Nos a GySEV topicból érdemes áthozni ide a diszkurzust szerintem. Van aki nagy tévhitben van, vagy aki már kapizsgál valamit. Nem állítom, hogy én vagyok a világ esze, de az osztrák állampolgárság megszerzése során, majd mint osztrák tapasztaltam ezt-azt:
kwerne 1 napja
-4 0 35492
És akkor a magyar ingázokat mivel fogják szerinted kiváltani?
Megint előkerült az a már régóta pedzegetett téma, hogy Ausztria korlátozni fogja a szabad munkavállalást azzal, hogy feltételekhez köti azt. Ehhez még joga vis an, főleg a mostani gazdasági
helyzetben.
A fő terv, hogy csak osztrák állandó lakcímmel lehessen munkát vállani. A másik, hogy egyes
Bezirkek vörös zónává válnak (mert túl magas a munkanélküliség), és ott csak akkor lehet
külföldön élőt felvenni, ha nincs osztrák munkanélküli.
A harmadik javaslat, hogy ha az adott régióban vannak osztrák munkanélküliek az adott
szakmában, akkor a külföldi munkavállaló után a munkanélküli alapba plusz 400-800
eurót kell befizetni havonta.
Mindegyik jogilag védhető, tehát be lehet vezetni.
A magyar munkavállaló, ha kint akar dolgozni, költözzön ki. Ha nem akar, akkor majd jön
helyette szlovák, román, szerb, aki kiköltözik. Nem túl bonyolult.
Az ingázók és főleg magyarok kiváltását már 2017-ben az akkor már magabiztos győztem ÖVP szakértői kezdték el kidolgozni. A szociális juttatások megkurtításának alapja az volt, hogy egy magyar anyuka szétposztolta, hogy a férj kijár és annyit megkeres, hogy neki nem kell 2 gyerek mellett dolgoznia. Lakás és autó hitelre is futja. Miután ÖVP hatalomra került elővették míg az osztrák nevetségesen alacsony szociális támogatást kap addig mások királynak érzik magukat Magyarországon
A jelenlegi helyzet jól rávilágított arra, hogy csak akkor láthat el egy feladatot már országból származó, ha ezt helyi nem tudja ellátni. Még az átképzéstől sem riadnak vissza. Mert hosszabb távon ez jobb itteni szempontól.
segélyvonókészülék 1 napja
0 3 35493
Ez a grenzpendlerschaft nem csak osztrák-ostblock jelenség.
Gyakorlatilag a Lajtától nyugatra mindenhol nagy tételben megy.
És pont a keleti, bécsi régió, mi nem élne meg a félmillió pendler nélkül.
Ennyit felvenni meg a lakóövezetek nem tudnak (meg nem is érné meg sokaknak, épp nekem kb. mindegy).
Ötletelni ötletelnek, de fizetünk be épp elég adót, cserébe a wohnsitz nélkül amúgy is toll jár a fülünkbe.
Románnal, jugóval, mittudoménkivel pótolni azt a munkaerőréteget, amit a határon át ingázók jelenleg alkotnak, rövid távon a komoly kompatibilitási problémák miatt nem lehet. Hosszabb távon pedig nem éri meg, mert több a leves, mint a hús. Ugye volt szó a menekültek integrálásáról is a munkaerőpiacra, hát, eddig nem sokkal találkoztam, még a legegyszerűbb feladatokat ellátók között sem.
A befizetett adókkal még később vita lesz. A menekülteknél még a régi időkben elsősorban balkáni háború idejéből menekülteket tudtak.
kwerne 1 napja
-2 0 35494
Látom a közgazdaság továbbra sem az erősséged.
Az osztrákok már komoly kutatást végeztek a pendler témában, és érdekes eredmények jöttek ki.
A pendler a gazdaságnak nem akkora üzlet, mint gondolnád. A napi ingázó a neki kifizetett bér 60-90%-át kiviszi az országból, a pénzt nem Ausztriában költi el, nem ott keletkezik belőle az adóbevétel és a haszon. Ráadásul a kötelezően járó szociális juttatást az osztrák állam köteles fizetni, a családtagok terhelik az osztrák egészségügyi rendszert.
Ha a vendégmunkás viszont ott él (még ha nem is osztrák állampolgár), akkor a fizetésének 75-90%-át fogja Ausztriában elkölteni.
Tehát az a jó külföldi, aki ott is él.
Az a magyar-osztrák relációban külön pech, hogy az ex-ostblokk és a nyugati államok határán ekkora jövedelemkülönbség sehol nincs ilyen kis távolságon belül, még a görög-bolgár határnál sem.
Az Ausztriában folyó hatalmas lakópark és lakótömb projektek vajon kinek épülnek? Az ingázóknak?
Csak Neudörflben 240 új lakást adnak át idén. Wr. Neustadtban 690 új lakást.
Te már itt tudsz valamit. Az osztrák a következő sorrendet állította fel:
1. ingázó csak férj
2. ingázó férj-feleség
3. ideiglenes lakcímmel hétközben itt élő
4. állandó lakcímmel itt élő 10 éven belül
5. állandó lakcímmel itt élő több mint 10 éve
Adott esetben ebben a sorrendben jön a szankciók sokasága adott esetben.
segélyvonókészülék 29 órája
0 4 35501
off
Hát, arról beszélgethetünk, hogy a közgazdaságtan kinek az erőssége, kezdve rögtön a közlekedésgazdaságtannal.
