Keresés

Részletes keresés

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.17 0 0 2407

Nem,a váz festése még a megvételkori állapot.A tankról kapartam le a nagyon vastag festéket,ami már nem gyári volt,és oldotta a benzin!

Előzmény: plzltn (2405)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.17 0 0 2406

Köszönöm :)

Be lett toldva a hátsó villába,mert a gyári hosszal nagyon nyugtalan volt a viselkedése.Vettem egy fordulatszámmérőt a motorra,de meglepett kicsit mert nem három hanem csak két kábel megy bele.Próbáltam róla infót szerezni,de semmi.Tegnap írtam az elektronikai fórumra,és ott a fotók áttanulmányozása,és a műszerben levő ic adatlapjának átnézése után kiderült (én nem tudtam) egy illető írta hogy a műszer úgy működik mint a dízel autók fordulatszámmérője.Vagyis a generátorról veszi a jelet.Ezt majd ki is próbálom.A kábelköteg bontása után kiderült hogy az eredeti motoron (Derbi Fenix),gyárilag egyszerűen a világítás vezetékre van kötve és kész.Amúgy mivel az Mz blokkon Babetta gyújtás van,így a elektromos teljesítmény maximális kihasználása érdekében ledes izzókat fogok használni.

Előzmény: MECSI (2403)
plzltn Creative Commons License 2011.09.16 0 0 2405

Most mintha le lenne festve a váz az előző, korábban készült képhez képest. Jól látom?

Előzmény: Joejoe1974 (2402)
plzltn Creative Commons License 2011.09.16 0 0 2404

Na én is pont a hátsó hosszak növekedése körül akartam nyilatkozni.

Elkészült hátulra is a közdarab kardán és szöghajtás közé, így összeállt egy kép.

 

Nekem se fog sok hely maradni a gumi és kardán közt:

 

 

Hosszításról annyit, kb 5 centivel került hátrébb a kerék az eredeti Uralhoz képest. Hogy ez nekem mennyit ront a motorozhatóságon, az még tudhatatlan (számomra).

 

Előzmény: Joejoe1974 (2402)
MECSI Creative Commons License 2011.09.16 0 0 2403

formás. A hátsó villa meg van nyújtva? én anno a 90es jawammal jértam úgy, hogy megnyújtottam a hátsó viláját cca 10-15cm-vel. de terepen használhatatlaná vált. egy kis dombra is alig akart felmenni, kirúgta maga alól a talajt. nem gondoltam volna, hogy ennyit számit, aszfalton nem lehet gond.

Előzmény: Joejoe1974 (2402)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.16 0 0 2402

Mai kép.

 

plzltn Creative Commons License 2011.09.15 0 0 2401

A fékdob közepesen kemény acél, ha öntvény volna, nem akarnám én hegeszteni. :-)

 

Küllőzésre én is gondoltam, nem is elvetendő lehetőség...jól is kinézhet...

 

Hát igen, hátulra magam is a motorféket képzeltem elsődleges lassító berendezésnek, ezért is merek az eredeti dobban gondolkodni. Sokat nem alapoznék rá. Elől úgyis valami gyári komplett futómű lesz saját fékkel. Már keresgélem a donort. Eredeti Chopper-Cruiser komplett elejét a pénztárcám nem bírja. Gondoltam valami vastagcsöves enduró/krosszra (nem fordított), erősítendő a rugóját. Bár kisebb súlyra tervezték, de egy igazi vas egy kis ugratást kinevet, ahol azért a saját tömeg 2-3 szorosát kell kibírni. (Igaz, csak impulzusszerűen...)

Előzmény: MECSI (2400)
MECSI Creative Commons License 2011.09.15 0 0 2400

mindenesetre ne vidd túlzásba a hegesztést, inkább szakaszosan legyen hegesztve, kihagyott részekkel cca. max. fele-fele arányban. ha körbehegeszted rosszabbat csinálsz...erről már volt szó miért.

A fékdob acél vagy öntvény? ha hegeszthető, és lesz hegesztve úgyis újra kell szabályozni...

az a közepe tényleg eléggé filigrán, de ha rövid behegesztett küllőkkel kb. 45fokban ki lehet támasztani nem lehet baj. (30-50mm-es küllőkre gondolok ccca. 8 -10 darabra 6-os anyagból ha elfér kb. a peremig érjen, vagy lemezzel betakarod küllők helyett.)

csinálj jó első féket a hátsó csak szimbolikus, úgysem nagyon kell egy motorra.

