Az utolsó vonatokról, illetve üzemnapokról kitettem néhány saját mobilképet. Ebben a sorrendben tudtam beutazni a most már szünetelő vonalakat: Nitrianske Pravno/Németpróna, Nagykapos/Vežke Kapuany, Spiské Podhradie/Szepesváralja, és a Stara LubovnaPlaveč (ÓlublóPalocsa) vonalszakaszt.
Csak ritkán nézek be a fórumokba. Viszont szeretném itt jelezni, hogy a vidéki közlekedés ügyével kelek-fekszem (busz-vasút integráció, vasúthálózat jobb hasznosítása) és speciel a Hu-Sk határátmenetek is érdekelnek. A határon lakom, Kassától délkeletre. Keresek partnereket Szlovákiában egy civil-szakmai mozgalom felépítése, helyi ügyek felkarolása és a célravezető kapcsolati hálózat felépítése érdekében.
Szükségem lenne edzett síküvegre nagy méretben. Valaki meg tudná mérni nekem a Karosa hátsó üvegét, oldalablakát? Ha tud olcsón bontottat és jó a méret, megvenném.
Sziasztok! Szlovák benzinkút kereső portált keresnék, olyasmit mint a holtankoljak.hu ! Találtam 1et de nem ment... Konkrétabban olyan kutakat keresek Ózdhoz közel akik biztosan forgalmazzák az E85öt!
Ez igen:)) VéBés skodesz:) emlekszek meg rajuk kis koromban nemmessze laktunk a rendorsegtol. Voltak Ladak is, sot meg nemreg is volt egy Ladajuk de mar feher zold:)
igen, az utkozo axer, felette a maszk C934 es. hatso homlokfal pedig 950 es. Modernebben nez ki igy, aki nemert hozza netudja milyen is valojaban:) Tobbnyire a Liaz hangjarol felismerik, volt ma ra eset hogy az utas rakerdezett milyen busz is ez.
sziasztok:) Igen, ez magan Karosa, Suzukiba fuvaroz ha jol tudom. Magan Karosan is kellene lenni matrica, a ceg neve, tulaj, tel szam. De megismeritek az SADos matricat a jellegzetes jelrol, SAD, meg mindegyik egyforma, csak mas varos van odairva. Hat szerintem olyan kissebb GO-n atment, also plehezes tuti volt cserelve. Magan karosak nemigen mennek att teljes felujitason, vazcseren mert nemfutja nagyon ra.. vagyis nem mindenkinek.
Most megnéztem, azon a pár SAD-os kocsin, amit lőttem, mind van ott, vagy ajtótlanban ua. magasságban ilyen matrica. Mondjuk elég ennyi is, a rendszámból lehet tudni, melyik SAD.
Szerintem magán. Én azt szoktam figyelni, hogy az első ajtó melett ott szokott lenni egy kb 20x20-as matrica, hogy XYZ SAD. Ha nincs magánnak veszem. Persze lehet hogy tévedtem pár kocsi esetében.
karosa 731.03 eredeti Prága 2M70 automat vátoval, turbo nelkuli, hanogos rába redukcioval. Ilyen busszal az SAD-kban mar nemtalalkozni. Ez a busz seletezes elot Vágsellyen szolgalt, oda a komaromi SAD-bol kerult. Tudtam hogy egy haverom Pozsonybol erdeklodik ilyesmi ritka busz irant, szoltam neki selejtezese utan, es sikerult megmenteni, szimbolikus osszegert megvette, most Pozsonyba kerult.
Ezek a buszok 1986 elottiek, nagy hatranyuk az SAD-kban hogy turbo nelkuli liaz ML635 os motral vannak, minden hengerhez kulon szivocsovel, nincs izzogyergya, igy telen tobb gondot okoznak. Tovabbi hatranyuk hogy nagyon hangosak a rába redukcio miatt.
felrakok egy-két karosa videot, nemtudom lattatok e. Karosa LC 735 startolasa, mar meleg lehetett a motor..
http://www.youtube.com/watch?v=W6IENQ-D3fA
80 as evekben keszult video a karosa gyarban, es Pozsonyi ČSAD 8001 es uzeme muhelymesterével keszult riport az uj C734 es buszok minosegerol. Muhelymester nemnagyon elégedett az uj buszokkal, szavai szerint kinézetre szebbek, de a javitasuk bonyolultabb, nehez hozzaferni eggyed dolgokhoz mint pl hengerfejekhez, stb, olaj ahol csak lehet mindenutt folyik, es hogy hazank nagy betegsege hogy elkezdunk gyartani valamit, de alkatreszeket csak evek mulva lehet rá kapni. tovabbi beszelgetes 2 soforrel az uj buszokrol. Karosagyarban lathato a gyors buszgyartas, panelkonstrukciot alkalmaztak, igy tudtak ellatni a belfoldi, es a kulfoldi piac igenyet. az egesz szovjetunioba szallitottak, meg olyan orszagokba is mint vietnam, korea.
tudtommal magyar nyelvu kereso nincs, de a cp.sk-n szlovakul beirod, ha nem pontosan is kijavitja a nevet. Soforoknel pedig lehet nyugodtan magyarul kerni, ha nem is tud magyarul, de magyarul tuti tudja a megallok nevét:)