...És akkor így közel 6 óra játék után meg is cáfolom amit állítottam... 5 perc után csuklóból lehet csinálni az egészet, ugyanazok a menetvonalak vannak 1-2 órás ütemben, vegyítve néhány tehervonattal. Nehézségi szint kb a Plzen - Cheb KÖFI szintjén van.
A Multikon programcsaládhoz új részt adtak ki, 6C "kódszámmal". A terület Nymburk pályadudvart és környékét dolgozza fel, a GVD-t elnézve igen sűrű vonatkövetéssel. Szóval hajrá, lehet matekozni, hogy mit hova, hogyan pakoljatok.
Ez úton szeretnék Boldog Karácsonyt, és és balesetmentes Boldog Újévet kívánni! :) :)
Aki esetleg mostanaig varta epekedve a skot kozpontok javitott, vegleges verzioit, hogy vegre letolthesse es jatszhasson egy jot, annak van egy jo es egy rossz hirem!
Kezdem a joval: kiadtak oket, raadasul a harombol negy lett. Ugyanis a Central Scotland reszet kepezo Cowlairs kulon is elerheto.
Ami viszont a rossz hir: fizetni kell erte. Ami mondjuk varhato is volt, de errol bovebben majd holnap.
Ja, és ami még hab a tortán, hogy bevezették az irány-előjelzést.
Eddig ugyebár ha kitérőben álló váltókon át akartak útirányt jelezni, akkor némileg logikátlanul az előjelzésekkel vörösre "hazudtak" előjelzést, a főjelzővel meg irányjelzést adtak.
Aztán bevezették a nagysebességű kitérőket, amikre a sárga jelzés túl durva lett volna, ezért a sárga előjelző mellé raktak egy zöldet, jelezvén, hogy az a sárga tulajdonképpen nem olyan sárga, ami megálljt jelez.
Aztán rájöttek, hogy a vezér már nem tud megállni, ha rájön, hogy véletlenül nem megfelelő vágányutat állítottak neki, ezért '96-ban még a megbuherált előjelző elé valahova raktak egy fehér nyilat (Preliminary Route Indicator), hogy jelezzék a kitérőbe állított vágányutat. Annak ellenére, hogy minderre '78 óta volt villogó sárgájuk is...
Aztán belezavarodtak, és kitalálták, hogy a Z-SS-S-V szekvencia kizárólag a Megállj! előjelzése legyen, az irányokat pedig kizárólag nyilakkal (Junction Warning Indicator), illetve azok előjelzésével (Preliminary Junction Warning Indicator) jelezzék. Ez - tudomásom szerint - még nem működik.
Arra meg, amit nazareth irt: angolabb a tortenet mar csak akkor lehetne, ha mondjuk a Banner Repeaterrel veszhelyzetben megallj jelzest is lehetne adni. Okos otlet? :)
...aztán a britek 2007-ben úgy döntöttek, hogy a bannerek két jelzésképe nem elegendő, és bevezettek egy harmadikat. És ha már britek:
- megtartották az alapkoncepciót, hogy a jelző az alakjával adja az on-off jelzést;
- mindeközben a jelző már nem mechanikus, hanem LED-es;
- illetve a 3. fogalmat mégsem az alakjával adja, hanem a színével. És ha már az on és reduced fogalmaknak nincs közük a főjelző jelzésképéhez (vörösre és sárgára egyaránt fehérrel ad), az off előjelzése legyen zöld, mert a főjelző is zöld :)
A "B"-betűs jelző az ún. 'Banner Repeater' vagyis ismétlőjelző, ami az Oxtedben vagy a NWC-on működik. Egyébként a valóságban csak fel van festve a pultra, hogy "ott van", semmi visszajelentése nincs.
A H betűs akármik meg hőnfutásjelzők (Hot Axle Box Detector, HABD), igazából nem hiszem, hogy csinálnának bármit is (illetve 2000-es évek módban vna némi köze a bizberhez, de ennyi).
