Keresés

Részletes keresés

racoon81 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 67
Ezt javasolta a doki, vagyis hogy otthon gyakoroljam, de azt nem mondta, hogy a repülőn is csinálhatom, és ezzel megoldom a problémát. Nagyon köszönöm, ha csak ennyi lenne, annak nagyon örülnék.
Előzmény: falconfun (66)
falconfun Creative Commons License 2010.06.02 0 0 66

Nagyon egyszerű a megoldás, sokaknak van (néha nekem is ) hasonló problémája. Az Eustach kürt nem kellő átjárhatósága miatt (belső fül) a nyomáskiegyenlítés nem működik megfelelően. Fogd be az orrod, majd erősen próbáld kifújni. Ezzel megnöveled a fejedben lévő belső nyomást, ami megoldja a problémát. Ha fél percenként, vagy amikor úgy érzed, hogy kezd fájni ezt csinálod, megoldod a problémát.

Előzmény: racoon81 (65)
racoon81 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 65

Sziasztok! Remélem tudtok segíteni! Olyan problémám van, hogy

hogy két hét múlva megyek nyaralni repülővel. S legutóbb mikor repülőn ültem, mind az oda és visszaútnál, leszállás előtt 20 perccel olyan erős fájdalmat éreztem mindkét fülembe, hogy azt hittem kiszakad a dobhártyám. 25 évvel ezelőtt műtve volt a fülem, mű dobhártya lett csinálva. A kérdésem az lenne, hogy van e olyan, amivel ki tudom védeni ezt a fájdalmat, meg tudom előzni. Tudom, hogy ez a nyomáskülönbség miatt van, s szoktak ilyenkor javasolni rágózást, de nekem az sem használt, és nem a szimpla füldugulás, hanem tényleg nagyon nagy fájdalom. Félek nehogy vmi baj legyen. 2 éve végülis a fájdalmon kívül nem volt más probléma, de ha lehet, akkor meg szeretném előzni. Ma voltam fül-orr-gégésznél (a sokadiknál, aki végre komolyan vett), és nagyon rossz hírt közölt velem, szerinte nem biztos, hogy a dobhártyám kibírja a repülőutat. Nem tudom mit tegyek, visszamondani nem szeretném, de ki tudja mi lesz. Találtam a neten egy speciális füldugót, nem tudom ismeritek e, flyfit füldugó utazáshoz, szerintetek jó, van vkinek vmi tapasztalata ezzel kapcsolatban? Javasolta a doki az orrsprayt, cukorkát, mindent megpróbálok, hátha segít, ha tudtok még vmit, ami segíthet, írjatok légyszi!!

Szerintetek lehet olyat kérni a stewardesstől, hogy szóljon a pilótának, hogy a utazik a gépen vki, akinek ilyen problémája van, és hogy vigyázzon a fel -és leszállásnál, hogy ne hirtelen tegye azt. Fórumon olvastam vmi pohárról is, amibe visz van, és azt teszik a fülhez a repülőn, ti hallottatok már ilyenről, tényleg adnak ilyet?? Van különbség a gépek között a nyomáskiegyenlítődéssel kapcsolatban? A travel service-zel utazunk. Előre is nagyon köszönöm a választ!!

airborne1 Creative Commons License 2010.05.30 0 0 64
Azt szeretném kérdezni, hogy a Ferihegy ATIS adása tényleg olyan rossz minőségű, mint ahogy a pilotshop.hu-n hallani?

Az egy dolog, hogy úgy beszél a gép, mintha részeg lenne, de folyamatos alapzaj van, mintha gramofonról menne az adás.

