Keresés

Részletes keresés

Szombatosok Creative Commons License 2006.04.18 0 0 3
Kedves Cserfa,

A témához majd én is hozzászólnék, most egyenlõre csak felfedeztem a topicot.

Igazad van abban, hogy a keresztények közt nagy a zûrzavar és a papságnak sem a mibenlétét, sem a célját nem értik. Ezért a papi szolgáltaik inkább a Baal papok (khemmarim = feketereverendások) szokásait elvenítik fel, mintsem a melkizedeki rendét. A Baal papok szokása volt ugyanis kikényszeríteni isteneikbõl a választ, amit hosszas, elvont, gyakran öncsonkításokkal párosított imáikkal akartak elérni, a “legyen meg a mi akaratunk elven.”

Nagy divat kihangsúlyozni azt is, hogy mennyire elmúlt a Levita rendi papság, mennyire jobb az új, ami jött a helyébe, ami természetesen igaz, de úgy el vetik azt, hogy meg sem vizsgálják azt, amit abban feltárt elõttünk Isten a papságról.

Ugyanis amikor a Héber levél írója a papságról beszélt, rámutatott egy nagyon fontos dologra: A földi templom és az ott végbemenõ papi szolgálat (mert ugye a papi szolgálat az szentélyhez kötött) a mennyei templom és szellemi szolgálat földi tükörképe volt (Héb. 8:5). Mivel minden, ami végbement a templomban, az a mennyeiek földi vetülete volt, így nagyobb rálátásunk lehet, mint gondolnánk, hiszen Isten nagyon aprólékosan megkövetelte mit, hogy tegyenek a templomban.

Szóval, lehet, hogy én is részese leszek a beszélgetésnek.


Előzmény: Cserfa (2)
Cserfa Creative Commons License 2006.04.18 0 0 2

Még egy gondolat:

 

Azt találtam, sokan megriadnak, idegenkednek, sőt, gyűlöletesnek találják, ha valaki oda jut, kell ezt, meg azt tenni. Hogy Isten elvárja, meg kell tenni, kell, hogy meg kell felelni bizonyos dolgoknak. Megriadnak, gyanúsítanak, hogy törvénykezik az ember, hogy tévelyít, hogy stb., stb. Addig eljutnak, hogy öröm, meg szabadság, meg imameghallgatás, és ezek jók. De idővel el kéne hagyni a gyermek dolgait. A gyermekre akkor is figyelnek, ha illetlen, akkor is kap, ha egész illetlen, nem kell magát megtisztítani, megtisztít a szülő. Isten is. De az apostoli tanításokban elég komoly rész van említve a tanítványoknak, vagy egy sor kell, egy sor követelmény, sőt, futás, vigyázás, szentség, stb., stb.

Sokan azonban megmaradnak annál, adj Uram, adj Uram, én meg hálát adok, Te csak adj, adj, és szabadíts bajaimból! És bocsáss meg, és bocsáss meg, és adj, és szabadíts! De hogy nekem kéne??? Húúúúúú!!!!!! Ez nem papság! Ez egy kisgyermek életmódja. A pap meg nem lehet gyermek.

 

Tovább is van, majd mondom még...

 

Cserfa

Cserfa Creative Commons License 2006.04.18 0 0 1

Nem értek egyet azzal, hogy meglenne a teológiai ismerete a mai felekezeteknek, egyáltalán nem találom ezt az ismeretet a mai gyülekezetekben. Ahogy szinte Melkisédekhez sem tudnak szólni, ami oly magától értetődő volt a Zsidó levél írójának, szinte felfoghatatlan a mai keresztények javarészének, ki ezt, ki azt mondja. Márpedig Melkisédek rendje szerinti a főpap, így a papság is. De még elemi ismereteik sincsenek, elég olyan dolgokra tekinteni, mint tized, adományok, mit akar az Úr, stb. Pl. a tizedről szinte gőzük sincs, mire és hogyan (Hagint, Derek Princet beleértve), hogy mit is akar az Úr, arról meg ki ezt, ki azt mondja. Nem Kőszikla, nem Egy az Isten, hanem gyakorlatilag részekre szakadt, ki ezt mondja, ki azt, ez nem papság, így nem képesek Istent képviselni az embereknek, csak ember választotta, tarka, sőt, zagyva módon. Mindenkinek külön kenyere van, nem egység, nem egy Úr, ...

 

 

Tán össze kéne foglalni, mi is a pap feladata. Ha valaki összeszedi, mi is a pap feladata, szívesen veszem.

 

Addig is vázlatosan írok pár elképzelést, mi is a papság dolga szerintem:

 

– Isten dolgait bemutatni az embereknek, tanúként, szolgálatként, sokféleképpen

– Az emberek dolgait Istennek (közbenjárás, könyörgések)

– Segíteni megszentelődni az embereket (intés, feddés, tanítás, buzdítás, írásmagyarázás)

– Ünnepeket tartani és ebben segíteni, tanítani

– Áldozatot vinni Isten elé, ami bizony ma is van, ha nem is véres, meg egyéb, de bizony van, pl. szeretet, meg hála, meg dicséret, 

– Szolgálni, ami elég kemény meló az emberek felé

– Istentiszteletet tartani, pl. özvegyek és árvák megkeresése, vének imája betegek felett, stb., stb.

– Élni a papságot tanúként annak minden jegyével (nincs örökség az emberek közt, nincs osztályrész, és egy sor papi jellemző a szentségtől kezdve sorolhatnám hosszasan), stb.

 

Ezeket, úgy látom, mind gyakorolták az apostolok, azt is vélem, az ezekben való előbbre jutás lenne a fő cél.

