Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.17 0 0 77

A napkollektorok szakaszos üzemeltetésén én is gondolkodtammár abban az esetben ha a ház félköríves tetejére rakom a kollektrorokat. Viszonylag egyszerüen megoldható a vezérlés is, egy rövid csőbe egy fotótranzisztort kell rakni, ha a csőbe belesüt a nap akkor a fotótranyó jelet ad egy pár tranzisztorból összedobott áramkörnek, ami egy szilárdtestrelét vezérel. A szilárdtest relén pedig a megfelelő kollektor kerigető szivattyúját kapcsolja. Ha lemegy a nap, vagy borus lesz az idő, akkor a keringető nem fogyasztja feleslegesen az áramot, és csak a napszaknak megfelelő állásban lévő kollektor fog termelni.

 

Hátránya a rendszernek,hogy vagy elektromos válltószelepeket kell többet beszerelni vagy pedig több darab keringető szivattyút. Célszerű lenne inkább több váltószelep és 1 db keringető szivattyú, ebben az esetben gondoskodni kell arról is, hogy a keringető szivattyú csak akkor menjen, ha jel van valamelyik fotótranzisztórról.

 

Egyenlőre anyagi okok miatt nem tudok belekezdeni a napkollektorok elkészítésébe, de ha elkezdem akkor fotósorozatot csinálok róla és felrakom ide.

Előzmény: jee_c (76)
jee_c Creative Commons License 2007.08.17 0 0 76

Elnézésedet kérem, hogy nem láttam, hogy milye na fűtésed a másik hszban és a fényképeken.

 

A 17m3 kb elégnek tűnik, főleg figyelembe véve a házad jó szigetelését.

A tervezésnél majd biztos látni fogod, hogy minél több napkollektort teszel fel, annál kevesebb m3 tárolókapcitásra van szükséged, így ezzel a két paraméterrel is lehet játszani. A víztartály jó hőszigetelése természetesen elsődleges. Bence60 csinált egy refferenciarendszert hasonló módon. Napkollektorok, nagy méretű víztartály, és nála még egy hőszivattyú is üzemel, ha szükség van rá, így vissza tudja hűteni a vizet kb. 5 fokosra - ha jól emlékszem. Ezzel elérta azt, hogy a víztárolójából több hőt ki tud szedni, másrészt pedig a kisebb hőtartományban a víztartály hővesztesége kisebb (bár ez nem szokott különösebb szerepet játszani, hiszen ha már a hőszivattyűval veszi ki a hőt, akkor az már nem tart túl sokáig).

 

A hőszivattyút érdemes elkerülni, mert egyrézst ahogy írtad iszony árai vannak, másrészt a COP értékétől függő mennyiségű áramot kell befektetned, hogy kinyerjed a hőt.

 

A házad és a terveid energetikailag nagyon szimpatikusak, sok sikert a további eredményes kivitelezéshez! Majd írd be (ide vagy a Napenergiásba, vagy az Alt. Energiásba), a tapasztalatokat, kérlek! Sokaknak jó példával járnál elöl.

 

Sajnálom, hogy ismerősöd talajregiszteréről nincsenek téli adatok. Érdekes lenne tudni, hogy télen mit ad az a rendszer, ami nyáron 12 fokot. Megjegyzem, hogy ha nem akarja. hogy a hideg levegő befúvása nagy légmozgást okozzon (a padlófűtés miatt), akkor egy hőcserélőn (vagy pl. egy levegős napkollektoron - akár sörkollektor is hlehet) átküldve a talajregiszterből jövő hidegebb, friss levegőt, szobahőmérsékletűre tudja azt melegíteni, így nem okoz akkora "vihart" a szobákban, helyiségekben. A talajregiszter felhasználásának a lényege, hogy ki tudja váltani a szellőztetést, és ez energietikailag télen a legfontosabb, mert nem a kinti 0- -10C fokos levegőt engeded be, hanem a mondjuk 10 fokosat.

