Hogyan mérik és hogyan számolják el, hogy a nemzetközi vonatok melyik országban mennyi áramot vettek fel?
Ugyanaz a mozdony elviiszi a szerelvényt Bp-Varsó úton, közben helyenként kocsikat kapcsolnak le/fel stb. A vonat tömege változik, nyilván a fogyasztása is. Honnan tudják, hol mennyi áramot fogyasztott? Minden hatrátlépésnél a mondonyvezető leolvassa a fogyasztásmérőt?
Létezik olyan oldal vagy applikáció, ahol több országon keresztülfutó vonatútra lehet egyben jegyet venni? Dániából kellene megszerveznem egy Magyarországra jövő utat, de elakadtam ott, hogy minden társaságnál külön-külön kellene megtalálni a jegyeket :(
Az ÖBB keresőjében már benne vannak a nemzetközi vonatok. Prága felé a Hungária Hamburgig megy július 31-ig (hasonlóan, mint idén). Románia felé felteszem, hogy a Munténia nem csak Lőkösházáig fog járni, de egyelőre csak odáig van menetrendje. Kassa felé kicsit nő a menetidő (Halmaj helyett Szikszón fognak keresztezni). Horvátország felé még nincs meghirdetve közvetlen vonat, de talán az marad.
normál-közeli üzemi indul 10.10-én, viszont a fél óra többletidő miatt lesz változás:
- RJX Bécsben végez, arról a salzburgi RJ (lassú)vonatra lehet átszállni 8 perces átszállással, és valamennyit vár is a csatlakozó Railjet.
- RJX fél órával később megy Münyhen felé Bécsből. A kettő Salzburgban találkozik.
Hamarosan pedig lesz még egy csavar, mert Salzburg után vágány zár lesz, és bizonyos RJX-ek Passau felé terelésről hallucinálnak, de az árvízkárok miatt még labilis a terv.
Az ICE-k Passau felé Linztől vagy Welstől járnak, nem Bécstől.
Az osztrák vasúttársaság a nemzetközi utasok számára az utazáshoz rugalmas jegyhasználatot biztosít, így bármelyik vonatra érvényes a menetjegy minden Ausztriába, illetve onnan és az országon keresztül közlekedő vonatra.
az lenne a kérdésem,hogy a nemzetközi menetjegyemet(vonathoz kotott) felhasználhatom aznap másik járaton is? Október 15.-ei 17:30-as indulással vettem jegyet München Hbf.-Budapest még múlthéten. Ezt a járatot már nem találom a menetrendekben. Az lenne a terv,hogy 17:30 elötti Rj-vel utaznek Salzburgig ott atszallnek ami megy tovabb Becsre. Ezen a ket jaraton igy ervenyes lenne a menetjegyem? Vagy ujat kellene vasarolnom?
Egy csomó appban nem kell német számla, sem német telefonszám sem. Amúgy meg azt is meg lehet kerülni PayPallal. Sima K&H számláról megy a moPla is, magyarként meg úgyis az az app jó, mert nem kell 10.-éig lemondani a következő havit.
Én a Deutschland Ticket -re SZAVAZOK - friss, autentikus tapasztalatból is!
Először is KÖSZÖNÖM azon topiktársaimnak, akik segítettek, ötleteket adtak a DT megvásárlásához.
Minden infó stimmelt egy kivételével:
Aki megvásárolja, annak német bankszámláról kell kifizetni a 49 eurót. (Zuhanyhiradó szerint jövőre 58 euró lesz)
Nekünk német barátaink vették meg, és küldték el a telefonunkra a bérletet.
Idén augusztusban 18 napot voltunk az egykori NDK-ban.
DREZDA – Moritzburg – Pirna - Seiffen – ANNABERG-BUCHHOLZ– PÖHLBERG (832 m) -– Kurort OIberwiesenthal – Fichtelberg (1215 m) - Schneeberg – Aue – LIPCSE– Weimar – Halle - WERNIGERODE –Drei Annen Hohne –Magdeburg - BERLIN – Potsdam – Neubrandenburg.
