Keresés

Részletes keresés

szegecsszámláló Creative Commons License 1 napja 0 0 15946

Vedd ki a forgóvázakat, jelöld meg egy maszkolócsíkkal a kerékprofilt (hogy tudd, mikor értél körbe) és a csiga kardánvégénél fogva finoman forgasd körbe kézzel néhány kerékfordulatot, közben figyeld, nem ugrik, akad vagy üt-e a mechanika. Ismételd meg úgy is, hogy egy darab sínen is végigtekered, miközben felülről enyhén(!!!!!) odanyomod a pályára. Ha üt, nézd át a fogaskoszorúkat, tengelyeket, nem sorjásak-e (sajnos előfordul), ha nincs ilyen probléma és mégis ugrik, kezdhetsz gyanakodni a fogaskerék-átmérőkre...

 

Előzmény: Chabs (15945)
Chabs Creative Commons License 2 napja 0 0 15945

Tavaly Karacsonyi a Szilim. Elkepzelheto, hogy abba is hibas fogaskerekek kerultek? Amikor kiszedtem es visszaraktam a kerekeket volt nemi olyan erzesem mintha kicsit tul szorosan lennenek es egymast nyomnak ki de ez futasban nem manifesztalodik lathatoan csak amikor kezzel tolom erzem, hogy instabilabb mint mas mozdony.

 

Nazareth: nagyon kedves toled! Nagyon koszonom de sajnos a 23-ik keruletben lakom. :)

Előzmény: szegecsszámláló (15944)
szegecsszámláló Creative Commons License 2 napja 0 0 15944

Az ugrálós szili/csörgő fogaskeréksorát megnéztétek már? Nem egy széria volt fogszámhibás fogaskerékkel szerelve, ha nem a megfelelő fogaskerék épült bele, nem lesz nyugodt futása, bármit is tesztek alá.

 

nazareth Creative Commons License 2 napja 0 0 15943

Ha a XVII. kerület, Gödöllő, vagy Pápa környékén van a motyó, átugorhatok megnézni... :)

Előzmény: Chabs (15942)
Chabs Creative Commons License 2 napja 0 0 15942

Szia

 

Le van rogzitve a sin egyelore szegekkel, nem mozog. Viszont azt en is eszleltem, hogy rendkivul instabilan megy a Szili. Ahogy irod kisse olyan mint az igazi, “ugral”. :)

Előzmény: csabbair (15941)
csabbair Creative Commons License 2 napja 0 0 15941

Szia

Nem mozog azon a szakaszon maga a pálya? A Szili (mint az igazi is) kicsit ugrálós, ha a pálya alatt van valami rugalmas cucc akkor lehet ilyen gond. Nekem is volt ilyen szakaszom ahol rendszeresen leesett a Csörgőm, de más nem, hasonló lehet mint a Szilid. Szóval a pálya szakasz rögzítése - néhány csavar - megoldotta a gondomat.

Üdv

Csaba

Előzmény: Chabs (15939)
Chabs Creative Commons License 2 napja 0 0 15940

Elnezest a sok helyesirasi hibaert, telefonrol nehez gyorsan irni. :)

Előzmény: Chabs (15939)
Chabs Creative Commons License 2 napja 0 0 15939

Hat urak a hajamat kitepem lassan ettol az egy valtotol amin mindig siklok a v43as... Tegnap otthon voltam es volt egy szuk oram tesztelni de nem vagyok elorebb. Valoban ugy tunik, hogy nem a csucssinek lazasagaval van a gond mert fix allapotban is van hogy kisiklik a v43. 

 

A gond az, hogy semmi kovetheto minta nincs a jelensegben. 

 

- nem minden esetben siklik a kerdeses valton

- nem minden valtoval van baja

- a kerdeses valton mas vonat gond nelkul es konzisztenzen egymas

utan sokszor gond nelkul atmegy

- a v43-as kerek tavolsagat nemreg allitottam

- ugy nez ki (de ez meg tobb tesztelest igenyel) atmeno iranyba van a gond es nem kitero iranyba

 

Ha hetvegen lesz kicsit tobb idom akkor megnezem az albbiakat:

 

- a sziv valami okbol nem all e kicsit ki es ezert beleutkozik a kerek

- kiszedem mind a 4 tengelyet a v43-nal sz szazadmilimetee pontosan beallitom

- az osszes mozdonyommal letsztelem a valtot, hogy melyeknel okoz gondot meg...

