Van egy TCAS system ami megakadályozza, hogy összeütközzenek, mert előtte figyelmeztet..
Szoktak néha egymásnak "villogni" mi egyszer próbáltuk, de épp nem figyeltek a szembejövők. Azt hallottam, hogy ezt szokták csinálni. Nagyon különös, mikor szemben, oldalt repülnek a többiek.
Ha nem igazi szőrme, akkor mi? Mert szerintem a műszőrmének nem olyan a hatása - mármint ba melegítés/izzadtság megakadályozás szempontjából - mint a valódinak. Miért szedték le a gépekről?
Volna egy - régóta bennem motoszkáló - kérdésem: a Boeingek pilótaülésein milyen szőrme van? Bárány? És miért jobb a szőrmén ülni, mint mondjuk bőr ülésen?
Urak! Kis segítségre lenne szükségem. Debreceni vagy Hajdúszoboszlói lehetőséget keresnék "tesztrepülésre" Remélem helyes a meghatározás. Ajándék lenne, kb 15-20 perc. Amennyiben esetleg van itt illetékes, kérem dobjon egy e-mailt árajánlattal,ha lehetséges. Remélem talán ez a megfelelő topic a kérésemre.
ACARSon nem frissitik az fmc-t, a floppynál már kicsit fejlettebb masinájuk van, de pendrive-tól távol esik. Embernek kell feltöltenie, megnéznie, hogy működik-e, majd aláirnia - ez nem megy acarson.
Pár hónapja pont ezt a kérdést tettem fel egy pilóta haveromnak, mert engem is érdekelt hogy frissítik az FMC-ben levő adatokat, és ő ezt mondta. Derültünk is rajta hogy már szinte sehol sem használnak floppyt, de itt még igen.
Legjobb tudomásom szerint például a Malévnél kapnak kis 3,5" floppylemezeket amin rajta van a komplett adatbázis (pár száz kilobájt az egész), azt feltöltve frissítik az FMC-ket. Más légitársaságok ugyanezt akár pendrive-on is kaphatják; gondolom ez a fedélzeten levő hardware-től függ .
Ó Fórumbölcse! :) Én 2 éve lejöttem a vasútról és boldogabb ember vagyok. Nem gondolom, hogy nem egyeztetik időben. Az a kérdés, hogy effektíve mi történik? Tisztelettel várok minden további választ. :))
Te, még egy nemzetközi vonat menetrendjét is fél évvel a változás előtt egyeztetni kell minden érintett vasúttal! Gondolod, hogy egy ilyen pont helyének megváltozását nem egyeztetik minden érintett reptársasággal? Fél év meg elegendő, hogy EPROM-ot cseréljenek minden repülőben :-)
Sziasztok. Az én kérdésem az, hogy a kismillió navigációs pontot (mi a szép neve?) mikor, hogy viszik fel a gépek erre való számítógépébe (FMC?). Értem itt a 3, 5 betűseket és a reptér környékieket is (ezt sem tudom, hogy a bravópapákat hogy hívják). Ha például jan. 1-jétől Kukutyin reptér körül teljesen megváltozik az elrendezésük, akkor ezt az x-edik társaság y-adik gépe hogy fogja tudni? Mert hogy azt nem tartom általánosan valószínűnek, hogy kézzel a célreptér tucatnyi eljárásához tartozó 100 pontot bepötyögik a felkészülés során. Persze legfeljebb kérnek vektorokat, ha nincs benne a gépben. (?)
Már boccs, hogy csak a saját tapasztalatomon keresztül szerettem volna másoknak segíteni!! De ha ez téged zavar, akkor nem kell elolvasni, vess fel más témát, de ahogy látom eléggé áll ez a fórum.
