Nem tudom, miről beszélsz. Ez most a "fúj elektromos róóóósz" féle hiszti?
"Állapot: Erősen elhasználódott, üzemképtelen, hiányos, bontott állapotú. A hirdetésben szereplő fényképek tájékoztató jellegűek, a jármű műszaki állapotról a megtekintés helyszínén és időpontjában lehet tájékozódni."
N-es rendszámok, ezek 2016-os évjáratok maximum, mentek olyan 5millió km-et és elbontották alkatrésznek amit már nem lehet közúti forgalomban tartani
Az ipedal az ok, ez az automata regen dolog volt nekem új. Most már mindegy, mert többé valszeg nem lesz ev6-osom. Az ev4 még esetleg jöhet, azt még nem próbáltam, annak adok egy esélyt.
Igen az. Mondjuk hozzátartozik a sztorihoz, hogy 22 végén végül leadtam, mert sajnos minden jóságát összeadva sem hozta azt amit a tesla tud, és árban meg nem volt olcsóbb (fullos GTLine volt). Sőt most már majd 24 misi az ára, ami bőven az M3 és MY fölött van. Ennyiért nagyon nem éri meg. Illetve van még egy mániám. Mivel bringázom, ezért nekem kell a vonóhorog. Na a vonóhorog meg az ev nem barátok, 1-2 modellt kivéve. Illetve hogy jót is mondjak, az ev6 csomagtartójába befért a bringa egyben, így ott el tudtam volna tekinteni a vonóhorogtól.
Valszeg ez is kamera alapú, mint az általam említett HDA mód. Az pl autópályán magától bekapcsolt, és ha a forgalom megengedte, akkor a tempomat és a sávtartás belenyúlás nélkül ment. Volt olyan hogy Szeged - Kmét között egyszer sem kellett belepiszkálnom a vezetésbe.
Az én 2022-es ev6-omban nem volt automata regen. Ugyanúgy manuálisan kellett pöcögtetni a fokozatokat. Nem mondom, hogy a technika nem volt benne, de az akkori infotainment szoftverében ez nem volt opció. Illetve OTA sem volt benne, hogy ez esetleg belekerülhessen egy későbbi időpontban. Amit viszont szerettem benne az a HDA mód, ami nem basztatott 15 mp-enként hogy nyúljak a kormányhoz mint a Tesla AP. A Tesla büntit meg már hagyjuk is, mert hálistennek nevelő szoftver sem volt benne. Viszont sajnos hatótávban nekem kevés volt az M3LR-hez képest.
mennyire imádom a Hyundai/KIA automata regen funkcióját!!! Alapból 0-on vitorlázunk, hiszen az az energia van megspórolva, ami az akkuban marad, ki se jön onnan
ha már valaki kiveszi az energiát az akkuból, akkor mindenképpen (sok) veszteséggel tudja csak visszarakni (és a kivétnek is van vesztesége), ez mindenképpen pazarlás az akkuban hagyáshoz képest
DE egy Tesla ebben nem partner, sőt a régi EV-ek se igazán
viszont 2020-tól a Hyundai/KIA tud automata regent, amikor kamera képe alapján 0-3 közt ő állítja a visszatermelés erejét
Már egy jó ideje így is csak 50% regen-nel járok. Valóban, kb 4-5%-kal így többet fogyaszt az autó, viszont a jóval kisebb fékhatás miatt hatótáv csökkenést nem tapasztaltam. Ami idegesített az a féklámpa morzézása, és gondolom nem csak engem. Főleg kezdő, benzinesből átült teslásoknál látom hogy nyomja gázt, majd leveszi róla a lábát végtelen ciklusban, mert az ice-ban ezt szokta meg. Rendkívül fárasztó főleg sötétben egy agyrohasztó fényű villogó féklámpa mögött autózni.
A többlet fogyasztás meg nem nagyon érdekel, mert így is többlet termelésem van a napelemmel.
S3xy Commander. Ha visszanézel pár hsz-t a screenshotot is onnan dobtam fel. 5 fokozatban állítható a regen. Az autó tudja, egyenlőre a Tesla valamiért nem dobta fel a sztenderd menüjében, gondolom későbbre tartogatja.
Nem túl logius amit írsz, ha km alapon kell adózni akkor kettesben mennél mindenhová az ICE-vel hogy többet egyen? Az üzemanyagot is te fizeted ha jól gondolom, bár ha nem akkor is felesleges pazarlás.
