Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Mint ahogy már sokszor ki lett fejtve mindhárom KZX tartalék, azt viszik amelyik éppen megy. Az 522 sem fordás helyiben, az is max a másik csuklósok helyén van. Nagy eséllyel azért vitték azt, mert sem az 524 sem az 525 nem volt hadra fogható.
De ha az 522 fix sofőrrel megy, az hogy kerül oda? Akkor miért nem azokból a KZX-ekből vesz fel, ami amúgy is náluk vannak? Ilyen nem szokott lenni, hogy a másik buszát hozza el.
Nem helyis sofőr volt az 522-vel. Nem is hétvégén volt. Ugyanaz a sofőr volt utánna az 522-vel, aki előtte az SRD-353-al is. Szóval de, az 522 volt (/van) a helyén.
Kész csoda, de ma sikerült az SRD-353-at kiadni több mint egy hónap után! Nagyjából másfél órára... aztán vitték vissza, és már a helyis KZX-522 van megint.
Azóta a tájékoztató utolsó bekezdéséhez hozzá került egy kis kiegészítés. (Az építési munkálatok befejezéséig a járatok ezt a megállót egyelőre még nem érintik.)
Az csak most tűnt fel nekem, hogy mivel a 27T is a Gyiróti út felé fog járni, ezért a Fraknói utcai megállóban nem tud megállni, ezért a kórház után a sportpálya lesz csak a következő megállója. Vajon mennyire lenne kivitelezhető, hogy a Fraknói utcai megállót áttelepítsék a Gyiróti utcai kereszteződés másik oldalára? És akkor a 11-es is simán érinthetné odafelé is a kórházat, a 7T-nek meg teljesen mindegy lenne, hogy a kereszteződés melyik odalán áll meg.
A munkanapokon 5:00-kor induló 1-es járat 5 perccel korábban, 4:55-kor közlekedik. A Lőver szállótól 5:15-kor indul tovább.
A munkanapokon 20 óra után, hétvégén 18 óra után induló 1-es járatok menetrendje kis mértékben változik.
A munkanapokon 5:40-kor és a naponta 21:20-kor induló 2-es járatok menetrendje kis mértékben változik.
4 Ipar körút, vámudvar ► Ágfalvi úti lakótelep
Az Ipar körútról induló járatok 2 perccel később, 5:20-kor, 13:20-kor és 21:20-kor indulnak, valamint a Kőszegi út 1. és Fraknói utca, Szent István-templom megállókat nem érintik.
5A Jereván lakótelep ► Ipar körút, vámudvar
A munkanapokon 4:58-kor, 12:53-kor és 20:53-kor a Jereván lakóteleptől induló járatok 2 perccel később közlekednek.
7, 7A, 7B, 7T ► Jereván lakótelep
A munkanapokon 16:30 után és a hétvégén 8:00 és 16:00 között közlekedő járatok menetrendje kis mértékben változik, illetve egyes járatok indulási ideje is módosul.
10 Laktanya utca ► Jereván lakótelep
A 22:26-kor a Laktanya utcától induló járat menetideje a Bánfalvi úttól pár perccel módosul.
12 Kőszegi út ► Jereván lakótelep
Munkanapokon 14:35-kor a Kőszegi útról induló járat 5 perccel korábban, 14:30-kor indul.
17 ► Jereván lakótelep
A délutáni időszakban a járatok indulási ideje módosul:
A 23-as autóbuszvonal megszűnik, helyette két új járat indul:
22:30-kor 2-es körjárat Lőver szálló felé,
valamint 22:35-kor 3-as autóbusz a Lackner Kristóf utcától Brennbergbányáig.
27, 27A, 27B, 27T ► Jereván lakótelep
A buszok módosított útvonalon közlekednek, a Győri út, Erzsébet kórház megállóhelyet 10 m-rel hátrébb érintik, majd a Gyiróti utca – Fraknói utca útvonalon keresztül érik el a Fapiac megállóhelyet. A járatok a továbbiakban a Fraknói utca, Szent István-templom megállóhelynél is megállnak.
