Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bananatree Creative Commons License 1 órája 0 0 141994

:)

de ez nem az!

 

ez nem egy perpetuum mobile, hanem egy hanggenerátor..

A boxermotor dübögését hivatott szimulálni :)

 

Az nem szélkerék, hanem egy ventillátor, ami püföli azt a kannát. A kanna szájához van rakva egy normális mikrofon, ami veszi ezt a dübögést, és hátul van egy hangszóró funkcióval bíró fémcső, ami rezonálva-erősítve adja ki a dübögést. Mintha még mindig egy boxermotor lenne benne  Gondolom menet közben a sebességgel arányosan növelik a ventillátor fordulatszámát, így pörög fel a boxer.

Előzmény: umnyo (141993)
umnyo Creative Commons License 1,5 órája 0 1 141993

Nem ismerős neked az az első szélhajtású generátor valahonnan?

 

(kezdeti segítségnek megadom a régi Széchenyi futamokat.....)

Előzmény: bananatree (141972)
Hooshee Creative Commons License 1,5 órája -1 0 141992

Én egyáltalán nem vezetek tojással a lábam alatt, egyszerűen defaultból EV módba rakom ha városban vagyok, és hold üzemmódba ha kimegyek a városból. Mert ennek van értelme.

 

Előzmény: ghosty9 (141987)
kzdiesel Creative Commons License 2 órája 0 0 141991

Nem annyira értek a belsőégésű motorokhoz... csak adagolókat csinálok mostanában, ez elmúlt 25 évben. Olyan technikát amit kidobtak kb20 éve azzal, hogy elavult, nem lehet belőle többet kihozni, és jött helyette a CR.
Olyan botrányosan gagyi dolgok vannak egy legjobb Bosch adagolóban is, hogy az egész tervező gárdát fel kéne jelenteni és életfogytigra ítélni, mert évtizedekig tizenmilliókat gyártottak egy termékből amik sokkal takarékosabb és kevésbé környezetszennyező lehetett volna.
Pl csinálok erőgépekre adagolókat olyan tipusok helyére aminek javítása túl költséges. Volt olyan, hogy egy  cégnek újkorától volt két földmunkagépe, mindkettőben több ezer üzemóra, ugyanazokkal a gépkezelőkkel. Naplózva a fogyasztás, nem lopott senki semmit, mert családi cég.  (magától nem lop senki)
Az egyik gépre csináltam egy egyedi adagolót úgy ahogy szerintem jó lesz. A gép utána totál füstmentesen üzemelt amit új korától se tudott, erősebb volt mint valaha és 15-20%-al kevesebbet fogyasztott. Utána a még hibátlanul működő gépről is leszerelték az adagolót és csináltam arra is.
Azt gondolom ebből hogy a belsőégésü motor közel nem volt a fejlesztésének határain...csak más érdekek mozgatnak.

Előzmény: természetesintelligencia (141963)
FRANKYE. Creative Commons License 2 órája -1 0 141990

Megint bebizonyítottad, hogy nem értesz a dolgokhoz. Hálozatból  a veszteség jóval több mint 5-10%.

Előzmény: Panzerbear (141976)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája -1 1 141989

A többség arra nem képes hogy a telefonját összepárosítsa az autójával és fiatal, jól felszerelt autókban vezetnek kézben tartott telefonnal...

Na meg eleve az talán még rosszabb szerintem, ha az autónk motorja csak nagyon ritkán és nagyon kis időkre indul be. Mert mondjuk kiszaladunk a napi 50 km hatótávból, nyamvadt 2-3 km-el, aztán ez miatt be kell indulnia. Nekem ez nagyon zavaró lenne. Pazarlás. Nem egészséges.