 

Napkollektorok elhelyezése: ez egy jó kérdés, ha a déli oldalra teszed, akkor az egy  jó átlagos döntés. Ha inkább stefele szeretnél több hőt bellőle, akkor nyugat fele tolod el a pozíciót, ha mondjuk reggel, akkor meg kelet fele, nyilván. És persze lehet azt is, hogy teszel úgymond körbe párat. Ebben az esetben a vezérlésnél majd külön kell vezérelni az egyes csoportokoat, szerintem, hogy az árnyékban , vagy nagyon kis szögben levőkön ne follyon keresztül a víz, és ott ne tudjon lehülni.

Előzmény: Törölt nick (75)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 75

Egyébként írtam, hogy padlófűtést + vésztartaléknak radiátors fűtést készítettem a földszintre, az emeleten 4 db lapraidátor van csak. Az építés fotói között ott vannak róla a fényképek és a padlófűtés fektetési tervrajza is. Jelenleg egy 24KW-os kombi cirkó állítja elő a 60 fokos melegvizet, ez egy hőcserélőn keresztül adja át a hőt a padlófűtésbe ami max 35 fokos vizet enged. Ha annyira lehül a külső hőmérséklet hogy eléri a -20 fokot tartósan akkor már nem elegendő a padlófűtés, ilyenkor a földszinti radiátorok is elindulnak 60 fokos vízzel. Eddig összesen egy alakalommal kapcsolt be a radiátoros fűtés pár éve amikor egy hétig -20 körül volt a hőmérséklet élyszaka. Kézzel is be tudom kapcsolni a radiátorokat, ha átállítom a szabályzóját más hőfokra. Az emeleten lévő lapradiátorok folyamatosan üzemelnek amikor elindul a cirkó.

 

 

Ma délután a különböző háztatásokban használható hőszivattyús fűtési rendszereket tanulmányoztam, és sajna rá kellett jönnöm, hogy nem az én zsebemhez vannak méretezve. De azért álmodozni jó volt :)

 

Marad a napkollektoros fűtés, a házat eredetileg is erre terveztem, a ház tájolása is ennek kedvez, és a tetőt is 45 fokosra építettem, hogy az alacsony napjárású évszakokban adja amagasabb hatásfokot. A kertben van hely bőven egy párszáz m3-es földalatti tartály megépítésére is, de nincs ekkorára szükség, anno a ház fűtésterve kitér erre is, és ott 17m3-es hőszigetelt tartályt számítottak ki. Ezt egy kicsit kevésnek tartom ahhoz, hogy december és januárban is adjon még hőt.

 

A napkollektort el tudnám készíteni házilag, rézcsöves rendszerrel, összesen 16m2 kellene teljes fűtéshez. A tetőn ennél sokkal több hely van, a ház és a tető félköríves alakja miatt úgy is el tudom helyzni a kollektokokat, hogy kora reggeltől késő estig amíg a nap le nem bukik érje fény a kollektorokat. Ezt azonban ki kellene kisérletezni, hogy helyileg hova is érdemes rakni a kollektorokat, mert erre nem készült terv.

 

Valószínüleg vannak adatai az ismerősömnek a szellőztető rendszeréről, igaz nem ő tervezte, hanem egy céggel terveztette meg. A kivitelezés viszont házilag történt nála. Télen nem használja a rendszert mert nála is padlófütés van, és ez a mennyezetekből áramló hideg levegő nagy légmozgást indítana be a házon belül padlófütéssel együtt, meg feleslegesen lehűtené a padlót is, azaz rontaá a hatásfokát. Emiatt télen ledugózza a talakszellőző rendszer szabadban lévő végét és a ventillátort kikapcsolja.

 

Előzmény: jee_c (74)
jee_c Creative Commons License 2007.08.16 0 0 74

Hmm, ezek jó hírek a talajregiszterről, és muttják, hogy milyen sokat számíthat a helyszín a rendszer működésénél.

 

Mélyre fúrt kutak nagyon drágák, és 30m-t meghaladó mélységnél báynászati engedély kell hozzá, ha jól tudom (nem vagyok biztos benne). A hőszivattyú szintén nagyon drága, tehát  milliós nagyságrendre kell számítanod.

 

Annyi pénzből (sőt, sejtésem szerint lényegesen olcsóbban - főleg, ha te is besegítesz a rendszer építésében - és ezt a napkollektorosnál könnyebben megteheted) már össze lehetne rakni egy életképes napkollektoros, nagy (15-20m3, akár több) fűtésrendszert. Egy biztonsági tartalék vegyestüzelésű kzánnal (vagy a mostani gáztüzelésűt megtartva) kiegészítve el tudná látni a házad fűtését.

