Egy technikai kérdésem lenne. A 2000 után gyártott teherautóknál meglehet valahogyan mondani, hogy mennyi benne a valós kilóméter? Gondolok valami olyasmire, hogy valami felülírhatatlan számláló van benne ami nem buherálható?
Nézegetem a 2002-2004-es autókat és nem tudom mennyire valós a 7-800.000 km-es futásteljesítmény. valamelyik számol millió felett is, de nem tudom melyik ezek a típusok, illetve mennyire megbízható ez az adat. Németeknél mennyire dívik a "tekergetés" ebben a kategóriában?
Sziasztok!Zoli vagyok,33 éves gépkocsivezető.Egy XF105-ös büszke pilotája.Van pár képem a jelenlegi,illetve a régebbi vasaimrol.Majd megprobálom feltölteni őket.
Ha csak a többi hozzánk hasonló gondolkodású szgk.-s is így tudna gondolkodni, az utakon fele annyi baleset lenne... :(
Kíváncsi leszek hány sofőrnek kell meghalnia ahhoz, hogy megváltoztassák majd ezt a hülye törvényt, de szerintem itt nem is ez a lényeg ebben a törvényben, inkább a pénz bevételre meggyen ki a dolog. :(
Bár ezen nincs mit csodálkozni, hiszen ma már ez nem egy szabad embernek való meló, inkább hasonlít a kutyákéhoz, ott is a póráz végén van az úr és az rángatja a pórázt, mint a kutyákat... :(
Nem kell messzire menni, ott van pl. a GPS ma már szarni sem állhat meg, hogy ne lássák és ha indok nélkül teszi, akkor már csörög is a Foxira a Foxi tartó, hogy miért, mikor és minek állt meg vagy hogy mé ment arra, na ennyit a szabad és híres nyugati társadalomban egyeseknek mindent szabad állítólagos nagy híres szabadságról... :(
Ja, a jöv. évi só mentes útszórásról már hagy ne beszéljek, majd megváltozik az is, csak meg kell pár olyan embernek halnia, aki az elit rétegbe számít valamit, aztán hasukra ütnek és vissza állítják azt is, hisz mikor volt még felkészült a Magyar nemzetünk büszke hó sózóinak alakulata... ?:(
Ott nem az a lényeg, hanem, hogy minél több pénz és jó muffot megkapjanak, ismerek jó pár autós oktatót, aki a felesége mellett majd minden jó nőt megkap, és ezért is ment oktatónak, cserébe átsegítkezi egy kicsi plusz h/val... ;)))
Nézzétek csak, működhet ez vagy valami trükk, bár a bunkóék ha ezt meglátják, biztos, hogy utazni fognak rá és lesz kemény büntetés, vagy majd megfenyegetve hozzák ki az újabb felsőbbrendű törvényeket... :(
Ez tényleg ritka nagy marhaság! Én minden nap 2 órát vezetek (személyautóval) az M1-en, és rendszeres a kamionok csigaversenye. Na és? Ha lemérem, 2 percnél soha nem tart tovább egy ilyen mutatvány. A hír hallatán ma külön odafigyeltem, és jobbára 20-30 mp alatt lezajlik egy előzés; ennek bele kell férnie mindenki idejébe és toleranciájába. Soha nem értettem, egyesek ilyenkor miért villogatnak veszettül, vagy előznek a leállósávon.
Az általad leírtak mellett a rendelet elfogadása esetén retteghetnék a kormányharapdáló mamáktól is, akik ezentúl kényszerűen a belső sávban haladnának (elvégre a külső sáv jobbára tele lesz kamionokkal) 110-zel.
Szerintem ha ezt a rémálmot valóra váltják, sokkal több baleset lesz. Vajon van olyan ország, ahol ez már bevált?
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint 2011. január 1-jétől a 7,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsikra és vontatókra, az azonos irányban kétsávos autópályákon és autóutakon, reggel 6 és este 22 óra között előzési tilalmat vezetnek be - olvasható az Inforádió honlapján. Az indoklás szerint a kamionok gyakran több percig feltartják a forgalmat, az így okozott torlódásokat szeretnék megszüntetni.
Az összefüggő kamionsorok kialakulásának elkerülése miatt az előzési tilalom alá eső járműveknek olyan követési távolságot kell tartaniuk, hogy biztonságosan besorolhasson közéjük legalább egy - szintén a tilalom alá tartozó - jármű.