Előzmény: plzltn (2398)
plzltn Creative Commons License 2011.09.15 0 0 2399

Persze kérdezhetnétek, hogy ebből hogyan lesz majd lengőkar. Csak nagy hirtelen két lehetőséget is felkarcoltam, nem alaposan kidolgozott megoldások. Irányadó ötletelések grafikai megnyilvánulásai. :-)

 

 

"A" esetben a tengely meghosszabítása lenne a lengőkarnak. A lengőkar a csavarodási ellenállásával dolgozna a szöghajtás megtartására, hogy az ne forduljon el a hajtás ellenében, hanem max a kerék forduljon el. Jó erős anyagból kellenne legyen.

 

"B" esetben tök hagyományos, egyébként asszimetrikus geometriájú (a kiálló szöghajtás miatt...) lengőkar lenne.

Előzmény: plzltn (2398)
plzltn Creative Commons License 2011.09.15 0 0 2398

Főmérnök urak!

Lenne egy kérdésem.

Kérném cáfolni vagy megerősíteni az aggodalmamat. A szegecsek helyett (mellé) még mindkét oldalon erős hegesztést is alkalmaznék. Így a kerékagy a fékdobbal erősebb egységet alkot. Valamint behegszteném a fékdobot a Suzuki felnihez is mindkét oldalt, amivel az előbbi páros lenne erős egységben a suzi felnivel, kialakítva a használatba veendő kerék komplexumot.

 

Aggályom, hogy ez így gyenge szar lesz. Ráadásul a hegesztési hőtől elmegy a fékdob felülete is meg az agy belső, csapágyfészket képző felülete is. Béla bácsinak meg az az aggája, hogy a fékdobot képező 4mm-es lemezből készült görbe felületű anyag nem fogja bírni a rajta keresztül ható erőket. A gyorsítás/fékezésből eredő csavarót se, de még kevésbé a motor súlyából származó lefelé hatót.

Szerintetek?

 

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.15 0 0 2397

Előtte egyeztettünk emailben :)

Nem Mustang terv,hanem a másik motor hengeréhez tuning :)

Előzmény: plzltn (2396)
plzltn Creative Commons License 2011.09.14 0 0 2396

"és most hozott nekem tervrajzokat amiket szintén névre szólóan írt alá :)"

De ezt valamikor előtte kérted, leegyeztetted vele? Hogy 04.02-én hozzon magával terveket? Vagy hogy kell elképzelnem az előzményeket? És miről szóltak a tervrajzok?     (Egy musztángról? :-) :-) :-)   )

Előzmény: Joejoe1974 (2394)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.14 0 0 2395

A Mustanghoz május vége óta nem nyúltam hozzá.Az első főfékhengert fogom kicserélni,mert ez nem jött be.Meg az ülésnél elakadtam.Nem igazán tudom miből készüljön az új ülés alaplemez.A másik projektet tolom most,amiről anno szintén írtam.Ehhez elkészült a hátsó fék is,kapott új betéteket,acélszövetes fékcsövet stb.Tegnap jött meg a vaterán lőtt elektronikus fordulatszámmérőm is. Ez a kép régebbi,itt még nem volt a fék sem bekötve.

Előzmény: plzltn (2393)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.14 0 0 2394

Április másodikán volt itt Vásárhelyen az építők napja,és ide jött le bemutatózni.A motorom képét mutattam meg neki a mobilomon.Sajnos közös kép már nem készült mert nőkkel a család nőtagjaival voltam,és őket nem igazán köti le az ilyesmi.Lehet sose lesz ilyen lehetőség már.Számomra meglepő és csodálatos dolog hogy egy ilyen kaliberű személy ennyire közvetlen tud lenni.Van tőle egy dedikált plakátom,egy személyre szóló aláírásom,és most hozott nekem tervrajzokat amiket szintén névre szólóan írt alá :)

Előzmény: plzltn (2392)
plzltn Creative Commons License 2011.09.13 0 0 2393

Tényleg, hogy áll a Mustangod? 

 

Előzmény: Joejoe1974 (2391)
plzltn Creative Commons License 2011.09.13 0 0 2392

Na de bakker! Akkor te is mázlista vagy. :-) Mit beszéltetek? És hol találkoztatok?

 

Előzmény: Joejoe1974 (2391)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.09.13 0 0 2391

Bakker,de mázlista vagy!

