Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GeriSoft07 Creative Commons License 2 órája 0 2 151026

Nem tudom, miről beszélsz. Ez most a "fúj elektromos róóóósz" féle hiszti?

 

"Állapot: Erősen elhasználódott, üzemképtelen, hiányos, bontott állapotú. A hirdetésben szereplő fényképek tájékoztató jellegűek, a jármű műszaki állapotról a megtekintés helyszínén és időpontjában lehet tájékozódni."

 

N-es rendszámok, ezek 2016-os évjáratok maximum, mentek olyan 5millió km-et és elbontották alkatrésznek amit már nem lehet közúti forgalomban tartani

Nem a tavaly vett buszokat adják el.

 

Előzmény: umnyo (151024)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 151025

Ilyen áron telek végébe bulibusznak jó lenne. :)

Előzmény: umnyo (151024)
umnyo Creative Commons License 3 napja 0 0 151024

Az EVOPRO Modulo buszok sorsa - várható volt hogy sajnos csúfos vége lesz

https://arveres.bkv.hu/hu/kategoria/jarmuvek

JAMIE222 Creative Commons License 4 napja 0 0 151023

Kína válasza Juniper-re: Xiaomi YU7

 

https://www.youtube.com/watch?v=2WW_jJTdgC4

 

VéPeti Creative Commons License 6 napja -1 0 151022

Az ipedal az ok, ez az automata regen dolog volt nekem új. Most már mindegy, mert többé valszeg nem lesz ev6-osom. Az ev4 még esetleg jöhet, azt még nem próbáltam, annak adok egy esélyt. 

 

Előzmény: Steer D.Y. (151021)
Steer D.Y. Creative Commons License 6 napja 0 0 151021

iPedal is van,  meg automata regen is van az ev6 Ioniq5 ben.

sőt automata regen már a rancfelvarrott 2020 Konaban és Niroban is van.

A regen fokozatvalsztot kell behuzva tartani. 

Előzmény: VéPeti (151015)
VéPeti Creative Commons License 6 napja -1 0 151020

Igen az. Mondjuk hozzátartozik a sztorihoz, hogy 22 végén végül leadtam, mert sajnos minden jóságát összeadva sem hozta azt amit a tesla tud, és árban meg nem volt olcsóbb (fullos GTLine volt). Sőt most már majd 24 misi az ára, ami bőven az M3 és MY fölött van. Ennyiért nagyon nem éri meg. Illetve van még egy mániám. Mivel bringázom, ezért nekem kell a vonóhorog. Na a vonóhorog meg az ev nem barátok, 1-2 modellt kivéve. Illetve hogy jót is mondjak, az ev6 csomagtartójába befért a bringa egyben, így ott el tudtam volna tekinteni a vonóhorogtól.

Előzmény: Capt.IQ229 (151018)
XANTIi Creative Commons License 6 napja 0 0 151019
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.07.31 0 0 151018

Ez még mindig a 22-es ev6?

Előzmény: VéPeti (151017)
VéPeti Creative Commons License 2025.07.31 -1 0 151017

Valszeg ez is kamera alapú, mint az általam említett HDA mód. Az pl autópályán magától bekapcsolt, és ha a forgalom megengedte, akkor a tempomat és a sávtartás belenyúlás nélkül ment. Volt olyan hogy Szeged - Kmét között egyszer sem kellett belepiszkálnom a vezetésbe.

Előzmény: Capt.IQ229 (151016)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.07.31 0 0 151016

Ez mihez és hogyan kapcsolódik, hol állítható.

Van rálátásom családon belül 3 ilyen kocsira, de eddig még nem hsllottam erről.

Előzmény: Steer D.Y. (151014)
VéPeti Creative Commons License 2025.07.31 0 0 151015

Az én 2022-es ev6-omban nem volt automata regen. Ugyanúgy manuálisan kellett pöcögtetni a fokozatokat. Nem mondom, hogy a technika nem volt benne, de az akkori infotainment szoftverében ez nem volt opció. Illetve OTA sem volt benne, hogy ez esetleg belekerülhessen egy későbbi időpontban. Amit viszont szerettem benne az a HDA mód, ami nem basztatott 15 mp-enként hogy nyúljak a kormányhoz mint a Tesla AP. A Tesla büntit meg már hagyjuk is, mert hálistennek nevelő szoftver sem volt benne. Viszont sajnos hatótávban nekem kevés volt az M3LR-hez képest.

