Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JGab Creative Commons License 2 órája 0 0 150928

Hagyományőrzés, valamit meg szerettek volna tartani az MX-30-ból :) (inkább szép, mint jó, kimondottan lassú tölthetőség)

Előzmény: VéPeti (150927)
VéPeti Creative Commons License 18 órája -1 0 150927

Hát azt én se értettem, hogy mire gondolt a költő amikor az LR paramétereit bepozícionálta.

Előzmény: tfe_tng (150925)
JAMIE222 Creative Commons License 26 órája 0 0 150926

Szokásos műsor, tudható a vége.

Előzmény: pizo (150924)
tfe_tng Creative Commons License 27 órája 0 0 150925

Az a LR verzió elég nagy kapufának tűnik... Családi utazóautóba ilyen fos töltést rakni, nem is értem. 

Előzmény: VéPeti (150923)
pizo Creative Commons License 27 órája 0 0 150924
Előzmény: sr1 (150917)
VéPeti Creative Commons License 1 napja -2 0 150923
Tibor691 Creative Commons License 1 napja 0 1 150922

Acenta felszereltségnél lehetett kérni hőszívattyút. Az N-Connecta és Tekna felszereltségben benne van.

 

2018-as első magyarországi árlista:szági árlista:

Előzmény: wert1 (150920)
VéPeti Creative Commons License 1 napja -1 0 150921

Az enyém 2018-as N-Connecta volt, csak bőrön kívül fel volt extrázva Teknára, abban volt. Tudomásom szerint az itthoni beszerzésű új autók mind hőszivattyúsok voltak.

Előzmény: wert1 (150920)
wert1 Creative Commons License 2 napja -2 0 150920

facen leaf csoportban állítják a leaf ze1 ben nincs hoszivattyú, és nem opciós, ez fura mert ugytudtam van nekem 2021 n connecta van és asszem ugy is hirdették hogy van benne

FeZ_ Creative Commons License 3 napja 0 1 150919

"Pluszba a szülei és a négy nagyszülő is mérnök."

 

Ez mondjuk nem feltétlenül jelent bármit is. A volt csajom is mérnök, egészen jól vezet, de parkolni azt nagyon nem tud. Pl. jobbra hátra olyan helyről szeretné elindítani a beállást, ahonnan nem lehet beállni rendesen és amikor nem is sikerül neki , inkább keres egy nagyobb helyet, pedig nem a hely méretével volt a gond. Gyakorolni viszont nem hajlandó. 

 

Előzmény: sr1 (150917)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 0 150918

A felelősség a legnagyobb kérdés egy balesetnél igen. Ebbe az is beletartozik, hogy a gépjármű milyen műszaki állapotban volt a balesetkor, hogy a műszaki állapota/esetlges hibája befolyásolta-e a baleset bekövetkeztét, vagy a következményeit, ha hibás volt, akkor azt a hibát felismerhette-e a gépkocsivezető, a hiba mikor lépett fel, mi okozta, stb.

 

Amíg lesz a kormánykerék és pedál az autóban, és a vezető át is tudja venni a vezetést, addig a vezető lesz alapban a hibás egy balesetért. Az önvezetés/vezetéstámogató rendszerek pedig hamis biztonságérzetet adnak, és ha be kell avatkozni, csak jóval nagyobb reakcióidővel képes rá a vezető, mintha ténylegesen ő vezetne.

 

Csak akkor hárítható át a felelősség teljesen a robotra/a jármű gyártójára, ha a vezető - aki ekkor csak utas - ténylegesen képtelen a jármű vezetésére annak kialakítása miatt.

 

És igen, meg kell tanítani az embereket autót vezetni.

 

Zoli     

Előzmény: sr1 (150917)
sr1 Creative Commons License 4 napja -2 0 150917

Ha a felelőség a legfontosabb kérdés egy balesetnél (és statisztikák szerint a balesetet 90% a sofőr okozza)- ezt nem lehet áthárítani egy robotra.     

Akkor csak az megoldás marad a balesetek elkerülésére, hogy megtanítják az embereket jól vezetni az autókat és betartani a közlekedési szabályokat.

A közlekedési szabályok betartását meg lehetne oldani (nagyon nagy büntetésekkel), de megtanítani csak azokat lehet, akiknek erre megvan az érzéke és sütnivalója.

Tisztelet a kivételnek, de már írtam, hogy csak a fiam mellé merek beülni egy autóba, aki az autóimba utazott kb. 400e km és rájött, hogy mire kell odafigyelni egy hosszabb vezetés alatt.