De hol akarnak ebben előbbre jutni? Inkább emberek által választott célokban akarnak, ezek helyett, ahogy látom. Mert nagyon is erős-divatos céljai vannak a mai keresztény felekezetek javarészének. Míg ezekről, az Isten papságáról szinte semmit nem szólnak, vagy ha igen, többnyire maguk választotta módon. És papságot emelnek maguk és Isten közé, szent embereket, akik megmondják, mit akar Isten, mit nem, mi a jó és mi a rossz. Visszahanyatlanak szinte a természetvallások szintjére, azzal a különbséggel, hogy Jézus, Jézus, ámenhalleluja-t mondogatnak.

 

No, időm kevés, ezért a közbenjárásra felelek még, aztán szólok még egy gondolatot.

Nem értek egyet veled ebben, vfo. Szerintem nem elsődleges feladata a papnak a közbenjárás. Feladata, elismerem, de nem elsődleges. Ha megegyeznénk abban, hogy elsődleges, kinézné magának valaki, mit is tegyen, és megelégedne, hogy közbenjár valamiért, oszt annyi... Ahogy sokan ki is nézik, és kb. ennyi az egész, amire jutnak, a maguk és mások életének kiteljesítése, ehhez való segítség kérése, és azért való könyörgés, minél többen mondogassák ugyanazt, amit ő.

 

De miért is jár közben? Hát ami eszébe jut. Emellett szerintem a közbenjárás kevés, törtrésze, mégpedig kicsiny része a papi feladatnak, a többit sem kéne elhanyagolni.

 

Részletezem még ezt a „közbenjárást”, mármint amit helytelennek tartok, amit idézőjelbe tettem, mert tagadom, hogy igazságos, Isten szerinti közbenjárás lenne.

Elég nagy bajnak tartom, hogy a mai keresztények ugyan közbenjárnak, de mindenféle rend nélkül, zagyván, sokszor istentelenül. Istentelen alatt pedig azt értem, amit kívánnak a másik embernek, nem Isten akarata, nem szent. Olyasmikre gondolok, amikor ugyan a "pap"-nak fogalma sincs, mi az evangélium, de ugyanazt kéri a másikra-másiknak, amiben ő maga találtatik. Nem ismeri Istent, csak emberi tanításokat, nem ismeri Istennek, csak szép legendákat, eszméket, meg nagy havernak, és dzsinnek, aki az ő életét kiteljesíti. Így is jár közben, akár egy dzsinnél, a beteg gyógyuljon meg, a szükséget szenvedő szükségéből szabaduljon, áldassák meg mindenféle áldással, nem baj, ha istentelen, de csak szabaduljon, meneküljön, amiből csak lehet.

Ilyen imák a dzsinnhez példaképp: "sikerüljön a vizsgád", "ne vegye észre vétkedet a hatalmas (rendőr, ellenőr, finánc, stb.)", kapj értelmet a tanulásodhoz, tanfolyamhoz", "sikerhez", "gazdagodj meg", "légy jó szerencsés előmeneteledben, és mindenben, amit csak akarsz", stb.

 

Nem gondolom, hogy akármi dzsinnekhez szóló "imák", varázsigék, mesterkedések, kérések közbenjárás lenne. Nem azt mondom, hogy minden közbenjárás istentelen, de azt igen, hogy a legtöbb közbenjárás istentelen, egyáltalán nem Isten akarata (sem a gazdagság, sem a siker, előbbre jutás, sem az érvényesülés, sem az élet kiteljesítése, sem a vétkes leplezése, sötétben maradása, és még sorolhatnám).

Azt nem mondom, hogy mindenki helytelenül jár közbe, de azt alig találom, hogy valaki azt kutatná, ill. ahhoz lenne hű, miért is könyörögtek, miért jártak közbe az apostolok, ill. Jézus.

 

 

Azt vélem, hogy az istentelen (Istentől idegen, nem is Neki szóló) közbenjárás csak szemfényvesztés, csak emberi próbálkozás az igazi helyett, hogy valamit azért csináljunk, gyerekek, ha mán Isten népe vagyunk.

Emellett mondom, a közbenjárást nem tartom oly fontosnak azért sem, mert nem ennek hiánya a fő bibi. Hiszen a közbenjárást eléggé gyakorolják a mai keresztények, még, ha sajnos többnyire magukválasztotta, istentelen célokért és módon, azért sokszor Istennek tetszőn is. De ez is kevés a papsághoz szerintem.

 

Cserfa

 

Előzmény: vfo (0)
vfo Creative Commons License 2006.04.18 0 0 0
A pap elsődleges feladata a közbenjárás. Másért. És ez itt a legnagyobb gond. Ha ugyanis valaki másért közbenjár, akkor a szívén kell hogy viselje a másik ügyét. Az, hogy egy újjászületett hívő ne a saját, hanem a mások dolgát viselje szó szerint a szívén, igen ritka. Ennélfogva a XXI. század európai kereszténysége még nem képes ténylegesen pappá válni, noha a külsődleges jegyei, meg a teológiai ismerete megvan hozzá - persze tisztelet a kivételnek.

Jézus nem magáért, hanem másért jött a Földre. Hasonlóképpen az Egyháznak is másért kell a Földon szolgálnia, hiszen Krisztus teste - azaz Krisztussal egylényegű.
Előzmény: Cserfa (-)
Cserfa Creative Commons License 2006.04.18 0 0 topiknyitó

Megkérdem a klub tagjait, ki hogy látja, mi is, és mennyire is teljesül, hogy Krisztus tanítványai királyi papság? Hogy kéne ezt élni? miért ellenkeznek, akik nem akarják? Stb., stb.

A többit lássátok a topicleírásban.

 

Várom gondolataitokat!

 

Cserfa

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!