Előzmény: ghosty9 (141987)
Panzerbear Creative Commons License 4 órája 0 1 141988

Ezt mondom én is. Nekem ugyan ez a profilom. Elgondolkodtam a plug-in hibriden, de aztán rájöttem, hogy az év 300 napján be sem indulna a motor benn, ennek ellenére illik leszervizeltetni, plusz többnyire van egy bonyolult váltó is hozzá. Elektromos üzemmódban nem különösebben fickós, legalábbis egy rendes elektromos autóhoz képest. Ha már, akkor miért ne egy tisztán elektromos? Nyilván lenne minden évben 10-20 nap, amikor nem elég a hatótáv, rá kell tölteni, de pl Debrencenben sem egy nagy kihívás, nem hogy nyugati irányba, síelni menni. 

Előzmény: ojeh (141986)
ghosty9 Creative Commons License 4 órája 0 2 141987

"A normál hsználat esetében egyszer sem kapcsol be."

 

Ebben a cikkben pl. nagyon nem ezt találták: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666765723001126

 

Sry, valószínűleg fizetős, itt a konklúzió releváns része:

 

Our results showed that the plug-in hybrid engine produced smaller particles in size than the PFI and GDI engines, resulting in significantly lower PM and BC emission factors based on distance. Furthermore, the distance-based emission factors for the plug-in hybrid engine were consistently lower than those of the PFI and GDI engines in all driving modes, including the consuming battery-charge mode.

 

Regarding the vehicle cold start effect, we found that it was present in the case of the short route (TAU-21) but not as significant in the longer route (TAU-67). This is natural due to relatively longer time when the engine is cold after the start of the drive in the short route. For the long route, we did not observe any case where the cold start of the engine was in a major role in total emission factor.

 

In conclusion, our study demonstrated that plug-in hybrid vehicles can produce lower particle number and mass emissions and black carbon mass emissions compared to traditional gasoline-powered vehicles. Furthermore, the vehicle cold start and systematic restart effects can have a significant impact on particle emissions, especially in shorter trips. Therefore, we recommend that drivers of plug-in hybrid vehicles avoid heavy acceleration to minimize ICE ignition events and hence their environmental impact. On the other hand, PHEV manufacturers could consider more frequent programming of the powertrain to prioritize sustained operation of the internal combustion engine (ICE), with the electric motor being restarted as needed. This stands in contrast to the current approach, where the ICE is frequently reignited, and the electric motor is kept in more constant operation, as observed in practices adopted by some manufacturers.

 

Ez egy Passat GTE volt amúgy (és nem meglepő módon gyorsításoknál meg dombon fölmenve feszt bekapcsolt a benzinmotor).

 

Az meg, hogy "van olyan üzemmód, ahol nem kapcsol be, és akinek van esze, az úgy is használja", lehet igaz, de sajnos nem cáfolja az alapállítást, hogy úgy általában mi van. Általában az emberek nem kapcsolgatnak, és általában nem mondható el az sem, hogy ésszel (odafigyelve, etcetc.) vezetnek, márpedig mikor úgy általában a PHEV-ek kibocsátását szeretnénk megítélni (vagy mondjuk szabályozni szeretnénk), akkor ez a lényeges, nem az, hogy te tojással a lábad alatt.

Előzmény: Hooshee (141948)
ojeh Creative Commons License 4 órája -1 1 141986

Vegyünk egy kb. minden körülmények között 300 km-re képes villanyutót.
Ez már nem nagy ügy manapság és nem is extrém drága.

----------------

A napi max 50 km-ek nyilván nem kihívás.

Debrecen >> évi 12-15 alkalom
Hány km-ről ?
Mert 300 km-en belül nem extrém kihívás.

Szolnok+egyebek  >> évi 1-5 alkalom
Hány km-ről ?
Mert 300 km-en belül nem extrém kihívás.

Ami kicsit neccesebb...
Az évi 3-4 alkalom külföldre.
Ami a 110-120 km/h haladást leviheti 90 km/h környékére >> + 10% kürüli menetidő.
De, ha másként nézem ez a HOSSZAB utak ~10%-a csak évente !!!

Mivel az említett 2/3 >> ~35 hétvége vagy a zöme beleférhet a 300 km-be.
Belefér...?

Előzmény: Hooshee (141977)
Cleaning Cloths Creative Commons License 4 órája -1 0 141985

 

 

"A Maseratinál már olcsóbbak az elektromos modellek, mint a benzinesek."

