Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

CXmaniac Creative Commons License 2009.07.02 0 0 118
Alapvetően el kéne kezdeni valamit.
A járműadó igazságtalanságát ott találom, hogy pl raider barátom pezsója már a dupla szorzóba esik, de pl. egy vadiúj passat 1,9 TDI nem. A két autó ára között pedig nem kicsi a különbség. Szóval akkor miért luxus egy tizenéves autó egy vadiúj 8 milláshoz képest? Ez persze csak egy kicsi és egyszerű példa.
Az üzemanyag jövedékije meg megint egy rohadt nagy rúgás a népességnek. Hiába mondják, hogy olcsóbbak lesznek bizonyos élelmiszerek, mikor minden ami az előállításukhoz, szállításukhoz kell, drágul. Vagyis semmi sem lesz olcsóbb, minden drágul.
Persze, jó az a kamu szöveg, hogy kell a válság leküzdésére, de mind tudjuk, hogy ez nem igaz. Pláne, hogy ezzel megint rohadt nagyot rúgnak a vállalkozásokba, pont akiktől a gazdaság felélénkítését várják.
Vannak természetesen politikai elképzeléseim, de ezzel nem azokat akarom kierőszakolni. Szimplán el kéne kezdeni a jogainkkal élni.
Előzmény: Flacika (117)
Flacika Creative Commons License 2009.07.01 0 0 117
Én csatlakoznék (értsd: pl. aláírnék petíciót), de az "anyagi helyzet" igen rossz kiindulási pont a gépjárműadóhoz... Emléxem, mikor a bokros-csomagban behozták a családi pótlék jövedelemhez kötését, nekünk két lépésben mexűnt, akik (sokkal) jobban éltek, mint mi, azoknak járt... Sajnos nálunk adót csalni népi mozgalom, ezért a jövedelem nagyságához kötődő adók és juttatások nem igazságosak. Sajnos.
Előzmény: CXmaniac (113)
B.GY Creative Commons License 2009.06.30 0 0 116

Sziasztok!

 

Én tettem valamit a benzinár emelés ellen.Vettem egy bicajt és azzal járok:)

Előzmény: CXmaniac (115)
CXmaniac Creative Commons License 2009.06.30 0 0 115
Jah, tenném, de valahogy sejtettem, hogy mindenki csak sír, de amikor tenni kéne valamit, akkor már nem teszi.
Nem is értem.
Előzmény: raider (114)
raider Creative Commons License 2009.06.29 0 0 114
A parkolási díjak pofátlan emelését is hozzáteheted.
Előzmény: CXmaniac (113)
CXmaniac Creative Commons License 2009.06.29 0 0 113
Jó rég nem néztem én sem erre.
A jelek szerint semmire sem képes az autós társadalom, csak nyelni.
Újra 20 Ft közeli összeggel emelik a benzinárat, a kicsit erősebb autóknak duplájára vagy 3 szorosára emelik a súlyadóját, mindezt csak azért, mert a vezetők elkúrták és most látszat intézkedésekkel próbálják igazolni a szabadrablásukat.
Nem politizálni szándékozom, de ideje lenne pártoktól függetlenül fellépnünk a minket sújtó egyre nagyobb terhek ellen.
Mit kéne tenni?
Kihasználni az alkotmány adta jogunkat és megakadályozni vagy visszavonatni az üzemanyag jövedéki adójánák emelését és a büntető súlyadó bevezetését. Legalábbis ebben a formában. Legyen igazságos, vagyis ne csak teljesítménytől függjön, hanem anyagi helyzettől is.
Persze ezek mind részletkérdések és ráérne később kitalálni. Egyelőre szervezni kéne.
Ugyanolyan fontos ez a fuvarozóknak is, a taxisoknak is, a hétköznapi autósoknak és a fuvardíjak emelése miatt mindenkinek.
Talán ideje lenne lépni!
Előzmény: AlarmPeti (112)
AlarmPeti Creative Commons License 2005.04.21 0 0 112

Ide ugrottam folytatni egy - a PSA fórumon (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9003694) elkezdődött - beszélgetést.

Téma: ne tankoljunk május 2-án.

Előzmények: 74732, 74752, 74754

 

> Annak a jelzése, hogy az autóstársadalom képes szervezetten és egységesen fellépni az érdekéért.