 

Szuper lesz. :D 

nazareth Creative Commons License 3 napja 0 0 15938

A nevezett videóban egy rugalmas csúcssínes váltót mutatnak, ahhoz valóban kell egy masszívabb rugó, hogy a csúcssíneket a gyökökhöz szorítsa. A Piko kitérők forgócsaposak, ezekhez jóval gyengébb rugó is elég.

 

Szóval továbbra is azt mondom, első körben a váltók beépítését, ágyazatot, talpfarács sorjáit, a csúcssínek deformációit nézd meg, a gyári rugónak bőven elegendőnek kellene lennie.

Előzmény: Chabs (15935)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 3 napja 0 0 15937

Sín igazítás, feszessé tétel meg rugó cseréket. Mindezt sok-sok órás babra munkával meg teszteléssel.

Előzmény: Chabs (15935)
szegecsszámláló Creative Commons License 3 napja 0 0 15936

A PECO H0e-s kitérőkben gyárilag ez a megoldás üzemel, csak nem felülről, hanem alulról helyezik fel a rugót, hogy a felületen ne legyen semmi nem odaillő.

 

Előzmény: Chabs (15935)
Chabs Creative Commons License 4 napja 0 0 15935

Mit csinaltal veluk, ha szabad erdeklodnom? 

 

Nekem sajnos 1-2 Piko valtonal a mozdony alatt elmozdulnak a csucssinek. Ehhez hasonloban gondolkodom: https://youtu.be/uXGEjuDhwhY 

Előzmény: oldmumus_v.2 (15934)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 4 napja 0 0 15934

Nekem saját buhera után sikerült kb. 1 éve a váltókat használhatóvá tenni.  A Set-es váltók minősége egy katasztrófa. Amit külön rendeltem azokkal nem voltak ilyen gondok.

Előzmény: Chabs (15932)
nazareth Creative Commons License 4 napja 0 1 15933

Én még nem tapasztaltam problémát a Piko váltók rugójával. A csúcssíneket már egy minimális rugóerő a helyükön tartja, és használat közben nem lenne szabad hatnia rájuk semmi olyan erőnek, amitől megnyílhatnak.

 

Nekem a szőnyegvasútam pl. RocoLine ágyazatos vágányokból van összerakva, azoknál a váltóknál aztán végképp alig tartja egy vékony kis rugalmas drótdarab a csúcssíneket, és soha semmi problémám nem volt velük.

Előzmény: Chabs (15932)
Chabs Creative Commons License 4 napja 0 0 15932

Urak, nem tudja valaki, hogy a 10db-os Piko valto rugo amit kapni lehet ugyan az a gyenge rugo ami alapbol a Piko valtokban van vagy ez mar valami revizio amiert penzt is erdemes kiadni? :-) 

 

Arra keszulok jelenleg, hogy sajat magam gyartok le eros, a feladatra megfelelo rugokat de elotte rakerdeznek erre, hatha van valakinek tapasztalata vele.

manhattani Creative Commons License 2019.02.10 0 0 15931

Egy adalék a plafonra függesztett terepasztalhoz:

 

Nagy nyugalmat ad, ha a felhúzott terepasztal négy sarkát kampókkal a plafonhoz rögzíted, így nincs állandó feszítőerő a kötélben, az csak biztosíték. Viszont nagy nyugalmat ad, ha a súlyerő nem a kötélben támad, hanem a tömör fém kampókban.

hodboond Creative Commons License 2019.02.10 0 0 15930

Sziasztok!

Szert tettem egy N*es V46 réz építőkészletre melyet Lassú Tibor készített.
Esetleg nincs valaki akinek lenne hozzá valami leírása, illetve milyen alépítmény mehet kell hozzá?

 

Köszönöm!

rezgaras Creative Commons License 2019.02.07 0 0 15929

Én úgy képzelem el, hogy a sarkokra menő köteleket (szerintem nem kell drótkötél, jó a perlonkötél is) egyesével el kell látni egy-egy spannerral (csavaros kötélfeszítő), így lehet beállítani, hogy egyformán feszesk legyenek. A kilengés ellen szerintem a legegyszerűbb megoldás, ha az asztalnak vannak - esetleg felhajtható - lábai. Ez biztosítja azt is, hogy leeresztve vízszintes legyen. Nyilván a csigáknak jól bent kell lenni a plafonban, egy terepasztal lényegesen nehezebb, mint egy mai csillár.

