Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Traunsteinnél (Rosenheim és Salzburg között) vasárnap délután kigyulladt egy vasútépítő munkagép. A tűz és a kárelhárítás miatt a vasúti pályán teljes kizárás volt ma kb. 14 óráig, azóta egy vágányon közlekednek már a vonatok. (csak a regionális vonatok, a nemzetköziek nem!)
Amennyire követtem az eseményeket, a vasúttársaságok közül egy ideig a DB és az ÖBB egymásnak ellentmondó információkat közölt - a MÁV-START pedig szokásához hűen semmit se, hiába van magyar érintettség - de ma estére sikerült mindkettőnek azt mondania, hogy péntekig korlátozással közlekednek azon a szakaszon a vonatok.
Viszont amennyire a linkelt másik topikban, illetve Facebookon olvastam, az ÖBB is mondott hülyeségeket, mert a budapesti vonatok egy része Bécs és Salzburg között sem közlekedett, annak ellenére hogy az volt meghirdetve, hogy "csak" Salzburg és München között nem közlekednek. Ezeknek a vonatoknak az "osztrák belföldi" stokkját (Bécs repülőtér-Salzburg-Innsbruck-Bregenz) pedig Salzburgtól a hegyen keresztül, kerülve közlekedtették)
Google-be beírod, hogy "traunstein eisenbahn feuer" és több - német nyelvű - sajtóanyagot is találsz.
---
Jelenleg ez a DB aktuális közleménye:
Streckenstörung zwischen Rosenheim und Salzburg; internationaler Fernverkehr zwischen Deutschland und Österreich über Salzburg stark eingeschränkt
Aufgrund eines beendeten Feuerwehreinsatzes am Gleis bei Traunstein ist die Strecke zwischen Rosenheim und Salzburg derzeit gesperrt. Dadurch kommt es im Fernverkehr der Deutschen Bahn zu Zugausfällen und Umleitungen mit Verspätungen.
Betroffen sind folgende Verbindungen im Fernverkehr:
Bis einschließlich 14.08.2023:
IC/EC- und RJ-Züge aus Deutschland kommend enden größtenteils in München. Die Züge aus Österreich kommend enden größtenteils in Salzburg.
Vereinzelte Züge der o.g. Relation verkehren auf dem kompletten Laufweg und verspäten sich aufgrund der eingeschränkten Streckenkapazität.
Ab dem 15.08.2023:
RJ-Züge München – Salzburg – Wien – Budapest fallen zwischen München Hbf und Salzburg Hbf aus.
IC 2082 und IC 2083 fallen zwischen München Ost und Berchtesgaden aus.
Reiseempfehlung: Nutzen Sie zwischen Salzburg und München auch die Züge des Nahverkehrs.
Wir gehen aktuell davon aus, dass die Einschränkungen bis zum 18.08.2023 anhalten werden. Sobald uns neue Informationen vorliegen, werden wir Sie an dieser Stelle auf dem Laufenden halten.
Bitte informieren Sie sich nochmals vor Reiseantritt über Ihre Verbindung auf bahn.de, im DB Navigator oder bei der telefonischen Reiseauskunft 030/2970.
---
Ez pedig az ÖBB-é:
Update 16 (14.08.2023 17:40) Verkehrseinschränkung: Traunstein in Bayern Bahnhof und Übersee
Wegen Reparaturarbeiten am Deutschen Eck sind zwischen Traunstein in Bayern Bahnhof und Übersee bis voraussichtlich 18.08.2023 04:00 Uhr Zugfahrten derzeit nur eingeschränkt möglich. Fernverkehrszüge zwischen Salzburg Hbf und Wörgl Hbf werden über Zell am See umgeleitet. Ihre Reisezeit verlängert sich bis zu 90 Minuten. Fernverkehrszüge zwischen Salzburg Hbf und München Hbf entfallen. Ersatzweise haben Sie die Möglichkeit die Züge der Bayerischen Regiobahn (Meridian) zu nutzen. Weiters haben wir für Sie einen Schienenersatzverkehr zwischen Salzburg und München eingerichtet. Wir bitten um Entschuldigung.
Megtörtént a Gotthard-Basistunnel elsō balesete ahol tehervonat kocsijai siklottak. 16.-áig szünetel a forgalom. Ablakos vonatok a hegyi pályán többlet menetidōvel közlekednek.
Nem vagyok díjszabási mágus, csak vonatoztam már Olaszországban.
