lenne itt egy k. bagázs, akik 2015. április 1.-től kezdődően (addig nem) termékeket hoznak be az eu-ból, majd ezeket magyarországon értékesítik a termékek csomagolva vannak, némelyik átcsomagolás után némelyik meg az eredeti csomagolásában kerül értékesítésre magyar vevőknek
jól gondolom-e, hogy most az R01 nevű nyomtatványon be kell regisztrálja magát a k. bagázs ügyintézője, aztán negyedévente (melyik nyomtatványon?) bevallást kell beadnia? kell valamit a belföldi kimenő számlákon feltüntetni? mik a buktatók? tudom hogy szakcéget kellene megbízni, de a konkrét esetben erre sajnos nincs lehetőség:-(
Nekem új feladat a termékdíj kezelése, csak 2015-ben csöppentem bele ebbe a körbe.
Sok mindent sikerült megtanulnom, jól kezelem a VTSZ besorolásokat, tudom a termékeket is, amiket cégünknél gyártunk.
Egy dologgal nem tudok megbírkózni a törvény sorai között, az a tulajdonjog átruházása.
A törvényben úgy van leírva, hogy a termékdíjat akkor kell bevallani, amikor a termék tulajdonjogát átruházzuk. Nem világos, hogy ez mikor teljesül.
A szerződéseink úgy szólnak, hogy a vevő a tulajdonjogot a számla kiegyenlítésekor szerzi meg.
Számláinkon ezt fel is tüntetjük.
A fizetési határidőink elég tágak, 90-110 nap között mozognak, így nem mindegy hogy a termékdíjat a számla kiállításakor (ahogy azt többen mondják nekem), vagy a számla kiegyenlítésekor valljuk be.
Ebben az esetben a termékdíj-fizetési és bevallási kötelezettséget a behozott láda első belföldi értékesítésének/ kibocsátásának időpontjában kell meghatározni.
Amennyiben az első behozatal időpontjától számított 15 napon belül megtörténik a bejelentés, akkor lehet választani a készletre vétel utáni kötelezettséget. Ebben az esetben a behozott mennyiség lesz a termékdíj-fizetésre kötelezett csomagolószer a behozatal időpontjában.
Viszont véleményem szerint itt nem saját célú felhasználás történik, hanem belföldi forgalomba hozatal. Tehát arra figyelni kell, hogy amikor a behozott csomagolószert, mint csomagolás részét először kibocsátják, akkor a számlán szerepeljen az ide vonatkozó termékdíjas szövegezés és a termékdíj kiszámlázásra kerüljön, vagy beépítésre kerülhet a termék, szolgáltatás árába. Ezt követően ezekre a ládákra már nem vonatkozik semmiféle termékdíjas feladat.
Segítséget szeretnék kérni termékdíjjal kapcsolatban. Cégünk vásárolna külföldről egy meghatározott mennyiségű műanyag ládát, hogy belföldi vevőnknek abban küldjünk alkatrészeket. Ők az üreset visszaküldenénk és ismét abban szállítanánk a vásárolt termékeiket. Kérdésem az lenne, hogy ha vásárláskor megfizetjük a termékdíjat, mint saját célú felhasználás, akkor van vmi teendő, hogy mi ezeket a ládákat újra és újra használjuk?
Termékdíjjal kapcsolatban kérném a segítségeteket:
A külföldről vásárolt nem termékdíjköteles termék csomagolását (ami után termékdíjfizetési kötelezettségünk van) saját célra felhasználjuk.
Sajnos nem tudom értelmezni, hogy a csomagolás saját célú felhasználása után, mi lesz a költségként való elszámolás napja? Az elszámolás napja, amikor lebontom a csomagolást? Más egyéb költségre nem tudok gondolni.
Ha tárolásra használjuk pl. raklapot vagy dobozokat, felmerül itt az újrahasználható csomagolás, amit szintén be kell jelenteni?
1. USA importból forgalmazunk körömlakkokat. Be kell vallani a körömlakk üvegének, kupakjának, címkéjének anyagát, vagy ez,mint végleges kiszerelés, nem tartozik a bevallandó csomagolóanyagok körébe?
2. Ugyancsak USA importból származó festékeket rendeltünk, melyeket nem forgalmazunk, hanem abból gyártunk itthon végterméket. A csomagoló anyag nem átlátszó, puha műanyag vödör (mint a nagy fél literes tejfölös vödrök). Ennek mi a CsK kódja és miként kell bevallani, ha nem forgalmazni fogjuk, de ebben tároljuk a festéket?
