Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JAMIE222 Creative Commons License 2 órája 0 0 146881
Előzmény: JAMIE222 (146880)
JAMIE222 Creative Commons License 2 órája 0 0 146880

Csak ezt találtam, de szerintem nem ez volt. Mintha más lett volna a szövegkörnyezet, ahogy írtam lejjebb, az volt kb.

Viszont az ár kb hasonlít.

 

Ordasi Gábor:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Pzj2TNmRVxU

 

https://www.amazon.de/-/en/LiFePO4-Battery-5000-15000-Batteries-Motorhomes/dp/B0C2P1JMVR

Előzmény: tfe_tng (146879)
tfe_tng Creative Commons License 3 órája 0 0 146879

Pls, forrás.

Köszi !

Előzmény: JAMIE222 (146878)
JAMIE222 Creative Commons License 5 órája 0 0 146878

Pár napja, talán napelemezéshez kapcsolódó videóban mutatja valami arc, hogy rendelt LFP aksikat Kínából, mert az év eleji 300eft-ról 90-re esett az áruk, amennyit már bőven megért neki, még tán elektronika is volt hozzá(BMS?).Lakóbuszba, vagy hétvégi házba akarja használni.

Előzmény: pásztorkutyaterelő (146877)
pásztorkutyaterelő Creative Commons License 5 órája 0 0 146877

,,Az árutőzsdén már pánikszerű-eladásról beszélnek, annyira meredeken esik a lítium-karbonát ára a piacon, amely a napokban 300 ezer jüan, 15 millió forint alá esett, és ezzel feleannyiba kerül, mint öt hónappal ezelőtt ,,

Előzmény: pásztorkutyaterelő (146876)
pásztorkutyaterelő Creative Commons License 5 órája 0 0 146876

Pontosan természetesen nem lehet ,de azt tudni ,hogy pl az akku árak töredékére estek pár év alatt .

Ez az EU -s árakban nem látszik, lehet Kína nem ennyire éhes és saját magának önköltségi áron számláz:)

 

Előzmény: Kufárok_ide (146875)
Kufárok_ide Creative Commons License 5 órája 0 0 146875

Szamárságok, tévedések, konteók. Birkatáp.A büdös életben nem tudod meg se te, se más mennyi a gyártási költsége egy kínai autónak a VALÓSÁGBAN.

Előzmény: CNC guru (146872)
pásztorkutyaterelő Creative Commons License 5 órája 0 1 146874

Mért szted akarta ? Régebbi történet talán 5-s Golf Sport , nézem az autós műsort  Magyar ár  6.5milla .Átkapcsolok másik csatorna Angliai bemutató ugyanaz a jármű 4.5 milla  .  Azon múlik ki mennyire éhes, Kína olcsó nyersanyag,energia ( orosz) mindent saját maga gyárt, van mozgástere .

Az EU pelepunnyadt a nagy  jólétbe , a kevésbé jót is eladta nagy pénzért, most meg itt áll letolt gatyóval .

Előzmény: mica-r (146873)
mica-r Creative Commons License 7 órája 0 0 146873

A Suzuki, Toyota sem, a Hyundai sem tudta soha féláron adni a piacképes autókat

Előzmény: CNC guru (146872)
CNC guru Creative Commons License 7 órája 0 2 146872

a vevő kénytelen azt venni,

 

Hááááát... nem.

 

A BYD autó, ami Kínában 6 millió forintba kerül, nálunk 12-be, annak 3 milliós a gyártási költsége. Erre rakhatsz 100%-os vámot is, akkor is beküldi futkározni a faszerdőbe Kína az EU autóipart. Az USA tud keménykedni velük, de ők sem sokáig. Európa viszont berogy, ha Kína megdurcáskodik egy kicsit.

 

Ráadásul ha Kína itt épít pár autógyárat, itteni könyvvizsgálattal, és kiderül, hogy tényleg adhatja fele annyiért nyereségesen, dotáció nélkül mint a VW, nos... onnantól tényleg reszeltek az EU autóiparának.