 

Sajnos az a véleményem, hogy nem képes. De ne legyen igazam. Itt van példának a parkolás ügy. Nem követtem pontosan az adott fórumon az eseményeket, de néha ránéztem. Ha jól tudom, renitenskedés (lehet, hogy nem ez a megfelelő szó rá) miatt még a fórum is le lett zárva hosszabb időre. Lehet, hogy még most is úgy van, hetek óta nem néztem rá.
Másik példa a traktorosmegmozdulás. Szintén nem másztam bele nagyon a részletekbe, de figyeltem az eseményeket (mmint amennyit a médiából kaptam). Véleményem szerint ha valóban keményen fel akartak volna lépni (és valami érdemlegeset elérni, ha már idáig eljöttek), akkor nem úgy ugrálnak, ahogy a hatalom fütyül. Pedig be voltak szarva ott fent rendesen, legalábbis én úgy éreztem.
Szóval tökösebb megmozdulásokkal többet lehetne elérni, és akkor komolyabban vennék az adott csoport érdekeit. Így csak röhögnek nagyokat.
Nem tankolni egy adott napon... még ha össze is jönne, akkor sem ér molyfingot sem. Szervezetten lezárni az összes kúthoz vezető bekötőt, és közben itt-ott szürketankolási lehetőséget biztosítani, na az már izgisebb. De akkor majd odaküldenek 3 rendőrt: "Ön tiltott helyen várakozik, kérem hagyja el a helyszínt, mert megbírságolom." És a jól nevelt tag farokbehúzva seter el onnan. (Ezt is a TV-ben láttam.)

 

A fenti jelenségekhez sorolnám jelen topik halottságát is. :-(

 

AlarmPeti Creative Commons License 2004.10.11 0 0 111
Szerdától gázolaj ár rekord: 237Ft! Hurrá! :-(((
N.fero Creative Commons License 2004.06.07 0 0 110
Bocsi rossz képet linkeltem be! :))))
Előzmény: Flacika (108)
kopiteki Creative Commons License 2004.06.05 0 0 109
Üdv!

Nem leírni akarom ezt a topicot, de a Benzinkutas Trükkök című topicban is gyak. erről beszélgetünk.
Lázadni meg lehet, ettől még emelnek. És elég sokan vannak akiknek nem jelent gondot megtankolni, ezek ugyanúgy meg fogják venni a drágább benzint is!

kopiteki

Flacika Creative Commons License 2004.06.05 0 0 108
Hogy jön a macska a benzinbe?
Előzmény: N.fero (107)
N.fero Creative Commons License 2004.06.05 0 0 107
Hát ezért kellene lázadni, de autózni kell és ezzel élnek vissza!!
http://fototar.origo.hu/common/include/image.jsp?ID=98605&SIZE=0
Flacika Creative Commons License 2004.05.04 0 0 106
Egy kis vígasz azoknak, akik útba tudják ejteni. A soroksári Auchan diszkont kútjánál a 95-ös 223 Ft (MOL listaár 242,50), a 98-as 233 Ft (MOL: 251,50). A gázolajra nem emléxem, talán 197 Ft volt. Az adatok tegnapiak, hogy szerdától mennyi lesz náluk, nem tudom. Mindenesetre érdekes, hogy miként tudják ennyiért adni, ugyanakkor az Autóklub hálózatában a 95-ös az Auchan árhoz képest 10 Ft-tal drágább, plusz a pártoló tagsági díj (már két éve otthagytam őket, mármint a Klubpetrolt)...
AlarmPeti Creative Commons License 2004.05.03 0 0 105
Nagymértékű üzemanyagár-emelés szerdán

A benzin literenként 6 forinttal, a gázolaj literenként három forinttal lesz drágább a szerdai naptól. Az áremelést a MOL Rt. szokásához híven a nemzetközi kőolaj- és kőolajtermék-árakkal indokolja, amelyek az olajtársaság közleménye szerint az alacsony készletek és a magas fogyasztás miatt indultak emelkedésnek. Ezzel a magyarországi benzinárak a tavaly év végi 225,5-237,5 Ft/l-es szinthez képest kerek húsz forinttal drágultak literenként. Így szerdától a legolcsóbb benzin literenkénti ára is meghaladja a 245 forintos szintet, a legdrágább, 98-as oktánszámú motorbenzin ára pedig közel kerül a 260 Ft/l-es szinthez. A gázolaj ugyanezen időszakban 10 forinttal lett drágább. A MOL Rt. 2004 május 5-én tehát a következő hivatalos árlistát alkalmazza:

EN 91 ólmozatlan benzin: 245,5 Ft/l

EN 91 keverék benzin: 248,5 Ft/l

ESZ 95 ólmozatlan benzin: 248,5 Ft/l

ESZ 95 keverék benzin: 251,5 Ft/l

ESZ 98 ólmozatlan benzin: 257,5 Ft/l

Diesel gázolaj: 218 Ft/l

TotalCar

Marklar T ie Creative Commons License 2003.11.17 0 0 104
Gyere.
Ott a honlap címe is.