A segítségeteket és a válaszokat előre is köszönöm!
A külföldi cég által Nektek megküldött csomagolószer csomagolása lesz csak saját célú felhasználás. A Ti kötelezettségetek akkor keletkezik, amikor kicsomagolod, azaz elválasztod a terméket a csomagolásától.
Csak erre a külső, többszintű csomagolásra kell termékdíjat fizetnetek, még akkor is, ha a csomagolószert ingyen adta át a cég. Az ügyletet egy szállítólevél is igazolhatja. A kötelezettség keletkezésének napja saját célú felhasználás esetén a költségként történő elszámolás napja.
Mivel kiküldöd a terméket a bejött csomagolószerbe, ezek után termékdíjas kötelezettségetek nincs.
Segítséget szeretnék kérni termékdíjjal kapcsolatban. Szerintetek ha a külföldi vevőnk (Unió) küldi be a csomagolóanyagot, amibe kéri hogy tegyük bele az árut, amit neki fogunk kiküldeni, az kimeríti a törvény 3§ 3-as bek. c) pontjában szereplő saját célú felhasználás fogalmát??
Ha 2012-re a csomagolóanyag 12.000.- Ft/év átalánydíjat választottam, akkor azt milyen bevallás melyik rovatában kell bevallani? A BEV_KT12BEV nyomtatványon nem találtam olyan rovatot ahova ez beillett volna.
Igen, a csapágyak csomagolása után termékdíj-fizetési kötelezettség keletkezik. Amennyiben változatlan formában belföldre értékesítésre kerül, úgy az értékesítés időpontjában, amennyiben a szállítói csomagolás lebontásra kerül, úgy a terméktől való elválasztás időpontjában. A belföldi értékesítés során számlaszövegezési kötelezettséget is teljesíteni kell.
Egyéni vállalkozóként fém csapágyak Kínából történő importjával foglalkozom. A termékdíj törvényt elolvasva nem világos számomra, hogy az ilyen jellegű import után is kell-e termékdíjat fizetnem. A törvény értelmében maga a csapágy nem tartozik bele termékdíj köteles termékek közé, azonban a csapágy csomagolása után kell-e fizetnem termékdíjat? A csapágyak egyébként papír dobozban érkeznek, a papír dobozok pedig fa raklapon vannak elhelyezve, így érkezik az EU-ba...
A termékdíjas törvényí. Ktdt. 2. § 26. pontjában rögzítve van, hogy milyen esetekben nem keletkezik termékdíj-fiuzetési kötelezettség. Erre az esetre a b) pontot kell megvizsgálni, ami így hangzik:
"b) a közhasznú szervezet, állami, önkormányzati szerv által, alapfeladata körében kiadott kiadvány, időszaki lap,"
Amennyiben te mint megrendelő megfelelsz a fenti követelményeknek, akkor a reklámhordozó papír megrendelésénél nyilatkoznod kell erről a tényről és akkor a reklámhordozó papír előállítója termékdíj-mentesen értékesíti feléd a reklámhordozó papírt.
Köszönöm a választ. Sajnos azt sikerült lehagynom, hogy Nonprofit Korlátolt Felelősségű Közhasznű Társaság vagyunk. Ha jól értelmeztem, ebben az esetben nincs termékdíj.
A grafikát, rajzot vagy fotót tartalmazó kiadvány jellemzően valamilyen ábrával, rajzzal és/vagy képpel jeleníti meg azt az információt, melynek elsődleges célja a hírközlés.
Ez alapján mint reklámhordozó papír, termékdíj-köteles. És mivel nem vagytokKözhasznú szervezet, Állami, Önkormányzati szerv, így nyilatkozni sem lehet arról, hogy a kiadvány után nincs termékdíj-fizetési kötelezettségetek.
Tehát ebből következik, hogy az előállító felé arról kell nyilatkoznotok a megrendeléskor/ szerződéskötéskor, hogy reklámhordozó papírt rendeltetek meg.
Mi egy nonprofit kt vagyunk és többek között sportrendezvények szervezésével és rendezésével foglalkozunk. Az lenne a kérdésem, hogy egy válogatott kézilabda-mérkőzésről szóló plakát termékdíjas-e?
Az áltlad gyártott címke után termékdíj-fizetési kötelezetséged keletkezik, arról a BEV lapon bevallást készítesz.
