Megtalálták a két éve lezuhant Air France-gép másik fekete dobozát is Index/MTI 2011. május 3., kedd 08:22
Közép-európai idő szerint hétfőn, 23:50-kor megtalálták a 2009. június 1-én az Atlanti-óceánba zuhant Air France-gép másik fekete dobozát is. A készülék rögzítette a pilóták és a földi irányítók beszélgetéseit.
A fekete dobozt az óceán mélyén találták meg, a Remora 6000 nevű keresőrobot hajnali 4:40-re hozta felszínre.
A repülési adatokat rögzítő fekete dobozt vasárnap találták meg.
Na, de legutoljára, pl. a 1196-ban is írja valaki, mégiscsak az egészben vízbecsapódás volt az álláspont. A terrorakciót kizárták, esetleg állami megrendelésből? Nem tudom, eléggé hihetetlennek tűnik, de magyarázat azóta se, s lehet nem is lesz.
Ahogy néha a tévében a Légikakatsztrófák műsort nézegeti az ember, volt olyan eset, amelynek a megoldását 3-5 évvel az esemény után találták meg.
Az én véleményem továbbra is az, ha nem katonai/terror akció volt a gép megsemmisítése, akkor meteortalálat vagy űrszemét okozta fatális baleset lehet az ok, s ennek alátámasztója a már a levegőben lufiként cafatokra szakadt gép a bizonyítéka.
| 2009. szeptember 7., hétfő 09:19 | Frissítve: 6 órája
Az Atlanti-óceánba zuhant Airbus 228 utasa közül 50 embert sikerült azonosítani, az öt magyar holttestét azonban nem találták meg - tudta meg a Bors [1] Patrick de La Morinerie-tól, az AXA Vállalati Egyesülés megbízott ügyvezető igazgatójától.
A júniusi tragédiában érintett magyar családok közül hárman igényelték a kártérítést, ők már meg is kapták az ötmillió forintot. Az igazgató hozzátette, hogy továbbra sem tudni, hogy mi okozta a katasztrófát, a fekete dobozokat nem találják, arról még nem született döntés, hogy folytatják-e az adatrögzítők keresését.
Az Air France Rio de Janeiróból Párizsba tartó utasszállító gépe június 1-jén zuhant le. A fedélzeten 228 ember volt, köztük négy magyar állampolgár és egy szlovákiai magyar. A gép viharzónába került, majd eltűnt a radarképernyőkről.
"A vezető európai repülőgépgyártó cég, az Airbus elnök-vezérigazgatója azzal a javaslattal állt elő, hogy a repülési adatokat rögzítő berendezést, a fekete dobozt a jövő repülőgépein műholdas adattovábbító rendszerrel helyettesítsék."
Pedig közismert, hogy a fekete dobozt igazán költséghatékonyan csakis flottákkal és tengeralattjárókkal szabad hónapokig keresgélni, mert még ha nem is lesz meg, akkor sem kell kifizetni a tetemes adatátviteli számlát. :D
Volt itt (ill. a szaktopikban) egy kis vita a nyáron.. ahol a "hozzáértő repülős szakik" bizonygatták - kitiltásig menően -, hogy mennyire hülyeség az alábbi megoldás. ..Ez a Thomas Enders (Airbus főnök) is biztos nagyon hülye lehet, Tilcsák be !!!.... :-)
Az Airbus kidobná a feketedobozt
A fekete dobozt egyes repülőgép-szerencsétlenségek esetében sohasem találják meg, más esetekben annyira megrongálódik, hogy az adatokat nem lehet hasznosítani.
A vezető európai repülőgépgyártó cég, az Airbus elnök-vezérigazgatója azzal a javaslattal állt elő, hogy a repülési adatokat rögzítő berendezést, a fekete dobozt a jövő repülőgépein műholdas adattovábbító rendszerrel helyettesítsék.
A német Thomas Enders a Le Parisien című lapnak adott interjúval az iparágat foglalkoztató régi vitát elevenít fel. Az Airbus főnöke szerint a fekete doboz helyett - amelyet egyes repülőgép-szerencsétlenségek esetében sohasem találnak meg, más esetekben annyira megrongálódnak, hogy adataikat nem lehet hasznosítani - az utazás paramétereit folyamatosan műholdas rendszerek révén kellene továbbítani és így tárolni.
Gondoltam, csak furcsa, hogy semmi hír róla, hogy a tengeralattjárók visszamentek Franciaországba, befejezték a keresést, vagy végleg feladták a kutatást a roncsok után stb. Tudom, hogy a kudarcnak nem érdemes csinnadrattát csinálni, de, a média se kérdezett rá. Nyilván már nem volt érdekes, miután a felszíni keresést a brazilok befejezték. Az ember várt volna valamilyen összegzést, hogy akkor végülis mit tartanak legvalószínűbbnek. Hiszen még egészen sokára is változott a teória, sokáig levegőben széttörő gépről beszéltek, de hetekkel később mégis az egészben vízbecsapódás volt amit állítottak.
Egy nemet adon eppen aszonta egy szagertö, hogy az AF447 nem tört darabokra, hanem egeszben es függölegesen csapodott a tengerbe. Többet nem mondott. Kis reszeredmeny, de pl. a turbulencia ezexerint nem törte darabokra.
Tovabba valszeg a sebesseg sem jatszott döntö szerepet.
" Az óceán közepén meg kurva mindegy, hol van a gép, mivel túlélő úgyse sanszos, két nap alatt meg úgyis megtalálják."
Hát akkor ezt a kifogást is nyugalomba helyezhetjük. :D
(CNN) -- A massive rescue effort was under way Tuesday after a young child was found among the wreckage of a downed Yemeni jet off the coast of Comoros in the Indian Ocean.
1 of 2 "One child is alive and we hope to find more," Yemenia Airways chairman Capt. Abdulkhalek al-Kadi told CNN. The child has been taken to a hospital.
The French Navy is sending ships and a plan to help Yemeni authorities try to find any more survivors, he said.
The Yemenia Airways flight went down early Tuesday, carrying 153 people en route to the island nation of Comoros from Yemen's capital, Sanaa. Watch as airline describes child's rescue »
A reconnaissance plane spotted traces of the Airbus A310-300 in waters off the town of Mitsamiouli early Tuesday, said Comoros Vice President Idi Nadhoim. Comoros is located off the coast of east Africa, between Tanzania and Madagascar.
a morbid az benne, hogy három nap múlva ki se derült volna, hogy egy gyerek túlélte, (egyel több hulla lett volna... na és...., vagy még az sem).. ...és nekik lett volna igazuk megint, miszerint egy ilyet úgy se lehet túlélni, ergo felesleges tudni a lezuhanás pontos helyét...
a hírhez: azt írják, hogy a gép egyszer már átstartolt, a második próbálkozás során zuhant le..