A verseny amatőr futammal indult, de arról én lemaradtam, a többiről a fotóösszeállítást mellékelem.
A nők versenyében az első körökben még Módos Gabi vezetett, de aztán Dósa Eszter átvette a vezetést és magabiztosan győzött. Manka is becsületesen küzdött, de lemaradt a dobogóról, egy országutis nő megelőzte.
Az ifiknél Mellau Ádám kb. féltávig csak negyedik volt, de fokozatosan felőrölte az ellenfelét, feljött a 3. helyre és bronzéremmel a nyakában végezte.
Az Elit futamban három hihetetlen párosküzdelem zajlott: Buruczki Szilárd , Buzsó és Kisfenyő is egy-egy országutis ellenfellel ment több mint egy órán át 10 m-es távolságon belül! Kb. féltávnál volt egy kis idő, amíg úgy tűnt, hogy Buzsó le tudja szakítani az ellenfelét, de az szívós munkával újra feljött rá. Végül Buruczki és Kisfenyő nyert, Buzsó viszont a célegyenesi sprintben hajszállal alulmaradt, és végül 4. lett.
Sokan voltunk kint biztatni a fiúkat/lányokat, és ők gondoskodtak is róla, hogy egy percig se unatkozzunk. Én most láttam életemben először ciklokrossz versenyt, nagyon tetszett, a sokkörös szisztéma és különösen a Postás pálya kis mérete miatt nagyon közönségbarát az ilyen verseny, máskor is megyünk szurkolni!
Köszi a mai napot, felejthetetlen élmény volt! Versenyen eddig még nem szurkoltam így, ilyen hangerővel, lelkesedéssel, leszámítva a Hungaroringi a WTCC futamot, ahol Michelisz Norbi a 2. helyig rajtolt az orrunk előtt, és a győzelemért küzdött. Hasonlót váltott most ki belőlem a három SWAT-osunk küzdelme. Nagyot mentetek!
Jó volt újra sok ismerős arcot látni, a szakdoga írással és sok tanulással töltött utóbbi hónap otthon ülése után kifejezetten üdítő volt!:) A molinó meg látványos volt, köszi Tomi, hogy bevettél, nem gondoltam volna, hogy messziről is ennyire látszott: http://www.ride4life.hu/images/cxob/cxob-2.jpg
Tavalyhoz képest sokat nőtt az érdeklődés, jóval több szurkoló és résztvevő volt az elit futamon, lehet, az OB besorolás mellett a kedvezőbb idő is számított, ilyen is lehetett volna, főleg decemberben: http://vimeo.com/17244351 (Itt most nem magamat akarom reklámozni, bénázok eleget…)
Jó pihenést mindenkinek, a verseny résztvevőinek meg még többet, rátok fér a szezon után!
Nem tudok sokat hozzáfűzni. Jó pálya, a már megszokott rendezés (a jót könnyű megszokni)...
A királykategória nagy létszáma miatt egy kis hurokkal hosszabb lett a verseny. Nekem viszonylag eseménytelenül telt. 1. kör végén visszatettem a leesett láncot, ekkor elhúztak mellettem négyen is, ezt a pár pozíciót visszavettem a következő körben. Ezután nem volt közelben senki, akivel meccselhettem. Beálltam egy tempóra- ing-gatya- amit tartottam a célig. Köridők 8 másodpercen belül szóródtak, ennek örülök.
ÉN CSAK VICCBŐL ÍRTAM .... :) Tudom, hogy működik és jó dolog! Van pro-contra mellette és ellene.
Egyik rendszer sem tökéletes, csak a shimano :) :) :) (igaz Sram-t használok, de nagyon szeretem a Shimano-t, mert edzésre és országúton ezt használom.)
Én már lecseréltem, azóta el is felejtettem a láncváltós őslények minden betegségét pl: hátsóváltó feltekerés, állandó bowdenfeszesség állítgatás, hátsó sor pucolgatás fogkefével, nagy sárban össze-vissza váltás automatikusan stb-stb :-) Most szokott az jönni, hogy 2 kilóval nehezebb lett a géped! Ez is a mese kategória, az enyém összesen 400 grammal nehezebb, ebből 150 a váz+excenteres középrész súlytöbblete. Ilyet is lehet belőle építeni/venni http://www.mi-tech.de/TykeROEX%20Carbon.html. Azért van 1-2 "versenyző" aki használja: http://www.rohloff.de/de/sponsoring/mtb/cc_ma/index.html :-)))
Csak addig kellene jól üzemelnie, amíg elintézem a munkát, ami 30-60 perc. Mondjuk ha tartósan mínuszok lesznek, akkor 2x is meggondolom, hogy kamásli nélkül bringára üljek-e. Még így 0-5 fokon éppen elmegy.
A teló egy '04-es Mantiou Black, szóval azzal nincs gond különösebben.
Alaszkai bringások, kik sokat mennek -0 alatt Fatbike-al, a következőre esküsznek: http://www.lubriplate.com/products/greases/mag-1-mag-00.html. Ők tavasszal és ősszel zsírt cserélnek az agyakban és a váltórendszer elemeiben, váltóbowdenre GoreBike kenésmentes cuccuk van.Télen az elasztomeres, nyílt olajfürdős telók felejtősek, helyette acélrugós vagy merev villa + ballonos gumi( innen a Fatbike elnevezés) a menő.
A WD40 arra kell(ett volna), hogy a régi zsírt, ami miatt nem mozog a mechanika, eltávolítsa. Amig a régi zsír ott van, addig nem lesz jó. De természetesen nem kell megfogadnod a tanácsomat.
AZért ez nem teljesen igaz! Nem csak az öreg/elhasznált zsír dermed meg, vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy azok zsírok dermednek, amelyeknek alacsony a hömérsékleti tartományuk.
Az alap zsír amivel forgalomba kerülnek -5C° ~ 0C° az alsó pontja, ezt ki kell mosni és téliesíteni a bringát, akkor nem lesz gond. Én kb -15-ig járok bringázni és nem szokott gondom lenni a váltásokkal az alábbi anyagok mellett.
Váltókarba nem annyira tanácsos zsírt használni, mert feltapadhatnaknak a kilincsek. Ez mondjuk jó lehet:
Kesztyű: Mammut Astro, ezt használom én is, Windstopper + bőr tenyér + mutató-hüvelyk köz bőr, kiváló bringázni, mászni, sielni stb. Alternatíva Mammut Merit Saturn, mindkettő 60-70 CHF. Régebben volt az RP-nek is egy hasonló kesztyűje, azt is évekig nyúztam, nem tudom most gyártják-e.
Gondot okozhat még 0 Celsius fok alatt a váltókarba és/vagy a bowdenházba beszivárgott víz/pára lefagyása is. A TF2 v. Motorex Dry lube-os telibe fújás nekem is segített már hideg időben. A váltókar zsírzására nekem a Manitou Prep M jött be a legjobban, jó lágy zsír hidegben sem dermed.
A váltókarba könnyen bejut a kosz, de ami oda bement, az magától már nem jön ki, beleragad a kenőanyagba, és idővel olyan tünetei lesznek mint amit írtál. Ehhez jön még a hideg, és máris ott vagyunk, ahol most te tartasz.
Ez minden karra igaz, Aliviora éppúgy mint XT-re, vagy X9-es Sramra.