Kis lépések... ;)

Előzmény: CXmaniac (103)
CXmaniac Creative Commons License 2003.11.17 0 0 103
Köszi!

Lehet benézek, csak nekem tényleg nagyon korlátozott az időm.
Csak találkoztatok vagy léptetek is valamit?
Pont a beszélgetésből van elegem. Lépni kell a dolgokban. Viszont az csak csoportosan megy.

Előzmény: Marklar T ie (102)
Marklar T ie Creative Commons License 2003.11.17 0 0 102
Hy
Első lépés:
Vedd fel a kedvenceid közé a : "Parkolás pénzért! Mindent megtehetnek?" c. topicot.
Aktivizáld ott is magad. ;)
Mi már szoktunk összejönni... ;)
üdv
Előzmény: CXmaniac (101)
CXmaniac Creative Commons License 2003.11.17 0 0 101
Nos az ilyenek elleni fellépésre indult a topic.
A probléma az, hogy amikor kiragadtam egy problémát a sok közül, mert arra volt csak időm, akkor szinte senki sem mozdult rá!
Persze, sokkal kényelmesebb a gép előtt ülve, arra várni, hogy mások cselekedjenek sé közben erőssen bólogatni. Viszont, amikor cselekedni kéne, akkor már senki se jelentkezett (szinte). Egy-két fecske, nem csinál nyarat!
Előzmény: napkirály (99)
Flacika Creative Commons License 2003.11.17 0 0 100
OFF
Az utakat illetően igazad van. Abban viszont nincs, hogy szívesen tömném akárkinek a zsebét!
ON
Előzmény: napkirály (99)
napkirály Creative Commons License 2003.11.16 0 0 99
OFF. Tudjátok érdekes a nézetetek a fizető parkolásról.
Az önkormányzat ujságja írta, Csak a belvárosban 2002-ben 3milliárd volt a bevétel a fizető parkból, ebből az önkormányzatok 280 millát kaptak. Úgy látszik ti szeretitek tömni bárkiknek a zsebét.
A városban tucatra tudnám felsorolni azokat az utcákat, ahol alig állnak autók, mégis fizetős, PL: MÉNESI ÚT.
Hát akkór majd megalapítom mondjuk a keréknyom díjjat, kilobbizok rá valami törvényt és meggazdagodom a becsületes emberek bőrét nyúzva.
Persze akik fizetnek, csak kerülgessék továbra is a kerékszaggató kátyúkat, ácsorogjanak a dugókban a 10-20 éve nem korszerűsített utakon, mert arra " nincs pénz ".
Ha eltürjük, továbbra is ezeket az élősködőket sosem változik semmi.
Lássatok tovább a benzinárakon, az csak egy gond az egész globális kizsigerelésből.
A súly adó, fizető parkolás, a világ legdrágább autópályadíjjai, a térség legdrágább benzinje, és az igazságtalan biztosítási díjjak.
Mind a megkaszálásunkra vannak, és cserébe ezek az utak!
A fővárosnak körgyűrűre, gyorsfolgalmi utakra, alagutakra, gyorsvasutakra lenne szüksége, persze ez nem példa külföldről.
De ha továbbra is magáncégek és korrupt emberek zsebét tömjük nem lessz semmi változás. Sőt ellehetetlenítik az autózásunkat. És majd az urak a gyér forgalomban furikáznak a Mercikkel, A8-asokkal stb.
Nyissátok ki a szemeteket, ez összeesküvés az autós társadalom ellen. Példa erre a piarista köz, a felsőrakpart az akadémiánál, a nagymező utca, a Rommer Flóris utca lezárása is.

