Keresés

Részletes keresés

BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 -8 1 4765

Örülök, hogy ennyi ember úgy véli, hogy rendben lévő a közpénzpazarló és abszolút meggondolatlan párhuzamos buszoztatás, a vasút rovására, egy vasúti topikban, ráadásul...

Előzmény: BPI-383 (4760)
f_k Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 4764

Az elképzelhető, hogy nem véletlen az utolsó veszprémi vonat  későbbi indítása, de akkor 22:00-kor kell egy másik vonat a Déliből, pl. a Fehérvárról 22.52-kor induló siófoki, vagy a 22.56-kor induló füredi vonatnak kellene a Déliből indulna

 

Ha marad a 04.07-i menetrend akkor a 3548 as 21.45 kor Kelenföldről indulva 22.39 re Székesfehérvárra érkezve ad csatlakozást Siófok ill. Bfüred felé....

22.10 es zónázó eltolása: Szerintem hiba. 22.10 es kihasznált volt.

22.00 veszprémi vonat a Déliből:

Ez "sok kocsival és sokszor késve közlekedett.

A gyakori késések a több reggeli szerelvény levitele Veszprémbe a gyenge gép vagy az elhúzódó vonatösszeállítás a Déliben a mellett, hogy gyenge esetleg 1 motoros Szili került rá...

 

Előzmény: Abymot (4761)
r1232 Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 4763

Ezt meg kellene nézni, hogy forda szerint ki lehet-e hozni (a reggeli első vonatok pl. Budapestig mennek Siófok és Füred felől is).

 

Ha jól rémlik, akkor a 4548 oszlik két felé Székesfehérváron, eleje 8738, vége 9758.

Előzmény: Abymot (4761)
Abymot Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 4762

Fedvény: ... (hogy a 6612 innen 6:200 6:22-kor indulhasson tovább Tiszafüred felé) ...

Előzmény: Abymot (4761)
Abymot Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 4761

alex_86:

 "aminek a szerelvénye egyszerűen nem fért be, ezért üresen jött le Balmazújvárosra és jóval korábban"

 

A decemberi menetrendváltástól, Mivel már Macs állomás is működött, befért volna. Az idén júniusi módosításig a 6612-as vonat 6:13-kor indul Balmazújvárosról Tiszafüred felé, és a következő módon jöhetett volna ki, meghirdetett vonatként Debrecenből (ha akarták volna): Debrecen ind. 5:34, Tócóvölgy 5:41/42, Macs Ipari Park 5:49, Macs 5:53/57 (kereszt a 6629-cel), Nagyhát 6:00, Balmazújváros érk. 6:08, és indul tovább 6:13 (Kapcsolódóan a tiszalöki 36610 Debrecen ind. 5:24, Tócóvölgy érk. 5:31).

 

Ez tehát nem érv az új struktúra mellett (amit a Hortobágy környéki pályaállapotromlás kényszerített ki).

 

A június 1-től életbe lépő menetrendben pedig a következő megoldáson töröm a fejem: mivel a 6640 már 5.42-kor Balmazújvárosban lesz, a 6612 indulhat tovább 5:58-kor, így Hortobágyra érkezik 6:12-kor. Itt lecsatolják az egyik Bz-t a mellékkel a 6617-hez, a 6639-es 3 perccel korábban 6:17-kor érkezne*, a 6612 egy Bz-vel továbbindulna 6:22-kor, így Tiszafüredre érkezne 7:06-kor.

Visszafordulna 7:12-kor (ugyanúgy 6 perc alatt fordulna szóló Bz-vel Tiszafüreden, mint Balmazon a júniustól tervezett 6624-6625), és két órával korábban 10:01 helyett 8:01-kor keresztezne egy ütemes vonattal Hortobágyon, innen a júniustól tervezett 6633 menetidőivel - Kónyán és Nagyháton is megállva -  Debrecenbe érkezne 8:52-kor.

 

*Kapcsolódóan a 6639 és a 6630-as vonat ohati keresztje kifordításra kerülne, a 6639 Füzesabonyból 4:56 helyett 4:59-kor indulna, Tiszafüreden is 3 perccel később lenne 5:32/5:33-kor, Ohat 5:51/52 és így 3 perccel hamarabb 6:20 helyett 6:17-kor érkezne Hortobágyra (hogy a 6612 innen 6:200-kor indulhasson tovább Tiszafüred felé). A 6630-as vonat Balmazújvárosból 5:08 helyet három perccel korábban 5.05-kor indulna tovább, három perccel korábban 5:22/523-kor lenne Hortobágyon, Óhat 5:49/5:54, Füzesabony érk. 6:46.

A 6630 módosítása miatt a 6629 Tiszafüred-Hortobágy között 3 perccel korábban közlekedne.

 

Így a 6617 közlekedne Bz-mellékkel és a 6612 Tiszafüredig menő része és a 6637 szóló Bz-vel (tehát a két vonatrész között megfordulna a jelenlegi kapacitás), de valószínűleg ez megfelelne az utasszámoknak is (a 6617-en várhatóan többen lesznek - és szerintem többen vannak most is - mint a 6612-en Tiszafüredig és a 6637-en.