Tehervonatok félrerakásai alig vannak írva; ami alapból nem rossz, de hajnali 4-ig ömlesztve jönnek délről a terhek vegyesen a gyors-háló-posta vonatokkal (Figyelni is kell, mert itt a 6-os vonatok kb. 40 mph-val cammognak). A főpályaudvaron is figyelni kell, mert mennek a tolatások, gépcserék; reggel 7-re négy kocsisor parkolt az állomáson szétszórva+ 2 gép vár vonatra. A rendező és a tankoló hely között folyamatosan mennek a gépek. 6- fél 7 körül járok, most upperby yard okoz fejfájást: Állnak ki a gyorsok szerelvényei, de közben jönnek a tehervonatok is befelé majd ki; ráadásul a kiálló vonatok vagy körüljárnak, vagy gépet kapnak a végükre (vagyis megy ezzel is az idő).
Összegezve: nem unatkozik az ember vele, még 1-1 időaránnyal is dolgozni kell vele rendesen
u.i.: van két új ábra amit nem tudom micsoda a területen: az egyik egy nagy B a jelzőkre jellemző talppal, a másik egy nagy H egy olyan körrel, amellyel a jelzőket lehet tilosba rakni, csak ez nem reagál semmit.
Carlisle egy idő után egészen jól átlátható és majdhogynem unalmassá is válna, ha nem lenne benne egy bug, ami miatt folyton ki kell szedegetni a tehervonatokat a személyek elől Oxenholme-tól Carlisle-ig :)
A North Wales Coast meg végtelenül egyszerű. Csak azért nem válik unalmassá, mert ha Absolute Block módban nyomod, akkor folyton engedélyt kell kérned - önmagadtól :)
2012. december 02-án várunk titeket a Kispesti Munkásotthon Művelődési Házban jó néhány számítógéppel, különböző, vasúthoz kapcsolódó programokkal. Ezek egy része már ismerős lesz, de bemutatkozik a Run 8 Train Simulator az arra fogékonyaknak, valamint akár új területet nézhettek meg SimSigben, vagy új járműveket például openBVE-ben. Szóval ha éppen nincs jobb programotok, vagy csak szeretnétek találkozni velünk és beszélgetni egyet-kettőt a témáról, akkor gyertek el, várunk titeket 10-16 óra között.
A rendezvényen lesz lehetőség a vasúti forgalomirányítás szerelmeseinek kipróbálni a SimSig és a Signalsoft-os programok legújabb központjait és személyesen is tudunk segíteni a kezdő irányítóknak.
Kis kiegészítés még: a NWC hiába viszonylag nagy kiterjedésű, nem fog agyhalált okozni: 24 óra alatt 156 vonat (mozgás) van a menetrendjében. Viszont ez a kevés vonat legalább sok törődést igényel a vonalblokkok miatt :)
Llangollen (ejtsd: hlangohlen): a Llangollen-i muzeumvasut vonalat iranyithatjuk Walesben. Igazabol nem nagy kihivas, ha jol emlekszem (most nem vagyok a gep elott, ezert sincs ekezet) ot szolgalati helyet iranyithatunk benne. Kezdoknek vagy az esti sor melle idealis. A forgalom gozmozdonyokkal es dizel-mechanikus motorkocsikkal bonyolodik (bar a vasutnak van par nagydizele is).
North Wales Coast: viszonylag nagy kiterjedesu halozat, es sok "Absolute block" szakasz (kb. a magyar allomaskozi, vonalblokkos rendszerre hasonlit, kotott menetirannyal). Tetszik.
Carlisle: Anglia es Skocia hatara a West Coast Main Line-on. Ketfele uzemmodja van: '80-as evek es napjaink (a legfobb kulonbseg a tehervonati elkerulo meglete/hianya: 1984-ben egy balesetet kovetoen nem allitottak helyre, hanem fokozatosan elbontottak) es ketfele menetrendet is kapunk hozza, a korszaknak megfeleloen. En az 1979/1980-ast probaltam ki. Sok-sok gepcsere es tolatasi mozgas a jellemzo ra, nagyon bejon :)
Dr. Beechinghez további infók a Wikipedián, vagy ITT :)
A sorozatot nálunk nem mutatták be. Készítői és a színészgárda nagyfokú átfedést mutat a Csengetett, MyLord? c. opusszal. A magyar felirat Zaba topiktársunk elévülhetetlen érdeme. Ha valakit érdekel, továbbiak ebben a toplikban.