Ki tudják hámozni belőle az információt a pilóták, akiknek szól?
manhattani Creative Commons License 2010.05.29 0 0 63
>... mint a köpcös parancsnokot fogyókúrára fogni :)
Hát az már igaz!
Ahogy hallottam, mikor a propagandaképek készültek, Kubászov volt a nagydarab, domináns fotómodell. Amúgy meg magassságra nem is annyira :-)

(OFF: most olvasom egy vasúti topikban, hogy valamit 20 mm-rel áthelyeztek, hogy javítsák a jármű tömegeloszlását. Na, akkor a repülésben meg pláne.)
Előzmény: Galfi Gergo (62)
Galfi Gergo Creative Commons License 2010.05.24 0 0 62
Nem tudom biztosan, hogy volányítják a Szajuzt visszatéréskor, de ha azon az elven, ahogy annak idején az Apollót, akkor a leszállókabin tömegközéppontjának helye kritikus dolog. Úgyhogy lehet, hogy tényleg egyszerűbb volt Bercinket lesúlyzoni egy kicsit, mint a köpcös parancsnokot fogyókúrára fogni :)
Előzmény: manhattani (61)
manhattani Creative Commons License 2010.05.24 0 0 61
>hatvannyolc kilójával asztronautának vékonydongájú volt, szkafanderébe ólomtéglácskákat kellett szerelni, hogy meglegyen előírt súlya.

Na, ez aztán érdekes. Vajon miért? Azért, hogy ne csússzon el nagyon a rakéta súlypontja Kubászov felé?
Előzmény: Törölt nick (60)
manhattani Creative Commons License 2010.05.22 0 0 59
>a honi repülőfejlesztés viszont nem akkora mérvű, hogy felvegye a versenyt bármelyik nagy, vadászrepülőket vagy utasszállítókat gyártó céggel.

Jó ez a leírás. Igaz, hogy Magyarország nem veheti fel a versenyt nagy repülőgyártó országokkal, pl. a kb. 9 millió fős Svédországgal. De nem baj, pl. Csehország is szép eredményeket ért el. Módszerük: nem egymást b+gatják, hanem repülőket csinálnak...
Kisebbeket, de nagyon komolyakat.
Előzmény: Törölt nick (56)
manhattani Creative Commons License 2010.05.22 0 0 58
>Nemtommivót, de giroszpók nincs a 737-esben.

Kösz szépen! Én meg aszittem, hogy az minden komoly járatgépen van... Az ember mindig tanul.
Akkor meg mi lehetett az az emelkedő hang... csak nem a hajtómű?? :-) (Persze hogy nem.)
Előzmény: trottli (49)
viricsi Creative Commons License 2010.05.19 0 0 57
Ez nagy találat volt. :-)
Ugyanis H.Balázs nem más, mint annak a fantasztikus adatbázisnak a gazdája, amit megtaláltál. -))
Előzmény: littlehawk (54)
GYA Creative Commons License 2010.05.19 0 0 55
Tavaly, mintha Úrhidán láttam volna.
Előzmény: H. Balázs (53)
littlehawk Creative Commons License 2010.05.19 0 0 54
Előzmény: H. Balázs (53)
H. Balázs Creative Commons License 2010.05.19 0 0 53
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek. Egy Fuji FA-200 Aero Subaru típusú gépet szeretnék elkészíteni makettben, és ehhez kellene jónéhány részletfotó (pl. kabin) az eredetiről, konkrétan a HA-VEI lajstromjelűről. Van esetleg infótok arról, hol lakik most ez a madárka, hol fényképezhetném körbe? Előre is köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2010.05.18 0 0 52
"van pilóta, aki nagyon nem szereti az ejtőernyős gyakorlatokat. Csak nincs tériszonyuk"

nem ,csak minket arra tanítottak, hogy ne ugráljunk ki egy amúgy többé-kevésbé működőképes repülőgépből :)

tériszony meg repülőgépben nem nagyon van. talán a mozgás miatt, meg mert nincs kapcsolat a földdel.
HA-AHA Creative Commons License 2010.05.13 0 0 51
koszonom szepen! meg is talaltam a 27. §-ban...
Előzmény: b737 (50)
b737 Creative Commons License 2010.05.13 0 0 50

Igen.

 

Részletes válasz a 32/2009 KHEM rendeletben.