Én április2-án találkoztam a MESTERREL.Sajna nem sokat tudtunk beszélgetni.

Előzmény: plzltn (2390)
plzltn Creative Commons License 2011.09.11 0 0 2390

Más!

Olyan történt velem...huh....

Idén másodjára elővettem egy kis motorozásra a dMZ-t. Megyek fel-alá a kertek végében, a városszéli ipartelep új, jó minőségű aszfaltútján, ami kellően félreesik a városi forgatagtól, hatóságtól, szóval ahova motorjainkat járunk próbálgatni. (kicsit kehes a dMZ, a túladagoltságtól, annak füstjétől felakadozik-ragadozik a kipuff szelep) Messziről látom az útca végén quaddal kerekezik valaki. (oldalán, hátsón, stb) Közelebbről meg maga Erdős Csabi gyakorolgat a következő fellépésekre. Na és félreállított, megcsodálta a dMZ-t, gratulált, meg ilyesmi. Én meg le voltam fagyva, csak butaságokat tudtam mondani, kérdezni, á...hagyjuk.

Otthon az asszomnnynak úgy kommentáltam, olyan ez, mintha rátalált volna az ételital blogjára a Kovács Lázár, (ide irogatja a saját kútfőből kitalált ételkülönlegességeit) és méltatta volna az oda felrakott ételeit, a munkásságát. 

plzltn Creative Commons License 2011.09.11 0 0 2389

Más kérdés, hogy ahhoz, hogy rámondhassam az ideíglenes primer hajtásra, kész, még gyártatni kell vésőssel hátra is egy közdarabot. Az első még ment Bélabával, csak esztergálni kellett. Most vésni is kell...

Előzmény: plzltn (2388)
plzltn Creative Commons License 2011.09.11 0 0 2388

 

 

Ideíglenesre (a döntés szerint) jó lesz.

Méregetve az így kialakuló tengelytávot, tartható az 1800 mm. Legalább is a blokk eleje a hátsó tengelytől 1200-ra van.

 

krezidiesel Creative Commons License 2011.09.02 0 0 2386

Igazi szekos válto csak a vonoékes, a többi az mind H elvü.

Auto H váltokat is alakitanak át szekosra kukactárcsához hasonlo cuccal ami pl a Pannoniákban vagy a Jawakban közismert megoldás.

Előzmény: plzltn (2376)
plzltn Creative Commons License 2011.09.02 0 0 2385

Döntést hoztam! Az a döntés, hogy gyáva mód nem hozok döntést. Pontosabban tehát abban maradtam magammal, hogy egyenlőre nem lesz szorzó áttétel. A BMW kardánjából megcsinálom a kardán hátra hajtást, az beveszi a kerék mellett a kanyart. Így elöl hátul csak a bömöshöz egy illesztő egységet kell gyártani. Aztán ha lesz is a motorból egy működőképes valami, akkor a tapasztalt viselkedése alapján újra nekimegyek eldönteni, milyen megoldással igazítsak az áttételen. Ha meg nem lesz belőle semmi, akkor nem fektettem be feleslegesen energiákat.

Ami a kinematikus csukló által beveendő nagy szöget illeti. Mondják, hogy nem állandó ilyen ferde állapotra terveztetett, ki fog purcanni. Egyrészt akkor teszek bele bontóból másikat 3 ezerért. Másrészt egyenlőre ennek a motornak se néz ki több ezer megteendő kilométer. Harmadrészt lehet, a később mégis beépítendő szorzó áttétel miatt mégis megszűnik majd a ferde állapot. Negyedrészt arra gondoltam, a bömösben 300 lóerős motor egyik felét viszi ez a kardán az egyik oldalon. És néha ott is leül a kocsi hátulja 5 megtermett kopasz állat alatt, akik tövig nyomva belemennek a gödörbe. És bár ebből csak ritka előfordulások vannak, de még akkor is összemérhetőséget érzek az én hurka 37 lóerőmmel, ahol szintén csak néha kerül ki a teljes 37 paci a kardánra, nagy rendszerességgel csak egy hányad.

 

Szóval most BMW kardán fabrikál..azt lesz, ami lesz... :-)

 

Trike. Creative Commons License 2011.08.29 0 0 2384

Prózai okok vezettek ide: szezononként 2-3 kuplungbowden szakadás (a végén már 2 perc alatt cseréltem) és két szezononként egy kuplungkar törés.

