Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
One of the early Sukhoi exposures to the low visibility technologies were tests with Sukhoi Su-25 Frogfoot prototypes T8-11 and T8-12. First trial, code named "Astra", involved T8-11 which is now displayed in Monino Air Force museum. A graphite based filler was applied to the basic T8-11 airframe for reduction of the aircraft radar cross section (RCS). Additional tests involved the first series production T8-12, which became a testbed for radar absorbing material (RAM) coatings and special camouflage schemes, intended to lower radar and visible signatures of the aircraft. This low visibility paint tests were similar to those carried out for USAF A-10 in early 1990s. The cannon port was faired-over and forward fuselage of the stealthy Frogfoot was painted with rubber like material. For a brief period this RAM coated T8-12 joined T8-16 at Khodynka, but its prompt removal suggested that the hightech and state secrets were at stake and it was put on display by a mistake or ignorance in a first place.
"Rohamleptekben kezdtek bele minden fegyvernem fejlesztesebe."
Ami teljesen érthető. Mostanában van elegendő pénz arra, hogy erre is tudjanak figyelmet fordítani.
"Ha 2020 helyett csak 2030-ra lesz meg, az szvsz csak akkor szamit kesesnek ha kozben mondjuk 2028-ban beut egy olyan haboru amiben letfontossagu lenne az adott eszkoz."
Ettől - azt hiszem - nem kell tartanunk.
"Ha nem jelentettek volna be, nem is hianyolnank (a mostani is teljesen jol ellatja a feladatat)."
Ez kétségtelen.
Az ötödik generációs típusoknak szerintem akkor van a legnagyobb jelentősége, amikor olyan ellenféllel kerülünk szembe, akinek szintén van egy ilyen kategóriájú gépe.
"Egy orosz allami vallalatnal ahol a mernok ugyanannyi fizetesert uli vegig a napi 8 orat akkor is ha van munkaja es akkor is ha nincs, nem szamit annyira a hatarido."
No igen, de mi van azokkal a magánvállalatokkal, akik beszállítókként vesznek részt egy-egy programban (mert feltételezem, hogy nem egy ilyen cég van Oroszországban is)? Ott azért már nem annyira mindegy.
Rohamleptekben kezdtek bele minden fegyvernem fejlesztesebe. Rengeteg program indult, igy a csuszasok (a tervezetthez kepest) mondhatni termeszetesek.
Ha 2020 helyett csak 2030-ra lesz meg, az szvsz csak akkor szamit kesesnek ha kozben mondjuk 2028-ban beut egy olyan haboru amiben letfontossagu lenne az adott eszkoz. Amugy mindegy mikor lesz keszen. Ha nem jelentettek volna be, nem is hianyolnank (a mostani is teljesen jol ellatja a feladatat).
Az USA-ban egy elhuzodo fejlesztes nagyon megdobja a koltsegeket, ezert fontos a hatarido tartasa. Egy orosz allami vallalatnal ahol a mernok ugyanannyi fizetesert uli vegig a napi 8 orat akkor is ha van munkaja es akkor is ha nincs, nem szamit annyira a hatarido. Ott ahol fix a letszam, fix a fizetes es 10 ev alatt csak 5 evnyi munka van, mindegy, hogy azt 3, 5, vagy nyolc ev alatt vegzik el.
Meglepett. Bar ha az USA-nak helikopterbol is lopakodo kell, akkor ennek is lehet letjogosultsaga. Kivancsi leszek a sarkany kialakitasara (pl. oriasi belso fegyverterekre lesz szukseg).
Ami viszont elgondolkodtato az az, hogy mit akarnak ennyi uj fegyverrel a kovetkezo evtized masodik felenben.
(szvsz) Ebben a topikba a haziasszonytol a vedelmi miniszterig, az unokatol a nagyapaig barki elmondhatja a velemenyet (de ha lehet nem a masikrol, hanem a topik temajarol) es ehhez nem kitetel a magas szintu szakmai hozzaertes es tevedhetetlenseg. Az, hogy valakivel nem ertunk egyet, meg nem lehet ok folenyeskedesre, arroganciara.