 

Viszont így a forgalom szempontjából legkevésbé frekventált délelőtti órák helyett munkanapokon reggel 9 előtt lenne még egy érkezési lehetőség Debrecenbe, ráadásul az általam leírt  menetrenddel a 6637-es Tiszafüred felől a reggeli, a napközbeni ütemnél nagyobb, 2 óra 40 perces lyukban adna plusz eljutást Debrecenbe.

 

Ez egy elképzelésem a 108-as vonal új menetrendjének részbeni javítására.

 

István Gyuri:

"Azért kapott kb. +15 percet, hogy ne érjen késve oda... (a jelenlegi pályaállapotok mellett)."

 

Én a következő késési láncolat kialakulásától tartok: a 82-es vonal is már olyan állapotban van, hogy a 2023. decembertől lassított menetrendi struktúrában is állandó késések vannak, Szolnok felől (hiába indulnak már a Csabai vonatok előtt) szinte rendszeresen 6-9 perc késéssel, tehát óra:46 helyett óra:52-óra:55 körül érkeznek Hatvanba. A páros IR-k indulását itt májustól formálisan előre hozzák Hatvanban két perccel óra:53-ról óra:51-re, de ha megvárják a szolnoki csatlakozást, akkor óra:55-óra:58 köröl tudnak csak indulni , tehát 4-7 perc késsel. Ez a késés Füzesabonyban átadódik a csatlakozó Debrecen felé induló személynek, amely azt Ohaton átadja a szembe közlekedő vonatnak, ami így szintén 5-7 perc késsel (óra:26-óra:29 körül) érkezik majd Füzesabonyba, itt még kb. 3 perc az átszállásra, tehát a Keleti felé közlekedő Agria óra:27 helyett óra:29-óra:32 körül tud majd csak indulni.

 

Tehát 5 perc késés visszaadódhat a páros irányú Agria késése miatt a két órával későbbi páratlan irányú Agriának. (De ez egy elméleti számolás, lehet hogy a gyakorlatban ez kisebb gond lesz - remélem nagyobb nem).

 

timetable:

"az utolsó eljutás a 22:00-ás vasúti indulás lett. Lehet hogy a változtatással cél újra megadni ezt a későbbi eljutási lehetőséget?"

Az elképzelhető, hogy nem véletlen az utolsó veszprémi vonat  későbbi indítása, de akkor 22:00-kor kell egy másik vonat a Déliből, pl. a Fehérvárról 22.52-kor induló siófoki, vagy a 22.56-kor induló füredi vonatnak kellene a Déliből indulna. Ezt meg kellene nézni, hogy forda szerint ki lehet-e hozni (a reggeli első vonatok pl. Budapestig mennek Siófok és Füred felől is).

A 9068-at pedig a 30a-n még egy-két helyen meg kellene állítani (akár 22:45 helyett 22:40-kor indítva a Déliből).

Előzmény: alex_86 (4744)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 -9 1 4760

Mond csak, Te egész véletlenül nem TakiLaci vagy Mosóczi Lacika környékéről jöttél... (!?)

Mi a halál ....nak kellene ebből bármelyik is!? 

Mindegyik helyre kétóránkénti vagy még sűrűbb, több kocsis/motorvonati-egységből álló minőségi távolsági vonat/óránkénti nem feláras, de kényelmes eljutást biztosító vonat jár, nagy, messze nem teljesen kihasznált kapacitással... 

Ennyire jól állna a magyar gazdaság, hogy ilyen költségvetési pazarlást megengedhessünk, egyesek kénye kedvéért...

Minden autópályás buszjáratot, mely önálló, érdemi, szükséges funkcióval nem bír, azonnal be kellene szántani azokkal együtt, akik ezt engedélyezték!!!!

Egerbe ne építsünk még húsz stadiont is!? 

Zalaegerszegbe - ne haragudjon meg senki érte, nem uszítás a cél - mi a fenéért kellene ilyen túlkapacitás, mikor ennél jóval kevesebb eljutási lehetőség adatott a jóval nagyobb Pécsnek Budapestről és fordítva, mi a jó francnak!?

Veszprémbe nem elég az óránkénti IC-kocsit is továbbító több kocsis gyorsvonat, kiegészítve személy és oda-vissza rohangáló gyorsvonat, a személyvonatok FLIRT-tel kiadva... Mást nem üzentek!?

Mikor óhajtana TakiLaci, Mosóczi és társaik "buszos lobbista", gázolajmérgezést - legalábbis, ha nem a Bz-ből, Csörgőből, esetleg Dácsiából, tehervonatoknál a Szergejből jön a szaga - kapott agyatlanok társasága távozni a közösségi közlekedéstől, annak szervezésétől és megrendelésétől minél messzebb... !?

Az agyam eldobom...

Elnézést mindenkitől, de komolyan idegesítő ez az egész...