Előzmény: Chabs (15928)
Chabs Creative Commons License 2019.02.07 0 0 15928

En is hallottam mar errol a megoldasrol. Lattam mar plafonra szerelheto csigakat es bele illo, megfelelo teherbirasu sodrott drotot. Ilyen plafon csillart is lehet kapni ami tobb csigan keresztul log le es allithatoak az egyes “labai”. 

 

Nekem nagyon tetszik ez a megoldas csak a teherbirast kell megfeleloen eltalalni ill. hogy minden felfuggesztesi ponton pontosan azonos tavolsagra legyen minden korulmeny kozott az asztal hogy ne leejtsen egy iranyban sem. Ill. arra azert kivancsi lennek, hogy mennyire ”kenyelmes egy ilyen asztalon jatszani” - veletlen neki megy az ember akkor kileng stb.

Előzmény: rezgaras (15927)
rezgaras Creative Commons License 2019.02.06 0 0 15927

No de miért nem teszed fel a kérdésedet itt? (Én csak folyóiratokban láttam ilyen megoldást, de valójában jó ötlet. Károly Imréé felhajtható volt.)

Előzmény: rocoline (15926)
rocoline Creative Commons License 2019.02.05 -1 0 15926

Érdeklődöm, ismertek-e olyan modellezőt, aki a helyiség mennyezetére húzza fel a terepasztalát ?

Ha tudtok ilyen modellező(k)ről, kérem az elérhetőségét, akár a publikus mail címemre is.

Köszönöm előre is, ha segítséget kapok !

rezgaras Creative Commons License 2019.02.04 0 0 15925

Csak azért, mert az üveges Tamiya az vizes akril, a spray pedig oldószeres akril. Elvileg az utóbbi jobban tapad fémre.

Előzmény: Chabs (15924)
Chabs Creative Commons License 2019.02.01 0 0 15924

Annyira erosen rajta marad a sinszalon, hogy amikor le kellet szedjem forrasztas celjabol akkor higitos fulpiszkaloval/ecsettel percekig kellett dorzsolnom.

 

Rezgaras: a kis uveges valtozat. Airbrushal fujtam fel.

Előzmény: tom sawyer (15923)
tom sawyer Creative Commons License 2019.02.01 0 0 15923

Nem a felmenéssel van a gond, hanem hogy megáll e rajta? A sínszálat gondolom nem fogdosod túl sűrűn, de egy járműnél már szükség van időnként matatásra.

Előzmény: Chabs (15921)
rezgaras Creative Commons License 2019.02.01 0 0 15922

A spray vagy a dobozos?

 

Előzmény: Chabs (15921)
Chabs Creative Commons License 2019.01.31 0 0 15921

Erdekes, nekem a Tamiya hull red gyonyoruen felmegy mind Peco mind Piko sinszalakra. Eddig semmi gondom nem volt vele.

Előzmény: tom sawyer (15920)
tom sawyer Creative Commons License 2019.01.30 0 0 15920

Ugyanilyen nehezen festhető a sárgaréz, illetve a horganyzott anyagok is. Én is a Gunze metal primerrel próbálkozok, de nem vagyok elragadtatva az eredménytől.

 

Előzmény: rezgaras (15916)
nazareth Creative Commons License 2019.01.30 0 0 15919

Nem fogja...

Egyébként a gyári világosszürke betonalj és a "gyári" sötétszürke ágyazat együtt, lefektetés után válik egyen-rozsdabarnává. Szerintem célszerű ezt a folyamatot az asztalon is követni (már ha a modell-betonaljak és az ágyazat gyári színe kb. megfelel a példaképek gyári színének :)

Előzmény: Chabs (15918)
Chabs Creative Commons License 2019.01.30 0 0 15918

Pontositas: betonaljat fujtam le. :) De szerintem a tobbi ettol igaz, nem fogdosom annyit, hogy komoly gond legyen. Mondjuk a ballaszt szorasanal es ragasztasanal felkarcolhatja a betonaljrol a festeket de akkor majd utomunkalok! :)

szegecsszámláló Creative Commons License 2019.01.30 0 0 15917

Arról nem is beszélve, hogy minél jobban tapad a sínhez, annál nehezebb lesz a vezetőfelületről maradéktalanul és egyenletesen levakarni, a hangos mozdonyok meg kifejezetten "szeretik" az ilyen makacs, mikropórusokhoz ragaszkodó alapozómaradékokat a sínkorona felületén :-)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!