Igen, kWh alapú adóztatásnál jogos, de itt írtak km alapú adóztatást is, ott pedig a visszatöltéssel az én esetemben átszámolva cirka 18.000km-t "megtakarítottam" volna. Persze ez hülyén hangzik ha mindenképpen el akarok autózni 90 ezret. De magyarán kWh alapú elszámolásnál minden mindegy alapon leszarnám a zöld üzemmódot ha már így is úgy is ugyanannyit kellene fizetnem, és hagynám hogy az autó szabadonfutó üzemmódban vitorlázzon, ami viszont plusz távot jelenthet ha az ember ésszel vezet. Egyébként nálam így is csak 50% van beállítva, mivel egyrészről a 100%-nak túl nagy a fékhatása, másrészt 50% fölött folyamatosan bekapcsolja a féklámpát ami a hátul jövőknek eléggé idegesítő.
Szerencsére jelenleg csak fantáziálunk, meglátjuk hogy a crtitical mass után mit ötlenek ki a törvényhozók.
Ami bejött a töltő csatlakozón, a "total ac charge" + "total dc charge", az számít csak. A regen is abból van (valamivel mozgásba kellett hozni az autót, hogy utána legyen miből visszatölteni), de számszakilag az itt teljesen lényegtelen.
Mint ahogy a megtett km-t jegyzi az autó, úgy a betöltött energiát is jegyezhetné.
Biztosan minden ev jegyzi, ez a teslából pl ki is olvasható a can buszról. Más kérdés hogy mennyire hiteles, mivel néhány százalékos hiba azért látható a matekban. Amit tegnap pedzegettem az a regen energia, ami minden ev velejárója. Ez egy abszolút zöld energia, és a környezetterhelést is csökkenti, gondoljunk csak a fékporra meg a megspórolt nem beletett energiára. Ez nálam pl egy nem elhanyagolható 21%-os mennyiség, a teljes futásra vonatkoztatva (90.000km). Ezzel vajon mit fog majd kezdeni a törvényalkotó, nagyívben leszarja, ha ez alapján adóztat?
A villanyra is pont ugyanannyi az áfa, már amennyiben köztöltőt vagy otthoni tarifás áramot használsz. A HMKE és főleg a szigetüzem valóban más kávéház.
"...simán egy maggasabb éves gépjárműadót kivetnek és helló."
Hogy magamat ismételjem, ez pont egy frappáns, ámde annál kellemetlenebb megoldás. :) Ha lenne rá akarás, akkor egyébként egész egyszerűen meg lehetne oldani. Mint ahogy a megtett km-t jegyzi az autó, úgy a betöltött energiát is jegyezhetné. Apránként, vagy műszaki előtt egy összegben befizeted az ahhoz tartozó jövedéki adót, a műszakin meg lekérdezik / viszed az igazolást, hogy ennyi kWh-ra rendezve van az adó. Amíg hiány van, addig nincs műszaki. Ez is biztosan sok sebből vérzik, de legalább a használattal arányos, így valamelyest igazságos. Márha ez utóbbi számít manapság bármit is...
Csak mivel azt nem fogják tudni (értelmezhető költség és adminisztráxió mellett) mérni, hogy mennyi áramot használsz EV töltésre, valami teljesen más alapon kell majd adóztatni.
Linkeltem ma korábban, USA-ban van erre példa, simán egy maggasabb éves gépjárműadót kivetnek és helló.
Belső égésű - Évjárat és motor teljesítmény alapján számítják. Elektromos - Ösztönzés képpen jelenleg nincs, de ha lesz, akkor nagy valószínűséggel ugyanúgy fogják számítani, mint a belső égésűnél, miért tennék másképp.
Jövedéki adó (üzemanyag fogyasztással arányos): Belső égésű - Beépítve az üzemanyag árába, amit (elvileg) csak hitelesen mért formában tudsz beszerezni. Technikailag nem is az autós fizeti be az államkasszába, hanem az üzemanyag ellátási láncban valaki (érintettség hiányában nem tudom pontosan, hogy ki, de nem is lényeges). Elektromos - Nincs kidolgozott, hitelesen elszámoltatható kizárólagos töltőhálózat, ezért jelenleg nem mérhető objektíven.
Kizárólag a legutolsó pontról ment a diskurzus, hogy amikor az majd elkezd hiányozni a kasszából, akkor azt hogyan lehet/fogják pótolni. Biztos lesz rá valami frappáns, ámde annál kellemetlenebb megoldás, nem féltem a döntéshozókat. Én pedig csak azt próbáltam megvilágítani, hogy a felemlegetett akkumulátor kapacitásnak, semmi köze ahhoz, hogy abba hányszor és mennyit töltenek.