 

Az autó kuplung nem arra való, hogy kézzel emeljük ki, avagy nem lehet elég erős ami kicsi kell, hogy legyen :)

Előzmény: MECSI (2383)
MECSI Creative Commons License 2011.08.29 0 0 2383

a megoldásod egyszerű praktikus és jó.

csak az unalom miatt az átfaragás?

egy trike-on elmegy a kéziváltó de annyira nem vagyok ortodox- motoros, hogy 2 kerékhez kéziváltót használjak, szvsz abszolut nem helyénvaló..

 

Előzmény: Trike. (2381)
MECSI Creative Commons License 2011.08.29 0 0 2382

itt nincsenek kúpfogaskerekek. Azt sokkal macerásabb csinálni mint a mellékelt linkben láthatóak. Annál már csak a ferde fogazású kúpkerék a bonyolultabb :-)

40pénz az nem kevés. lehet, hogy a MéH telepen kéne bontott TGK diferenciálművet turkálni, abból a bolygékerékpárokat...

Előzmény: plzltn (2380)
Trike. Creative Commons License 2011.08.28 0 0 2381

Én is lábbal váltottam H-ban kézzel kuplungoltam, de meguntam és most az átalakítás után kézi váltóm lesz és lábkuplungom.

 

A váltó rudat előre hátra tologatva 1-0-2 vagy 3-0-4 fokozat kapcsolható, ezért a két váltósík között egy ETZ szivatókarra tett bowdennel húztam át a rudat, visszafelé egy rugó segített.

plzltn Creative Commons License 2011.08.28 0 0 2380

"A srác a fogaskerekeket ha nem titok mennyiért csináltatta?"

Na, megkérdeztem. Budapesten csinálták neki, nem tértünk ki a konkrét címre. (de ha kell, még beszélek majd vele...) 60.000-es ajánlatot kapott komplettre, de aztán -mivel ő is gépesített- kapott alapanyagot, amit ő végméretre esztergált. A cég azt már csak fogazta (egyenes fogak) majd edzette. Így 40 tallér volt.

Közben magam is kaptam egy erre alkalmas ésa ajánlott céget egy másik topicban

 

Előzmény: MECSI (2378)
plzltn Creative Commons License 2011.08.26 0 0 2379

Nem tudom, az ural váltó pl vegyes, 1-3 egyenes, 4 meg ferde fogazású, míg a teljesen csereszbatos dnepr-ben a 4. is egyenes. Míg a daihatsu autó váltója egyenes, és talán az 5.dikje is. (de ezt holnap a műhelyben megnézem.)

 

Nincs is baj a H váltóval, csak a mi motoros világunkban hordoz hátrányt. Erre mondanám, szerintem kis ügyeskedéssel visszaalakítható szekisre.

 

Ő csinálta a fogaskerekeket, és elvitte edzettetni. Ő tanult szakmálya szerint is hozzáértő, s van egy gépesített műhelye. Az árak engem is érdekelnek, de e kérdésben már egy másik topicban is adtak cégjavaslatot ma. Azért majd felhívom őt tudakozni holnap.

 

 

Előzmény: MECSI (2378)
MECSI Creative Commons License 2011.08.26 0 0 2378

ha jól tudom a H váltót a kényszer szülte, ahhoz, hogy lehessen szinkronizálni a fokozatokat kell, hogy közben üresbe is legyen kapcsolva. De mindent összevetve szerintem egy átlag közlekedésben praktikusabb mint a szekvenciális. Ezen kivül a szekvenciálisak általában egyenes fogazásúak ami miatt zajosabb mint az autók ferde fogazású váltói.

A srác a fogaskerekeket ha nem titok mennyiért csináltatta?

Előzmény: plzltn (2376)
plzltn Creative Commons License 2011.08.26 0 0 2377

"amennyire lehet hagyd meg az eredeti hajtást. hardi + kardán stb."

Éppen ez a mondatod, és egy kapcsolódó ötlet halgattatott el. Gondolkodom!

 

Mert az is eszembe jutott, mi van, ha hagyom a francba a külső áttételezést. Kerül, amibe kerül, gyártatok az ural szöghajtásba új kúpkerekeket a nekem megfelelő 2,4 : 1 -es áttétel aránnyal, és kész, mehet rá a BMW kinetikus csuklója, a tárgyalt féltengely.

(persze csak ha befér fizikailag...méregetek...számolgatok...árak után kérdezgetek...)

Előzmény: MECSI (2369)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!