 

A hőszivattyú (a geotermikushoz lehet, hogy kell) aránylag sok elektromos áramot fogyaszt.  napkollektoros rendszer lényegsen kevesebbet. Figyelembe érdemes ezt is venni az áram árának alakulását nézve.

 

Azt nem írtad, hogy milyen a fűtési rendszered hőleadó fele (radiátorok, falfűtés, padlófűtés), de az biztos, hogy mivel neked kevés hőre van szükséged a fűtéshez, ezért a geotermikus rendszer magas ára nagyon sok év alatt térülne meg.

 

Ja, a talajregiszter mélyéségnek tervezésénél érdemes figyelembe venned a téli működést is - erről vannak esetleg adatai az ismerősödnek?

Előzmény: Törölt nick (73)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 73

A pici pincémben téleny nyáron 12 fok van, pedig a pince teteje a taljszint felett van kb 30-40cm-el. Az egyik közeli barátomnál már elkészült egy ilyen 1.5-1.8m mélyre rakott csöves szellöztető rendszer, neki is 100m hosszan raktuk le a műanyag csövet, homokos/feketeföldes talajba. A ventillátor stabil 12 fokos levegőt fúly be nála a házba. Nagyon meg van elégedve vele.

 

Nálam is hasonló homokos/feketeföldes talaj van, 1 m mélyen már tiszta homok, az építhezéshez nem is kellett vennem sok homokot mert az emésztő kiásásából sikerült jó 20m3-ert félretenni. A tapasztalatom szerint a homok folyamatosan nedves volt már 1m alatt, így a cső elég jól érintkezik a talaj nedvességgel is.

 

A levegő visszaforgatás jó ötlet, erre még nem s gondoltam, köszi az ötletet.

 

Sörkollektorban nem gondolkodom, inkább a talajfűtés ami hosszútávon szóba jöhet gazdaságosan. Pár száz méterre tőlünk volt egy természetes thermál forrás ami ha jól emlékszem valami 300m mélyről 60 fokos vizet adott. Sajna még a Kádár rendszerben megfúrták ezt a kutat, hogy strandot csináljanak, de a víz elapadt az ügyes mesteremberek munkája miatt. Szóval viszonlag nagyon közel, elérhető távolságban jó meleg rétegek vannak amit érdemes lene a hasznosítani egy zárt rendszerű fúrt kúton át. A ház fűtési rendszere úgy lett kialakítva, hogy megvan a becsatlakozása a napkollektor vagy a talajfűtés rendszernek.

 

Viszont nem tudom, hogy mekkora hőszivatyú kellene egy ekkora házhoz, és mibe kerülhet egy mély kút kifurása. Min 100m mélyre gondoltam.

 

A mostani fúrt kutam 18 m mélyre van lefúrva, 2" cső, rajta 2db szivattyú sorbakötve, óránként 50m3 vizet szív fel stabilan a 2 szivattyú olyan nyomással, hogy a 1" erősített zöld slaggjaim is szétdurrannak évente. Napi 10 órán keresztül is csökkenés nélkül adja a kút a vizet, a 2 1KW-os szivattyúval. Ezt is fel lehetne használni fűtéshez de ez a víz még elég hideg, jó lenne emiatt a mélyebb rétegekből nyerni + meleget. Csak nem tudom, hogy a mély kút fúrása becsövezése + hőszivattyú mibe kerülhetne, azaz mennyi idő alatt térülne meg.

Előzmény: jee_c (72)
jee_c Creative Commons License 2007.08.16 0 0 72

Igen, a talajregiszter nagyon jó ötlet, távlati terveim közt nekem is szerepel. A 12 fokban azért ne reménykedjél, a mért adatok 15-20 fokos léghőmérsékletetket mutatnak. Valószínű érdemes inkább 2 méterre tenni a csövet, vagy még lejjebb. A lefektetett csőre csepegtetett szivárogtatott víz (esővízre gondolok) talán még lejjebb tudja tornáztatni a hőmérsékletet - de ezt nagyon ésszel kell megcsinálni, hogy ne legyen talajkimosódás..