Megjegyzendő, hogy három éves korába egy pedálos traktórral, úgy beparkolt hátramenetbe egy szűk helyre, hogy elcsodálkoztam. Pluszba a szülei és a négy nagyszülő is mérnök.

  

 

   

 

 

Előzmény: pizo (150916)
pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 150916

Nagyon más, műszaki oldalról nézed. Onnan nézve igazad van, a műszaki problémákat én is jól látom - szakmám - de mivel a közúti közlekedés jogszabályilag deklaráltan veszélyes üzem, és minden balesetben vizsgálják hogy kinek a felelőssége, ezért ez fontosabb kérdés szerintem, mint maga a műszaki oldal. És jövök a demagóg szöveggel önvezetés ügyben, amit már leírtak párszor: 

 

- Tegyük fel az önvezető járműben már nincsen kormány és pedálok, teljesen 5-ös szint. Halad a jármű, elé kerül egy csoport gyerek féktávon belül, de kikerülni lehetséges őket, akkor viszont fának csapódik/szakadékba hajt a jármű, az utasa - aki már nem vezető! - szinte biztosan meghal. Mit tegyen a rendszer? Ölje meg a gyerekeket és védje meg a utasát, vagy védje meg a gyerekeket, és ölje meg az utasát? Feloldhatatlan morális probléma.

Olyan autó, ami tudottan megölheti az utasát, eladhatatlan (Lásd pl. a Chevrolet Corsair ügyét Ralph Nader Unsafe at any speed c. könyvéből adódóan). És az is, ami másokat ölhet meg. 

 

A normál emberi vezető a fenti esetben nem nagyon gondolkodik, igyekszik elkerülni a gyerekek elütését, aztán történik ami történik.

 

Zoli

Előzmény: naiv_ (150914)
kzdiesel Creative Commons License 6 napja 0 1 150915

Még az önvezető traktor  is gyerekcipőben jár ami ezerszer egyszerübb mint egy önvezető autó.

Előzmény: naiv_ (150914)
naiv_ Creative Commons License 2025.07.08 -1 1 150914

Nem ez a lényeg.

Az önvezető autó még a "holdban" van, ezt akartam kiemelni, s a cikk is erről szól.

problémák:

- a rendszer megbízhatósága (hw-sw) - amiről nem volt szó, SIL4, ezt igen nehéz megvalósítani

- a környezeti feltételek kezelése (sötét, világos, napfény, köd, hó, eső stb.)

- a váratlan helyzetek kezelése

- a kombinált váratlan helyzetek kezelése

- mindez elfogadható áron...

Eddig csak használhatatlan "szörnyetegek" és/vagy félmegoldások születtek

A marketingesek nyomnák, a mérnökök folyamatosan akadnak a nehézségekbe (mert a valóság talaján állnak)...

Előzmény: pizo (150907)
Steer D.Y. Creative Commons License 2025.07.02 0 0 150913

nem publikus az emailed

 

Előzmény: kalapacsolok (150908)
umnyo Creative Commons License 2025.07.01 0 1 150912

Előzmény: umnyo (150911)
umnyo Creative Commons License 2025.07.01 0 1 150911

Amikor egy bringaúton szeretnél közlekedni, de seggedhez nőtt az autó (A világ legkeskenyebb Fiat Pandája, együléses elektromos autó egyedi készítésű darab.)


JAMIE222 Creative Commons License 2025.07.01 0 1 150910

Miből derül ki számodra, hogy egy cég zavaros-e, vagy átverős-e?

A háromás cég sem vert át mindenkit, volt ott is elégedett vevő, talán még eladó is.

Előzmény: kalapacsolok (150908)
rfc Creative Commons License 2025.07.01 -1 1 150909

A cikk legkomolyabb hiányossága, hogy a Bosch (azaz a németek) szemszögéből mutatja be az egészet.

 

Mert a többiek nem vízzel főznek szerinted?

Előzmény: ghosty9 (150906)
kalapacsolok Creative Commons License 2025.07.01 0 0 150908

Sziasztok! Németországból szeretnék behozatni és honosítani autót, de nincs időm ügyintézésre, átverős nepperek és zavaros kereskedőkhöz sem. Van valami nagyobb, leellenőrizhető cég, aki megbízható? abn.hu-t pl ismeri valaki, rendelt már onnan? Elég megbízhatónak tűnik elsőre.

pizo Creative Commons License 2025.07.01 0 1 150907

Mindig lesz kezelőszerv az autókban, egyrészt azért, hogy ha meghibásodik az önvezető rendszer, akkor szervizüzemmódban lehessen önerőből mozgatni (ne kelljen szállítani), másrészt azért, mert amíg van, addig alapban a vezetőé a felelősség egy baleset esetén. Ha nincs kezelőszerv, akkor egyértelműen a gyártó a hibás, hát azt meg nagyon nem akarják.