Nem azert jon ide senki, hogy a masik topiklakot balvanyozza (barmekkora is szakmai kulonbseg) es elturje, a letorkolast. Igy is ritkan es kevesen jarunk be ide, ha egy-ket ember hatat fordit (mert megromlik a legkor) meghal a topik.
A magam reszerol azt javasolnam, hogy mindenki assa el a csatabardot es probaljuk meg, hatha tudunk egymas sertegetese nelkul is velemenyt cserelni. Ha nem sikerulne akkor meg mindig raerunk eldonteni, hogy keruljuk, vagy nyirjuk egymast a tovabbiakban.
Mert megérdemelte. Sajnálatos, hogy a HTKA-n eltöltött idő alatt és a cikkeim után láthatólag gőze nincs arról, hogy ő és én milyen szinten mozgunk. Az meg a másik fele, hogy nyilatkozgasson más nevében és főleg ne állítson valótlan dolgokat azok után, hogy láthatólag nem értelmezte a cikkemben leírtakat.
A kommentjének másik fele is elég vicces. Azok a szegény hülye jenkik, mekkora marhák voltak, hogy kiképzeték a pilótákat én nem leírták őket "darwini módon". Ugyanis, ha X pilóta generáció nagy % túléli az összecsapást - ja, és a gépek is velük együtt - akkor több oktatód lesz és az átlagszínvonal is magasabb. Van miből meríteni. Nézd meg a németeknél mi volt. 1944 elejére hány háború eleji experte élt még...? Mennyit vezényeltek oktatónak, hogy pihenjen vagy részlegesn segítsenek felhúzni az átlagot?
Minden fegyvernem átlagos színvonala 1944 elején csak távolról emlékeztetett az 40/41-es szintre.
Volt szerencsém(?) a stílussal találkozni Totalcar fórumokon. Egy ideig még az a gyanú is felsejlett bennem, hogy egy ottani kommentelővel találkozom a haditechnikai fórumokon is. Egy autóipari szakember, hasonló szófordulatokkal, mint molnibalage-é; ez nettó baromság stb. A nicknevét rendszeresen változtatta, ennek ellenére egy mondatából fellehetett ismerni a fickót.
Aztán írtam egy hozzászólást. Hogy ennek tudható e be, de tény, hogy utána velem - de gyakorlatilag csak velem, a többiekkel vitatkozva mai napig hozza a formáját - egészen más hangnemet ütött meg. Normálisan válaszolt, készségesen - kérés nélkül - keresett linkeket válaszaihoz.
Egy jóideje hanyagolom az ottani kommentelést, a vitákba is csak betekintek.
Az ominózus hozzászólást ide nem linkelem be, annyira még nem ugrott nekem molnibalage :-)
Annyit súgok, ha érdekel az ominózus hozzászólásom, az idézet mondat alapján megtalálod, amit bár nem a célszemélynek címeztem, de az előzményekből pontosan tudta, hogy a lényeg neki szól :-)
"...Jellemzője eddigi "társalgásaink"alapján bizonyos személyeknek a valós vagy vélt fölényes tudás és ész birtoklásának tudata, az ebben való megrendíthetetlen hit , az ezekből formált jog az arrogáns hozzászólásokra, mások leugatására..."
Én az afrikai üzemeltetésre voksolnék. Ingyen elhozni, és szétrepülni. A repülőgép javításban amúgy úgy is kerülendő a kreativitás. Itt aztán lehetne improvizálni. Általános szerszámokkal amit nem lehet megjavítani, azt úgy kell hagyni. Aki meg fél, ne repüljön.
Ja. Viszont a szükség nagy úr. Fejlett ipari ország nagy lakossággal, és nagy bevételekkel. Ha licenszekből csinálják, az már majdnem olyan jó, mint a saját.
de ha egy 40 eves geppel hasonlitod es korabban pont a kepessegekrol megy a vita, akkor lesz a dolognak egy ilyen zongelye is. Foleg, hogy a datumot is odairtad. - Arra akkor mi szukseg volt?
Még mindig kevered. Egyetlen szóval sem mértem az F-15A képességeihez a PAK-FA-t. Amenyiben normális légiharc fegyverzettel rendelkezik egy PAK-FA, akkor jelen állás szerint bizony kőkemény ellenfél lenne bármilyen F-15 változat számára.
