Emléxem, az első repülőútjaimon a MALÉV Tu-jain leülés után cukorkát osztogattak. Azt a legtöbben bekaptuk, és felszállás közben nyeltünk is rendesen. Lehet, hogy a Tu-gépeken nagyobb volt a nyomásváltozás? A Boeingeken nem tapasztaltam köszöntő cukorkaosztogatást.
(Mazochisták cukor helyett vihetnek fél citromot is. Bár annak a látványa is erős nyáltermeléssel jár :-) )
Ezt javasolta a doki, vagyis hogy otthon gyakoroljam, de azt nem mondta, hogy a repülőn is csinálhatom, és ezzel megoldom a problémát. Nagyon köszönöm, ha csak ennyi lenne, annak nagyon örülnék.
Nagyon egyszerű a megoldás, sokaknak van (néha nekem is ) hasonló problémája. Az Eustach kürt nem kellő átjárhatósága miatt (belső fül) a nyomáskiegyenlítés nem működik megfelelően. Fogd be az orrod, majd erősen próbáld kifújni. Ezzel megnöveled a fejedben lévő belső nyomást, ami megoldja a problémát. Ha fél percenként, vagy amikor úgy érzed, hogy kezd fájni ezt csinálod, megoldod a problémát.
Sziasztok! Remélem tudtok segíteni! Olyan problémám van, hogy
hogy két hét múlva megyek nyaralni repülővel. S legutóbb mikor repülőn ültem, mind az oda és visszaútnál, leszállás előtt 20 perccel olyan erős fájdalmat éreztem mindkét fülembe, hogy azt hittem kiszakad a dobhártyám. 25 évvel ezelőtt műtve volt a fülem, mű dobhártya lett csinálva. A kérdésem az lenne, hogy van e olyan, amivel ki tudom védeni ezt a fájdalmat, meg tudom előzni. Tudom, hogy ez a nyomáskülönbség miatt van, s szoktak ilyenkor javasolni rágózást, de nekem az sem használt, és nem a szimpla füldugulás, hanem tényleg nagyon nagy fájdalom. Félek nehogy vmi baj legyen. 2 éve végülis a fájdalmon kívül nem volt más probléma, de ha lehet, akkor meg szeretném előzni. Ma voltam fül-orr-gégésznél (a sokadiknál, aki végre komolyan vett), és nagyon rossz hírt közölt velem, szerinte nem biztos, hogy a dobhártyám kibírja a repülőutat. Nem tudom mit tegyek, visszamondani nem szeretném, de ki tudja mi lesz. Találtam a neten egy speciális füldugót, nem tudom ismeritek e, flyfit füldugó utazáshoz, szerintetek jó, van vkinek vmi tapasztalata ezzel kapcsolatban? Javasolta a doki az orrsprayt, cukorkát, mindent megpróbálok, hátha segít, ha tudtok még vmit, ami segíthet, írjatok légyszi!!
Szerintetek lehet olyat kérni a stewardesstől, hogy szóljon a pilótának, hogy a utazik a gépen vki, akinek ilyen problémája van, és hogy vigyázzon a fel -és leszállásnál, hogy ne hirtelen tegye azt. Fórumon olvastam vmi pohárról is, amibe visz van, és azt teszik a fülhez a repülőn, ti hallottatok már ilyenről, tényleg adnak ilyet?? Van különbség a gépek között a nyomáskiegyenlítődéssel kapcsolatban? A travel service-zel utazunk. Előre is nagyon köszönöm a választ!!
>... mint a köpcös parancsnokot fogyókúrára fogni :) Hát az már igaz! Ahogy hallottam, mikor a propagandaképek készültek, Kubászov volt a nagydarab, domináns fotómodell. Amúgy meg magassságra nem is annyira :-)
(OFF: most olvasom egy vasúti topikban, hogy valamit 20 mm-rel áthelyeztek, hogy javítsák a jármű tömegeloszlását. Na, akkor a repülésben meg pláne.)
