Pár napja, talán napelemezéshez kapcsolódó videóban mutatja valami arc, hogy rendelt LFP aksikat Kínából, mert az év eleji 300eft-ról 90-re esett az áruk, amennyit már bőven megért neki, még tán elektronika is volt hozzá(BMS?).Lakóbuszba, vagy hétvégi házba akarja használni.
,,Az árutőzsdén már pánikszerű-eladásról beszélnek, annyira meredeken esik a lítium-karbonát ára a piacon, amely a napokban 300 ezer jüan, 15 millió forint alá esett, és ezzel feleannyiba kerül, mint öt hónappal ezelőtt ,,
Mért szted akarta ? Régebbi történet talán 5-s Golf Sport , nézem az autós műsort Magyar ár 6.5milla .Átkapcsolok másik csatorna Angliai bemutató ugyanaz a jármű 4.5 milla . Azon múlik ki mennyire éhes, Kína olcsó nyersanyag,energia ( orosz) mindent saját maga gyárt, van mozgástere .
Az EU pelepunnyadt a nagy jólétbe , a kevésbé jót is eladta nagy pénzért, most meg itt áll letolt gatyóval .
A BYD autó, ami Kínában 6 millió forintba kerül, nálunk 12-be, annak 3 milliós a gyártási költsége. Erre rakhatsz 100%-os vámot is, akkor is beküldi futkározni a faszerdőbe Kína az EU autóipart. Az USA tud keménykedni velük, de ők sem sokáig. Európa viszont berogy, ha Kína megdurcáskodik egy kicsit.
Ráadásul ha Kína itt épít pár autógyárat, itteni könyvvizsgálattal, és kiderül, hogy tényleg adhatja fele annyiért nyereségesen, dotáció nélkül mint a VW, nos... onnantól tényleg reszeltek az EU autóiparának.
de mivel ezek a cégek ezentúl is (majdnem kizárólag) ICE alapú fosokat fognak árulni, ezért a vevő kénytelen azt venni, és ha nála tölti be a 130e km-t az autó, akkor bizony lesz pofáraesés a szervizköltségek miatt.
De nem fogja tudni eladni értelmes áron, mert remélhetőleg addigra az itteni nagyon okos másodpiaci vevők is rájönnek, hogy a gatyájukat is elviszi az autó, és nem veszik meg.
Talán akkor, másodjára már nem akar ICE fost venni, de ezen cég BEV-jei ha időközben javulnak is kicsit, drágák lesznek.
Jöhet majd az újabb roncs-prémium, különben "kinek van rá pénze"
vagy ha igen, akkor annak durva következménye lesz pár év múlva
A politikus időhorizontja 4 év. Utána meg ráfogja az elődjére és bejelentkezik új megmentőnek, hátha kap még 4 évet a birka választóitól.
Amúgy már a mostani ICE autók is eladhatatlanokká váltak, 10 évesen bármiféle meghibásodásnál gazdasági totálkár van. Ebből már nem lesz Afrikában 20-ik tulajdonosos birkaszállító autó. Leáll ez a "lecsorgás", vége a dalnak.
Közel fél paksot is elhasznál.... Szerencsére az atomáram zöldnek számít >> alig van carbon lábnyoma.
----------------- A Microsoft 20 éven át mintegy 835 MW (835 000 kW) teljesítményt vásárol a 2019-ben leállított Three Misle Island atomerőműtől. www.pcwplus.hu/pcwlite/akkor-a-microsoft-mesterseges-intelligenciajanak-az-energiaigenye-hogy-kulon-atomeromu-kell-neki-359805.html ----------------
Mivel, a ChatGPT-n végzett lekérdezések
6-10X több energiát is felemészthetnek, mint egy hagyományos Google-keresés.
Aki kihagy egy lépést, előnyben van. (nyilván a legújabb technológiát használja, a konkurens, aki előző körben vezette be az akkori legújabbat, nem dobhatja ki az egészet - lásd az itthoni telco cégek oda-vissza előzéseit, vagy mikor a magyar telco cég éppen előzte az amerikait, európait)
A kihagyott lépcső miatt nincs eszement költséggel fejlesztett ice technológia;
és ehhez kapcsolódva Évtized(ek)ig szemérmetlenül lopták más fejlesztéseit.
Náluk nincsenek a melósokat védő szakszervezetek/kollektív szerződések.
Mint sok videón láttuk ,nem gagyit gyártanak . A hosszútávú tartósság még kérdéses ,de ezt minden új gyártónál az idő válaszolja meg ! A cikkben megkaptuk a választ mért tudnak jót ,olcsón , sokat gyártani ? Azért mert odatették magukat rendesen ,, pénzt paripát,, nem kímélve .
Egy új modell bevezető szakaszában ilyen előfordul. Meg a kifutó típusoknál.
De már a Merkur kor óta a tényleges vételár a legritkábban egyezik a szalon árral. Ha mást nem akkor pár extrát bele lehet alkudni. Hol egy téligumi szettet, hol ingyen szervizt 1-2 évig. Aki magának szalonban vásárol, az tudja ezt.
Egyébként a szalonok árrése is benne van a "vételárban". Nem keverendő az autók gyári áraival.
Mikor Musk saját maga kezdte el a Tesla kiskereskedelmi forgalmazását, kihagyva a régi kereskedők láncolatát, volt is nagy sírás-rívás.
Visszakanyarodva az eredeti felvetéshez ,tény ,hogy az Európai gyártókat nem zavarta a majd 1.4 milliárdos piacon lényegesen olcsóbban értékesített autóik száma és ára ! Fordítva viszont visítanak ezerrel . UI: A Nissan ép az egyik új modelljét reklámozza 25 % árengedménnyel , van itt árrés bőven .
Az is gyakori, hogy egyes nem túl jó forgalmú modellt akcióznak, amit más típusok hasznából fedeznek. Pl. a Maybach magában ráfizetéses a horribilis ár ellenére is. De el kell adni, mert kell egy legfelső szegmens is a termék palettán.
Ezért sem lehet egy-egy részlet alapján megítélni a drágaság-olcsóság kérdését. De ugye ismerjük a bevezető ár és az utolsó sorozatok árengedményét is.