Üditő dolog végre nem a füldugókról olvasni, lassan áttérhetnénk a székrekedésre, milyen megoldás van erre repülés közben stb... Hogy két egyforma gép miért előzgeti egymást... Lehet hogy az egyik le akarta fényképezni a másikat, vagy az egyiknek volt valami forgalmi korlátozás, ezért lassitott-gyorsitott vagy akármi. Beszélgetni csak röviden lehet, mert egy rádión az irányitóval beszélnek, a másikon a 121,5 van, azon nem illik, a harmadik meg adatforgalmaz, azt is csak rövid időre lehet eltekerni. Magasságban 1000 ft az elkülönités, hosszirányban meg iborli megmondja, szerintem 10 mérföld utazón. Nagy gépeken lehet éberségfigyelő, pl 777-esen 30 percig ha semmi gombot nem nyomnak meg, nem rádióznak stb akkor először csak üzenetet küld, hogy csinálj valamit, aztán 3 perc múlva dudál, és ami a rosszabb, acars-on üzenetet küld, aztán lehet az irodában magyarázkodni...
Sziasztok! Szerencsésen megérkeztünk a múlt héten Törökországból. Korábban írtam, hogy tartok a repüléstől, mivel az orvos szerint nem bírja ki a fülem a repülést dobhártyaműtét miatt, s beszélgettük itt a fórumon a speciális füldugót, hogy jó lesz e, ezentúl mindenkinek csak ajánlani tudom, el sem akartam hinni, hogy működik, egyáltalán semmit sem éreztem. Nemhogy az elviselhetetlen fájdalom nem volt, de még a szokásos enyhe füldugulás sem, míg mellettem többen szenvedtek, én vígan voltam, hihetetlen. Pedig még a boltban is hülyének néztek, mikor vettem, hogy nehogy már megoldja a problémámat, szerintük csak a zaj ellen jó. Tényleg szuper volt!
>a hosszútávú repűlések pilótái szoktak egymással együtt utazni, kicsit dumcsizni unaloműző képpen?
Magam csak utasszintű repülős vagyok, de ennek ellenére azt gondolom, hogy nem kell ahhoz egymás mellett repülni, hogy a pilóták dumcsizzanak egy kicsit.
Egyszer repültünk együtt egy másik géppel, úgy vagy ezer kilométeren, kb. a Fekete-tengertől Európa közepéig (éjszaka, csak a pitylogás látszott), nem hinném, hogy beszélgettek volna a pilóták. Miért is? A robot tesz mindent, lehet, hogy aludtdak :-))
Tényleg, a repülőn van olyan, mint a vasúton, hogy éberségi (pedál)? Az fütyül, és meg kell nyomni, másképp gyorsfék! Na jó, az a repülőn nem megy...
Ma láttam, míg hazánk felett átrepült két Boeing 777-es, közel azonos útvonalon, természetesen jó meszire, az egyik 33000, a másik 35000 lábon közlekedett. Szóval arra lettem figyelmes, hogy hol az egyik, hol a másik van előrébb, 5-10km távolságnál nem voltak messzebb egymástól. Szóval a kérdésem az lenne, hogy a hosszútávú repűlések pilótái szoktak egymással együtt utazni, kicsit dumcsizni unaloműző képpen? Ezeken a gépeken látják egymást, van belső radar? Mi a minimális megközelítés? A robotpilóta gondolom nem csinál ilyen akciókat:)
Sajnos olyat már nem volt időm beszerezni, a flyfit füldugóm viszont megérkezett, bízok benne, hogy az is segít. Ha hazajöttem (júl.5.), megírom a tapasztalatokat.
Jó hír!!!!!!, a lányomék most szálltak le Ferihegyen, használta leszálláskor a füldugót, teljesen jól működött, az egyik füle egy picit pattogott, de végre megszűnt az az elviselhetetlen fájdalom, és itt a földön sem fáj végre repülés után a füle:) Úgyhogy működik:) Helsinkiben a reptéren is lehet venni, lehet hogy te is kapsz nagyobb reptereken.Nézz utána, az ára 9-15 euró között mozog. Igen valóban igaz, hogy a pilótának hallani kell az információkat. Ezt is pilóták tesztelték, ha elolvassátok a gyártó honlapján, én annyira nem értek hozzá, hogy hogy lehet összehozni azt hogy halljon is valaki, és a füle se fájjon.Ott kellene feltenni a hozzászólások között. A lányom azt mondta, azért nem síri csendet teremt, de nem biztos, hogy érteni lehet benne a fülhallgatót. A lényeg, hogy a szörnyű fájdalom megszűnt, és ezután végre mi is élvezhetjük a repülés minden pillanatát, és nem rettegéssel készülünk a leszállásra.