Tehát megyek mondjuk az M-5 ÖN és beérek egy pótos ifát vagy valami hasonló technikát átlag 75 km/óra tempóval akkor Bp-től mondjuk kecskemétig annyival fogom majd követni és még vagy száz kollega?Tudom van ilyen az m-3-on is meg a nulláson is,de ezzel nem lesz kevesebb baleset,sőt még több lesz az ideges sofőr.Lehet hogy én látom rosszul a dolgokat,de így nem lehet majd lassan megélni majd gondolom kegyesen 30 km-enkét feloldják 1 km-re a korlátozást.Én 3 kamion tulajdonosa vagyok és én nem örülök ennek a hírnek. Ma a hír hallatán már hívtak is a srácaim hogy ezt ugye nem gondolják komolyan?Mondtam nekik majd járunk éjjel hogy haladjunk és keressünk.Egyre jobban eltiporják ezt a szakmát ez az én véleményem
A manuskám, ingben és farmerban rakodott, azt hittem, hogy egy cég vezető, mert olyasfajta fehér galléros vezette a kamiont... :(
A haverral csak pislogtunk, hogy gombnyomásra csak felnyílt kényelmesen az oldal fal kb. 1' alatt, így utána kényelmesen berakodott a targonca oldalról és 20' után már nyoma sem volt a kamionnak. :(
Míg mi 5'-8' volt míg kinyitottuk a rollos oldal ponyvát, majd kb. 10'-15' volt a rakodás és 10-15' volt míg a sok oldallécet a helyére raktuk és leponyváztuk a Kamiont, majd utána még (várnunk kellett a papírra kb. 10'-et.) :)))
Hát a képből egyértelmű, hogy amerre dőlt a Tűzoltó daru, azon az oldalt szerintem nem volt kitámasztva vagy csak kisebb mértékű volt a letámasztása, azaz nem volt eléggé kitólva a talpaló hidraulika szerintem ezért dőlt abba az irányba. :(
Vagy beszakadt a talaj és ezért dőlt terhelés nélkűl is oldalra, mivel úgy tudom, hogy a képek üres ládája volt már csak rajta, az meg ekkora darunak bakfitty. ?:)))
Látom van itt pár kamionos, vagy olyan akit érdekelnek a kamionok. A barátom és én csináltunk egy új fórumot ami eltér a tir és az rg felépítésétől. Nálunk a szöveg a lényeg, nem a képek. Csak a saját autóról és túraképekből lehet feltölteni az oldalra. Ha valakit esetleg érdekel www.mkff.weboldala.net/forum az elérhetősége. Várunk mindenkit szeretettel. (Bocs, hogy bepofátlankodtam és itt hirdettem)
Mert Tudtommal a plató magassága 70cm-re van a talajtól így az alacsonyabban van, ezért magasabb rakomány is befér és m3-ben, is több rakomány fér bele... :)))
Ugyan úgy lehet szintezni, mint a nyergest.
A fordulási sugara kisebb, mint a nyergesnek és így ahol a nyerges állitólag ne fér el, ott a mega könnyebben elmegy, hol ott 2m-el hosszabb. ;)
Télen ahol a nyerges kissúllyal rég becsuklik és elakad, ott a Megás csak megemeli a gépet és így a hajtott kerekei átveszik a terhet a pótkocsi üres súlyának is a nagy részét, ha üresen vagy és ha kevés súllyal van megrakva is... ;)
Így simán hazajut a Donovalin karácsonyra, míg a nyergesek ott hétvégézhetnek félre állva, míg le nem tisztítják a hegyi utat... ;)))
Hát, ennyit tudok róla nagy vonalban... ;)
A Fékkel kapcsolatban nem tudok mit mondani róla... :(
De a fékut nagyban függ ad 1.Utviszonyoktól és annak minőségétől, ad 2. A GUMIK keréknyomásától és állapotától, ad 3. A rakomány súlyától, annak az elhelyezésétől és a rögzitéstől... :)
és Ad 4. A gkv-től. ;)
Ad 5...Lehet, hogy kihagytam még valamit, de majd jön egy okosabb és majd Ő megmondja a Tutit... ?:(
Segítséget szeretnék kérni. Szakdolgozatot írok és még hiányzik a megatrailer és tandem összehaszonlítása. Nem nagyon sikerült talánom hozzá adatokkat. Tudnátok esetleg benne segíteni, hogy hol találhatok, vagy ti udtok esetleg mondani pár dolgot.
Ilyenekre gondoltam például, hogy:
- üzemanyag,- vezetői ergonómia,- technikai jellemzők, ABS stb- Fordulási ív, sugár- rakodási lehetőségek, magasság max kihasználás- ezek szerint elemezni. Plusz képek