Előzmény: Steer D.Y. (146871)
Steer D.Y. Creative Commons License 8 órája 0 0 146871

pontos

 

de mivel ezek a cégek ezentúl is (majdnem kizárólag) ICE alapú fosokat fognak árulni, ezért a vevő kénytelen azt venni, és ha nála tölti be a 130e km-t az autó, akkor bizony lesz pofáraesés a szervizköltségek miatt.

De nem fogja tudni eladni értelmes áron, mert remélhetőleg addigra az itteni nagyon okos másodpiaci vevők is rájönnek, hogy a gatyájukat is elviszi az autó, és nem veszik meg.

Talán akkor, másodjára már nem akar ICE fost venni, de ezen cég BEV-jei ha időközben javulnak is kicsit, drágák lesznek.

Jöhet majd az újabb roncs-prémium, különben "kinek van rá pénze"

A pár éves roncsot (gyártó céget) kell dotálni...

újra, meg újra...

 

 

Előzmény: CNC guru (146870)
CNC guru Creative Commons License 10 órája 0 0 146870

vagy ha igen, akkor annak durva következménye lesz pár év múlva

 

A politikus időhorizontja 4 év. Utána meg ráfogja az elődjére és bejelentkezik új megmentőnek, hátha kap még 4 évet a birka választóitól.

 

Amúgy már a mostani ICE autók is eladhatatlanokká váltak, 10 évesen bármiféle meghibásodásnál gazdasági totálkár van. Ebből már nem lesz Afrikában 20-ik tulajdonosos birkaszállító autó. Leáll ez a "lecsorgás", vége a dalnak.

Előzmény: Steer D.Y. (146869)
Steer D.Y. Creative Commons License 12 órája 0 0 146869

a 100éveseket (de legalábbis a VW-t kicsit jobban) megmentik

újra

meg újra

https://villanyautosok.hu/2024/09/26/roncspremiummal-terhet-vissza-a-nemet-villanyautos-tamogatas/

 

 

de bakker, a fos autót akkor se fogják megvenni tőle...

vagy ha igen, akkor annak durva következménye lesz pár év múlva

 

XANTIi Creative Commons License 16 órája 0 0 146868

OFFtopik

Előzmény: JaidiB (146867)
JaidiB Creative Commons License 24 órája 0 0 146867

Közel fél paksot is elhasznál.... 
Szerencsére az atomáram zöldnek számít >> alig van carbon lábnyoma.

-----------------
A Microsoft 20 éven át mintegy 835 MW (835 000 kW) teljesítményt vásárol a 2019-ben leállított Three Misle Island atomerőműtől.
www.pcwplus.hu/pcwlite/akkor-a-microsoft-mesterseges-intelligenciajanak-az-energiaigenye-hogy-kulon-atomeromu-kell-neki-359805.html
----------------

 

Mivel, a ChatGPT-n végzett lekérdezések

6-10X több energiát is felemészthetnek,
mint
egy hagyományos Google-keresés.

Előzmény: Pemirx (146857)
MZ/Y Creative Commons License 25 órája 0 0 146866

Valamelyik nap volt egy cikk, hogy visszakapcsolnak egy atomerőművet a Ms(?) MI-át kiszolgálni.

Előzmény: ghosty9 (146864)
tfe_tng Creative Commons License 27 órája 0 0 146865

A tényleges fogyasztásuk a gépeknek csak kb a fele a képletnek, a hűtés nagyságrendileg ugyanakkora energiaigény. 

Bár nem tudom hogy jön ez az elektromos autózáshoz. 

Előzmény: Pemirx (146857)
ghosty9 Creative Commons License 28 órája 0 0 146864

"Mekkora a mesterséges intelligencia karbonlábnyoma?"

 

Viszonylag nagy.

 

(Pedig pl. a Komondor, a magyar szuperszámítógép a helyi uszodát fűti...)

Előzmény: Pemirx (146857)
pásztorkutyaterelő Creative Commons License 28 órája 0 0 146863

Az érdekeltek már sokkot kaptak mikor felébredtek ::))

Előzmény: toromon36 (146860)
MZ/Y Creative Commons License 30 órája 0 0 146862

Nem kellene elfelejteni azért, hogy:

Aki kihagy egy lépést, előnyben van. (nyilván a legújabb technológiát használja, a konkurens, aki előző körben vezette be az akkori legújabbat, nem dobhatja ki az egészet - lásd az itthoni telco cégek oda-vissza előzéseit, vagy mikor a magyar telco cég éppen előzte az amerikait, európait)

A kihagyott lépcső miatt nincs eszement költséggel fejlesztett ice technológia;

és ehhez kapcsolódva Évtized(ek)ig szemérmetlenül lopták más fejlesztéseit.