Ha nem utazol nagy távokat, esetleg még rendszertelenül is teszed, akkor valószínűleg a sima jegy lesz a legjobb barátod. A különféle bérletek inkább az ingázóknak szólnak (két konkrét állomás között), a drágább, turistáknak szánt bérletek pedig akkor érik meg, ha nagy távolságokat utazol. Vagy éppenséggel csak x, y, z vonatokra jók, neked meg tuti biztos d vonat kell majd, és nem spóroltál semmit. :-D Érdemes persze követni az ajánlatokat, mert állandóan variálnak, sok a szezonális promóció, és lehet, hogy épp olyanra sikerül, ami neked jó lenne. Én sosem tudtam alkalmazni egyiket sem. :)
Ha nem egyedül mész, akkor ezt a keresőben érdemes pontosan beállítani, mert a gyerekekre, utastársakra, oda-vissza utakra léteznek különféle kedvezmények, amikkel automatikusan számol a weboldal, ha alkalmazhatók az utadra, és ezek viszont sokszor jelentősek!
Nagysebességű vasútnál a szokásos minél korábban veszel, annál jobb áron lehet jegyet szerezni taktika működik, és érdemes megnézni az Italo ajánlatait is, bár általában véve szerintem nem olcsóbb, mint a Trenitalia.
Magyar store-ral nem lehet telepíteni a Trenitalia appot, én a “Trenìt!” nevűt használtam, egyszerű, realtime, hasznos.
Többiektől bocs az offért, egyetlen felmentésem, hogy van Vorteilscardom. :))
Július 31.-e óta tervezettek szerint Linz – Wels – Vöcklabruck szakaszon új RBC üzemel. Hatalmas mérföldkő az ÖBB INFRA terveiben, hiszen most a Siemens TSI CCS die BL3 Release 2 szerint fejlesztett és realizált új RBC megoldás. Eddigieknél jobb és sikeresebb együttműködéssel. Sikerként elkönyvelt Pilotprojekt elősegítheti a 2038-ig tervezett teljes ETCS-re átállást.
Bocsi az offtopikért, de nem találtam ilyen csoportot. Valaki esetleg tudna segíteni az olaszoknál, milyen jegyek vannak? Hallottam olyat, hogy vannak tartományi jegyek, de nem találom a trenitalia honlapján. Vagy mit érdemes venni, ha ott akarnék vonatozgatni mondjuk 1 vagy 2 napot?
Amúgy ha már Westbahn... Nem arról volt szó annak idején, hogy az "új" KISS-ek a bioreaktorban gyűjtik és dolgozzák fel a szennyvizet és GPS alapján nyílt pályán engedik ki a tisztított vizet? Mert ennek ellenére ma reggel Innsbruckban igen csak az 5.re engedte sugárban a cuccot...
Ma késő délután láttam Linzben valamelyik hátsó vágányról (de az is lehet hogy a TS-nél volt?) St. Valentin felé kijárni. A menetirány szerinti 2. vagy 3. kocsi volt teljes szélességben a felső ablakokig kidekorálva (nem szépen...) és az egész szerelvény szürke volt a kosztól (vagy máshol is már összefújták és nem teljesen lett letakarítva a festés)
Van néhány Innsbruck - Garmisch-Partenkirchen vonat (már ha nem lenne több mint egy éve vágányzár...) amit ÖBB Talent és személyzet visz... Elég látványos az SK55-ös vonat találkozása az SK80-as peronnal...
Hát... a britek már körbeértek. 2020 szeptemberében a közlekedési államtitkár közölte: a Brit Vasutak 25 éves privatizációs kínlódása egyértelművé tette, hogy a privatizációs modell nem működik, és ismét állami felügyelet alá fogják vonni a magántársaságokat. Ez folyamatban is van, legutoljára most május 28-án a TransPennine Express services-t vette át egy állami társaság.
A privatizációs problémáról picit összeszedettebben, picit belülről, kevésbé hatásvadász módon, a britektől, akik élen jártak a privatizációban, és úgy tűnik, az államosításban is:
Hétköznap a ferencjóskán, de a stammstreckén mindig, még viszonylag nagy tételben. S80-on is előfordul, de az megjósolhatatlan. A napokban még az Ostbahnon is látttam.
Gépfordulót azért nem érdemes nézni, mert sok a keverés, és gyakran láthatsz 4020-at dosto helyett, vagy cicijetet 4020 helyett.
Ha kimész Meidlingbe, negyed órán belül jó eséllyel láthatsz már belőlük valamit.
Direkt rárepülve érdeklődöm a 4020-asok jelenlegi (munkanapi) közlekedési rendjéről. Tudnátok abban segíteni, hogy mely vonalakon, mely családbarát (!) időszakban, horribile dictu mely vonatszámokban lelhetők fel?