A munkanapokon 16:30 után és a hétvégén 8:00 és 16:00 között közlekedő járatok menetrendje kis mértékben változik.
7B, 7E, 17, 27B, 27E
A járatok a Virágvölgyi úton tovább haladva megállnak az új Csőszház dűlő megállóhelynél is.
MRP-064 nem áll olyan sokat, csak volt egy kis idővel ezelőtt egy problémája, amit megjavítottak, aztán azóta megy folyamatosan. Legtöbbször az MRZ-354 és 398 állnak. Az a két busz többet áll a telepen/műhelyben mint amennyit utcán vannak. A 354 és a 398 is minimum 1 hónapja nem volt utcán szerintem.
Az agglós MAN-okkal ugyanaz a helyzet, mint az SRD-kkel. Általánosságban,.ahol korábban is jelen volt ebből a típusból, ott fele ennyit nem állnak, többsége rendszeresen tud dolgozni. Itt nem, de eleve sokan is vannak. Mindhárom ferde orrút szoktam látni a BN12-esekből, javarészt az MRP-064, MRZ-362, MRZ-398 helyén, ezek így három a gyengébbik láncszemek. Na meg hát csuklósok helyén ugye, mikor megáll a Conecto, vagy az egyik KZX nap közepén és gyorsba fel kéne venni valami mást.
SRD-282 Győrnél, SRD-353 pedig Sopronban hónapok óta nem kiadható.
Kérdem, nem e logikusabb lett volna az új Next Credókat ide rakni, az SRD MAN-eket meg elvinni Borsodba? Lehet lett volna először pár nem tetszés, de üzemi téren praktikusabb lett volna, mert akkor nem állnának Miskolcon a fél Next flottával és itt sem az SRD-kkel hónapokat egy légrúgóhiba miatt pl.
Egyébként nagy hagyomány utálni a BN/EN 12,18-as szériát, de ezt a két kocsit jó ideje kihagyás nélkül helyettesíti már az LKC-295 és a KZX-524.
(De az is sokat elmond, hogy volt még tavaly egy november/december, amikor a soproni MAN duó mindkét tagja egyaránt bevethető volt. Még nyáron és most is már egy ideje csak az egyik SRD megy egy KZX-essel felvaltva Fertőrákosra, Kópházára).
Az SRD-282-nek milyen nagyobb műszaki problémája van? Csak azért kérdezem, mivel múlt héten csütörtökön tért vissza kb 1 hónapig tartó javításáról, és a mai nap már megint az LKC-295 pótolja.
Szerencsére azért a többi MAN rendesen dolgozik, főleg a 277-es aki a leg problémásabb volt annó, most ő úgy dolgozik mint a kis manó :)
Csak azért kérdezek ilyesmit, mivel érdekel a MAN mint típus, hogy megbízható-e meg minőségi-e, meg hogy sofőr szempontból is minden ok, vagy felejtős és jobb az Ikarus 280 :)
Ez eddig oké. Nem is gáz, hogy hiba csúszott a rendszerbe, az informatikában megtörténik. Na de az, hogy lassan egy hónapja nem tudják javítani ezt a hibát, na az nagyon gáz.
Akkor romlott el minden, amikor a Volán megváltoztatta a belső járatszámozási struktúráját. Egyszerűen elmagyarázva az SO03 azonosítójú járatból lett pl. H5553, az SO10-ből lett H5565, stb, stb, stb. Ezek után kezdtek meghalni a kijelzők, a totemoszlopok, valamint használhatatlanná válni az utazástervező appok mert nem lehet normálisan követni a buszokat, aminél írja is milyen járat, annál is sokszor 3-4 percenként frissül a pozíció.