Náluk nincsenek a melósokat védő szakszervezetek/kollektív szerződések.

Előzmény: pásztorkutyaterelő (146859)
szilvatövis Creative Commons License 30 órája 0 0 146861

Viszont alapból van 900 ezer potenciális BYD vásárlójuk, akik valóra tudják váltani álmaik autóját, ehhez jön még a multiplikátor hatás. :-)

Előzmény: toromon36 (146860)
toromon36 Creative Commons License 1 napja 0 0 146860

Még mindig az a modell, hogy sok kínai gyárt kevés autót. 

Előzmény: pásztorkutyaterelő (146859)
pásztorkutyaterelő Creative Commons License 1 napja 0 0 146859

Mint sok videón láttuk ,nem gagyit gyártanak . A hosszútávú tartósság még kérdéses ,de ezt minden új gyártónál az idő válaszolja meg ! A cikkben megkaptuk a választ mért tudnak jót ,olcsón , sokat gyártani  ? Azért mert odatették magukat rendesen ,, pénzt paripát,, nem kímélve .

Előzmény: toromon36 (146858)
toromon36 Creative Commons License 1 napja 0 0 146858

Mi az, 900zer embert foglalkoztat és 3 millió autót gyárt? BYD

https://e-cars.hu/2024/09/25/a-legtobb-embert-foglalkoztato-autogyarto-lett-a-vilagon-a-byd/

Pemirx Creative Commons License 1 napja 0 0 146857

Mekkora a mesterséges intelligencia karbonlábnyoma?

A háttérben dolgozó számítógépek villanyszámlájára gondolok

 

XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 146856

Egy új modell bevezető szakaszában ilyen előfordul. Meg a kifutó típusoknál.

De már a Merkur kor óta a tényleges vételár a legritkábban egyezik a szalon árral. Ha mást nem akkor pár extrát bele lehet alkudni. Hol egy téligumi szettet, hol ingyen szervizt 1-2 évig. Aki magának szalonban vásárol, az tudja ezt.

Egyébként a szalonok árrése is benne van a "vételárban". Nem keverendő az autók gyári áraival.

Mikor Musk saját maga kezdte el a Tesla kiskereskedelmi forgalmazását, kihagyva a régi kereskedők láncolatát, volt is nagy sírás-rívás.

Előzmény: hejjhó (146855)
hejjhó Creative Commons License 1 napja 0 0 146855

Visszakanyarodva az eredeti felvetéshez  ,tény ,hogy az Európai gyártókat nem zavarta a majd 1.4 milliárdos piacon lényegesen olcsóbban értékesített autóik száma és ára ! Fordítva viszont visítanak ezerrel . UI:  A Nissan ép az egyik új modelljét reklámozza 25 % árengedménnyel , van itt árrés bőven .

Előzmény: XANTIi (146854)
XANTIi Creative Commons License 1 napja 0 0 146854

Az is gyakori, hogy egyes nem túl jó forgalmú modellt akcióznak, amit más típusok hasznából fedeznek. Pl. a Maybach magában ráfizetéses a horribilis ár ellenére is. De el kell adni, mert kell egy legfelső szegmens is a termék palettán.

Ezért sem lehet egy-egy részlet alapján megítélni a drágaság-olcsóság kérdését. De ugye ismerjük a bevezető ár és az utolsó sorozatok árengedményét is.

Előzmény: hejjhó (146851)
JaidiB Creative Commons License 1 napja 0 0 146853

Na még ez is....

Itt a CATL új akkuja – elképesztő tartósság és villámgyors tölthetőség

https://e-cars.hu/2024/09/24/itt-a-catl-uj-akkuja-elkepeszto-tartossag-es-villamgyors-tolthetoseg

egylambos Creative Commons License 1 napja 0 1 146852

Hogy hívják az egykarú polipot? Kígyó.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!