Eddy Wata: "Június 1-től 82 perc plusz tartózkodással (Füzesabonytól) jut el a Tisza-tó Balmazba, azért ez durva. Füzesabony 37 perc , Poroszló 7 perc , Tiszafüred 13 perc, Hortobágy 25 perc"
Ha ez így marad, akkor az idei lesz lesz a Tisza-Tó vonat utolsó szezonja.
De talán nem teljesen kizárt, hogy ez még változni fog, és végül mégsem fog 37 percet tartózkodni Füzesabonyban és 13-at Tiszafüreden.
f_k:"a távkezeléssel KÖFIvel szerencsére talán megváltozik"
Megváltozik, mert június 1-től az alapütemi vonatok Macson fognak keresztezni.
A sűrű ködben, reggel 6 óra 9 perckor a Debrecenbe közlekedő, M41-es sorozatú dízelmozdony által vontatott személyvonat beleütközött a tolatást végző szerelvényvonat Btx típusú vezérlőkocsijába. A balesetben három ember meghalt és 19 megsérült.
A 6619 sz. személyvonat 71 km/h sebességgel rohant bele a tolatást végző, 6670 sz. szerelvényvonat Btx 035 pályaszámú vezérlőkocsijába. Annak mozdonyvezetője és a személyvonat mozdonyfelvigyázója a helyszínen, a személyvonat mozdonyvezetője – súlyos sérülései következtében – a kórházban életét vesztette. A balesetben a személyvonat 19 utasa és jegyvizsgálója is megsérült. Az ütközés következtében a vezérlőkocsi gyakorlatilag teljesen megsemmisült, alváza a mozdony elé gyűrődött, a kocsiszekrénye pedig a mozdony fölé torlódott. A mozdony „A” vége súlyosan megsérült. Öt további személykocsi erősen, négy pedig kisebb mértékben megrongálódott.
A MÁV szakértői által lefolytatott balesetvizsgálat a „Megállj!” állású alakjelzőn való túlhaladása miatt az M41-es mozdony vezetőjét hibáztatta. A baleset további oka az érkező vonat közeledésekor a bejárati oldalon meg nem engedett tolatás is volt. A baleset bekövetkezéséhez a sűrű köd is hozzájárulhatott, a látótávolság 10 és 50 méter között volt.
Mozdonykatasztrófa Macson Három halottja volt az 1991 február 20-án bekövetkezett balesetnek.
"Súlyos tartozást teljesítünk, hiszen a Mozdonyvezetők Szakszervezetének 1990-es alapítását követően, sajnos nálunk történ az első, mozdonyvezető életeket követelő baleset. 1991. február 20-án Macs állomáson bekövetkezett balesetben, három mozdonyvezető vesztette életét. A 6619 sz. vonat, a sűrű ködben összeütközött az állomáson tolató szerelvényvonattal. Tóth Gyula Utazófelvigyázó, Sápi Gyula Mozdonyvezető a baleset bekövetkeztekor elhunytak. Marczi István Mozdonyvezető 1991. március 30-án hagyott itt bennünket.
Legutoljára Mezőtárkány zárt be, ha meglenne, ma nem kellene "ácsorogni" ennyit Füzesabonyban. Lelki szemeim előtt egy Debrecen -Eger utazásról elősejlik, ahogy a havazásban gumicsizmában elmeneszti a vonatot a forgalmista... , Anno Egerfarmoson is volt állomás, a legtovább Mezőtárkány húzta, a másik véglet a Macs állomás volt, ahol a sajnálatos esemény miatt valahogy nem akartak se személyzetet, se keresztezni, ez a távkezeléssel KÖFIvel szerencsére talán megváltozik.
Poroszló és Tiszafüred szvsz. még életszerű is, hiszen végeredményben egy bringásvonatról van szó és egyik helyen sincs sem széles, sem magasperon. Ami számomra vállalhatatlannak tűnik, az leginkább a füzesabonyi ácsorgás.
Június 1-től 82 perc plusz tartózkodással (Füzesabonytól) jut el a Tisza-tó Balmazba, azért ez durva. Füzesabony 37 perc , Poroszló 7 perc , Tiszafüred 13 perc, Hortobágy 25 perc
Hát ne haragudj hogy ezt mondom de utasként az érdekel ami a menetrendben van és ami engem közvetlenül érint és gyanítom hogy az utasok döntő többsége így van ezzel és nem azt nézi hogy mi van bizonyos kormányrendeletekben meg a hálózat üzemeltetési szabályzatban :)
És mint utasnak nekem nem tisztem a hálózat üzemeltetési szabályzattal foglalkozni hiszen engem nem érint sho persze ezt el tudom képzelni hogy valaki belső könyvelésben ezt így szabályozta hogy az az de igazából a végeredményen nem változtat ha leállítják a forgalmat lehet 65/2-es meg lehet 66-os is nem fog rajta személyszállító vonat közlekedni és ez a lényeg nem az hogy mi a menetrendi mezőnek vagy a vonalnak a száma és hogy a kettő közül melyik a helyesebb.
Mármint személyszállítás leállítását illetően. Mint tudjuk jól, Jánosunkat és Mosóczit is a "nincs kocsi, megszorítás, spóroljunk hát a vonatkilométeren" c. mondatkör motiválja, a teherszállítás jól tejel, azzal nincs bajuk...