 

Ez lenne a követendő. Sőt fele harmadába kellene kerülnie. 5-10 éven belül. Ja és főként a kis és közepes autók kategóriánál. 

 

 

ghosty9 Creative Commons License 5 órája 0 0 141984

"Vásárlói oldalról teljesen mindegy milyen egy adott cég értéke a tőzsdén"

 

Persze, de ezen már túlvagyunk.

Előzmény: Panzerbear (141967)
ojeh Creative Commons License 5 órája -1 0 141983

Dehogyis...
A belőle kivehető haszon határozza meg a CÉG értékét.
Az alsó határa pedig, hogy >> amennyit adnak érte eladáskor/felszámoláskor.

A cég részvény árfolyama két dologtól függ.

1.
A várható osztalék (eredmény részesedés esetleg más módszer) kifizetésektől.
Azaz a részvénybe rakott tőke >> VÁRHATÓ HOZAMÁTÓL a részvényes számára.
Megj: akár az is lehetséges, hogy nem is fizet ilyen módon soha...
Akkor ezen az alapon szart se ér >> nem érdemes megvenni!!!

2.
A vakhittől, hogy: MINDIG lesz valaki aki megveszi akár magasabb áron is a részvényestől.
Ami azonban egyáltalán nem biztos, pláne a magasabb ár nem az :-(

Nos, ezt a vakhitet tartja fenn a növekvő CÉG ÉRTÉKELÉS, a CÉG POTENCIÁL növekedés előrejelzése.
Ami azt a látszatot kelti a részvényesben, hogy érdemes megvenni az adott részvényt.
Mert vélhetően lesz majd másik vakhítű >> akire később rá lehet sózni a valódi pénzéért cserébe.

Aztán a növekedés>>vakhit vagy bejön vagy nem ...
Ha nem jön be, akkor elveszik a részvénybe rakott pénz részben/egészében >> bukás lesz.
(mint minden más sikertelen vállalkozás esetén is)

-------------
Avagy, 
Valójában a részvény árfolyam és a cégérték >> vagy arányos vagy nem >> HIT kérdése főleg.
A jól fizetett elemzők persze sokal-sokal nagyobb porfelhőt kavarnak vakításként a részvények körül.

De a lényeg csak a két alapvető válasz, 
- a tőkémre mekkora osztalékot fizet az idők során 
- várható, hogy a tőkémet visszatudom szerezni eladással (nyereséggel, ha csak nullán vagy pláne buktával az nem buli)
Úgy infláció10%/év fölött kezd jó lenni a tőkére vetített hözam a részvény esetén, az elvárás inkábba az infláció+15% tipikusan. 

Szóval, 
pl. a tesla autót mint terméket és a tesla részvény árfolyamot csak a VAKHIT/HYPE köti össze valójában !!!
(a cég eladási/felszámolási értéke fölötti szinteken járva)

Előzmény: tfe_tng (141975)
Panzerbear Creative Commons License 5 órája -1 1 141982

Beteg az akit az a pár százalékos veszteség érdekel, miközben a 80-85%-os veszteséget meg élteti...

nagyobb teljesítmény esetén a veszteség kicsi

Előzmény: mica-r (141980)
Panzerbear Creative Commons License 5 órája 0 1 141981

és ezt nem tudnád mással, csak és kizárólag a Hibriddel. Vannak ám már 3-400km hatótávú elektromos autók...nyomorék belsőégésű motor és váltó nélkül. Amit leírtál, az pont az a kategória amit én is mondtam. Egy elektromos autóhoz képest van 8-10 olyan alkalom az életedben amikor egy hibrid talán jobb alternatíva mint egy elektromos...persze csak arra ha megállás nélkül mész síelni Franciaországba

Előzmény: Hooshee (141977)
mica-r Creative Commons License 5 órája -2 1 141980

Beteg vagy. 
Kérdeztem egy műszaki információt az új akksi töltéséről, erre elkezdesz ice hatásfokkal okoskodni.