Előzmény: Steer D.Y. (151014)
Steer D.Y. Creative Commons License 2025.07.31 0 0 151014

mennyire imádom a Hyundai/KIA automata regen funkcióját!!! Alapból 0-on vitorlázunk, hiszen az az energia van megspórolva, ami az akkuban marad, ki se jön onnan

 

ha már valaki kiveszi az energiát az akkuból, akkor mindenképpen (sok) veszteséggel tudja csak visszarakni (és a kivétnek is van vesztesége), ez mindenképpen pazarlás az akkuban hagyáshoz képest

 

DE egy Tesla ebben nem partner, sőt a régi EV-ek se igazán

 

viszont 2020-tól a Hyundai/KIA tud automata regent, amikor kamera képe alapján 0-3 közt ő állítja a visszatermelés erejét

és rohadt jól csinálja!!! élvezet vele menni

 

Előzmény: VéPeti (151009)
VéPeti Creative Commons License 2025.07.31 -2 1 151013

Már egy jó ideje így is csak 50% regen-nel járok. Valóban, kb 4-5%-kal így többet fogyaszt az autó, viszont a jóval kisebb fékhatás miatt hatótáv csökkenést nem tapasztaltam. Ami idegesített az a féklámpa morzézása, és gondolom nem csak engem. Főleg kezdő, benzinesből átült teslásoknál látom hogy nyomja gázt, majd leveszi róla a lábát végtelen ciklusban, mert az ice-ban ezt szokta meg. Rendkívül fárasztó főleg sötétben egy agyrohasztó fényű villogó féklámpa mögött autózni.

A többlet fogyasztás meg nem nagyon érdekel, mert így is többlet termelésem van a napelemmel.

Előzmény: kiggyo (151011)
VéPeti Creative Commons License 2025.07.31 0 0 151012

S3xy Commander. Ha visszanézel pár hsz-t a screenshotot is onnan dobtam fel. 5 fokozatban állítható a regen. Az autó tudja, egyenlőre a Tesla valamiért nem dobta fel a sztenderd menüjében, gondolom későbbre tartogatja. 

Előzmény: R. Scherbotsky (151010)
kiggyo Creative Commons License 2025.07.31 0 0 151011

Nem túl logius amit írsz, ha km alapon kell adózni akkor kettesben mennél mindenhová az ICE-vel hogy többet egyen?
Az üzemanyagot is te fizeted ha jól gondolom, bár ha nem akkor is felesleges pazarlás.

Adót meg ígyis-úgyis ugyanannyit fizetsz.

 

Lehet én nem értek valamit :-)

Előzmény: VéPeti (151009)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.07.30 0 0 151010

ööö... te hol tudod beállítani a visszatöltés erősségét?

Előzmény: VéPeti (151009)
VéPeti Creative Commons License 2025.07.30 -1 0 151009

Igen, kWh alapú adóztatásnál jogos, de itt írtak km alapú adóztatást is, ott pedig a visszatöltéssel az én esetemben átszámolva cirka 18.000km-t "megtakarítottam" volna. Persze ez hülyén hangzik ha mindenképpen el akarok autózni 90 ezret. De magyarán kWh alapú elszámolásnál minden mindegy alapon leszarnám a zöld üzemmódot ha már így is úgy is ugyanannyit kellene fizetnem, és hagynám hogy az autó szabadonfutó üzemmódban vitorlázzon, ami viszont plusz távot jelenthet ha az ember ésszel vezet. Egyébként nálam így is csak 50% van beállítva, mivel egyrészről a 100%-nak túl nagy a fékhatása, másrészt 50% fölött folyamatosan bekapcsolja a féklámpát ami a hátul jövőknek eléggé idegesítő.

Szerencsére jelenleg csak fantáziálunk, meglátjuk hogy a crtitical mass után mit ötlenek ki a törvényhozók.

Előzmény: TFD (151008)
TFD Creative Commons License 2025.07.30 0 1 151008

Ami bejött a töltő csatlakozón, a "total ac charge" + "total dc charge", az számít csak. A regen is abból van (valamivel mozgásba kellett hozni az autót, hogy utána legyen miből visszatölteni), de számszakilag az itt teljesen lényegtelen.

Előzmény: VéPeti (151006)
mica-r Creative Commons License 2025.07.30 0 0 151007

Na de klasszikus jövedéki 0% (jelenleg)

Előzmény: VéPeti (151005)
VéPeti Creative Commons License 2025.07.30 -1 0 151006

Mint ahogy a megtett km-t jegyzi az autó, úgy a betöltött energiát is jegyezhetné.

Biztosan minden ev jegyzi, ez a teslából pl ki is olvasható a can buszról. Más kérdés hogy mennyire hiteles, mivel néhány százalékos hiba azért látható a matekban. Amit tegnap pedzegettem az a regen energia, ami minden ev velejárója. Ez egy abszolút zöld energia, és a környezetterhelést is csökkenti, gondoljunk csak a fékporra meg a megspórolt nem beletett energiára. Ez nálam pl egy nem elhanyagolható 21%-os mennyiség, a teljes futásra vonatkoztatva (90.000km). Ezzel vajon mit fog majd kezdeni a törvényalkotó, nagyívben leszarja, ha ez alapján adóztat?