 

Zoli 

Előzmény: naiv_ (150905)
ghosty9 Creative Commons License 2025.07.01 -1 2 150906

A cikk legkomolyabb hiányossága, hogy a Bosch (azaz a németek) szemszögéből mutatja be az egészet. Innentől azért nehéz komolyan venni.

 

Az, hogy az önvezetés terén a németek az élvonalban vannak, minimum véleményes. Az, hogy a mesterséges intelligenciában a németek az élvonalban vannak, nem véleményes, mert nincsenek ott (jóval le vannak maradva az amerikaiak és most már a kínaiak mögött). És mivel az önvezetés egyértelműen egy MI terület, well...

 

Persze ha úgy nézzük, számunkra ez releváns, mert az EU-ban akkor lesz majd (engedélyezve az) önvezetés, ha német autóban is elérhető lesz, előbb nem. Az USA (bizonyos államai) meg a másik véglet, kísérleti rendszerek is mehetnek forgalomban, max. majd perkál a gyártó.

Előzmény: naiv_ (150905)
naiv_ Creative Commons License 2025.06.30 0 2 150905

Egy kis tájékoztató az álmodozóknak az önvezetésről:

 

https://www.portfolio.hu/global/20250629/teljesen-uj-tavlatokat-nyit-meg-a-mesterseges-intelligencia-a-vezetesben-igy-nez-majd-ki-a-jovo-autoja-770809?utm_source=portfolio&utm_medium=mail&utm_campaign=hirlevel_hirfutar

 

Kiemelem:

 

5. szint: Itt értünk el a végső szinthez, amikor az autó már teljesen önvezető, így kezelőszervekre sincs szükség benne. A legmagasabb szint elérése még a távoli jövő, és ide a mesterséges intelligencia fejlesztése nélkül nem is juthatunk el.

 

Jó áttekintés ad a célokról és a feladatokról, lehetőségekről,
de komoly hiányossága a cikknek (ezt is újságíró írta, nem szakmérnök), hogy nem foglalkozik a technikai rendszerek megbízhatóságával (érzékelők, beavatkozó szervek, vezérlő elektronika és szoftver) és egyéb megbízhatósági problémákkal érzékelők-érzékelésénél még többletgondok jönnek ehhez...
amelyek erősen perturbálják, s nehezítik (no meg igen drágává teszik) a feladat megoldását

 

 

toromon36 Creative Commons License 2025.06.29 0 0 150904
szilvatövis Creative Commons License 2025.06.28 0 0 150903

Tesla kikézbesíti magát a vevőnek.... :-)

https://x.com/Teslarati/status/1938923674670870866

Ubulaköbön Creative Commons License 2025.06.27 0 3 150902

Sok az idióta. Értem én, hogy szeretne a barom 200-al menni, de ő is értse meg, hogy ha megfeszül, se fogok 90-re lassítani a kedvéért, majd ha elfogy a kamionsor, akkor elengedem az agyhalott kollégát.

Előzmény: sr1 (150901)
sr1 Creative Commons License 2025.06.27 0 0 150901

Az a benyomásom, hogy a frusztráció esete forog fent az sofőrök agresszivitásánál.

 

  

 

Előzmény: VéPeti (150900)
VéPeti Creative Commons License 2025.06.27 0 4 150900


Még mindig érvényes a jobbra tartási kötelezettség.

 

Köszi, sose gondoltam volna. :)

Bár jobbra tartva nem tudom hogy hogyan lehetne kamiont előzni. A szituáció egyébként az volt, hogy bementem egy kamiont előzni, és kettőnk között húzott el egy motoros úgy 180 körül, majd utána tovább szlalomozgatott. Ez a teslás-motorosok egy része szerint teljesen rendben volt. Egyébként ha közvetlenül a kamion után visszamegyek a külsőbe, akkor a motorosunk most már az égben húzná a gázkart, én meg járhatnék bíróságra évekig, illetve lenne egy gtk-s teslám. Sajnos ez a fórummotor direktben továbbra sem kezel videókat, pedig felraknám.

Előzmény: QuantumSingularitas (150899)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2025.06.27 -4 3 150899

hogy 130 tempomattal merészelek a belső sávban haladni. :) Sajnos sok lett ott a suttyó.

Még mindig érvényes a jobbra tartási kötelezettség.

 

Előzmény: VéPeti (150890)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!