A 18 nap alatt - a helyi közlekedést leszámítva - 3084 km-t utaztunk 29 vonat, 16 busz, 3 magánvasúttal. A helyi közlekedést (busz, metro, S-Bahn U-Bahn, villamos) 33 alkalommal vettük igénybe.
A magánvasút esetében:
a FICHTELBERGBAHN esetében csak egy 8 euros kiegészítő jegyet kellett vennünk, ami azon a napon korlátlan utazásra adott lehetőséget.
a HARZER SCHMALSPURBAHNENesetében a Wernigerode - Drei Annen Hohne között nem kellett jegyet vennünk!
Csak a kíváncsiság kedvéért minden utazás díját feljegyeztem, összesen 960 eurót (!!) kellett volna fizetnünk az összes közlekedésért.
Spórolás: 911 Euro - cca. 364.400 forintot spóroltunk.
Természetesen már tervezzük a következő évi németországi kirándulást - DDR-2024 helyet NSZK-2025lesz a projektnév.
Közel 10.000 fotó, 7 órányi filmrészlet ( 278 filmecske) készült, melyből a facebook oldalamon sok-sok látható.
Ha valaki kedvet kapott, szívesen segítek a kiváló szálláshelyekkel, tapasztalatokkal, no meg amire kíváncsiak vagytok.
Jelenleg a kirakatvonal kivételével nem jut minden sínyeti vonatra sínyeti. IC/EC-kocsis szerelvények lange schlieren Inlandsreisezugwagen vezérlővel (GySEV nem figyel ilyenkor) járnak, illetve van amikor csak személyvonati motorvonat jut. Tehát az első 10 felszálló azért kell, hogy ne legyen a vonaton senki. Utána gondolom, lehet valami nagyobb felújítás a néhány felszabaduló sínyetinek, mert eléggé félidősek az élettartamukat tekintve. Ilyenkor szokott történni ilyen dolog ott, ahol van rá igény :)
Jelenleg nincs hivatalos szükségmenetrend, a Rekawinkel felé való kerülő minimum +20 perc a meghirdetett menetrendhez képest, ehhez jön még az egyvágányú szakaszokon az esetleges keresztre várás és az állomási túltartózkodás a rengeteg utas miatt. 20 perc minimum, de inkább a 30-40 perc az átlagos, de sajnos a fordulók miatt vannak bőven 60 felett késő vonatok is.
Van. 30-60 perc között szór a késés. Van hogy Salzburgban 30 perc fölötti késéssel fordul, ilyenkor a 60 perc simán megvan Bécsig.
Ha az átszállásra legalább 60 percet hagysz, akkor talán jó lehetsz. Helyjegyekkel nem kell vacakolni az osztrák részen, most dupla Railjet megy amikor tud, azon már azért el lehet férni. Meg van hogy nem is lehet foglalni csomó vonatra. Az osztrákoknál a vonathoz kötést is feloldották. Ha Magyarország felé jössz, a csatlakozás bukása miatt a magyar kaller is kénytelen elfogadni, hogy nem a kijelölt vonattal jössz be de megteheted azt is, hogy Salzburg felől annyival korábban jössz.
Van információja arról valakinek, hogy szükség menetrendbe ami Bécs és Salzburg között van érvénybe mennyire pontosak a vonatok? Átszállások miatt kérdezem. Előre is köszönöm a válaszokat
.. mindaketten elkötelezettek vagyunk, hogy 2 óra alá szorítsuk a menetidőt BP és Bécs kizött a személyszállító vonatoknál. Most már két pár Railjet vonat....
... közlekedik Hegyeshalomban megállás nélkül...
Szép manipuláció. Az egybites nézőknek csak annyi marad meg, hogy két pár vonat már két óra alatt...
Az igazsaág pedig: 2 óra alatt eljut Hegyeshalomig és áthalad.
tudomásulvettük, hogy nem a vasút fejlesztése, hanem a témában a hangulat fejlesztése a feladata. Arra a jelek szerint alkalmas lehet.