A gyártótól beszerzett termékdíjjal értékesített alapanyag tömege után A VIS lapon visszaigényelheted a termékdíjat, de nem ilyen egyszerűen.
A visszaigénylést akkor teheted meg, ha az alapanyaggyártó olyan számlazáradékkal látta el a számlát ami téged feljogosít a visszaigénylésre.
A visszigénylés alapfeltétele az is, hogy a beszerzett alapanyaggal a nyílvántartásodban analítikusan el kell tudnod számolnod. Mikor mennyit szerzetél be; az alapanyagból mennyi címkét gyártottál mennyi volt a gyártási selejt. Fel kell állítanod egy anyagnormát is: egységnyi termék előállításához mennyi alapanyagot használsz fel.
Amennyiben rendelkezel ezzel a nyílvántartással akkor a VIS lapon levonásba lehet helyezni megfelelő CsK kóddal az alapanyagból általad gyártott és értékesített címke súlyát. Ugyanakkor levonásba tudod helyezni a gyártás során keletkező mselejtet is egy másik CsK kóddal.
Adott egy nyomda aki megvásárol x kilogramm papírt a gyártótól, aki felszámolja neki a termékdíjat. Ebből a papírból ami öntapadós, ő címkéket gyárt, amit tovább értékesít. Eddig annyit sikerült kibogoznom, hogy mivel ő egy új vámtarifaszámú terméket gyárt, így ő válik kötelezetté. De mivel már felszámolta a termékdíjat a gyártó, úgy azt ő visszaigényelheti. Konkrétan ez úgy néz ki a bevallásban hogy BEV lap, x kg, aztán VIS lap -x kg? Jó ez így vagy ennyire azért nem egyszerű? Az egész mennyiséget címkegyártásra használja fel.
Ebben az esetben sajnos nem valósul meg a termékdíj törvény alapkitéte a csomagolószerek esetében, miszerint termékdíjas feladatai a (esetünkben) hazai gyártónak keletkezik ,méghozzá a termékdíj-köteles termék első belföldi forgalombahozatalokor.
A Te esetedben nem a gyártó hozza először belföldi forgalomba a termékdíj-köteles terméket, hanem Te. A törvény szerint a termékdíj-fizetési kötelezettség ott keletkeziuk aki először belfölkdre forgalomba hoz, vagyi Nálad. Te vagy az aki időben először számlázza a terméket.
Erre az esetre nem készült fel a új termékdíjas jogszabályozás. Teljesen mindegy, hogy ki mikor mit mond, úgyis az a döntő hogy egy esetlegews ellenőrzés során az ellenőrzést végző hogyan gondolkodik.
Esetedben az egyetlen megoldás, hogy írásbeli véleményezést kérsz a NAV ide vonatkozó szervétől. Az itt leírtak szerint jársz el, amit bizonyíték gyanánt meg tudsz mutatni az ellenőrzést végző szervnek.
Kiskereskedelmi értékesítés során nem kell a számlán termékdíjas szövegezést szerepeltetni. A NAV szerint a kiskereskedelmi értékesítés az ami közvetlenül a végfelhasználó felé történik. Hogy az amit Te végzel az jogilag megfelel-e a kiskereskedelmi értékesítésnek, az számviteli kérdés.
Véleményem szerint ahol összemosható az értékesítés, tehát szóba jöhet a viszonteladónak történő értékesítés, nem beszélhetünk kiskereskedelmről.
Csomagolószer gyártó/forgalmazótol (aki ua. a személy) szerzem be a csomagoló szereket amiket forgalmazok.
Bizományosi megállapodás van köztünk, minden héten az előzö heti eladás után számolunk el egymással.
Valaki azt mondta nekem, hogy ez így nem jogszerű, szerintetek ha a gyártó/forgalmazó termékdíjasan adja át nekem a csomagolószereket ( ami kederül a szerződés mellékletéből és a számlákbol amit tőle kapok) és én azt termékdíjassan értékesítem
akkor mi a jogszerütlen ebben?
Ez a valaki azt is mondta, hogy a számlán minden esetben fel kell tüntetni azt a szövegezést, hogy: a csomagolószer termékdij összege a bruttó árból.......Ft én úgy tudtam,hogy kiskereskedelmi forgalomban csak a vevő kérésére kell feltüntetni ezt a szövegezést. Erről mi a véleményetek ?