A limit mozdonyok miért lennének a megfizethetetlenül drága kategóriában?Csak úgy halkan jegyzem meg, hogy van olyan széria mozdony is ami jócskán 100 ezer ft fölötti árba kerül.
Ha már itthoni gyártás, akkor a Deák Modellsport? Nem kéne őket sem leírni, na meg arról se feledkezzünk meg, hogy a Märklin és Viessmann gyárat üzemeltet magyarországon....:-)))))
Ne haragudj, de itt inkább gyártásról van szó, nem átalakításról, koszolásról. (Ezzel nem leszólni akarom Albertéket, ne hogy félreértés történjen, csupán szerintem nem lehet Q-t Alberték tevékenységével összehasonlítani.)
Így igaz kolléga. A Modellkit már árnyéka sincs régi önmagának, és most már itt van ez a Quabla körüli mizéria is, így óhatatlanul Albertnek adták át a stafétabotot.
Persze mondhatnánk, hogy vannak még mások is, csak az nem fedné teljesen a valóságot: Alphamodell (a halbik, és a nosztalgia étkező óta nem emlékszem tőlük másra), Limitbahn (a mozdonyai lassan kezdik a megfizethetetlen kategóriát súrolni), Byg (a honlapjukon még mindig ott virítanak a saját, kifutott/el sem készült modellek, Á la M63). Azt hozzá kell tegyem, hogy a kisebb méretarányok (TT, N) képviselőit nem vettem ide, lévén a H0 bír a legnagyobb célközönséggel.
Nos kiderült, mi volt. Az a helyzet, hogy mindig az egyik vonófejnél lévő siklott, a középső soha. Kezdett gyanús lenni, hogy esetleg nem mindig ugyanaz-e. De nem figyeltem meg rendesen. Kicsit könnyűnek éreztem a csuklókat, így azt gondoltam, lesúlyozom kissé. Ezér szétszedtem az egészet. Ekkor vettem észre, hogy az egyik vég Jakobs forgóváza kissé másképp mozog, mint a többi. Szétszedve kiderült, hogy a kasznikhoz rögzítendő csatlakozós nyelvekeről mindkét oldalon le volt törve a felső pöcök gyárilag! Most nem álltam neki visszarohanni az M&H-ba, és várni egy rakat időt, fémből pótoltam a pöckötet. Most már úgy mozog, mint a másik kettő, és azóta nem volt siklás. Azért a súlyozást is megtettem, mert nagyon könnyűnek ítéltem. Ez nagyon egyszerű, eltávolítható módon megoldottam, a dobozba csomagolt harmonika védőből leszabtam, hogy bemenjen a kocsik végébe, majd ezekbe egy kis téglalapot vágva egy nagyobbacska anyacsavart helyeztem. Most a szerkezet szépen fut.
Embörök! Mé' köll ennyi marhaságot összeírkálni a Quablárú? Vette valaki is a fáradtságot magának, hogy felhívja azt a telefonszámot ami a honlapjukon van? A helyzet a következő. Nem fejezte be a tevékenységét csupán a megszaporodott céges megrendelések miatt a kisszériás vasútmodellgyártás (Értsd: a Model és Hobby része a dolognak.) magánszemélyek részére átmenetileg szünetel. Ennek oka többrétű, de nem jelenti azt, hogy végleg megszűnik. Továbbra is készülnek vasútmodellek, kamionok, stb. céges megrendelésre, melyekről a honlapon keresztül lehet majd információhoz jutni, illetve a hírleveleket továbbra is küldeni fogja Laci. Ezekből a modellekből (is) elképzelhető, hogy széria lesz a jövőben, azaz lehet majd rendelni. A folyamatban lévő munkákat el fogják készíteni, vagyis aki rendelt korábban megkapja az áhított modellt. Quabla modelleket a forgalmazó készletének erejéig még be lehet szerezni. (A dolog "üzletpolitikai" és nepperes részéhez nem akarok semmit sem hozzátenni. A cég köszöni szépen jól van. Kicsi a valószínűsége annak, hogy egy-egy ritka esetet leszámítva felbukkannának a modellek a börzéken.)
Több svájci festésű volt a kezemben. Elég sok vezeték megy át a forgóvázakon (csatlakozóval). Sajnos van ahol nem figyeltek a vezetékek elrendezésére forgóvázon belül, s ezért az megfeszülhet, szorulhat vagy beakadhat. Volt olyan, hogy a forgóvázban lévő tengely emiatt megszorult, s az álló tengely pont a kitérőkön tudta kifordítani a forgóvázat.
Próbálta már falaki a Flirt-öt összettebb vágányhálózaton átküldeni? Nekem néha az egyik futó forgóváz időnként siklik. Kicsit könnyűnek tűnnek a hajtatlan forgóvázak...
Nem hiszem hogy sok lesz belőlük eladó. Pl.: régebbi MK cuccok sem gyakran bukkannak fel, maximum annál, aki teljesen felszámol, neki meg nem érdeke aranyáron adni, mert gyorsan kell neki a pénz.
Itt egy ujjabb info arrol ,hogy a Q modell nincs többé http://www.vasutmagazin.hu/ állitolag a Váci uton még kaphato belöle van a vitrinbe legalább is.
Én azért kiváncsi leszek akiknek még van belőle,hogyan fogják a börzén felverni az árakat lehet nem most azonnal de ahogy tudatosul majd a dolog egyre több kupec lesz a vaterán is még ha nem is a Q csinálta probálják ezen a néven rásozni a gyanutlanabbakra
Figyelem minden kollégának aki ESU Lokpilot 4.0-t használ, a Rule 17 módot ne kapcsoljátok be a világítás kimenetekre, mert attól keletkezik a búgó hang. :S
Félreérthetően fogalmaztam bocsánat. A búgó hang 0. fokozatban, a homlokfények bekapcsolásakor jelentkezik a „B” egységnél, és a motor felpörgésekor jelentősen lehalkul, de teljesen csak a homlokfények kikapcsolásával szűnik meg.
Szóval nem arról van szó, hogy 1.-es fokozatban felejtettem a modellt. :P