Sziasztok! Infóim alapján hamarosan pályázati pénzek lesznek (nem 30%-os, sokkal több) a megújuló energiát használó fűtési rendszerekre. Hozzáértőkől kérdezném, egy családi ház 30-40kW-os gázkazánját kiváltani mivel érdemes gazdaságossági, üzemeltetési főszempontokat figyelembe véve?
Szia! ezt általában hőtárolósra készitik----0,8-1.0m3 vizzel a kipufogó hőjét is hasznositani kell . a generátor 2-t féle 12V- akkuval és 230V . a fogyasztás a háztól függ 0,4kW----1,6kW-óránként . az előzőnél a szakaszos üzem a jellemző , de kb 20percet menjen 1be a motor. lehetne PB gázzal -földgázzal ,fagázzal ha Benzin motor (esetleg átalakitod gyújtással ) dieselnél olajjal , mert a +gáz elég macerás
Elsőre jó ötletnek tűnik, de számolgatni és mérni kell. Mennyit fogyaszt? Mondjuk egy ház fűtésére kell átlag 10kw. Erre használhatod a hűtővizet és a kipufogó hőjét is szerintem. Mondjuk legyen 30-40 % hatásfokú a Diesel motor. Akkor 60-70% menne fűtésre. Így kijön a 100%. Ha a 60-70% a 10 kw, ami a fűtésre megy akkor a 30-40% az 5kw, ami villanyt termel. Annyira nincs is szükség egy házban. Átlag állítógal 600W. Mintha ezt hallottam volna. Tehát a villanyból is elmelegíthetsz valamennyit, mert nem tudod tárolni az egészet. Tehát még kevesebb teljesítmény kell. Mondjuk 3-4kw. Kérdés, hogy 3-4kw -os tengelyen mért motorteljesítményhez mennyi repceolaj vagy ilyesmi kell? Óránként talán 2-3liter úgy szerintem megsaccolva. Ez kicsit soknak tűnik, mert egy napra sok. De ha te termeszted és olcsó vagy van egy lángosboltod, akkor, jó.:-)
Sziasztok! Eloszor is Boldog Uj Esztendot Mindenkinek! Mi a velemenyetek: fognek egy 1000cm2-es dizel motort, amit novenyi olajjal is uzemeltethetnek. Alapjaraton uzemelne es igy termelne 12V-ot vilagitasnak, es a hutovizet felhasznalhatnam futesre a lakasban. Tulajdonkeppen uzemmeleg allapotban 90 celzius fok. Esetleg csak a futes rasegitesere. Szerintetek ennek mekkora letjogosultsaga van, penzmegtakaritasi szempontbol?
próbáld elképzelni azt a csaptelepet, amelyikből tkp. nyomás nélkül pisál a víz. Na kb. ez a gravitációs elv. A másik, hogy a rendszer lelke a jakab szelepes buditartály, ami mnincs nyomás alatt, tehát igen könnyen szennyeződhet baktériumok által, amire még rájön, az a bizonyos 40 fokos hőmérséklet. Szóval én ilyen barkács cuccba biztos nem raknék pénzt.
Ja, kozben bele is olvastam. Es ez a kompakt "tartalyos-atfolyos" amirol amott mar tobbszor elmondtuk, hogy telen le kell ereszteni, vizkovesedik, szoval tkp. nyari lakba lenne jo, de nyarra meg minek vakuumcsoves (mondjuk talan ha osszel/tavasszal is hasznalva van mar joval fagypont felett, akkor hozhat valamit), es ugy egyaltalan, ott sokkal kevesebb a fogyasztas es igy lassabb a megterules. [Az durva hogy telen adhat 40 fokos vizet dologgal magyarazzak, hogy a tartalyt nem kell fagymentesiteni... persze, ha allandoan atengedik rajta - lehulni! - az 5-10 fokos fold melyerol jovo csapvizet, de ha all 2-3 napot, tuti elfagy az egesz!!!] Akkor mar ennyi penzbol egy allandoan lakott lakasra levegos napkollektort raknek fel (kb. ennyibol hozta ki sztgyi a sajatjat).
Sziasztok! Nemrég olvastam egy cikket az Ezermester című magazinban a "Grünpower" napkollektorokról. Bemásolom ide a cikket..Kíváncsi vagyok ti mit szóltok hozzá, vagy hogy ismeritek-e ezt a napkollektort? Nekem nagyon tetszik.