Külön megjegyzést kíván, hogy a vonatok mindhárom helyre Budapestről is tök különböző helyekről indulnak és fordítva is, ezek nem adnak valós közös ütemet sem, éppen emiatt... 

Előzmény: kbn (4759)
kbn Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4759

illeteve Eger is 30 perces

Előzmény: kbn (4758)
kbn Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4758

Budapest-Veszprém 30 perces közös ütem

Budapest-Eger 60 perces közös ütem

Budapest-Zalaegerszeg 60 perces közös ütem

Előzmény: BPI-383 (4751)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4757

Én életemben egyszer, Isten tudja mikor jártam ott, így teljesen laikusan is kérdezem: Ezen mit segít a pályás busz? Bemegy oda? Mert Nekem életszerűtlennek hangzik...

Előzmény: timetable (4755)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 -2 1 4756

Ezt megértem, de hagyne a MÁV-csoport igazodjon a V-Buszhoz, hanem szabályozza már meg azt a megrendelője és nem fordítva, a MÁV-csoport ugrálja körbe Őket...

Előzmény: superconductor (4754)
timetable Creative Commons License 2024.03.25 0 1 4755

Van most az utolsó vonathoz csatlakozó busz, a két legnagyobb lakótelep, Haszkovó és Cholnoky érintésével a városközpontig. Viszont a város déli, nyugati fele sajnos nem elérhető.

Előzmény: superconductor (4754)
superconductor Creative Commons License 2024.03.25 0 2 4754

Elvben teljesen egyetértek, ám Veszprém sajnos azok közé a városok közé tartozik, ahol az állomás kint van a parajosban.

Hogy a V-Busz mit alakít éjfél körül, arról nincs fogalmam. Nekem egyértelmű lenne, hogy a vonatokhoz indítok helyijáratot is, de félek hogy nem ez a helyzet.

Előzmény: BPI-383 (4751)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 4753

Ez alapvetően nem Veszprémre vonatkozik, hanem úgy általában... 

Ha van olyan egyéb cél és irány, amit ellát és amit a vasút nem, azzal Nekem semmi gondom :) Még a peremidőszaki párhuzamosság is szó-szó, bár azt már kevésbé érzeném önmagában helytállónak...

A 30a kapcsán, ami most igazán és joggal felmerült, az az esztelenség, amit bevezetnek az 1. sz. pótlékkal, ami eléggé fűnyírás szagú...

Az már egy más kérdés, hogy 25-30 utas nem biztos, hogy egy külön buszt indokol, mintsem inkább egy plusz személykocsit, egy amúgy is közlekedő vonaton, amennyiben mozdonyos és ezt a kihasználtság amúgy indokolja... 

Előzmény: timetable (4752)
timetable Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4752

A 20-as vonalon, illetve részben a 30a-n is jelentősen bővült a kínálat. Előbbin a 15 évvel ezelőtti 3 óránkénti közvetlen vonattól eljutottunk az órás ütemhez. Az autóbusz-közlekedés a kialakult helyzetből adódóan erős volt, viszont a mai kínálat már jóval visszafogottabb, a megmaradt járatok mind továbbmennek Veszprémből olyan útirányokba, ahol nincs vasúti kiszolgálás. Mondhatni, megfér egymás mellett a két szolgáltatás.

 

Egyébként meg, ha késő este busz megy egy ilyen vonalra, egyáltalán nem elvetendő, ha az eszközök fordái így adják ki...

(Utaztam rajta egyszer: kb. 25-30 utas volt, Sv után pedig 15-20).

Előzmény: BPI-383 (4751)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 4751

Minek buszt járatni oda, az autópályán, ahova megy IC/gyors vonat is!? Megszüntetni kellene, de nagyon gyorsan, minden ilyet a fenébe végre!!!!

Kivéve, ahol ezt nyomós ok - részben, egészben eltérő útvonal, hivatásforgalmi szerep pl. - ezt kivételesen indokolja...

Előzmény: timetable (4750)
timetable Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4750

A veszprémi vonat későbbre tételén gondolkodom.

Korábban volt egy Budapest-Veszprém buszjárat, ami késő este indult Népligetből (23 óra előtt, illetve után egy kevéssel, az évek során ez nem volt egységes). A járat azonban megszűnt a múlt évben, így az utolsó eljutás a 22:00-ás vasúti indulás lett. Lehet hogy a változtatással cél újra megadni ezt a későbbi eljutási lehetőséget?

Előzmény: Abymot (4724)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 -6 1 4749

Válasz úgy összességében mindenre és mindenkinek:

Miskolc tágabb térségében és a 80-ason úgy szétbarmoltak mindent, ahogy illik...

Volt egy évtizedekig többé-kevésbé jól működő, bár azért talán az túlzás, mondjuk azt, hogy reformérett, de megszokott rendszer, amit jó alaposan sikerült szétbarmolni...