Előzmény: Flacika (94)
Flacika Creative Commons License 2003.11.15 0 0 98
CXmiki, ideje lenne már. A Klubpetrolban ui. kissé csalódtam. Egyrészt a pártolói tagdíj elég magas, 150 liter benzinnél vagy egálban. Az elvi 10 Ft a MOL listaárhoz képest sem annyi, csak 9,50, emellett pl. a Jet egyes kútjaihoz képest csak 6,90. Ezzel már 217 liternél vagy egálban. Nekem az éves benzinfogyasztásom 700 lityi körül van (nyaralással együtt). Így egy literre 2,14 Ft költség adódik, tehát a megtakarítás a Jethez képest 4,76 Ft/liter. Ezzel szemben Bp-en 1 (egy) kútjuk van, ami hétköznap este 7-ig tart nyitva, vasárnap meg zárva... Ráadásul a Balaton közelében sincsn Klubpetrol kút, tehát még messze nem országos a hálózatuk.
Előzmény: CXmaniac (97)
CXmaniac Creative Commons License 2003.11.14 0 0 97
Az elmúlt napokban, sokat beszélgettem benzinkút tulajdonosokkal. Elkeseríto miket mondtak. Gyakorlatilag mindegy hol tankolunk, mindenhol benne van a pakliban a trutyis lotty lehetosége.
Az árakról meg csak annyit, hogy 1 liter benzinen, max 7% árrés van, tehát, nem csak az álam tehet a magas uzemanyag árakról, hanem a MOL is jelentosen. Mikozben a kutakat rákényszeríti az o uzemanyagára és folytogatja a tobbieket.
Megpróbálkozunk felállítani egy olyan rendszert, ahol jelentos kedvezmennyel lehet tankolni és a kisebb kutak mégis jól járnak. A végeredmény, hogy mindenki jól jár. Amint van végre valami konkrét elore lépés, azonnal írok.
Flacika Creative Commons License 2003.11.14 0 0 96
OFF
Ha az árakat drasztikusan csökkentik, akkor nem éri el a célját, vagyis nem tartja vissza azokat, akik különben nem kocsival mennének. A rendszer szerintem sem tökéletes, mert pl. mindenütt ugyanannyi a fizetős időszak, a hivatali negyedben is, és a sétálúutca mellett is. Ez így kicsit olyan, mint a hajdani viccbeli szovjet borotválógép, amibe bele kell tenni a fejet, és a gép körbeborotvélja. Jött a kérdés:
- De hiszen az emberek feje nem egyforma?
- Ja, először...
Bocs... ON
Előzmény: KelemenGy (95)
KelemenGy Creative Commons License 2003.11.13 0 0 95
OFF
Én továbbra is tartom azt, hogy tőlem maradhat a fiz rendszer, csak az árakat kellene drasztikusan csökkenteni.
Egyébként az logikus, hogy a nemfiz. időszakban nehezebb parkolni, mert ugye akkor a belvárosban lakók sem a mhelyükön parkolásznak, hanem otthon (jó esetben a ház előtt). DE ez nem jelenti azt hogy nappal a fiz. időszakban olyan nagyon könnyű lenne parkolni. Ha délben megyek be a városba, akkor is keringek vagy negyed órát a P helyért. A nemfiz időszakban annyi változik, hogy vagy nem találok, vagy fél órát keringek, de ez nem jelenti azt, hogy ez a parkolórendszer tökéletes!
Előzmény: Flacika (94)
Flacika Creative Commons License 2003.11.13 0 0 94
Én sem akarom szétoffolni a topicot, de azért még pár szót engedj meg. Igen, közlekedésmérnök vagyok, de nem forgalomszervezéssel foglalkozom. Hogy hol és dolgozom, azt nem árulom el, mert akkor amiatt piszkálnál... ;))) (Azért pironkodva bár, de bevallom, van egy másik diplomám is: "városi közlekedési szakmérnök" is vagyok a tetejébe...)

Ha a VI. VII., stb. kerületek fizetős zónájában van dolgom, nekem is perkálni kell rendesen. Az a különbség, hogy én kevésbé lázadozom ellene (azt azért nem mondom, hogy örömmel fizetek...), mert megértem az alapgondolatot. Így csak akkor megyek ilyen helyre kocsival, ha feltétlenül muszáj, akkor viszont fizetek. A behajtási díjjal én sem értenék egyet, ez a városszerkezet sajnos adott, soxor nem lehet elkerülni a belvárost.

Hogy ne csak OFF legyek, olyant is hallottam mostanság, hogy a "zöldek" a "benzinturizmus" megadóztatását javasolják... No comment...

Előzmény: Marklar T ie (92)
napkirály Creative Commons License 2003.11.13 0 0 93
Tudjátok nekem is tele a hócipőm a benzin adóterheivel, így az árával is. Ebben a kis hazánkban ez a bevett szokás, hogy az autós gazdag, meg lehet kaszálni. A sok ostoba meg bedől ennek a demagóg szövegnek, bele sem gondolnak, hogy szállítani mindent kell. A pékek bele építik a kenyér árba, a lakatos, a vizszerelő, a telefonos, a számítógépes......stb mindenki a munkadíjjba.
Tehát az is megfizeti akinek nincs autója, és így van ez a parkolási díjjal is!