 

Nem tudom, gondolkoztál-e olyanon, hogy ha éppen friss levegőre nincs szükséged, csak hűtésre, akkor a házból jövő levegőt keringeted újra a talajregiszteren keresztül, így a ház hőmérsékletét tudod még lejjebb vinni. (persze ez csak opcionális működés lehet, hiszen a lényege a dolognak a friss levegő).

 

A talajregiszter télen is nagy segítség, de biztosan ismered ezt a dolgot is. Sörkollektor még pluszban esetleg?  :)

Előzmény: Törölt nick (71)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 71

Most gondolkodom egy kettényitható fa spaletta készítésén ami az ablakon kíülre kerülne. Nagyon sokat számítana nyáron. egy taljhűtéses szellőzőrendszeren is gondolkodom, ami egy kb 100m hosszú, 1.5-2m mélyre lerakott 100mm-es cső lenne, a cső távolabbi vége a szabadban végződne egy ráccsal szunyoghálóval a bogarak ellen, a cső másik vége meg a padlástérből a szobák plafonjába lenne vezetve. A csőben egy 150W-os ventillátor mozgatná a levegőt befele a házba, a hosszú csőben a levegő lehül 12 fokra, így nagyon kis energiaigénnyel lehet légkondicionálni a házat.

 

A parlament is ilyen légkondival épült annó, csak ott egy több méter átmérőjű boltíves alagúton keresztül jut be a ventillátorokon keresztül a lehült levegő a nagyterembe.

Előzmény: jee_c (70)
jee_c Creative Commons License 2007.08.16 0 0 70
Hát még ha nyáron valamilyen árnyékoló módszerrel már az ablakon kívül "megállítanád" a napsugarakat! Pl. paletták, redőny, vagy árnyékoló. Akkor nyáron még hűvösebb lehetne odabent!
Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 69

Elnézést, hogy kívülállóként beleszólok a témába, de csak megerősíteni tudom DiabloCorsa állítását a saját tapasztalatomon.

 

10 éve saját kezüleg építettem egy 176m2-es házat, az ajtókat és az ablakokat is magam készítettem. Mesterembert nem engedtem be, kontár munkára nincs, és nem is volt szükségem. Lásd : Rémtörténetek az építőiparban topikot.

 

A házat különös gonddal terveztem meg és építettem meg, nagyon nagy hangsúlyt fektettem a hőszigetelésre, belső hőáramlásra, hatalmas légtérre, padlófűtésre stb... A falak HB38-as hőszigetelt téglából épültek, még a közfalak is ebből vannak, a téglák között lévő maltert is hőszigetelésnek megfelelően raktam, azaz 2 csíkban van a malter a téglák között és a 2 csík nem ér össze így a malter sem okoz hőhidat.

 

Az ablak kereteket is magam készítettem, részben azért mert nem kaptam nekem megfelelő egyedi kinézetűeket, az ablakgyártók meg csak a keretért üveg nélkül 200.000-et kértek 10 éve. Ezért döntöttem úgy, hogy megpróbálom saját magam elkészíteni őket. Vettem 1m3 fenyőpallót 5cm vastagot és néhány barkácsgépet a megmunkáláshoz. Az 1m3 fenyőfa akkor 40.000 Ft volt, és kb 60.000 Ft volt a pár barkácsgép. (1 kézigyalugép, 1 dekopírfűrész, 1 szallagcsiszológép, 1 felsőmarógép)

 

Az összes ablakom boltíves, belső osztásokkal, 3 réteg üveggel.

1 télen elkészítettem a régi házam padlásterében esténként a 3 db félkőríves 3m széles ablakvázat és a 3db 2.5m magas 1.8m széles ablakvázat. Az üvegezéshez vettem 22 tábla 4-es üveget, kb 60 szál 5m-es távtartót, 10kg páralekötö gyöngyöt, a távtartókhoz sarok lezárókat (kb 500db), 20 tekercs kétoldalas 3mm széles öntapadós szallagot, 3 karton fekete és 1 karton szintelen szilikongumit, mindezt házhozszállítva 100.000-ért

Egy hónapon keresztül készítettem a feleségemmel az üvegezést. Egy üvegesmester megmutatta 1 db-on hogyan kell összeállítani a thermoüveget vákumozás nélkül. Az üvegek közötti távtartók teljes hosszikban fel vannak töltve páraelszívó gyöngyökkel, és az ablakok szélei fekete szilikongumival légmentesre le vannak zárva. Az öszzeragasztott 3 rétegű üveget szintelen szilikonnal ragasztottam be a keretbe.