A Cikk: "A GrünPower által forgalmazott napkollektorok jól mutatják, hogy nem szükséges többszázezres befektetés egy hatékony napkollektoros rendszer kiépítésére. A Grünpower kollektorok fő vonzerejét a kiváló minőség mellett az alacsony áruk adja. Mellettük szól még az is, hogy a használati melegvíz kiváltásával közel 100.000 forintos megtakarítást érhetünk el évente. Egy két-három fős háztartást ellátó rendszer ára bruttó 98.000 forint (Aqua Special), míg egy nagyobb, négy-hat fős háztartásokhoz való készülék (Aqua Premum Plus) ára mindössze 149.000 forint. Más kollektorokkal ellentétben a GrünPower modellekhez alapesetben nem kell már semmi külön alkatrészt, vagy eszközt megvenni. Ennek az oka a rendszer kompaktsága. Ahogy a képen is látható, itt egy panelre szerelve megtalálható az összes alkotóelem: a vákuumcsövek, a keret, a tartály (160 l/100 l) és a folyamatos utántöltést biztosító jakab-szelepes utántöltő kistartály. A rendszer a képen látható jakab-szelepes utántöltő kistartályig van hálózati nyomás alatt. A víz a tartályból gravitációs elven jut el a csapokhoz, és a szaniter kivezetésekig. A gravitációs elv miatt a kollektort a tetőszerkezetre kell rögzíteni. Amennyiben nem megoldható a megfelelő magasságban történő rögzítés, akkor kisteljesítményű keringetőszivattyú beiktatása javasolt a nyomásnövelés érdekében. A rendszer üzembe helyezése rendkívül egyszerű és gond nélkül csatlakoztatható a már kiépített vízrendszerhez (bojlerok, kazánok). Ezekre rávezetve a már kiépített csővezetékeken jut el a melegvíz a felhasználási pontokig. Érdekes tény hogy a csövek hengeres kialakítása miatt a rendszer hőgyűjtő felülete a többszöröse a hasonló méretű síkkolektoroknak. Ezzel magyarázható, hogy a GrünPower kollektorok télen sem fagynak el, sőt közel 40 °C-os vizet állítanak elő. A zavartalan téli üzemeltetéshez azonban szükséges a hidegvíz "betáp" cső gondos szigetelése, mivel ez a rész fagyveszélyes lehet mínusz 5-10 Celsius környékén. Amennyiben ez nem megoldható, a kollektorok decemberi-januári leeresztése javasolt. Típusok: 100 literes, 11 csöves Aqua Special - bruttó 98.000 Ft, 2-3 fős háztartásokhoz 200 literes vízkapacitású, 18 csöves Aqua Premium Plus - bruttó 149.000 Ft, 4-6 fős háztartások Több mint 300 viszonteladói pont országszerte. Részletes lista a http://www.grunpower.hu/ weboldalon Szalay Kft-GrünPower Technic 5310 Kisújszállás Mikes u. 14. (06-30) 210-1111 info@grunpower.hu"
Üdvözlök mindenkit! Volna -e valakinek ötlete,hogy mivel lehetne helyettesíteni a vízturbinát?valami olcsób megoldás érdekelne. A jelenleg általam fel lelt vízturbina 200 ezer Ft. Olyan zárt házban forgó turbinára lenne szükségem,amely állítva van szerelve,mint a malomkerék,csak egy zárt házban vanak a víz által hajtott lapátok.
Ok, látom már. EGy ilyen cucc engem is érdekelne, már írtam is róla elég sokat. A fűtésem (fafűtés, kazánban, központi) keringetését szeretném függetleníteni az áramszolgáltatótól (egyelőre csak elvi dolog). Keringetőszivattyús, nem gravitációs.
Szia ! ezzel annyi a problémám: 1 fokozatú a turbina csak a nyomásesés-akciós- üzemmódban működik --KICSI a hatásfoka?? persze napenergiával mindegy lenne....
Szia4 talán igen-- de a gőz--villamos átvitel hatásfokáról kezdtem polémiázni ---s ez lett belőle. a másik 2 kedvenc poén példám 1: melyik olcsóbb horgászni/halat venni? 2: lovaskocsival/autóval utazni 300 km-t?lehetőleg minimálisan hetente ! ez utóbbi már lehet alternativ háztartási energia IS?
(valamiért azt gondolom, hogy ebben a topikban azért ez igencsak off - kevés normál méretű mozdonyt láttam (villany vagy gőz) háztartásokban eddig. :) )
"A DB 185-ös mozdonnyal már 2000-ben végzett mérés igazolta, hogy 5,6 MW fékteljesítménnyel Magyarországon is vissza lehet táplálni az energiát, minden negatív hatás nélkül."
Ez nyilván nem azt jelenti, hogy ez minden volnalon működik, és hogy erre minden mozdony képes. Szóval nem mondtunk ellent egymásnak.
Te azt mondod,hogy a legtöbb vonalon ez nem lehetséges, én meg azt, hogy a modern mozdonyok erre képesek, és van olyan hely,(még Magayrországon is), ahol ez lehetséges (és elvileg megoldható másutt is, kiépítés kérdése). Jól értem?
Katonasagon volt egy dozerem, az volt diesel-elektromos meghajtasu 4x36kW. Ha elektromos feket hasznaltam, akkor a motorok visszataplaltak egy ellenallas egysegbe, meleget termeltek. Maximum azt lehetne a vonatnal is, legalabb telen.
Szia! A visszatáplálás : ez akkumulátoros üzemben 1890 óta létezik -és célszerű is... a nagy- kis vasúton -városi villamoson folyamatosan kisérleteznek , csak nem működik. a vasúti alállomások többségében még mindig benne van a negativ energiairány kizárása......tehát????? ha nincs az adott szakaszon olyan mozdony ami ezt képes lenne felvenni (indul, gyorsit, emelkedőn felfelé halad )akkor csak a felsővezeték feszültsége ugrik meg , néha 50kV-ig is . ez aztán "termeli rendesen" az átütött szigetelőket......
de hogy a gőznek is megadjuk, ami jár: http://www.newscientist.com/article/dn17653-steampowered-car-breaks-centuryold-speed-record.html
243 km/h-ra(!) javították a gőzhajtású autó sebességrekordját. A korábbi rekord (206 km/h!) 1906-ban(!) lett beállítva. Bocs a sok felkiáltójelért, de szerintem kellenek.