 

Előzmény: TFD (151002)
VéPeti Creative Commons License 2025.07.30 -1 0 151005

A villanyra is pont ugyanannyi az áfa, már amennyiben köztöltőt vagy otthoni tarifás áramot használsz. A HMKE és főleg a szigetüzem valóban más kávéház.

Előzmény: mica-r (151004)
mica-r Creative Commons License 2025.07.30 0 2 151004

Az mindegy, hogy idiotizmus.
Adóbevételt kell generálnia az államnak.

Az üzemanyagoknál pl adókra van még áfa...

Előzmény: ShaReRe (151003)
ShaReRe Creative Commons License 2025.07.30 0 1 151003

Elfogyasztott áram után adót? Hányadik bőrlehúzás lenne? Meg az sem mindegy, hogy otthon napelemről töltöm vagy útmentén extra drágán.

Ez az ötlet kb. olyan hogy hiába vettél Ford T-modelt, de évente 3 mázsa zabot kell vegyél a munkanélküli lovaknak. Idiotizmus.

Előzmény: TFD (151002)
TFD Creative Commons License 2025.07.29 0 0 151002

"...simán egy maggasabb éves gépjárműadót kivetnek és helló."

Hogy magamat ismételjem, ez pont egy frappáns, ámde annál kellemetlenebb megoldás. :)
Ha lenne rá akarás, akkor egyébként egész egyszerűen meg lehetne oldani. Mint ahogy a megtett km-t jegyzi az autó, úgy a betöltött energiát is jegyezhetné. Apránként, vagy műszaki előtt egy összegben befizeted az ahhoz tartozó jövedéki adót, a műszakin meg lekérdezik / viszed az igazolást, hogy ennyi kWh-ra rendezve van az adó. Amíg hiány van, addig nincs műszaki. Ez is biztosan sok sebből vérzik, de legalább a használattal arányos, így valamelyest igazságos. Márha ez utóbbi számít manapság bármit is...

Előzmény: JGab (151000)
mica-r Creative Commons License 2025.07.29 0 0 151001

Svédországban régebben km futás alapján adóztak

Előzmény: JGab (151000)
JGab Creative Commons License 2025.07.29 0 0 151000

Ebben teljesen igazad van.

Csak mivel azt nem fogják tudni (értelmezhető költség és adminisztráxió mellett) mérni, hogy mennyi áramot használsz EV töltésre, valami teljesen más alapon kell majd adóztatni.

 

Linkeltem ma korábban, USA-ban van erre példa, simán egy maggasabb éves gépjárműadót kivetnek és helló.

Előzmény: TFD (150998)
JGab Creative Commons License 2025.07.29 0 0 150999

Nekem áll itthon egy céges és egy privát BEV. Egy töltő van. Meg mellette egy konnektor.

Sok sikert annak, aki ebből pontosan mérni és adóztatni szeretné, hogy melyik autóba mennyi áramot töltöttem.

Előzmény: rfc (150996)
TFD Creative Commons License 2025.07.29 0 0 150998

Csak hogy tisztázzuk!

 

Gépjármű adó (vagyonadó, évenként egyszer):

Belső égésű - Évjárat és motor teljesítmény alapján számítják.
Elektromos - Ösztönzés képpen jelenleg nincs, de ha lesz, akkor nagy valószínűséggel ugyanúgy fogják számítani, mint a belső égésűnél, miért tennék másképp.

Jövedéki adó (üzemanyag fogyasztással arányos):
Belső égésű - Beépítve az üzemanyag árába, amit (elvileg) csak hitelesen mért formában tudsz beszerezni. Technikailag nem is az autós fizeti be az államkasszába, hanem az üzemanyag ellátási láncban valaki (érintettség hiányában  nem tudom pontosan, hogy ki, de nem is lényeges).
Elektromos - Nincs kidolgozott, hitelesen elszámoltatható kizárólagos töltőhálózat, ezért jelenleg nem mérhető objektíven.

Kizárólag a legutolsó pontról ment a diskurzus, hogy amikor az majd elkezd hiányozni a kasszából, akkor azt hogyan lehet/fogják pótolni. Biztos lesz rá valami frappáns, ámde annál kellemetlenebb megoldás, nem féltem a döntéshozókat. Én pedig csak azt próbáltam megvilágítani, hogy a felemlegetett akkumulátor kapacitásnak, semmi köze ahhoz, hogy abba hányszor és mennyit töltenek.

Előzmény: rfc (150996)
JGab Creative Commons License 2025.07.29 0 0 150997

Nem.kell ugyanúgy adóztatni. Valahogy majd be kell szedni kb ugyanannyi pénzt.

 

A 20 éves nagymotoros olcsóbb, mint a 2 éves kismotoros. Mégis előbbire fizetsz több vagyonátruházásit, vagy cégautóadót.

 

 

Előzmény: TFD (150995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!