 

A nagy ablakfelületek miatt és a jó hőszigetelés miatt tavasszal és ősszel egyáltalán nem kell fűtenünk, télen csak minimális fűtés kell. Az ablakok már enyhén napos időben is hőcsapdaként működnek, így nagyon nagy mértékben hozzájárulnak a ház  fűtéséhez. Nyáron az ablakokat elfüggönyözzük sötétítő függönnyel így nagyságrendekkel le tudjuk csökkenteni a bejutó meleget, hogy ne legyen kazánház a ház. A csúcs gázszámlám eddig 15.000 volt de akkor is csak azért mert még nedvesek voltak a belső falak és ki akartuk szárítani a házat teljesen. Átlagos téli hónapokban a gázszámlánk 8000-10.000 Ft, ebben benne van egy 4 tagú család melegvízellátása is, és a főzéshez használt gáz is + a fűtés.

 

A mostani enyhe télben 6000Ft volt a maximális gázszámlánk. Mindez 176m2-re!

 

Hogy nem kamuzok itt van a házépítésről a fotósorozat: http://89.147.106.1/proba/hazkepek/

 

Ide is berakok pár képet, az elsőn az balakok keretének a készítése látszik:

 

 

 

A második képen az ablaküvegek ragasztását csinálom

 

 

 

 

 

A készreszerelt ablakok ról pár kép.

 

 

 

Most már 8 éve lakunk a házban és így utólag is igazolódott a ház kellemes klímája, megérte a ráfordított 1 éves tervezés

Előzmény: DiabloCorsa (68)
DiabloCorsa Creative Commons License 2004.12.17 0 0 68
Konkrétan mérhető a különbség. Nálam a üvegtéglás fal infrahőmérővel mérve 16 fokos volt, belülről mérve amikor kint kb. 4 fok volt. Került eléje belülre légkamrás polikarbonát tábla. Azóta 21 fokos a polikarbonát.

2 réteg üvegen előfordul párás időben, hogy az alsó szélén belül kicsapódik a pára.

3 réteg üvegnél ilyen nincs.
Előzmény: predi (52)
DiabloCorsa Creative Commons License 2004.12.17 0 0 67
Nálam 15 éve 3x4 mm üveg, 2x16 mm levegő.

Szinte tökéletes csend és lényegesen kevesebb gázszámla.
A meglévő ablakba gond nélkül bele lett téve 3-ik üveg. Az üvegrözítő lécet kellet fürész géppel vékonyabra vágni. Kb 3 cm-ből 1 cm maradt. A 2 réteg ragasztot üvegre rágasztották a 3-ik réteget.
Előzmény: kpl (55)
kpl Creative Commons License 2003.12.30 0 0 66
Miért kell beírni három helyre is ugyanazt a hozzászólást ?

kpl

Előzmény: Fred_o (65)
Fred_o Creative Commons License 2003.11.14 0 0 65
Nehéz megítélni /vannak elképzeléseim/, hogy a lobby érdekek, vagy a reális elgondolások határozzák meg az energiapiacot. Megítélésem szerint nem feltétlenül kell arra várni, hogy "állambácsi" döntse el, mi a jobb az állampolgárnak, és persze az Ő adójából. Mindenkinek joga eldönteni azt, hogy hajlandó-e áldozni környezetvédelemre. Tény, ez manapság még elég drága, de már most is kifizetődő. Csak 8-10 évre előre kell gondolkodni.
Igaz, ezt a "sógoroknál" az állam komolyan támogatja, de nálunk is elindult már valami. Bár a mostani gazdasági miniszter szerint ezek a rendszerek annyira drágák, hogy nem érdemes államilag támogatni. Hát Ő nem bír évtizedes távlatban gondolkodni.
Ez van, pedig egy megfelelő műszaki paraméterekkel rendelkező rendszer téli időszakban 45-50%-al, átmeneti (őszi, tavaszi) időszakban 65-70%-al, míg nyáron 90-95%-al csökkenti a gázfogyasztást.
Visszatérve a miniszter szavaihoz. Valószínűleg ezeket az adatokat Ő is ismeri, csak érdekében áll ez....?
kpl Creative Commons License 2003.06.24 0 0 64
Úgy látszik Ausztráliában is meleg van, pedig ott ilyenkor tél a divat. Kapcsolódó cikk az indexről:

Kizárja a hőt az új ablaküveg

Ha ez bejön, akkor nem kell otthon, irodában egy-két drága pénzért vett, még drágábban működtetett légkondi zaját elviselni, mégse fől meg senki. Termelékenység ugrásszerűen nő, hangulat szintén.

Ha télen megakadályozza a hő kiszivárgását az ablaküvegen az meg még jobb.

kpl

Előzmény: kpl (63)
kpl Creative Commons License 2003.04.14 0 0 63
Abban a szakirodalomban erről nem volt szó. Esetleg egy üveggyárban több infó lelhető fel...
Előzmény: JFEry (62)
JFEry Creative Commons License 2003.04.14 0 0 62
Az, hogy az infravörös hullámtartományban irányszelektív, esetleg hullámhossz szelektív-e az áteresztési tulajdonsága a foncsornak.
Előzmény: kpl (57)
JFEry Creative Commons License 2003.04.14 0 0 61
Ha ennyit tudsz róla, az már többnyire elég.
Igen elektromágneses hullám, mint a fény, vagy a rádióhullámok. Csak a frekije-hullámhossza tér el.
Előzmény: predi (60)
predi Creative Commons License 2003.04.14 0 0 60
Igazándiból én azt sem tudom, hogy mi az az infra sugárzás. Csak annyit tudok, hogy ez a hősugárzás. De azt már nem tudom, hogy ez egy fajta elektromágneses sugárzás-e vagy pedig valami más?
Előzmény: JFEry (56)
kpl Creative Commons License 2003.04.11 0 0 59
Egészségedre !
Előzmény: predi (58)
predi Creative Commons License 2003.04.11 0 0 58
Micsoda kutatási adatok!
Kösz!
Előzmény: kpl (55)
kpl Creative Commons License 2003.04.11 0 0 57
Mi az az egyirányú infrahatás?
Előzmény: JFEry (56)
JFEry Creative Commons License 2003.04.11 0 0 56
Klassz!
Nincs véletlenűl az leírva, hogy az ezüstözés lehet-e egyirányú infrahatást adó?
Előzmény: kpl (55)
kpl Creative Commons License 2003.04.10 0 0 55
Nos, egy Glücklich nevű úr könyve (Energiatakarékos lakóházak, Műszaki 1989, 75.old) szerint "több légréteg többszörös szigetelő hatású. ... A hőveszteség tovább csökkenthető az üvegfelületre gőzöléssel felvitt réteg segítségével, amely visszatartja a hosszúhullámú sugarakat..." Ő arany vagy ezüstréteget ajánl és mellékeli a k hőátbocsátási tényező változását.:

2x4 mm üveg, közte 6 mm levegő: k=3,29
2x4 mm üveg, 12 mm levegő: k=3,13
2x4 mm üveg, 16 mm levegő: k=2,7 (100%)
3x4 mm üveg, 2x6 mm levegő: k=2,29 (84%)
3x4 mm üveg, 2x12 mm levegő: k=2,14 (79%)
4x4 mm üveg, 3x12 mm levegő: k=1,62 (60%)
2x4 mm üveg, 12 mm levegő, aranyfilm: k=1,6 (59%)
2x4 mm üveg, 16 mm levegő, aranyfilm: k=1,5 (55%)
2x4 mm üveg, 12 mm levegő, ezüstfilm: k=1,5 (55%)
2x4 mm üveg, 16 mm levegő, ezüstfilm: k=1,3 (48%)

Ezek alapján a legjobban akkor jársz ha kétszeres üvegezéssel csinálod és ezüstfilmmel vonod be.