Képzeld, hogy tudok róla, hogy a Pécs-Villány(-Magyarbóly-Pélmonostor) szakasz fővonalnak van besorolva, de senki nem állította az ellenkezőjét.
És annak a száma a 65-ös.
Az utasok szempontjából - és jelen esetben ez a releváns, nem valami kormányrendelet, amit ki tudja ki tákolt össze és mennyi köze volt a vasúthoz - a SZÜSZ és a MÁV-csoport honlapján is közzétett menetrend a releváns és az irányadó, arról nem is beszélve, hogy amit folytatsz, nem több, nettó szarrágásnál... Így is, úgyis tudjuk, hogy ki és mire fogja rávágni a lakatot és ennyi. Kérődzni lehet ...szságokon, felesleges. Engedd el inkább! :)
És ez mindenki másnak éppúgy szól :)
(Én, mint utas, semmi okom, hogy Engem nem érintő dokumentumokat olvasgassak, a "HÜSZ" Engem nem érint és a többi utast sem közvetlenül, a Hálózatüzemeltetési Szerződés a Vasúti Társaság és a pályakapacitás-elosztó, illetve a pályaüzemeltető közti háromoldalú megállapodás, Én és a többi utas is a MÁV-START-tal szerződik, ránk közvetlenül a SZÜSZ vonatkozik, úgyhogy erről ennyit)
Több okból sem tehetjük ezt. Egyrészt ezen vonalak.egy részén van teherforgalom is. De ha csak a 4-es vonalat.nézem,.ott a szöveg szerint is maradna személyszállítás.
Vagy csak elírás van a rendeletben (megjegyzem, hogy az szerepel ott, hogy: "65 (2)", ilyen kódolást meg nem ismer a hivatalos számozás, már ez kétséget vethetett volna fel benned (is)...)
A SZÜSZ szerint hivatalosnak tekinthető, a vasúti társaság honlapján közzétett menetrend szerint is a Villány-Mohács szakasz hivatalos vonalszáma a 66-os...
Az aktuális utasszám alapján döntés egy vonal sorsáról, az olyan, hogy kinézel az ablakon, és azt látod, hogy nagy fehér pelyheket visz a szél, felveszed a sapkát, sálat, téli kabátot, kilépsz az ajtón és tavasz van meg nyárfa virágzás......
Értettem, hogy mi a gondod, de attól még a tervezett intézkedés valós lehet, mert beleillik az elmúlt egy év döntéshozatali folyamataiba, a járműhelyzet alakulásának folyamatába, a jármű be nem szerzés stratégiájába, stb.
Egyébként hamarosan kiderül, hogy van-e valóságalapja, mert ha lesz utasszámlálás, azt nem lehet titokban végezni. Reméljük, hogy a vonalon dolgozók és/vagy utazók majd tájékoztatnak, hogy tapasztalnak-e ilyen tevékenységet a megjelölt időszakban (április 20 és június 15 között valamikor).
A gondom az, hogy ez az iromány, legalábbis az IHO szerint, a Startnál született. Ami ennek a fényében kérdéseket vét fel. Akár a szöveg valódiságát, akár annak szerzőjének felkészültségét illetően.
Ha nem is a MÁV-Starttal, de akár a GYSEV-vel, vagy valamilyen "független, szakmai" háttérszervezettel (Pl. KTI) attól még végeztethetnek utasszámlálást.
(Bevált módszer, 2007-ben is így alapozták meg a "szolgáltatómódváltást".
Forrás nincs megjelölve (érthetően), de beleillik a tavaly év eleje óta, a közlekedést érintő minisztérium-és miniszterváltást követő folyamatokba, és ezek nagyon nem jó hírek:
„Tisztelt Kollégák! A vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt Miniszter Úr intézkedési tervet kért szakosztályunktól. Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0) Intézkedésünk elsősorban az utazóforgalom felmérése, a vasúti közlekedés indokoltságának mérlegelése. Ezért a MÁV-START által megküldött értékesítési statisztikák alapján elrendelem az alábbi vasútvonalakon, viszonylatokon utasszámlálást, igény felmérést. – 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu - Komárom) – 14. sz. vasútvonal (Pápa - Csorna) – 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg - Rédics) – 35. sz. vasútvonal (Siófok - Kaposvár) – 65. sz. vasútvonal (Villány - Mohács) – 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg - Tornanádaska) – 106. sz. vasútvonal (Sáránd - Nagykereki) – 127. sz. vasútvonal (Gyoma - Szeghalom) A felmérés várhatóan 2024. április 20-án indul, mely június 15-ig tart. Természetesen eszközökkel fel lesztek szerelve. A következő adatokat legyetek szívesek kérdezni, majd felvezetni a belsős rendszerbe: – Utazási viszonylat (volán + vasút) – Átszállások száma – Kedvezményre jogosultság, típusa – Ország/vármegye bérlete van-e, ha van, milyen – Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést – Minőség, megbízhatóság az utas szerint – Milyen okból utazik Előre is köszönöm szépen a munkátokat, erőfeszítéseteket! A további információkat a mellékelt preziben találhatjátok.”
Köszönöm, a vágányzárról tudok. 2 hónapja olvastam egy veol cikkben. A bringá nem tudom hogy oldom meg, eseti vonatpótlónál 5-ből 2x megszívatiott a sofőr és elzavart - holott elfért volna alul felül is. Valamivel áthidalom a nyárra, talán e-rollert veszek arra az időre.