Bár egy ideje - a Mátra és az Agria Interregiok bevezetése óta - Vámosgyörkig a menetrend és a kínálat istenes, végre Hatvan is kapott IC ellátást, kapcsolatot, Salgótarján térsége is értelmes budapesti kapcsolatot, újraindították a 77-78-as vonalakon a személyszállítást, legalábbis Aszód-Galgamácsa-Vácrátót-Vác útirányon (S77-es vonatok), 

Az utóbbi időszakban többször volt szerencsém, mind a Mátra, mind az Agria Interregio-kal utazni...

Megfigyeléseim szerint az Agria Interregiok többnyire pontosak, minimális késések vannak...

Ellenben minden második Mátra elverődik Vámosgyörkön folyton, mert a 86-osról folyton késve van a csatlakozás átadás, régen ilyen azért jóval ritkábban fordult elő... Nem tudom ki és mit piszkált bele a 86-os menetidő-profiljába vagy mi történt pontosan Vámosgyörk felé (másik irányban ilyen gondot nem észleltem), de nagyon gyorsan vissza kellene csinálni!!!

Szerencsére azért legkésőbb a Keletiig ezeket a pár perces késéseket a Mátrák le tudják dolgozni, de akkor is... Ezt sürgősen korrigálni kellene!!!


Ugyanakkor mivel több volt egyébként is mind a Mátra, mind az Agria kapcsán a késés, mint a nem késés, nem egyszer 5 perc körül is, tehát ennyire kifeszítettnek érzem a menetrendet, Én biztosra mennék és annyival felvenném a menetidőt inkább... Bár leginkább végre gatyába kellene szedni az egész 80-ast, mert akkor minden vonat menetidejéből, ami Hatvanon túlról indul vagy megy le lehetne még akár 10 percet is nyesni! És akkor minden IC nyugodt szívvel megállhatna Füzesabonyban is, nem lenne ürügy arra, hogy miért ne... Mert szerintem az, pláne, amikor kényszerűen nem ritkán személyvonatot pótoltatnak
azokkal...

Ezen túlmenően Én Nekem van egy egyszerű és nagyszerű javaslatom: Mivel az Agria amúgy is rendre 2 FLIRT-ből áll vagy KISS-ből, legyen minden második fixen 2 FLIRT-es és az egyik egység Füzesabonyban legyen leakasztva/csatolva és menjen el minimum Miskolcig személyvonatként vagy onnan érkezzen, de annál is inkább Szerencsig/Sátoraljaújhelyig és vissza...

Éppígy a Füzesabony-Vámosgyörk regionális személyvonatok Vámosgyörkön legyenek csatolva/leválasztva a Mátráról/Mátrákról és ne Füzesabony legyen a végállomásuk, hanem minimum Miskolc-Tiszai vagy netán nyékládházai irányváltással Tiszaújváros... Így a teljes 80-ason, de Miskolc és Budapest közt lenne óránként nem feláras, távolsági-regionális kapcsolat és gyanítom, hogy még az eszközfelhasználás is fajlagosan jóval gazdaságosabb lenne, már középtávon is...  A Mátrák erre tekintettel Vámosgyörkön, az Agriák Füzesabonyban kaphatnának 5 perc tartalék/kiegyenlítési időt, jóval javulna a menetrendszerűségük is talán... A Mátrán Bp. irányába  amúgyis vasárnap délután nagyon necces a szóló FLIRT, teszem hozzá... Azt amúgyis bővíteni lenne indokolt 2 FLIRT-re minimum!

Bár a 108-ason nem igazán jártam még, de olvasva soraitokat is sajnálattal konstatálom az agóniát, ami folyik ott is, az Interregiok létrehozása mindenképpen egy jó irány volt, ott is a teljes pályát mielőbb gatyába kellene rázni és nem a vonatokat rostálgatni... 

Külön közröhej, amit a 102-esen műveltek le...

Szilvásvárad és a 87b sorsa meg egy külön esettanulmánya a vasút minisztérium által való kezelésének és a vasúti vezetés "árnyoldalának"...

A Tisza-tó sebes/expressznél meg el kellene felejteni minden sztárallűrt és végre a nyamvadt menetrendszerűségre koncentrálni, nem Púposozni, meg felesleges gépcserézni, Csörgőt/M62-est az elejére végig, egy rohadt szezonális vonatnál férjen már ez bele, hogy kormolunk inkább a delejes drót alatt, mint hogy megkeserítjük a nyaralók életét, a szentségit már...

A zempléni IC-ről meg annyit, hogy nem tudom, hogy mennyire szerencsés dolog alapból a kassai EC-vel egyesítve járatni... Most Én vagy a kör-IC-hez látnám inkább indokoltnak hozzácsapni - biztos lesz, aki ezért átkozni fog, de csúnya szóval élve annak majdhogynem mindegy, azt is ...vára át kellene gondolni, s vagy az egészet felszámolni és fél-körösíteni, viszont erősíteni a 100c-n a regionális forgalmat vagy pedig komolyan (és inkább ennek a pártjára állnék) odatenni magát a Startnak és kiszedni minden oda nem való sallangot (posta Bhv-s-Schlierenes-Halbis erősítésekre gondolok elsősorban!) belőle, különösen odafigyelni a menetrendszerűségükre, a szolgálati fegyelemre és megmutatni, mire is képes a Start, ha igazán akarja!!

