most tankoltam helyben Orlen kúton 95 -öst. Azóta hidegindítási problémák vannak nemcsak a robogónál,de az autónál is.
Mindig lesem a facebukkot is hátha látok valamit, kifejezetten a scarabeo is be van írva mint keresés , de ezt nem tette elém véletlenül sem,mert itt van tőlem egy köpésre :((
Mocsok facebbukk
Még az eladóval van is némi előzmény ismeret, adott jópár tanácsot a scaráról!neki is van az is.
Aztán most nézem a többi dolgát :/ háát kerestem a hátsó lengéscsillapítókat erre ott hirdeti ://
oké. Nem az oktán szám a kérdés. Amúgy én már sajnos szívtam az etanolos szar 95 össel, azóta 100 as mindig (mert abban jóval kevesebb az etanol)
Sajnos a benzin- benzin közti különbség már nagyon kiemelkedő :// Itt most arra célzok hogy a régi "igazi" benzinek és a mai kutyult 100 fajta adalékkal megrakott benzin utánzatok milyenek :((
És arra szerettem volna választ kapni: jó lehet a megérzésem hogy mindegyik kút máshogy adalékol,így más a motor ""teljesítménye"" érzete Mol van közel hozzánk,90% az tankolok.
A Shell az nagyon szar lett felénk :(( , Győrben az OMV nél tankoltam mint ha nem is ugyan az a motor lett volna alattam :O
Sokkal egyenletesebb és dinamikusabb volt a motor az omv -tól. Csak nekem kiesik Győr 45km így nem éri meg oda járni tankolni.
Szia Apuci50! Nem vagy egyedül a fórumon, csak mindenki javítgat. :-) Pénteken sikerült széthúznom a blokkfelejet, meg levenni a csapágyakat. A hajtás oldali szimmering volt a legrosszabb, már ki volt a rúgó úgy elkopott. Megvettem a Robogók szervíz és javítása könyvet, most olvasom. Jó ötletek vannak benne. Látom te sem unatkozol.
A scarabeo is befecskendezős :P mégis jó! (a hanyag gazda a legnagyobb hibájuk!!! )
Karbantartásokat meg kell időben ejteni és hibamentes tud lenni! Gyertyát,szűrőket időben cserélni, jó minőségű keverő olajat használni, ha egy mód van rá akkor etanol mentes benyát, az injektorosnál 100 ast.
Ja és jó akku legyen! mert ha lehervad az akku akkor nem megy egyik sem!!
A karbis és az injektoros is a benzinre allergiásak :// nem szeretik az etanolt, megeszi az üzemanyag csöveket. És ami fontos jó keverő olaj legyen! Nem baj ha drága alig eszik belőle!
Nagyon jó mocik az injektoros is szuper ,nekem 2L/100 km el el ment!!(elő van írva neki a 100 as benzin)