kpl

Előzmény: kpl (53)
pert1 Creative Commons License 2003.04.10 0 0 54
Napos idöben ki se kell mozdulni otthonról az üvegház-hatás tanulmányozásához :)
Előzmény: predi (52)
kpl Creative Commons License 2003.04.10 0 0 53
Első ránézésre annyival nem hoz többet mint amennyivel többet visz. És lehet hogy lesz itt egy kis elentmondás az előbbiekhez, este utánanézek.
Előzmény: predi (52)
predi Creative Commons License 2003.04.10 0 0 52
Ha már itt tartunk elmondanám egy konkrét problémámat. Üveg plafont tervezek egy most tervezett új szobámra. Nyilván dupla üveg kell rá a hőszigetelés miatt. De vajon tripla üveg (két levegőréteggel) hozna-e számottevő plusz szigetelést? Megéri-e a plusz befektetést?
Előzmény: kpl (50)
JFEry Creative Commons License 2003.04.10 0 0 51
....(figyelem, nem megszűntetni!) ....

Ezt tanúsíthatom. Nekem télen is kell szellőztetni.
Igaz, gázzal a 270nm -t (csh) kifűtötem havi 35000-ből még idén is.

Előzmény: kpl (50)
kpl Creative Commons License 2003.04.10 0 0 50
...az anyag vastagsággal arányos a hőszigetelés mértéke. ...
Ez így csak sík felület esetében igaz, habokra és szálas anyagokra, tehát ott, ahol a hőszigetelés célja a hővezetés megakadályozása. A fólia a hőnek az ablaküvegen keresztül történő kisugárzását próbálja akadályozni, egész egyszerűen visszaveri az infravörös sugarakat. Legalábbis ezt kellene csinálnia. Nekem szimpatikusabb a hagyományos fa redőny, árnyékol is ha kell, télen meg szigetel, sőt ha a belső oldalát lefújod ezüsz festékkel még a hőt is visszaveri. Bár úgy elég ronda lehet...:)

A külső ablakszárnyakba tett "vákumos" ablakköz két üveglemeze, és a közte lévő "már nem vákum", hanem sima levegő (ami persze a távtartó keretbe szórt anyag miatt semmi párát nem tartalmaz, tehát nem is nagyon vezeti a hőt) még a legrosszabb esetben is maximum fele hőátadási tényezővel rendelkezik, mint az egy sima üvegtábla ami korábban ott volt. Ne mondd hogy ez nem számít.

A cúgban egyetértünk, ez a hőszállítás, ezt kell először lecsökkenteni (figyelem, nem megszűntetni!)

Közben jól elmondtam a hő terjedésének három esetét :-)))

Előzmény: predi (49)
predi Creative Commons License 2003.04.10 0 0 49
Ezekben a hőszigetelő üvegezésekben nem bízom. Egyszer egy szakember azt mondta, hogy az anyag vastagsággal arányos a hőszigetelés mértéke. Vagyis hőszigetelő fólia egy áltatás.

A vákumos ablakközök szintén áltatások, mert tartósan nem tudják fenntartani a két üveg között a vákumot.

Így aztán mindkét megoldással az ember jó kis felárral a régi jól bevált ablakot kapja: két üveg között levegő a hőszigetelő réteg. Ha nem húz a cúg akkor szigetel - ráadásul egész jól.

Előzmény: kpl (48)
kpl Creative Commons License 2003.04.09 0 0 48
Az autonóm ház koncepció szinpatikus elgondolás, bár vannak dolgok amiket lehet hogy jobb nagyobb méretekben elvégezni, pl a szennyvíztisztítás. Meg hát egy ilyen házat tudni kell üzemeltetni is, erre sem alkalmas mindenki. A mi telkünk nem túl nagy, ott például nem férne el egy szennyvíztisztító nádas. Az esővizet eddig is felfogtam, kertöntözésre a legjobb, de egy harminc éves stílusban és anyagokból épített háznál sokkal többet nem tehetek, mint hőszigetelek amit csak érdemes (főleg padlásfödémet, és az esetleg kitört üveg helyett hőszigetelő üvegezést rakatok), esetleg keresem a lehetőségeket, hogyan tudnám a komfort növelése mellett csökkenteni a költségeket.

Új építkezésnél viszont, főleg egy ranch közepén...

Előzmény: moga (42)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!