Nem tudom biztosan, hogy volányítják a Szajuzt visszatéréskor, de ha azon az elven, ahogy annak idején az Apollót, akkor a leszállókabin tömegközéppontjának helye kritikus dolog. Úgyhogy lehet, hogy tényleg egyszerűbb volt Bercinket lesúlyzoni egy kicsit, mint a köpcös parancsnokot fogyókúrára fogni :)
>a honi repülőfejlesztés viszont nem akkora mérvű, hogy felvegye a versenyt bármelyik nagy, vadászrepülőket vagy utasszállítókat gyártó céggel.
Jó ez a leírás. Igaz, hogy Magyarország nem veheti fel a versenyt nagy repülőgyártó országokkal, pl. a kb. 9 millió fős Svédországgal. De nem baj, pl. Csehország is szép eredményeket ért el. Módszerük: nem egymást b+gatják, hanem repülőket csinálnak... Kisebbeket, de nagyon komolyakat.
Kösz szépen! Én meg aszittem, hogy az minden komoly járatgépen van... Az ember mindig tanul. Akkor meg mi lehetett az az emelkedő hang... csak nem a hajtómű?? :-) (Persze hogy nem.)
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Egy Fuji FA-200 Aero Subaru típusú gépet szeretnék elkészíteni makettben, és ehhez kellene jónéhány részletfotó (pl. kabin) az eredetiről, konkrétan a HA-VEI lajstromjelűről. Van esetleg infótok arról, hol lakik most ez a madárka, hol fényképezhetném körbe? Előre is köszi!
Nekem is lenne egy kérdésem. Egyszer szerencsém volt egy ferihegyi hangárlátogatáshoz, ahol bemehettem egy 737-es pilótafülkéjébe, és volt, aki beülhetett a pilótaülésbe. Amikor felállt, a fejével megütött valamit a plafonon. Nem hangos, de jól hallható, mélyen kezdődő és emelkedő hang hallatszott. Kicsit megijedtünk, aztán biztattam az illetőt, hogy hívjon gyorsan lentről szaksegítséget. Jött is, aztán kapcsolgatott fenn valamit, és a hang megszűnt.
Mi lehetett ez? Nem hinném, hogy hajtóműindítás. Esetleg a giroszkóp?
Alighanem a két hidraulikarendszert összekötő automatát hallod, az indul be magától inditás közben. Az egyik rendszerben lévő hidraulikus motor forgatja a rákötött hidraulikaszivattyút, ami a másik rendszerre dolgozik.
Létezik egyébként már több éve "AFF" (angol betűszó, a "felgyorsított szabadeső") képzés is, ahol két oktató 4000-ről viszi ki a kezdőt, eleinte fogják, majd mellette zuhannak, stb., kidolgozott, bevált tematika van rá, annak, aki vállalja, csak jóval többe kerül.
Régen 800 m bekötött volt a kezdet, legalább 10 ugráson keresztül, aztán 1000-ről az első kézik. Manapság, ha jól hallottam, 1200-ról, bekötött rendszerben, légcellás ("paplan"-) ernyővel ugratják a kezdőket is, méghozzá tandemtokossal, amin a mentőernyő is hátul van.
A320, pus back közben, hajtóműindítást megelőzően nem mondanám, hogy nyekergő hang,inkább a fékszárny kiengedésére hasonlít, de nem az, mert azok maradnak a helyén.Lehet, hogy a trimmelést szoktam hallani?
Ejtőernyő, ha már szóba került:
A kezdőket miért 800m-ről kezdik kiszórni?Nem jó magasról kellene,hogy szokja az illető a magasságot?Vagy a 800m az bekötötött? A vitorlázórepülő kiképzést sem kötélszakadással kezdik, pedig talán az az első,ami bekövetkezhet.
Nagyon érdekes volt, amit írtál. Úgy tudom, a tériszony tanult funkció, és mint ilyen, el is fejetethető az emberrel, ha jó szakemberrel akad össze. Nekem nagygépen sosem volt, kisgépen néha (főleg, ha egy kicsit oldalra megcsúszik :-) ), toronyban, emeleten nem veszélyes. Kisgépen meg még hasznos is, mert nyirkos a tenyerem és biztosabban áll benne a kamera :-)