A napi ingázók szociális juttatásait már jó ideje vastagon visszanyesték, munkanélkülit nem kapnak, a családimpótlék jelképes, ha egyáltalán, stb... Adózni viszont szépen adóznak, mindamellett nagyrészük nemhogy a családját nem hordja Ausztriában orvoshoz, de maga sem jár, mert - és itt több ok felsorolható. Épp emiatt tervezik a három nyugati megyében a magyar döntéshozók, hogy a külföldön munkát vállalók határozzák el, hol kívánják igénybe venni az eü. szolgáltatást, ott, vagy itt, mert - főleg a kettős ingázók (valahonnan hetente a határszélre, onnan naponta külföldre) miatt az eü. rendszer a Magyarországon megszokottnál is bőven túlterheltebb. Ez persze felvet jogi kérdéseket, szerintem nem vihető keresztül, de beszéd van róla, ahogy a külföldi munkavállalók extra adóztatásáról is időről-időre.
A munkaerőpiaci helyzet pláne azt mutatja, hogy ingázók nélkül megoldhatatlan a keleti régió, úgy, ahogy van. Azt hiszem a nagyságrend felett elegánsan elsiklottál.
Rávenni őket egyik napról a másikra a költözésre elég naív elképzelés.
A lakóparkok, meg Seestadt, meg mittudoménmi nem "majd valakiknek" épül, hanem meglévő igényeket elégít ki. Aufra senki nem ruház be ilyen összegeket, ezt elgondolni nem vall túl nagy realitásérzékre.
Végül, de nem utolsó sorban úniós alapjog a szabad munkavállalás, ez alól a csatlakozásokkor voltak itt-ott egyedi és átmeneti felmentések, amik már rég ki is múltak.
Valahogy biztos megoldható, hogy korlátozzák, de hogy ezt mekkora ellenszélben kellene megtenni, azt könnyel el lehet képzelni.
Nem hagyható figyelmen kívül továbbá az a tény sem, hogy az osztrák szociális hálót jóval súlyosabban terhelik a lakcímmel rendelkező, ám improduktív rétegek, egy- vagy nullakeresős "újosztrák" nagycsaládok (itt igen nagy családokról van szó, ráadásul komoly beilleszkedési problémákkal, illetve a minimálisan szükséges integrációnak is ellenállva), és a többi.
Financiálisan átgondolva lehet, hogy valamennyi - nem kevés -pénzt kivisz egy réteg az országból, de az sem hagyható figyelmen kívül, hogy beléjük fektetni sem kellett, máshol jártak iskolába, máshol kaptak szak- és egyéb képzést, azaz rengeteg spórolás is van rajtuk, idő is, pénz is. Ráadásul elvégeznek egy rakat olyan munkát, melyet egy osztrákra már rég nem tudsz rásózni.
Én elhiszem, hogy az a kör, mely veled egy világnézetet képvisel, szereti azt hallani, ami illik a prekoncepcióiba, és lehet egymást erősítve a hitben mindenféle gordiuszi csomós megoldásokról fantáziálni, de a valóság ennél lényegesen bonyolultabb.
Kizárni persze semmit sem lehet, de hogy milyen valószínűséggel történik meg valami, az nem mindegy.
Ez E.Ü. szolgáltatáson felül ne feledje el a nyugdíjat sem senki! A lenyirbált magyar területen maradt családtagok után a következő aduász a nyugdíj lesz. Hiszen hiába dolgozik valaki akár élete végéig Ausztriában utána magyar területen éli nyugdíjas éveit. Ahol az akkor érvényes nyugdíj töredékéből meg tud élni. Ezáltal itt is lesz indexálás.
Az integrálásra és a szociális élősködőkre nagyon ráfeküdtek. Pl. a törökök, szerbek, grúzok többsége azért akar állampolgár lenni, mert így a tartózkodási engedély folyamatos prodecúrája kipipálva. Amikor én elkezdtem az állampolgárságit elég nagy szűrés volt és volt olyan aki nagyon sok éve kérelmezi, de nem adják meg neki a fentiek miatt. Ugyan ez lett a tartózkodási és munkavállalási engedélyek tekintetében.
gjovar 13 órája
0 1 35503
Bocs , nem akarok nagyon belebeszélni a köztetek folyó diskurzusba, de : a pendlerek Aut.-ban fizetnek adót!!! Nem tudom, te hol élsz/laksz,, de amikor rendesen mehetünk határon át, nem véletlen lehet a pl MERKUR- ban a rengeteg magyar meg szlovák vásárló. Mi u.i. /nyugdijas/ tartós dolgokat kinn vesszük, mert gesamte nem drágább mint itt Óváron.!! Ezt az irányt jobb talán nem piszkálni. Hogy mennyien utaznak egy vonaton, azt talán az mv látja legjobban, mert szinte naponta ott megy. / Ezt egy ismerös mv mondta nemrégen/
Igen akinek esze van legalább élelmiszert, mosóport a Merkurban veszi meg. De nem itt javíttatja a kocsit, nem itt vizsgáztatja, fizet adót utána. Nem itt vesz háztartási vagy barkács gépeket, ruhát, fodrászt, stb. stb. Írhatnék egy csomó mindent.
Az a lényeg egy idő óta kezdtek osztani-szorozni, elgondolkodni. A Covid időszak meg még rátett egy lapáttal.