Igen, de az is sokatmondó, hogy mostanában feltűnően sokszor mutat a Jereván időutazást imitáló képet, mintha pár évvel ezelőtt lenne: bent áll pl. három BN-12 (közülük kettő ferde orrú tartalék) meg az egyik NOS – MAN meg egy darab sem.
Húsvétkor a buszok kijelzői is szinte varázsütésszerűen elsötétültek, ami valami központi hibára utalhat, de sokan közülük azóta is táblás vagy papírlapos viszonylatjelzéssel járnak. Vagy épp semmilyennel… Vagy csak a homlok- és az oldalkijelző mutat valamit, a hátsó nem. De ez nem hardveres hibának tűnik, legalábbis nem minden esetben, hiszen ugyanannak a busznak egyik viszonylaton van hátsó kijelzőképe, a másikon nincs. De a 7/27-es járatok is végig ugyanazzal a kijelzőképpel mennek, nem váltanak menet közben, mint korábban. Ez inkább nemtörődöm hozzáállásra, mintsem hibás eszközre vall. Az viszont komolyabb hibára utal, hogy jó pár buszról az utas.hu is csak a pozícióját tudja, járatinfója nincs róla.
Jól áll ma Sopron csuklós szempontból. Reggel bevontatták a KHA-778-at a Jerevánról, aztán az NKW-891 most délután 10-es járat helyett ment tovább a Faraktár utca felé, gondolom vissza a telepre. KZX-522 meg reggel még kint volt, mostmár az MRZ-362-t láttam 5Y-ban.
Az mindenképpen pozitív változás, hogy a 27-esek nem járják ezután be a Győri–Csengery–Kőszegi hurkot, hanem felmennek a Gyirótin a Fraknóira.
De az, hogy a városvezetés továbbra is minimumráfordítással akarja megoldani a helyi tömegközlekedést, az elszomorító. Hiába mennek ki a Csőszházdűlő-kereszteződésig a 7-17-27-es járatcsalád bizonyos tagjai, ha még így is csak óránként lehet oda vagy onnan eljutni valahová, mert nyilván az órás követés indulási idejei nem minden potenciális utasnak felelnek meg. És ez bármelyik vonalra igaz, a hétvégi kétórás követésekről nem is beszélve. Úgy tűnik, a tömegközlekedés kapcsán a politikai akarat csak addig terjed, hogy legyen mit átadni a választások előtt; az láthatóan nem cél, hogy az autós közlekedésnek valós alternatívát teremtsenek. Az valahol a félórás követésnél kezdődne – kerül, amibe kerül!
Demagóg leszek, de ha a város fenn tud tartani egy ekkora uszodát, amiben edzéseken kívül kb. lézengenek csak, akkor oldja meg azt is, hogy a buszok is sűrűn járjanak, még akkor is, ha kevesen utaznak rajtuk. És ha már uszoda, akkor járjanak értelmezhető sűrűséggel a buszok az uszodához is, és akkor talán nem a szülőknek kéne a gyerekeket kocsival vinni is meg hozni is, mert a menetrend egyáltalán nem passzol az edzések kezdetéhez és végéhez.
Az is szomorú, hogy már összesen 6 csuklósból megoldható a helyis kiadás tartalék nélkül, amit hozzá kell tennem, nem azért van, mert olyan jó és megbízható a kocsik rendelkezésreállása.
Akárki akármit mond, ez a menetrend, amióta ritkították, csak egyre rosszabb lett (és van egy olyan érzésem, hogy még lesz)
Decemberben semmi nem történt, csak pár járatot amolyan összevontak, így akarták eladni (2, 3-as időnként 23...)
A KYV-428 sem a teljesítmény növekedés miatt került le, hanem, hogy legyen mit kiadni, elvégre Győrben már nem volt rá szükség a nyári fiatalítás miatt.
Most pedig megint tovább formálták a szart.
Mondanám, hogy gyerünk be reklamálni, de szerintem kár lenne, nem akarnám elhajttatni magam feleslegesen:D