Előzmény: HA-AHA (47)
trottli Creative Commons License 2010.05.13 0 0 49
Nemtommivót, de giroszpók nincs a 737-esben.
Előzmény: manhattani (48)
manhattani Creative Commons License 2010.05.13 0 0 48

Nekem is lenne egy kérdésem. Egyszer szerencsém volt egy ferihegyi hangárlátogatáshoz, ahol bemehettem egy 737-es pilótafülkéjébe, és volt, aki beülhetett a pilótaülésbe. Amikor felállt, a fejével megütött valamit a plafonon. Nem hangos, de jól hallható, mélyen kezdődő és emelkedő hang hallatszott. Kicsit megijedtünk, aztán biztattam az illetőt, hogy hívjon gyorsan lentről szaksegítséget. Jött is, aztán kapcsolgatott fenn valamit, és a hang megszűnt.

 

Mi lehetett ez? Nem hinném, hogy hajtóműindítás. Esetleg a giroszkóp?

 

HA-AHA Creative Commons License 2010.05.13 0 0 47
megtudja nekem valaki modani, hogy a nemet JAR licencemmel repülhetek-e mar Mo.-on?
termeszetesen magyar lajtstromu gepre gondolok...
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.13 0 0 46
Köszönöm!
Előzmény: trottli (45)
trottli Creative Commons License 2010.05.12 0 0 45
Alighanem a két hidraulikarendszert összekötő automatát hallod, az indul be magától inditás közben. Az egyik rendszerben lévő hidraulikus motor forgatja a rákötött hidraulikaszivattyút, ami a másik rendszerre dolgozik.
Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.11 0 0 44
Ez a 4000m már jól hangzik!Tavaly volt életem első tandemugrása 3500-ról, zseniális volt,
Előzmény: .ZsL. (43)
.ZsL. Creative Commons License 2010.05.10 0 0 43
Létezik egyébként már több éve "AFF" (angol betűszó, a "felgyorsított szabadeső") képzés is, ahol két oktató 4000-ről viszi ki a kezdőt, eleinte fogják, majd mellette zuhannak, stb., kidolgozott, bevált tematika van rá, annak, aki vállalja, csak jóval többe kerül.
Előzmény: Törölt nick (41)
.ZsL. Creative Commons License 2010.05.10 0 0 42
Régen 800 m bekötött volt a kezdet, legalább 10 ugráson keresztül, aztán 1000-ről az első kézik.
Manapság, ha jól hallottam, 1200-ról, bekötött rendszerben, légcellás ("paplan"-) ernyővel ugratják a kezdőket is, méghozzá tandemtokossal, amin a mentőernyő is hátul van.
Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.10 0 0 41
Sziasztok, szeretnék bedobni 2 kérdést:)

A320, pus back közben, hajtóműindítást megelőzően nem mondanám, hogy nyekergő hang,inkább a fékszárny kiengedésére hasonlít, de nem az, mert azok maradnak a helyén.Lehet, hogy a trimmelést szoktam hallani?

Ejtőernyő, ha már szóba került:

A kezdőket miért 800m-ről kezdik kiszórni?Nem jó magasról kellene,hogy szokja az illető a magasságot?Vagy a 800m az bekötötött?
A vitorlázórepülő kiképzést sem kötélszakadással kezdik, pedig talán az az első,ami bekövetkezhet.

