Elég durva, hogy magyarázni kell, hogy a technikai megvalósíthatóság meg az anyagi megtérülés is feltétel.
Például az EV-vel ma is lehet minimális várakozásokkal óriási távokat megtenni. Annyi kell hozzá, hogy párszáz km-enként ott várjon egy ugyanolyan autó, csak föltöltve; egy markos legény pakolja át a csomagokat két perc alatt, aztán mars tovább. (Visszafele útig meg majd föltölti.) Ja, hát nem olcsó, az biztos, de technikailag lehetséges, ugye!
Ha a városokban elégetett üzemanyag szennyezésétől eltekintünk, akkor is sokkal jobb a világnak, ha több az elektromos autó. Minél kevesebb olajra van szükség, annál kevesebb ember és állat életét nyomorítják meg. A kőolaj képes diktatúrákat életben tartani, az elektromos áram sokkal "demokratikusabb" szerintem. Mondjuk lehet néhány évtized múlva már a víz miatt fogják egymást gyilkolni az emberek...
Elvileg az ev-k támogatásának az lenne a célja, hogy több elektromos autót vegyenek. De szerintem a jelenlegi rendszer kontraproduktív, mert pillanatok alatt kimerül a keret, a kimaradt potenciális vásárlók meg halasztják a vásárlást. Sokkal jobb lenne szerintem pl. egy kedvezményes áfa kulcs.
Mindet úgy vettem meg, hogy előre tájékozódva mentem a szalonba. Tudtam, hogy pontosan mit akarok megvenni. Nem volt szükségem a szalon szolgáltatásaira.
Megvettem volna akár online is... Ahogy a következőt már úgy is fogom alighanem.
Egy jól felszerelt Nissan Almera 1980 eFt volt akkoriban.
Ami 1980/57=35 havi bruttó átlagbér 1980/39=51 havi nettó átlagbér
Manapság Átalagbér 411 eFt (netto 273 eFt)
Ami 35x411=14,4 milióFt bruttó 51x273=13,9 millióFt nettó
Autóvásárlási keretet jelent.... Szerintem: most jóval olcsóbb munkabérben mérve és SIMÁN belefér egy jelentősen JOBB autó IS!
Sőt egy jobb fajta e-autó is :-) Akár egy TESLA is.
Tehát szerinetm csak siránkozás, hogy drága az új autó. Valójában cirka féláron van 1998-hoz képest pl. ha munkabérben nézzük. Ráadásul tutira jobb autó is ...