Előzmény: Panzerbear (141976)
Hooshee Creative Commons License 5 órája -2 0 141979

Hát most nyugtalanul fogok hálni. Mondjuk el kéne olvasni rendesen hogy miről szól a cikk, és amúgy még akár azt is el tudom fogadni, hogy a pluginek WLTP számítása szar, mert erről szól. Tőlem biztos nem hallasz olyat hogy tök reális a 2-3 literes megadott fogyasztás. De ha normálisan használod, úgy, ahogy annak egy PHEVnek értelme van, akkor határozottan nagy előrelépés a sima benzineshez képest, kompromisszummentesen. IGen, lehet hogy 6ot eszik egy 2-nek hazudott PHEV nagy átlagban, csak az akku nélkül 10-12 lenne az.

 

 

Előzmény: bananatree (141962)
ojeh Creative Commons License 5 órája -1 1 141978

Végül is egy AC 22kW>>3x32Amper EVSE rendszerű töltési pont nem atomhasítás...
Az mindegy, hogy a kinézete éppenséggel töltőoszlop, falifix, hordozható kábel vagy akár a képen mutatott kivitel.

*********
Az AC töltés és a hozzá szükséges EVSE nevű vezérlő elektronika egy nagyon egyszerű és olcsó rendszer.
***********

Lényegében áll az EVSE alapú AC töltési pont ...
- egy totál közönséges villanybekötésből/konnektorból >> töltőáram forrásból (ami lehet akár aggregátor vagy akkupakk+inverter is)
- a TYPE2 (tipikusan) kivitelű csatlakozóból legalább az autó felőli kábelvégen, a másik vége lehet fixbekötésű/bedugós a kiviteltől függően
- a töltőáramot kapcsolni képes kontaktorból (relé/mágneskapcsoló) 
- egy egyszerű néhány ezerFt-os BIZTONSÁGI/VEZÉRLŐ/beállító elektronikából az autó és a villanyforrás össze/szét kapcsolásához 

és adott esetben lehet benne még...
- további eletronika a fizetési/elszámolási/távfelügyeleti rendszer futtatására >> applikáció/alkalmazás

 


Vagyis,
Nem igazán komoly műszaki feladat az AC 22kW-os töltő >> ha van hozzá elegendő villany !
Vagy lehet lassúbb is 3,7kW(1x16Amper) 7,4kW(1x32Amper)  11kW(3x16Amper)  2x11kW(2x3x16Amper) az AC töltés az EVSE rendszerben,

Az AC töltés műszaki része néhány tizezerFt (hordozható EVSE kábel) és néhány százezerFt (appos/fizetős EVSE töltőöszlop) költség szinten megoldható.

Megj: ettől még persze kínálják milliós árszinten is akár az eladók ...


A különbözú kW méretek között az eltérés az erősáramú részben van, lényegében
- a kontaktor (relé/mágneskapcsoló) lehet >> 1x16 1x32 3x16 3x32 Amperre alkalmas
- a vezeték >> 1x16 1x32 3x16 3x32 Amperre alkalmas


 

Nagyobb kihívás lehet pénzben is és szervezésben is adott esetben, pláne közterületen.
- a 3x32Amper villanyforrás kiépítése a helyszínre, ha még nincs ott a delej 
- a helyszín=állóhely/parkolóhely kialakítása, ha nem áll még rendelkezésre


*************
Avagy,

Ahol van elegendő villany és álló/parkolóhely is ott az AC töltás kiépítése nem nagy kihívás.
Akár 22kW akár más kisebb kW méretben.

Előzmény: Panzerbear (141968)
Hooshee Creative Commons License 5 órája -2 1 141977

JA, nekem nehéz...

 

Figyelj már, én a héten négy nap biztosan bejövök a városba, ami 50km alatt van. Minden hónapban legalább egyszer megyek Debrecenbe, negyedévente egyszer Szolnokra. Meg ami még beesik. És évente három négyszer megyek külföldre síelni vagy pihenni, valamint mivel a család egyik része vidéki, meg amúgy is kirándulgatunk néha, nyugodtan számolhatunk a hétvégék kétharmadára valamivel, ami kilóg az 50km-ből. Ez az egyszerű matek azért menni fog, ugye?