manhattani Creative Commons License 2010.05.10 0 0 40
Nagyon érdekes volt, amit írtál.
Úgy tudom, a tériszony tanult funkció, és mint ilyen, el is fejetethető az emberrel, ha jó szakemberrel akad össze. Nekem nagygépen sosem volt, kisgépen néha (főleg, ha egy kicsit oldalra megcsúszik :-) ), toronyban, emeleten nem veszélyes.
Kisgépen meg még hasznos is, mert nyirkos a tenyerem és biztosabban áll benne a kamera :-)
Előzmény: .ZsL. (36)
.ZsL. Creative Commons License 2010.05.10 0 0 39
Affene, hogy erre magamtól nem jöttem rá!
Lehet, hogy mégiscsak öregszem?
Előzmény: trottli (38)
trottli Creative Commons License 2010.05.10 0 0 38
A Jóisten nem gondolja magáról, hogy pilóta...
Előzmény: .ZsL. (37)
.ZsL. Creative Commons License 2010.05.10 0 0 37
Azért egy magamfajta csekély értelmű puhaszárnyúnak elárulhatnátok, hogy mi is?
Előzmény: b737 (35)
.ZsL. Creative Commons License 2010.05.10 0 0 36
Ez a tériszony egy érdekes jelenség. Nagyon is meg tudom érteni, hogy a gépet munkahelyének, sőt majdnem második otthonának érző pilótának nincs tériszonya, miközben a toronyból vagy a harmadik emeletről lenézve van. Pszichológusok mondják, hogy ez egészen normális, mert a tornyot és a harmadik emeletet a talajjal összekötő függőleges képződmény egy természetellenes dolog, aminek látványa a genetikánkba még nem épült bele.

Nekem egyébként közepesen fejlett tériszonyom volt húsz éves koromban a talajon lévő magaslatokon, ezért ítéltem magam arra, hogy jelentkezzek az ejtőernyős klubba, aminek a szomszédságába költöztünk véletlenül. Na persze kívülállóként régóta rokonszenves volt a dolog, mert kölökkoromban a Budaörsi reptér közelében laktunk... Úgy gondoltam, hogy vagy kikupálódok, vagy beledöglök, de ez így, ezzel a magasságundorral nem mehet tovább! És lám: kinőttem. Aztán úgy majdnem a félezredik ugrásomnál egyszer csak rám tört a tériszony, épp az egyik ugratói feladatom közben. Akkoriban lelkileg magam alatt voltam, munkahelyi és családi problémák; tulajdonképpen azért mentem ki a reptérre, hogy kissé kipihenjem magam, mert a Gödöllői Repülőtér akkoriban szokásos kimért rendje, Both Lajos fennhatósága alatt, mindig jót tett a népművelői lelkemnek, tekintve, hogy a művelődési ház szokásos mindennapjai inkább emlékeztetnek egy bolondok házáéra az állandó teremátrendezések és általános szervezetlenség miatt. Csakhogy ebben az esetben túl voltam az innenen a lelki stabilitást illetőleg, és felszállás után, amikor 600 méteren kinyitottam az ajtót, hogy szalagot dobjak, úgy éreztem, hogy jobb lenne, most nem itt lennem. De a feladat az feladat, az ember összekapja magát, bármennyi erő is kell hozzá, aztán a vegyes ugróállományt, ami épp a gépben ül, beosztja, még vigyorog is a három sápadozó kezdőre, és biztatja őket, hogy mekkora egy buli ez, odafigyel a karabinerek beakasztására, meg mindenre, aztán az ajtón kihajolva ("hess most tériszony!") megsaccolja, hol kell kitessékelni a kezdőket 800-on, meg a többieket 1000-ről és a maradékot 2000-ről...

Aztán utolsónak nem ugrottam ki, hanem becsuktam az ajtót és intettem a pilótának, hogy mehetünk lefelé. Hátrafordulva visszaintett a kabinjából, hogy mi bajom, de csak legyintettem, és leültem a padra. Nem éreztem magam úgy, hogy ha a gépen kívül kritikus helyzetbe kerülnék, akkor tutira a megfelelő cselekvést választanám.
Aztán ez az időszak elmúlt, új munkahely, új család, új költözködések, elkezdődött a siklóernyős korszak, aminek oktatásából éldegélek mostanában, miután sikerült megalapozni ezt, és egyszer csak azt vettem észre, hogy a tériszony a múlté. A talajról indulva észrevétlenül alakul át a távolság magassággá, és vénülő fejjel is otthon érzem magam a levegőben.
Habár valamiféle biztonsági áramkör, vagy mifene, időnként felvillantja a piros lámpát, jelezve, hogy: "Nono, jobb, ha megfontolod, mit teszel, nem a földön vagy!"
Előzmény: b737 (32)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!