Az F-15 progam azért volt példa, mert fejlesztéséről számtalan helyen lehet brutálisan részletesen olvasni más gépekkel összevetve. Ha az tartott annyi ideig, bőséges - ám szigorúan ellenőrzött - erőforrások mellett, akkor a PAK-FA miért tartna addig, ameddig a hurráoptimisták álmodnak...? Semmi másra nem reflketált az F-15 fejlesztésével összevetve.
A PAK-FA tényleg elérhet egy igen magas mércét. Arról álmodni, hogy ezt 2016 meg 2020-ra eléri számottevő gépmennyiséggel viszonyt teljesen sci-fi...
Ertem en, hogy a keszultsegi szintre vonatkozott amit irtal (most meg engem probalsz degradalni), de ha egy 40 eves geppel hasonlitod es korabban pont a kepessegekrol megy a vita, akkor lesz a dolognak egy ilyen zongelye is. Foleg, hogy a datumot is odairtad. - Arra akkor mi szukseg volt?
Csapattisztkent a fel eletemet kellemetlenkedni probalo, magukat meltetlanul okosnak tarto arcok kozott toltottem el. Megerzem a szandekot es tudom kezelni (de ez itt egy forum, ahol maradjunk inkabb a sporttarsi csevegesnel, hisz azert jarunk ide).:)
Nem elutalni akarlak (sot), jo, hogy itt vagy, mert mi haziasszonyok modjara eltrecselunk itt es nem nezunk utana mindennek. Ha valaki talal valamit a neten azt bedobja, aztan a szakmaisag tulzott igenye nelkul csamcsogunk rajta egy keveset. Mindenki velemenye fontos (hisz alig jarunk ide paran) es jo ha van valaki aki naprakesz, csak ne akard viz ala nyomni a fejunket.
Egyetertenek, de az uzemelteteshez nincs semmink. Pilotakat, javito es kiszolgalo szemelyzetet kell kepezni, technologiat kell vasarolni. Javitoanyagot, szerszamokat, muszereket, stb kell vasarolni. A javitasokert fizetni kell. Attol, hogy egyszeru meg nem javithatjuk kalapaccsal, nem hasznalhatjuk hozza a meglevo kenoanyagokat. Fegyvert, loszert kell rendszeresiteni, stbs stb. A gyakorlatok is emeszteni fogjak a penzt. A kivonasuk idejere sikerulne ugy-ahogy beallni a tipusra. Persze mindez csak szerintem (de majd megkerdezem az ocsemet, neki van repulogep-helikopter sarkany-hajtomu szereloi vegzettsege is).
Nem nezek ki beloluk sajat 5.gen gepet (ebben az evtizedben szvsz nem lenne belole semmi) es oriasi osszegeket emesztene fel a fejlesztes. Ha megnezed akkor ezt is ugy legoztak ossze:
Ertem, koszonom. Az nem a szokasos eljaras, hogy az SZNR onalloan lokatorral derit fel, marcsak azert sem mert nem ismeri fel a sajat gepet es elarulja magat (ugy mintha en sotetben zseblampaval mennek es keresnelek). Lehet felderiteni (ha tudja a varhato iranyt) es celtkovetni, de arra a Tov-ot (optikai celkoveto rendszer) kell hasznalni. Ilyenkor nem lat az awacs semmit. A KRUG-nal amugy analog szamitogep van.
Normal esetben a Szoc derit fel, csekkol, kijeloli es elosztja a celokat es kabelen, vagy telekodon megy at az utegek SZNR-jeihez.
Az, hogy Te 40 evvel ezelotti prototipus szintjet el nem eronek probalod beallitani a PAK-FAT, jelen infok alapjan inkabb tunik sztereotipianak.:) Az ilyen kinyilatkozasokra irtam korabban, hogy degradalod.
A készültségi szintet összekvered a fejlettségi szinttel. Az igen, nem semmi...
Ha viszont nem saját lessz, akkor másokra fognak szorulni. Mindenből inkább licenszet kellene venni, kerül amibe kerül. Nézd meg Tajvan esetét. Kína ellenében senkire sem számíthat.