 

Értemén hogy te extrapolálni akarod a te "normális ember" felfogásod mindenkire, csak épp nagyon nem olyan még az átlag sem, mint amilyennek te gondolni akarod.

 

Neked persze lehet hogy kisebb kompromisszumnak tűnik, de a te véleményed épp annyira fajsúlyos, mint az a bizonyos a szélben...

Előzmény: Panzerbear (141964)
Panzerbear Creative Commons License 6 órája 0 0 141976

Aha, csak mint egy igazi vezértroll azon akadsz fel, hogy nem mindegy hogy hol van a veszteség. Szerintem meg kurvára mindegy ha egyszer te fizeted. A villanynál a töltésnél van 5-10% amit elvesztesz, a szar belsőégésűnél meg utána van 80-85% amit kidobsz az ablakon, de persze biztos valami nyakatekert korcs logika mentén ez utóbbi elhanyagolható...

Szánalmas...

Előzmény: mica-r (141974)
tfe_tng Creative Commons License 6 órája -1 0 141975

A reláció pont fordított. A termékek vagy tevékenységek potenciálja határozza meg a cég értékét. 

Előzmény: Panzerbear (141967)
mica-r Creative Commons License 6 órája -2 1 141974

Nem válasz a kérdésre! Értelmezned kellene neked is amit olvasol. 
Nyilván tudom, hogy az üzemanyag elégetése jelentős veszteséggel működik.

Előzmény: Panzerbear (141973)
Panzerbear Creative Commons License 6 órája -1 1 141973

Ha az energia nem a tankolásnál veszik el akkor el sem veszik? Na ne már! Ha veszel üzemanyagot, akkor kifizeted mint energiahordozót. Ennek csak 15-20%-át hasznosítod mozgási energiára, a többit elveszted...Hogy ez neked így rendben van, azt elhiszem, de ettől még hatalmas pazarlás...

Előzmény: mica-r (141970)
bananatree Creative Commons License 6 órája 0 1 141972

Hát ez egyszerűen zseniális!!!

A legigényesebb átépítés, amit eddig láttam!

És mennyi melót és pénzt rakott a "körítésbe" is...

 

https://www.facebook.com/reel/1851531098604668

 

:DDDDDDD

toromon36 Creative Commons License 7 órája 0 0 141971
mica-r Creative Commons License 7 órája -1 0 141970

"kb. tizede egy ICE motorénak."
Szerintem pl gázolaj tankolásnál nincs veszteség. Az ev gyorstankolás kb azonos költség, szóval szerintem a zsebeden megéreznéd. Szóval nehezen értelmezhető a mondat. 

Előzmény: természetesintelligencia (141963)
Panzerbear Creative Commons License 7 órája 0 0 141969

AC22kW

 

Előzmény: Panzerbear (141968)
Panzerbear Creative Commons License 7 órája 0 1 141968
Panzerbear Creative Commons License 7 órája 0 0 141967

Vásárlói oldalról teljesen mindegy milyen egy adott cég értéke a tőzsdén

Mennyivel jobb vagy rosszabb egy új tesla Model Y attól hogy növekszik vagy éppen csökken a gyártó értéke?

Előzmény: ghosty9 (141966)
ghosty9 Creative Commons License 7 órája 0 0 141966

"A végtelen növekedés és profit van beárazva"

 

Hát, ez a kapitalizmus, arra a feltételezésre épül, hogy véges rendszerben lehetséges végtelen növekedés. :-)

 

Szerintem egy átlag cégnek, pl. VW a papírjaiba is az van beárazva, hogy legalább szinten marad és a mostani szinten marad nyereséges, a végtelenségig (de legalábbis a belátható időtávon belül, mondjuk 50 év), ami azért mindenképpen meredek egy picit.

Előzmény: tfe_tng (141925)
Panzerbear Creative Commons License 8 órája 0 0 141965

A veszteség többnyire a lassú csepegtetés során nagyobb...

Előzmény: mica-r (141961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!