Ez így van. Egy kicsit hamarabb, mint Magyarországon, de ott is volt egy tömegközlekedési koncepció, amit egy bizonyos dr. Beeching dolgozott ki először 1963-ban ("The Reshaping of British Railways" - A Brit Vasutak Átalakítása) és 1965-ben ("The Development of the Mayor Railway Trunk Routes" - A Törzshálózati Vasútvonalak Fejlesztése), ez volt a bizonyos (és vasutas körökben sokat emlegetett) Beeching Axe.
Gyakorlatilag Taunton sugárirányú vasútvonalaiból egy ipszilon maradt csak (a két GWR fővonal: London - Reading - Didcot - Swindon - Bristol - Exeter - Plymouth - Penzance és a London - Reading - Westbury - Exeter -...)
Valamint megmaradt egy szárnyvonal, mely jelenleg az ország (Nagy-Britannia) leghosszabb múzeumvasútja (18 mérföld), a Taunton - Minehead vasút, de az összekötő vágányon momentán nincs forgalom. Viszont 2004-2009 között építettek a kiágazáshoz egy deltavágányt (az egykori Taunton - Barnstaple vasút nyomvonalán).
Plymouth-ra és Taunton-ra is most jött ki egy-egy terület. Elég rendesen visszavágták az utobbit, legalább is a simisigben látott verzióval összehasonlítva.
Akkor ideje lenne elővennem megint őket. Emlékszem, hogy elég komoly hibák voltak a szomszédos állomásokkal való kommunikációban. Egy a sok közül: ha telefonon lejelentettem a szomszédos állomásnak egy kétvágányú pályán egy vonatot (ez nem tilos, a kézikönyv szerint opcionális), a szomszéd a menetirányt a helytelen vágányon vette át úgy, hogy nekem meg nem voltak kezelőelemeim a menetirány visszavételére. Ettől fogva attól a szomszédtól vonatok helyett már csak reklamáló telefonok érkeztek, és lehetett előlről kezdeni a szimulációt :-/
Sajnos többek közt az automatikus frissítések moduljában is volt egy hiba, ami miatt pl. az én windowsom alatt képtelenek voltak megtalálni a legutolsó verziót, így minden egyes szimulátor megvásárlása után meg kellett keresnem a programozójukat, aki személyre szabottan nekem készített egy update-progit. Viszont az update-progi az aktuális verziót nem nézi, és gyakorlatilag ahányszor elindítom, mindig elkezdi letölteni az adott szimulátor legutolsó változatát... Többszöri kérésemet, miszerint lehetne egy röpke verziókövetést kirakni a fórumra, rendre elutasították, mondva, hogy "nagy meló".
Viszont hogy jót is mondjak, amikor beszereztem a szimulátorokat, és fizettem értük, akkor még nem is volt róla szó, hogy egykor majd hálózatba köthetőek lesznek. Aztán a Signalsoft átfaragta őket, üzembe helyezett szervereket, csinált hálózati kliensprogikat, amelyek mind ingyen hozzáférhetőek. Szóval ha azóta a hibák nagyrészét is kijavítgatták, akkor elég komoly rendszer alakult ki... :)
SpDrS60 -at szimulálnak, és részben sikerült kijavítani a hibákat, de jellemzően a régi szimekben nem végezték el a hibajavításokat, inkább az újakra koncentráltak. Ettől függetlenül élvezhetőek a produkcióik :-)
Meg ugyebár ott vannak a Signalsoft SpDrS70 cuccai is, amikhez a kiadás óta készült multiplayer központ is.
Sajnos egy centit sem foglalkoztam a Signalsofttal az elmúlt fél évben, így nem tudom, hogy sikerült-e kijavítaniuk azt a több tonnányi hibát, ami a szimulátoraikban hemzsegett...
szerintem a simsig pont ilyen: lehet egy területen belül többen játszani, de össze is lehet több területet is kapcsolni (már ha azok a valóságban is szomszédosak egymással). Esetleg még a Stanicar-t lehetne megpróbálni, de ott szerintem csak a területen belül lehet több játékossal játszani; igaz én még nem próbáltam. Nekem ennyi jutott eszembe, de ha van még, akkor a többiek majd megmondják.