De Én a zempléni IC-nek, amennyire ez lehetséges önálló menetvonalakat adnék Miskolc-Bp. közé, ez esetben viszont a kassai EC-k minden megállása elhagyható lenne is akár Bp.-Miskolc közt... És akkor két óránként lenne egy nonstop eljutási lehetőség is Budapest-Miskolc közt, amivel a borsodi megyeszékhelyre-megyeszékhelyről utazók viszont nagyot nyernének, a többi minőségi távolsági vonatos utas sérelme pedig csekély lenne...



A 87b kapcsán annyit, hogy azt valahogy jó lenne felfűzni a környező regionális vérkeringésbe, akár közvetlen Szilvásvárad-Eger-Kál-Kápolna-Kisújszállás-Szolnok-Újszász-Jászapáti-Vámosgyörk-Kál-Kápolna-Füzesabony-Eger-Szilvásvárad/Kál-Kápolna-Kisújszállás-Szolnok járatokon is el lehetne morfondírozni napközben 120 perces ütemmel, egy-egy "csonkamenettel", munkanap sűrítővel egy-egy szakaszon...

A Kastélyparkhoz annyit, hogy ott minden arra menő elővárosi vonatot illő volna megállítani, kivéve a zónázókat és a távolságiakat... Meg a 33-as buszt az idióta BKK-nak nem Nagytétény-Diósd vasútállomásra, hanem Érd, autóbusz-állomásra kellene küldenie és vissza, a 700-ast ezzel kiváltandó... Régi adóság lenne ez, ami törleszteni lenne ideje!

Ui.: A mínuszolóknak gratulálok, hogy a lényegre tapintottak...

Előzmény: alex_86 (4745)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.25 0 1 4748

Szerintem az lenne a legjobb, ha a napközben is megszokott ütem lenne a peremidőszakban is, azaz a teljes üzemidőben, mind a VOLÁNBUSZ, mind a MÁV-START részéről, legalábbis az alap/főbb járatokat (S40/S42, Z30, S36, G43, 710-720-722, 735-736, 746, 755) és éppígy ütemszerűen követnék egymást a távolsági járatok (Bakony IC, Balaton/Tópart IC, 'füredi sebes, stb.)

Előzmény: nememlexemki (4747)
nememlexemki Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 4747

annak a 22.40-es személynek is inkább 22.35-kor kellett volna indulnia eddig is, -csak senki nem foglalkozott vele- mert így soxor bukta a buszcsatlakozást alsónál

Előzmény: Abymot (4742)
nememlexemki Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4746

azért írtam a -nem ellentmondva- megjegyzést, mert egyetértek és a többit csak kiegészítésnek írtam -elnézést, ha félreérthető volt-

 

azt sem értem miért 22.45-kor indul a veszprémi, miért nem volt jó a 22.40-es indulás

 

így később kell indulni a 744-es járatnak alsóról, 23.05 helyett 23.10-kor amely így nem ér vissza csak 23.35-re lekésve a 23.29-es személyt, és a 23.42-es felsős vonatot is nehéz elérni, igaz nem sok utast érint, max. szombaton

 

ráadásul gárdony és agárd is kimaradt a g43 ütemű megállásokból

a menetrendje is elég szoros pláne, ha marad mozdonyos és nem a 4 kocsit viszi csak

 

még ide tartozik, nyáron a két bagolyt sem sikerült azonos időpontban indítani, így az egyik 22.22, a másik 23.17-kor indul tovább alsóról

azután fehérváron ott áll a korábbi

 

a 4501 sem áll meg továbbra sem alsón pedig a párja igen, igény is lenne rá, még befelé is

 

Előzmény: r1232 (4728)
alex_86 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4745

Ezzel az a bajom, hogy évek óta szajkózom a Hernádok füzesabonyi megállítását egy vasúti csomópontban, megyeszékhely szomszédságában. Hivatkoznak menetidőhiányra = most lazítanak. Hivatkoznak a "semmihez sem csatlakozik" szöveghez. Most tökéletesen illik az abonyi pókhoz. Hivatkoznak a "szálljál át Miskolcon személyre" szöveghez, közös peronos átszállással akár működne 1 perc alatt is, de akarat sincs hozzá. A személy indulását előre hozzák, de az IC (főleg a Hernád) indítására 33-kor ritkán kerül sor, inkább :35 reális a stokkozás miatt. Kényelmesen leér Füzesabonyig a személy még a Kövesden haladós Tokaj előtt is. Nem a személyt kellene korábban indítani (most már :20 lesz), hanem az IC-t igazítani a valósághoz. (:34-35). Vagy az 1-2 perc időtöbblet legyen bekalkulálva egy füzesabonyi megállásra. Ilyen féltökű megoldáshoz anno Ti sem adtátok a nevetek...

