Üdv. Érdeklődni szeretnék termékdíj ügyintézéssel kapcsolatban? Eu-n belül importálunk, és Magyarországon értékesítjük a termékeinket. Segítséget szeretnék kérni a termékdíj ügyintézésében, mert sajnos cégen belül nincs kapacitásunk ezzel foglalkozni.
Esetleg tudnak ajánlani megbízható céget/szakembert?
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Egy cég az Eu-ból hoz be villanyszerelési dobozokat (sorolható, köthető, süllyeszthető). Ezek egy részét 39269097 vtsz alatt, de hoznak még be 85381010 alatt is, 85389099, illetve az intrastatos kolléga szerint 3925 alá esik. Ez attól függ, hogy honnét hozzák be. Az olaszok 3926, németek 8538 míg a magyar könyvelő/intrastatos pedig 3925-nek veszi.
Hogyan lehet 100% biztonsággal megállapítani, hogy melyik a helyes. A termékek anyaga műanyag, de mint említettem villanyszerelési anyagként árulják őket.
Elviekben mindegyik termékre rá lehet húzni, hogy csomagolnak benne (konektor, elosztó kerül bele és ott rögzítik, olvadó biztosíték kerül bele)
Termékdíj visszaigényléssel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni.
Egy belföldi cég ("A") exportálja, egy szintén belföldi cégtől ("B") vásárolt termékét, melynek csomagolása után a termékdíjat a "B"-nek értékesített "C" cég fizette meg. A "B" cég feltüntette az ő eladója által kiállított számlán levő, a termékdíj törvényben előírt, a visszaigényléshez szükséges adatokat, mivel ezt "A" cég kérte. De gondom a CSK kóddal van. A csk kód 4-5-ös számjegye 17, vagyis ez egy átvállalási kód. Nyilván mivel a "C" cég ezt a kódot írta a számlájára, ezért a "B" cég is ezt tüntette fel a visszaigénylésre jogosult cég részére. Ez elfogadható-e a visszaigényléshez, vagy ha ez a csk kód van feltüntetve, akkor nem is igényelhető vissza a termékdíj? Az a baj, hogy a törvényből ez nem derül ki, és a NAV-tól sem kaptam konkrét választ erre a témára. A "C" cég váltig állítja, hogy ez jó csk kód, és én ez alapján visszaigényelhetem.
lenne itt egy k. bagázs, akik 2015. április 1.-től kezdődően (addig nem) termékeket hoznak be az eu-ból, majd ezeket magyarországon értékesítik a termékek csomagolva vannak, némelyik átcsomagolás után némelyik meg az eredeti csomagolásában kerül értékesítésre magyar vevőknek
jól gondolom-e, hogy most az R01 nevű nyomtatványon be kell regisztrálja magát a k. bagázs ügyintézője, aztán negyedévente (melyik nyomtatványon?) bevallást kell beadnia? kell valamit a belföldi kimenő számlákon feltüntetni? mik a buktatók? tudom hogy szakcéget kellene megbízni, de a konkrét esetben erre sajnos nincs lehetőség:-(
Nekem új feladat a termékdíj kezelése, csak 2015-ben csöppentem bele ebbe a körbe.
Sok mindent sikerült megtanulnom, jól kezelem a VTSZ besorolásokat, tudom a termékeket is, amiket cégünknél gyártunk.
Egy dologgal nem tudok megbírkózni a törvény sorai között, az a tulajdonjog átruházása.
A törvényben úgy van leírva, hogy a termékdíjat akkor kell bevallani, amikor a termék tulajdonjogát átruházzuk. Nem világos, hogy ez mikor teljesül.
A szerződéseink úgy szólnak, hogy a vevő a tulajdonjogot a számla kiegyenlítésekor szerzi meg.
Számláinkon ezt fel is tüntetjük.
A fizetési határidőink elég tágak, 90-110 nap között mozognak, így nem mindegy hogy a termékdíjat a számla kiállításakor (ahogy azt többen mondják nekem), vagy a számla kiegyenlítésekor valljuk be.
Ebben az esetben a termékdíj-fizetési és bevallási kötelezettséget a behozott láda első belföldi értékesítésének/ kibocsátásának időpontjában kell meghatározni.
Amennyiben az első behozatal időpontjától számított 15 napon belül megtörténik a bejelentés, akkor lehet választani a készletre vétel utáni kötelezettséget. Ebben az esetben a behozott mennyiség lesz a termékdíj-fizetésre kötelezett csomagolószer a behozatal időpontjában.
Viszont véleményem szerint itt nem saját célú felhasználás történik, hanem belföldi forgalomba hozatal. Tehát arra figyelni kell, hogy amikor a behozott csomagolószert, mint csomagolás részét először kibocsátják, akkor a számlán szerepeljen az ide vonatkozó termékdíjas szövegezés és a termékdíj kiszámlázásra kerüljön, vagy beépítésre kerülhet a termék, szolgáltatás árába. Ezt követően ezekre a ládákra már nem vonatkozik semmiféle termékdíjas feladat.
Segítséget szeretnék kérni termékdíjjal kapcsolatban. Cégünk vásárolna külföldről egy meghatározott mennyiségű műanyag ládát, hogy belföldi vevőnknek abban küldjünk alkatrészeket. Ők az üreset visszaküldenénk és ismét abban szállítanánk a vásárolt termékeiket. Kérdésem az lenne, hogy ha vásárláskor megfizetjük a termékdíjat, mint saját célú felhasználás, akkor van vmi teendő, hogy mi ezeket a ládákat újra és újra használjuk?