Nem akarok OFF lenni, de a park díjj láttam itt is szóba került. Naívság azt hinni , hogy megállnak a jelenlegi területeken, jelenlegi díjjaknál.
Az egész városunkat be akarják hálózni a szaros órákkal, ha nem cselekszünk a gatyánk is rámegy.

És a legközelebbi statisztikában ami a miliárdosokról szól, hoppá ott lesznek a park társaságok igazgatói. Mint láttam Marklar már járt itt.
Mi a parkolás pénzért, mindent megtehetnek topicon találkoztunk. Aki aktív jöjjön közénk, és ha megállítottuk az órákat, jöhet a benzin ár, meg az autópálya díjj, az utak állapota, van mit tenni a sok zsarnok ellen.

Marklar T ie Creative Commons License 2003.11.13 0 0 92
Nem áll szándékomban szét offolni a topicit!
(mondjuk régóta sülyedt..)
Azért dobtam fel a parkoló vs. benzin ár közti "lázadást", mert mindkettő közös ügye az autósoknak.
A parkolás már régen nem a forgalom szabályozásról szól!!!
Ez az autósok egy újabbfajta lehúzásáról, mint az irreális adók a benzinben!!!
Semmivel nincs kisebb dugó azóta mióta a fél város fizető övezet.
Az, hogy tervezik az egész város fizetővé tételét és a belvárosi behajtási díjjat fontolgatják(londoni példára!) szintén ezt bizonyitja. Szerintem!
arra jók az autósok, hogy fizessenek minden sz@rért...

Ha Én bemegyek az I,II,V,VI,VII,VIII,IX... kerületbe, mert feltéttlenűl ott van dolgom és autóval kell mennem akkor mire fizesek???
Meg is fordíthatjuk. Ha Te eljössz a XI. kerületbe
ide a lakótelepre ahol xx éve lakom akkor fizess Te is!!! Azért mert elfoglalod a helyet Tőlem és a szomszédoktól...
(Közlekedési mérnök vagy? Én + 15. éve dolgozom a közlekedésben+ 4 év suli. Tervezz rendes zöldhullámot... ;))) )

A lentebb irott topicban akár folytathatjuk... ;)

Előzmény: Flacika (91)
Flacika Creative Commons License 2003.11.13 0 0 91
OFF
A Te felfogásod is(?) furcsa! Nekem muszáj hazahoznom a kocsit, ha az V. kerületben lakom, nem hagyhatom Újpesten, Kispesten, vagy a Hungária körúton, mert ott ingyenes és van hely! Mennyiben lennék én rosszabb, mint az, aki lakótelepen lakik, és teljesen ingyen parkolhat! Aki nem itt lakik, annak lehet más megoldás is, mint autóval jönni, nekünk viszont nincs más lehetőségünk!
ON
Előzmény: Marklar T ie (89)
Flacika Creative Commons License 2003.11.13 0 0 90
"Arról már nem is beszélve, hogy a nem-fizetős időszakban szinte lehetetlen a belvárosban parkolni. Ezzel nem azt mondom, hogy teljesen tűnjön el a díj..." Ugye, hogy a fizetős időszakban mégiscsak kisebb a forgalom! Sajnos ez is egy forgalomszabályozási eszköz (különben közlekedésmérnök volnék...). Ha a díj túl alacsony, nem ösztönöz eléggé arra, hogy csak akkor vedd igénybe, ha tényleg muszáj, és akkor fizetős időszakban sem lehet megállni. A baj leginkább ott van, hogy ott is fizettetnek, ahol esetleg nem kéne, és helyenként olyan időszakban nem fizettenek, ahol bizony szükséges lenne...
Előzmény: KelemenGy (88)
Marklar T ie Creative Commons License 2003.11.12 0 0 89
OFF topic,De:(
Szoszo sorry, de ha Neked ezzelkapcsolatban ilyen a felfogásod akkor kívánom, hogy az ottlakók is fizessenek, mint a katonatiszt!

A témában van egy működő topic:
Parkolás pénzért! Mindent megtehetnek?
Ott folytatthatjuk az eszmefuttatást;)
ON:
Ha van valikinek 5lete, hogy hogyan lázadjunk akkor ebben is benne vagyok...
A parkolási díj ellen már így is eléggé lázadok... :)

Előzmény: Flacika (86)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!