Előzmény: István Gyuri (4743)
alex_86 Creative Commons License 2024.03.24 0 0 4744

Ilyen járműállománnyal és pályaállapotok mellett nem lehet minőségi vasúti személyszállítást nyújtani, néhol még megyén belül sem igazán megy (Miskolc-Ozd, ahol a pálya még rendben is van).

 

A reggeli Balmaz-Tiszafüred vonatra gondolok, aminek a szerelvénye egyszerűen nem fért be, ezért üresen jött le Balmazújvárosra és jóval korábban. Most meg lesz hirdetve, "cserébe" az első páros vonatnak lesz irreális menetideje, de a 6630 és a 6612+ az új 6640-es a füzesabonyi és a tiszafüredi reggeli hivatásforgalmat ki fogja szolgálni, a debreceni végen pedig a 7:49-es érkezés kedvezőbb, mint a 8 utáni.

A struktúra eltolásával normális Agria ütem jön létre, ez vitatatlanul pozitív. A 80a-n én a helyzetet nem bonyolítanám, a Mátrával a pengeélen táncolás menne és gyanítom, 100/100-as menetvonal lett megrendelve. A 80-ason meg annyira szar lett a pálya Hatvantól kifele, hogy még Traxx, vagy pöpec Szilivel is garantált az 5 perc késés, hát még féltökű Papagájjal... Füzesabonyban kapkodós gépcserével jönne össze a tiszafüredi kereszt (azt rebesgetik, nyáron Púpos lesz rajta).

Viszont így megint ott vagyunk, hogy ha az a köcsög IC 190 megállna Füzesabonyban, opcióként még a 8:25-össel is elérhető lenne a Tisza-tó, hamár egyenletesebb az eloszlás.

 

Eger felé így jön ki este a matek, a szilvási Bz két végző motorja (az egyik usgyis szerelvény volt, amíg szólózott). Egyik Miskolcra megy, másik valószínűleg Egyekre fordul, közben Kisújszállás felől jön a másnapi. Van rá ember, persze jöhetne egyben is, de így legalább a délutáni műszakos vonatok megmaradnak.

Előzmény: Abymot (4740)
István Gyuri Creative Commons License 2024.03.24 0 0 4743

alex_86: de a bőcsi vágányzárral már papíron sem él ez a reláció

Ki lesz zárva egy hónapra egy 10 km-es állomásköz.

Ha minden csatlakozást és eljutási időt fenn lehetne tartani (stabilan), akkor nem lenne szükség a vágányzárra se, hiszen egy vágányon is elmegy ugyanaz a forgalom, ami jelenleg kotta szerint helytelenkedéssel megy két vágányon...

(Egyébként még így is zavarérzékeny lesz szerintem a vágányzári menetrend, ennél drasztikusabb beavatkozás kellene egy ilyen helyen.)

 

Abymot: most lehet, hogy majd a Debrecen felől csatlakozó személyekre kell majd várniuk.

Azért kapott kb. +15 percet, hogy ne érjen késve oda... (a jelenlegi pályaállapotok mellett).

Előzmény: alex_86 (4739)
Abymot Creative Commons License 2024.03.24 0 0 4742

Bocsánat az ismétlését, a hozzászólók megjelölése valahol eltűnt útközben:

 

amfotos:

"Ami még probléma ezzel az új menetrenddel, hogy Siófokra még korábban fog indulni az utolsó vonat Budapestről a téli menetrendben."

És az elő-és utószezonban is, és nemcsak Siófokra, hanem Füredre is. Nagyon nagy kár a Déliből 22.00-kor gyorsított megállási rendért közlekedő vonatért.

 

BPI-383:

"Inkább a Kastélyparkiakat,"

A módosított menetrendű 9068-at meg kellene állítani Kastélyparkon is. Innen is oda lyukadunk ki, hogy a Déliből 22:40-kor induló S30-as személy nem is volt hülyeség, és kár volt összevonni a távolsági veszprémivel.

Előzmény: Abymot (4741)
Abymot Creative Commons License 2024.03.24 0 1 4740

"Az egri IR-k elvétele nem lesz nagy érvágás,"

Ezzel ellentétben szerintem az Eger-Debrecen IR egy perspektivikus viszonylata lenne a vasútnak (a busszal szemben is), két szomszédos megyeszékhely átszállás nélküli összeköttetése. Ráadásul közben öntik a pénzt a vonal egy kis szakaszába, miközben ugyanazon a vonalon 20 km-rel arréb leesik a sínről az Uzsgyi, és az újabb és újabb lassújelek miatt nem lehet tartani a menetrendi struktúrát. Katasztrófa, ami a vasút területén zajlik. Egy ilyen összeköttetéshez nincs se pálya, nincs se jármű, és elképzelés sincs arra, hogyan legyen - ráadásul mindez miniszteri egyetértéssel.

