Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Bakonyszentlászlóig van hivatásforgalom! Ha nem 60-nal menne a síkvidéki szakaszon, hanem 80-nal, meg lenne órás ütem, akkor utas is több lenne azon a részen.
Másik ilyen vonal amit így lenne érdemes közlekedtetni, az az Eger-Szilvásvárad. Nem tudom, a Frigyládák elbírják-e azt az emelkedőt ami ott van, de klassz lenne olyannal. Vagy klasszik Dácsia/Bobó és kéttengelyes kocsik.
Tudod Veszprém buszközlekedésébe a város már méregsok pénzt tesz bele, annyi a lényeg, hogy ezért szuper ott minden, jó szép új buszok, hangos utastájékoztatás, ami Bkv-hoz hasonló ( nem véletlen ugye :) ) . És ezt a helyi járatot a városi cég a V-busz Kft üzemelteti.
Itt nálunk "OT-Pusztaszeren" tehát Sopronban és nagytesójában Győrben , pedig nem hogy a 2 város saját céget csinálna, hanem még ezt a jelenlegi Énykk s szolgáltatást is alig kívánja megfizetni, amibe sokkal kevesebb pénzt kell beletenni, mint hogyha saját céggel csinálnának. Bár ugye nyilván ez 2 külön város és Sopronban kicsivel jobbak a körülmények, többet szánnak erre, bár ugye kevesebb jármű kisebb flotta, könnyebb megszervezni, mint Győrnél. De lényegében teljesen mindegy egyébként és tényleg max papír adatok alapján jobb tán Sopron, de összvissz itt is már régi nagyrészt kiöregedett Ikarusok, meg pár tizen éves Credo rohangál. Több ilyen város van itt környékúnkön, pl Szombathely és Egerszeg helyzete is ilyen szar :). Mondjuk Szombathelyen nem csodálkozom, csoda hogy nem csak 260/280 asból áll ottan az a helyi járat.
A vasút az meg egy teljesen más világ. Másik cég. Köze nincs a buszhoz. A mi területünkön Gysev van, nyugati gondolkodással rendelkező cég. Veszprém területén meg a MÁV van , ami talán a világ legtrógerebb cége.
Ez igaz ,de a kettő dolognak köze nem volt egymáshoz. Ezzel azt írtam le hogy a vezetőségnél nem értenek a szakmájukhoz. Ez csak két példa volt. A 2 dologot nem próbáltam összefüggésbe hozni.