Termékdíjjal kapcsolatban kérném a segítségeteket:
A külföldről vásárolt nem termékdíjköteles termék csomagolását (ami után termékdíjfizetési kötelezettségünk van) saját célra felhasználjuk.
Sajnos nem tudom értelmezni, hogy a csomagolás saját célú felhasználása után, mi lesz a költségként való elszámolás napja? Az elszámolás napja, amikor lebontom a csomagolást? Más egyéb költségre nem tudok gondolni.
Ha tárolásra használjuk pl. raklapot vagy dobozokat, felmerül itt az újrahasználható csomagolás, amit szintén be kell jelenteni?
1. USA importból forgalmazunk körömlakkokat. Be kell vallani a körömlakk üvegének, kupakjának, címkéjének anyagát, vagy ez,mint végleges kiszerelés, nem tartozik a bevallandó csomagolóanyagok körébe?
2. Ugyancsak USA importból származó festékeket rendeltünk, melyeket nem forgalmazunk, hanem abból gyártunk itthon végterméket. A csomagoló anyag nem átlátszó, puha műanyag vödör (mint a nagy fél literes tejfölös vödrök). Ennek mi a CsK kódja és miként kell bevallani, ha nem forgalmazni fogjuk, de ebben tároljuk a festéket?
A segítségeteket és a válaszokat előre is köszönöm!
A külföldi cég által Nektek megküldött csomagolószer csomagolása lesz csak saját célú felhasználás. A Ti kötelezettségetek akkor keletkezik, amikor kicsomagolod, azaz elválasztod a terméket a csomagolásától.
Csak erre a külső, többszintű csomagolásra kell termékdíjat fizetnetek, még akkor is, ha a csomagolószert ingyen adta át a cég. Az ügyletet egy szállítólevél is igazolhatja. A kötelezettség keletkezésének napja saját célú felhasználás esetén a költségként történő elszámolás napja.
Mivel kiküldöd a terméket a bejött csomagolószerbe, ezek után termékdíjas kötelezettségetek nincs.
Segítséget szeretnék kérni termékdíjjal kapcsolatban. Szerintetek ha a külföldi vevőnk (Unió) küldi be a csomagolóanyagot, amibe kéri hogy tegyük bele az árut, amit neki fogunk kiküldeni, az kimeríti a törvény 3§ 3-as bek. c) pontjában szereplő saját célú felhasználás fogalmát??
Ha 2012-re a csomagolóanyag 12.000.- Ft/év átalánydíjat választottam, akkor azt milyen bevallás melyik rovatában kell bevallani? A BEV_KT12BEV nyomtatványon nem találtam olyan rovatot ahova ez beillett volna.
Igen, a csapágyak csomagolása után termékdíj-fizetési kötelezettség keletkezik. Amennyiben változatlan formában belföldre értékesítésre kerül, úgy az értékesítés időpontjában, amennyiben a szállítói csomagolás lebontásra kerül, úgy a terméktől való elválasztás időpontjában. A belföldi értékesítés során számlaszövegezési kötelezettséget is teljesíteni kell.
Egyéni vállalkozóként fém csapágyak Kínából történő importjával foglalkozom. A termékdíj törvényt elolvasva nem világos számomra, hogy az ilyen jellegű import után is kell-e termékdíjat fizetnem. A törvény értelmében maga a csapágy nem tartozik bele termékdíj köteles termékek közé, azonban a csapágy csomagolása után kell-e fizetnem termékdíjat? A csapágyak egyébként papír dobozban érkeznek, a papír dobozok pedig fa raklapon vannak elhelyezve, így érkezik az EU-ba...
A termékdíjas törvényí. Ktdt. 2. § 26. pontjában rögzítve van, hogy milyen esetekben nem keletkezik termékdíj-fiuzetési kötelezettség. Erre az esetre a b) pontot kell megvizsgálni, ami így hangzik:
"b) a közhasznú szervezet, állami, önkormányzati szerv által, alapfeladata körében kiadott kiadvány, időszaki lap,"
Amennyiben te mint megrendelő megfelelsz a fenti követelményeknek, akkor a reklámhordozó papír megrendelésénél nyilatkoznod kell erről a tényről és akkor a reklámhordozó papír előállítója termékdíj-mentesen értékesíti feléd a reklámhordozó papírt.
Köszönöm a választ. Sajnos azt sikerült lehagynom, hogy Nonprofit Korlátolt Felelősségű Közhasznű Társaság vagyunk. Ha jól értelmeztem, ebben az esetben nincs termékdíj.
A grafikát, rajzot vagy fotót tartalmazó kiadvány jellemzően valamilyen ábrával, rajzzal és/vagy képpel jeleníti meg azt az információt, melynek elsődleges célja a hírközlés.
Ez alapján mint reklámhordozó papír, termékdíj-köteles. És mivel nem vagytokKözhasznú szervezet, Állami, Önkormányzati szerv, így nyilatkozni sem lehet arról, hogy a kiadvány után nincs termékdíj-fizetési kötelezettségetek.
Tehát ebből következik, hogy az előállító felé arról kell nyilatkoznotok a megrendeléskor/ szerződéskötéskor, hogy reklámhordozó papírt rendeltetek meg.
Mi egy nonprofit kt vagyunk és többek között sportrendezvények szervezésével és rendezésével foglalkozunk. Az lenne a kérdésem, hogy egy válogatott kézilabda-mérkőzésről szóló plakát termékdíjas-e?