 

"ohati kereszt mellett éles a fordulás Füzesabonyban, vagyis garantáltan késve fog indulni."

Ez a félelem bennem is megvan, hogy miután a Miskolc-Füzesabony közötti személyek menetrendjének idei módosításával a Keleti felé közlekedő Agriák végre pontosan tudnának indulni Füzesabonyból, most lehet, hogy majd a Debrecen felől csatlakozó személyekre kell majd várniuk.

 

"a reggeli tiszafüredi betétjárat és a Tisza-tó jobban beilleszthető."

A Tisza-tó pont hogy nem illeszthető bele, lassúbb lesz a Keletitől Tiszafüredig, mint átszállással. (Ezt már részleteztem több helyen).

"Reggeli tiszafüredi betétjáraton" melyik vonatot érted?

Mert az is egy katasztrófa, hogy a 6612 Tiszafüreden forduló része 10:50-kor fog órás sűrítőként Debrecenbe érkezni, miközben 7:49 és 9:46 között nem lesz Debrecenbe érkező vonat (munkanapokon se).

 

"Sérelem igazából az egri hivatásforgalmat fogja érni, mivel a napközbeni sűrítések megszűnnek"

De azért este fél 10 és 11 óra között továbbra is lesz Füzesabonyból Egerbe négy vonat (félóránál is sűrűbben), csak tudnám minek.

Előzmény: alex_86 (4738)
alex_86 Creative Commons License 2024.03.24 -1 1 4739

A Sátoraljaújhely felől érkező ZEMPLÉN InterCity  
vonatokról a Füzesabonyba induló személyvonatokra  
Miskolc-Tiszain a vágányzár alatt a csatlakozás nem  
biztosítható.  

Amúgy elmehetnének már az apjuk büdös retkes fxszára, fizikailag most is necces, de a bőcsi vágányzárral már papíron sem él ez a reláció, Zemplén felől kinyírva minden!

A szent Hernádokat belassítják, de Füzesabonyban, ahol a pókba tökéletesen illeszkedne, továbbra is halad! Kör IC nélkül egy Sárospatak-Eger utazás plusz egy óra!!!!!

alex_86 Creative Commons License 2024.03.24 -1 1 4738

Az egri IR-k elvétele nem lesz nagy érvágás, mivel - nem a pénteki vagy vasárnapi csúcsidőben - 20 fő alatti utasszámot láttam rajtuk, akik Füzesabonyban nem szálltak le. Cserébe kapnak most normális átszállást és motorvonatot, de az alap probléma nem fog megoldódni: ohati kereszt mellett éles a fordulás Füzesabonyban, vagyis garantáltan késve fog indulni.

De a mostani struktúra közelebb áll a 108 "alap" ITF-hez, vagyis a reggeli tiszafüredi betétjárat és a Tisza-tó jobban beilleszthető. Sérelem igazából az egri hivatásforgalmat fogja érni, mivel a napközbeni sűrítések megszűnnek, csak az IR-k maradnak.

Előzmény: Abymot (4723)
BPI-383 Creative Commons License 2024.03.24 -1 1 4737

Inkább a Kastélyparkiakat, mert Albertfalváról Budafokra és vissza viszonylag könnyen át lehet jutni a BKK "remek" járataival, amik még akkor is aránylag gyakran indulnak arrafelé és vissza is...

Alapból az röhej, hogy Albertfalván óránként áll meg vonat csak... Alap kellett volna legyen, hogy a 40a-ra is kerüljön peron... Éppúgy az is, hogy a 30a-nak is legyen peronja Hárosnál...

Most elvileg külön beruházás lenne az előbbi hiányosság pótlására... Akkor talán az S40/42-esek megállításával lenne fél órás ütem Érd(alsó/felső)ig és Kelenföldig Albeltfalváról és oda is... 

Kastélypark, na az már egy neccesebb szitu, ott akkortájt már városon belül is csak egy Érdre ki nem menő helyi járat flangál 15 percenként, meg valamivel messzebb megállva egy másik, ugyancsak Érdet nem érintve pont, 20 percenként, az Érdet érintő járat óránként jár, de legalább most már részben "tarifaközösség" van a három "ász" közt, viszont szintén a Camponán kívül szinte a semmi közepén lévő Budatétény állomásig jön be, ahol Centrum felé/felől megint lehet átszállni vagy helyi járatra vagy a késő este szintén csak óránként járó vonatra... 

Előzmény: Foxy24 (4736)
Foxy24 Creative Commons License 2024.03.24 0 1 4736

Leginkább azokat szívatták meg a legjobban akik Albertfalván vagy Kastélyparnál szoktak felszálni Székesfehérvár felé. Mert úgyan is 21:20 után nincs vonat egészen hajnali 4ig

BPI-383 Creative Commons License 2024.03.24 -3 1 4735

Hát, Én is megdöbbentem, de tapasztaltam is, mert egy nagyon jó barátom lakik a térségben...

És ez még mind semmi, nézd meg a Pécs környéki mellékvonalakat... 47-es, csakugyan a Kaposvár-Somogyszob vonal kivéreztetve, újra, de most már majdnem teljesen, több korábban szétsorvasztva, 66-os mondjuk, hogy "feltámadt", 65-ös is a járvány után hosszú idő után került méltó módon kezelésre (újra), a legjobb sorsa a szintén nem feltétlen amiatt ünnepeltethető 62-esnek van... Aminek a vonatai "el vannak vágva" Szentlőrincen, szinte semmiből a semmibe futnak... Az 50-esen is a szolgáltatás nívótlan, nagyon finoman szólva...

És akkor nem beszéltünk a 40-es vonal Pusztaszabolcs-Dombóvár közti regionális forgalmáról, arról, hogy Pécsről, illetve Dombóvár előttről Pécsre vagy IC-vel lehet Dombóváron túlra és fordítva utazni vagy szinte sehogy...

Az órás ütemnek, ahogy a MÁV-START és a MÁV sem vitatja az igény jogosságát épp a pályaállapotok, a 160 km hosszú (!!!) egyvágányú pályaszakasz okozta szűk keresztmetszetek nem teszik lehetővé, ez az egyetlen fővonal, amire az elmúlt 30-40 évben egy forintnyi pályafelújítási pénz se jutott... Csak karbantartások vannak, minden évben, többször, állapotfenntartásra, ami így is rohamosan pusztul le... Emiatt kellett ritkítani több éve az IC megállásain is... Amik rendszeresen 5-10 perceket, nem ritkán 30 és afeletti perceket késnek, késve indulnak, forudulnak, pécsi fordulóidejük szükségszerűen a lehető legminimálisabb, nem ritkán teljesen tarthatatlan, s akkor még nekiállnak ott takarítás miatt lezavarni az embereket a vonatról és jó, ha 5 perccel indulás előtt engedik fel Őket, amikor épp olyanjuk van pl.

Egyáltalán a szolgálatásmegrendelési strukturát kellene megreformálni...

Végre tényleg egy országos közlekedésszervező kellene, valódi hatáskörökkel, mely csak a törvénynek alárendelve, minisztérium és kormányfüggetlen, szakmai alapokon rendelnék meg a közszolgáltatásokat mind országos, regionális, helyi (városi) közlekedési szinten, összehangoltan, intermodális (különböző fajta közlekedési eszközök közti átszállásos) kapcsolatokra építve, valóban a valós párhuzamosságokat kiszűrve, rostálva, átlapoló-ráhordó-elosztó-feltáró-gerincjárati szerepköröket a helyén kezelve, a minőségi távolsági közlekedést is arra használva amire való, a hivatásforgalmat is a helyén, lokális-regionális járatokkal kiszolgálva, kínálati jelleggel kiszolgálandó megtervezett menetrenddel, díjszabással és egyéb módon meghatározott kínálattal... Nem ezt a bohózatot fojtatni, amit főleg a BKK, de sajnos egyre jobban Lázár Janikának hála a MÁV-csoport is kénytelen folytatni, a VOLÁNBUSZ meg magától is tenné, mint annak a mindenkori vezetése a legfőbb ludas az egészben, a "buszos lobbi" mindig is onnan fújt... És ott megy első osztályúan az "üzemanyagnorma-megtakarítás" fedőnevű burkolt "gázolajlopás" - néha nem is annyira burkolt, pláne az utasjogok ezzel való módszeres csorbítása... A BKK-t is beszántani a francba, ahogy van...

Éjszakai kiszolgálás az elővárosban... Még a legfrekventáltabb részeken is csak elvétve... Valódi éjjeli közlekedés sehol sincs, pedig lenne rá igény, pláne hétvégén... Csak "nem éri meg"... Mert az befektetés lenne...

Hát minimum a 22 órás IC ütemzárás lenne, de több helyen az ütem korábbi, 4-5 óra közti indítása lenne indokolt... Az első (fél)-kör IC-k is csak 6 óra körül vagy után indulnak, a 1-es vonalon is 6:10-kor, illetve 6:21-kor, amikor munkanap már javába G10-es, meg gyorsított vonatok szaladgálnak, 6:40-kor indul az első RJX Budapestről (!!!), másfelé meg már majdhogynem a második-harmadik IC mindkét irányba...

Siófok sajnos messze nem a kivétel, inkább a szabályt erősítő szabályszerű minta ékes és sanyarú, de messze nem a legsanyarúbb példája...

A Sugovica Expressz is egy röhej... 

El, de egy ilyet egy valódi szakmai, kreatív, de legalább kompetens "műhelytől" lehet elvárni, nem egy csinovnyik-egylettől, már elnézést, de az a MÁV-MÁV-START-ÉKM felsővezetése és az ÉKM egésze is...  Lázár-Mosóczi-Pafféri hármasa az ékes szegénységi bizonyítványa az egésznek, mindnek Schadl most épp üres cellájában lenne a helye, Vele és Völnerrel együtt...

Előzmény: amfotos (4734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!